Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25

Viestit - traktorikuski

Kammarissa värilaser (Canon) ja mustesuihku (HP) vierekkäin eikä sitä mustesuihkua käytetä muuhun kuin skannerina. Laser lämpenee hetken mutta kyllä se mustesuihkukin melkoisesti veryttelee aluksi, tuskin eroa ekan sivun printtausnopeudessa. Ilmeisesti nuo mustesuihkutkin kehittyneet, jollain toisella foorumilla oli tässä aiemmin mainitun Epsonin pykälää kalliimpi versio Gigantista ja kehuivat sitä kaikin puolin. Isot säiliöt ja halpa printata eikä kuulemma tukkeudu.

"Wifi-printterin" saa kotona myös jakamalla printterin kotiverkossa vaikka ei taida nykymalleissa paljoa hintaa lisätä verkkotuki.
Ei tosiaan liiku mihinkään jos lieka on kiinni. Ja lieka ei irtoa ilman että auto ja latauspömpeli onnistuu pääsemään neuvotteluissa yhteisymmärrykseen siitä että piuhan voi vetää irti. Toi on sitten erittäin kiva homma aamuyöstä jossain syrjäisen suljetun ABC:n pihassa räntäsateessa ihmetellä että miten matka jatkuu kun pömpeli on jälleen kerran sekaisin, piuha ei irtoa eikä auto liikahda.

Vaihda automerkkiä. Jos puhut latausaseman kiinteästä kaapelista niin auto siitä pitää kiinni tai päästää irti, ei latausasema. Voit myös käyttää asemia joissa ei ole johtoa, käytät omaa kaapelia ja se lukittuu vain autoon, ei asemaan. Tietenkin olet silti jumissa jos auto ei irrota kaapelista vaikka saisitkin kaapelin toisesta päästä irti...

Päästöt on vain eri paikassa. Etelänaapurissa jossa sähköä tehdää palavankiven poltolla, sähköauto tuottaa enemmän co2-päästöjä kuin tavallinen polttomoottoriauto. Ja palavankiven polttamisessa syntyy kyllä hyvin paljon muitakin päästöjä.

Meinaatko että ei sitten muuallakaan kannata ajaa sähköllä jos jossain päin maailmaa se on polttomoottoria huonompi vaihtoehto? Tyypillinen suomalainen ajattelutapa. Ei tietenkään ole reilua että kiinalaiset ja itänaapuri saastuttavat mutta ei sillä perusteella voi ajatella että suomalaiset saisivat saastuttaa noita enemmän per nenä, jos edes samaa. Kierrehän pitäisi saada kulkemaan toiseen suuntaan, ei lisätä päästöjä vuorotellen kun toinen on päässyt edelle vaan vähennetään niitä vuorotellen kun toinen on saanut ne pienemmäksi. Kohtuudessa ja asiallisesti tietenkin.
Sataprosenttisesti uusiutuva Neste MY perustuu Nesteen kehittämään NEXBTL-teknologiaan, joka mahdollistaa lähes minkä tahansa kasviöljyn tai jäterasvan käytön dieselin valmistuksessa. Suomessa myytävä Neste MY valmistetaan yksinomaan jätteistä ja teollisuuden prosesseissa syntyvistä tähteistä. Osana kotimaista tuotantoa Neste käyttää kaiken Suomessa saatavilla olevan eläinrasvajätteen.

https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-uusiutuva-dieseltm-tankkaa-yrityksellesi-jopa-90-pienempi-hiilijalanjalki
Näin lukee Nesteen sivuilla.

Eli Nesteellä markkinointiosasto ja vastuullisuus puhuvat ristiin. Tai sitten Nesteen MY:tä viedään ulkomaille ja siinä on sitä palmuöljyä mukana.

Näin lukee Nesteen sivuilla:
"Kaikki käyttämämme palmuöljy on ollut kokonaan jäljitettävää öljypalmuplantaasille asti vuodesta 2007 ja 100-prosenttisesti sertifioitua vuodesta 2013. Se täyttää täysin biopolttoaineiden vastuullisuutta koskevat vaatimukset ja vähentää kasvihuonekaasupäästöjä keskimäärin 69 %, kun se jalostetaan Neste MY uusiutuvaksi dieseliksi. Tämä ylittää selvästi uusiutuvan energian direktiivin (EU RED) biopolttoaineita koskevan vaatimuksen 50 % pienemmistä kasvihuonekaasupäästöistä."

Edellisessähän selkeästi sanotaan että palmuöljyä jalostetaan Neste MY uusiutuvaksi dieseliksi. Ei tosin sanota myydänkö tuota Suomeen. Mihinkähän viedään Suomessa jalostettua Dieseliä?

Oli miten oli niin ihan hyvä jos pystyvät niitä jätteitä käyttämään mittavassa määrin hyödyksi, oli siellä sitten palmuöljyjä seassa tai ei.
...sekin on mielenkiintoista minkälainen sotku syntyy jos tuommosen sähköauton latauspistoke jää  irroittamatta kun lähtee liikenteeseen :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Ei tule minkäänlaista sotkua kun sillä autolla ei pääse liikkeelle jos latausjohto on kiinni. Ne on bensa-autot ja kaasuautot jotka nyppii "latausjohdot" mukaansa. Aika käsittämätöntä että edes kaasun tankkaukseen ei ole rakennettu mitään älyä.

