Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puinnit 2015  (Luettu 374642 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Puinnit 2015
Tuossa filmissä SKN:lle ehkä olisi paras opetus, ei siis ole mitään jumalallisuuden pyhittämää oikeaa huhtikuun kylvöaikaa tai paikkakuntaa, maamiehen kulkusten koko ratkaisee satotuloksen, kylvöajasta riippumatta  ;D ;D ;D

-SS-

Kulkuset joo :D

 2.1 tonnia näytti seuraavalla vehnälohkolla kun reunat kiersin että sai kuivaajan täyteen. Tarkoitus oli puida enemmänkin ko. lohkolta mutta piti jättää siihen, että saa kuivurillisen vielä. Mitäs se tekeekään keskiarvoksi, 7 tonnia tuoreena ja 2 tonnia hehtaarilta...

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Puinnit 2015
Viimmeisen kympin puintiin tänään.Siis omien.Kylälle viä hiukan kans jäljellä.
3 puintipäivää kun viä löytyis  :)
Niin,nyt näyttäis siltä että kerittiin kaikki puida vihreenä 8) :-[

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3136
Vs: Puinnit 2015
Kaurat puitu, isojyväistä belindaa. Ehkä 4,5t/ha. Nyt on vain zebra joka on osittain raakaa vielä. Kärrykuivurit on hyvä nyt kun odottaa rahtikuivajaa. Kuulema kaikki erät nyt vähintään 12 h

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Puinnit 2015
Yksi syksyn parhaimmista puintipäivistä tänään. Koko viime yön tuuli, ei kastetta yhtään ja päivällä +16astetta, tuulta ja aurinkoa.
Puin härkäpapua. Kosteus 19%. Papu kylvettiin 23.4, huomenna olis tullut 160vrk kylvöstä.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Vs: Puinnit 2015
Loistava puintipäivä tosiaan syyskuun viimeiseksi. Ei tarvinnu niin aikasinka alottaa ja 1300 hehtoo meliusta kasaan. Vihreitä joukossa, kosteus 21. Todella komeeta ryyniä ja paljon tulee.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19972
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puinnit 2015
Ei voi olla puintikeli, onhan se meille kerrottu monta kertaa.

Nyt on tietty kohta lokakuu, josta voi tehdä uuden epäonnistuneen ennustuksen.

Kukahan.

-SS-

Köntys

  • Vieras
Vs: Puinnit 2015
Ei voi olla puintikeli, onhan se meille kerrottu monta kertaa.

Nyt on tietty kohta lokakuu, josta voi tehdä uuden epäonnistuneen ennustuksen.

Kukahan.

-SS-

Sitä odotellessa  :D

Aika paljon on puitu Tampereen yläpuolella kaikesta huolimatta  ;D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Puinnit 2015
Ei voi olla puintikeli, onhan se meille kerrottu monta kertaa.

Nyt on tietty kohta lokakuu, josta voi tehdä uuden epäonnistuneen ennustuksen.

Kukahan.

-SS-

Aika kehno oli, kun viime yönäkin 2mm sataa ripsautti >:( Lakoista ja märkää aamupäivästä, ja hernettä puin iltapäivästä, ei uskaltanut puida kun vajaa 20 tonnia ja puimuria putsaamaan vehnällä. Illan suussa vehnä jo pölisi kovasti, lie ollut puintikosteus jo lähes 25%.

Hetki sitten pellolta, ohraa kasin jälkeen puolipakolla kuorma puimurin pellolle viennin yhteydessä.  5.6 kylvettyä Bragea turvemaalla, tiheää turkkia mutta niin vain on kerääjäkasviksi kylvetty Timotein pirulainen selvinnyt seassa!! Tarttee sitä huippukeliä, lakolaikut tukki jo kahdella ekalla kiekalla ihan riittämiin :-X
Tuuli loppui kuuden tienoilla, aika lievää oli koko päivän ja pilviäkin välillä auringon edessä. Tai pitää viime aikojen perusteella kääntää toisin, aurinkokin näyttäytyi. Torstai on toivoa täynnä, jospa olisi parempi puintikeli :P Kastetta ei pitänyt tulla tänä yönä. Tiedä häntä mitä tuo on, peltotiellä oli murske osittain tummaa kosteudesta ja heinikossa kastui käsi kun vähän pyyhkäisi.

