Mutta miksi se ensimmäinen viilun säätö ? Kerroppa .
Koska maalajin vaihdellessa aurat eivät kulje koko ajan ideaalisti vaan hakevat hieman paikkaansa niin siiven sivuvoiman kuin maapuolien antaman tuen yhtälönä. Ensimmäisen viilun säädöllä korjataan tätä vaihtelua. Ja tietysti hifistit täsmäävät reunakaistoja ym, meikä vaan ajaa sopivasta kohtaa... nykyään vario-aurat ratkaisevat tämän tarpeen kun jokaisen siiven työleveyttä voi muuttaa, ei vain sen ensimmäisen..
Tietysti jos kaikki kynnettävä on samaa tasalaatuista maalajia niin eipä siihenkään 1. säätöönkään tarvi juuri koskea kun on ensin sopiva säätö löydetty.
Säätöjähän voi käyttää väärin ja ristiin, traktori voi vetää sivulle ja 1. viilun säädöllä voi pakottaa ne takaisin oikeaan paikkaan, mutta se ei ole hyvä asia. Väkisin vänkäämällä vaan aura kuluu ja polttoainetta palaa, ja jälkikin on sitten hyvin herkkää kaikille muuttujille. Auran pitäisi 'uida' vapaaehtoisesti suoralla vedolla oikeassa paikassa.