Tähän aikaan vuodesta näkyy ero missäpäin pellot sijaitsee, oisko tätä keliä tarjolla etelärannikolla parin viikon päästä. Että sitten voi arvioida onko hyvä vai huono puintipäivä  :) Normaalisti näihin aikoihin on hyviäkin puintipäiviä seassa, ihan jokavuosi. Tänä syksynä on sateet, pienetkin kuurot, sattuneet hyvin kohdalle. Positiivista, syysvehnä on nättiä ja ohrakin itänyt komeasti seassa :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Puinnit 2015
Nyt ei käy kateeks niitä lähiseutujen viljelijöitä joilla oli kuivurit käynnissä. Sähkökatko iski ja huhun mukaan joku isompi verkkovika. Parisen tuntia ehkä pimeetä... Paitti että pannut hohtaa punaisina kun tuliltä pysäytettiin.
So What?!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19972
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puinnit 2015
Nyt ei käy kateeks niitä lähiseutujen viljelijöitä joilla oli kuivurit käynnissä. Sähkökatko iski ja huhun mukaan joku isompi verkkovika. Parisen tuntia ehkä pimeetä... Paitti että pannut hohtaa punaisina kun tuliltä pysäytettiin.

Taasko. Täällä isokuivuri oli aamulla kiinni 20 minuuttia. Prätki sähköjä koko Pohjois-Lohjalla.
Sama vika eilen illalla. Vaiheet osittain päällä.

Täällä ei tullut maataloustukien tienaamisesta mitään, kun tehdas ajoi itsensa alas.

-SS-

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Puinnit 2015
Ilmakin on ihan syytön tähän katkokseen. Surkeesti vaan tiedottavat häiriöistä Carunan taholta. Tai en mä ainakaan löydä muuta kuin tän kartan http://hairiokartta.caruna.fi/#  Ja nykyään tän infoamisen pitäis jo toimia aika helposti, mahdollisuuksia kun riittää...
So What?!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19972
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puinnit 2015
Ilmakin on ihan syytön tähän katkokseen. Surkeesti vaan tiedottavat häiriöistä Carunan taholta. Tai en mä ainakaan löydä muuta kuin tän kartan http://hairiokartta.caruna.fi/#  Ja nykyään tän infoamisen pitäis jo toimia aika helposti, mahdollisuuksia kun riittää...

Eikös täkäläinen Fortumin ja sittemmin Carunan omistama verkko täällä Länsi-Uudellamaalla ollut vanhalta nimeltään Vihdin Vilkku ?

-SS-

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Puinnit 2015
Mikä olisi ensivuoden kauralajike?

Mulla oli Belindaa ,mutta nyt siitä ei varmasti ole enää siemeneksi.

Mä olen tykästynyt Ringsakeriin. Tänä vuonna mulla oli sitä 36 ha kylvössä ja aivan järjettömän painavaa tavaraa on tullut - ja paljon! Hehtopainot kaikissa ennakkonäytteissä päälle 60 kg:n. Sokerina pohjalla eilen saamani tilityslappu, hlp 62,9.  :)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2528
  • Etelä-Karjala
Vs: Puinnit 2015


Eikös täkäläinen Fortumin ja sittemmin Carunan omistama verkko täällä Länsi-Uudellamaalla ollut vanhalta nimeltään Vihdin Vilkku ?

-SS-

Muistan joskus kuulleeni semmoisesta kuin Vihdin Vilkkuvalo Oy
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Puinnit 2015
Mikä olisi ensivuoden kauralajike?

Mulla oli Belindaa ,mutta nyt siitä ei varmasti ole enää siemeneksi.

Mä olen tykästynyt Ringsakeriin. Tänä vuonna mulla oli sitä 36 ha kylvössä ja aivan järjettömän painavaa tavaraa on tullut - ja paljon! Hehtopainot kaikissa ennakkonäytteissä päälle 60 kg:n. Sokerina pohjalla eilen saamani tilityslappu, hlp 62,9.  :)

Miten siitä niin painavaa saa? Yleensä ollu hlp vaan 56-57 >:(