...Jos näitä autoja ladataan vaikkapa 10 kWh, se tekee 33 miljoonaa kWh eli 33 000 MWh. Suomen vesivoimaloiden yhteenlaskettu teho on 3 100 MW.

Mikä lie keskimääräinen ajosuorite koko autokannalla mutta edellisessä laskelmassa olisi voinut todeta että vesivoima riittää mukavasti lataamaan nuo autot. Sitä kun tulee vuorokaudessa 74 400 MWh, tuplat tuosta 33 000 MWh:sta. Tietenkin silti ongelma kun autojen lataaminen ei jakaudu tasan vuorokauden ympäri ja vaikka jakautuisi niin tuskin nykyiset vesivoiman käyttäjät vapaaehtoisesti siirtyvät paristoihin.

Ei ole palmuöljyä tuossa tavarassa.Tekevät jätteistä ja kaikenlaisista teollisuuden tähteistä,eläinrasvoista ym.


Hyvä että joku tietää, Nesteellä itse sanovat että osa MyDieselistä on palmuöljyä. Kiertelevät kyllä tarkkoja lukuja mutta 20% uusiutuvista olisi sitä palmuöljyä. Meneehän uusiutuvia muihinkin Nesteen tuotteisiin niin voisi arvella mydieselissä olevan yli 20% palmuöljyä.

https://www.neste.com/fi/konserni/vastuullisuus/vastuullinen-toimitusketju/vastuullisesti-tuotettu-palmuoljy
Ei kyse ole biodieselistä ollenkaan. Biodiesel kasvaa levää, koska on esteri. MY diesel on tehty myös jätteistä, mutta täysin eri menetelmällä, eikä ole esteri, vaan puhdas hiilivety, ihan kuin normilöpö. Biodieseliä voi olla vain hiukan fossiilisen seassa, mutta MY diesel on ihan 100% juttu eikä seassa ole mitään muuta. Se on pakkaskestoltaan parempaa eikä siinä ole mitään eroa perinteiseen käyttäjän kannalta.

No onko tämä sitten sitä palmuöljystä valmistettua tavaraa? Kauko-Idässähän tuhotaan valtavia määriä sademetsiä Suomen valtion tuella että tänne saataisiin ympäristöystävällistä löpöä. No, uusi hallitushan on niin vihreä että veti tuen pois.
kyllä janne siitä viestistä olis tyytyväinen.          btw, mitä nuissa jonnen vanteissa oli kyse?    katki pultit?   vai ratkiimat reijissä?        nyyssä oli vannekehän ja kiinnikkeitten saumat arkoja vetätykselle... ilmat karkas nuista saumoista..

Asutko jossain Lapin perukoilla vai miten ei ole yhtään jonnikkaa pyörä irronneena osunut kohdalle? Vai oletko vaan lisännyt kaasua vihreää nähdessäsi etkä ehtinyt katsoa mistä oli irronnut?

Täällä etelämpänä noita on ollut näytillä teiden varsilla vähän väliä.
Lisätään nyt sen verran että vaikka rakenne nurinkurinen olisikin, pois en antaisi!

Tarkoitatko etujousitusta, Valtraa vai molempia? Käsittääkseni pulttien katkeilu koskee etujousitettua mallia (sekä Fendt-tyyppistä että Valtran ilmajousitettua eri malleissa?).
Lepäähän se sitten niitten kumipallukoitten päällä niin aattelin että olis vähemmän rasitusta niille pulteille, eihän ne joustosylinterit tue sitä systeemiä kuin korkeussuunnassa.  Pitää huomenissa tarkistaa..

Ei ne joustosylinterit tue mutta ajattelisin että pyörän osuessa johonkin esteeseen se jouston myötä ohittaa sen esteen vähemmällä voimalla kuin ilman joustoa. Mutta kuten sanottu, yksippuoleinen kiinnitys on siinä Valtran etujousituksessa samoin kuin jonnikan takanostolaitteen sylinterissä ja molemmat katkeilee. Fendtissä ihan eri ongelmat.
Ettei vaan ventissä ole just sama systeemi, pitäs käydä katsomasa, ja varoiksi ajella ilman joustoa..

Kannattaisi lukea koko threadi, ei tarvitse käydä omasta Fendtistä katsomassa.

Mutta miten se kiinnike kestäisi paremmin jos ajaa ilman joustoa? Eiköhän tule vaan kovemmat iskut kiinnikkeille. Vai meinasitko ajaa niin hiljaa että ei jousta vaikka jousto aktiivisena.
Ainakin noissa moitituissa T4 Valtroissa on turvavyöt vakiona. Täytyy kyllä myöntää että liian usein jää itseltäkin kytkemättä niissä missä vyöt on.
Tollasia loppuunajettuja ne vallut on, 16 000+ tuntia ajettuja. Muita merkkejä ei oikein tahdo olla tarjolla yli kymppitonnin ajettuna.  ;)
Kyllä vain tarvitsisi löytää vaikka 250 voimavirta kone. Itellä kyllä 150 kempin minarkki, palaa 3,25 puikko mutta olis mukava hitsata väkevämmällä koneella tuollaisia väkevämpiä lootua. Paksuuksia 25mm+

Siinäpä se. Mopomiehen mopopellit menee varmasti migillä ja valovirtakoneella mutta meillä ainakin hitsari vaihtaa migin voimavirtakäyttöiseen puikkokoneeseen kun hitsataan oikeita rautoja eikä peltiä.
Pihapiiristä ja metsän laidasta kaadetuista puista saattaa kerätä kourallisen nauloja. Tukkien tutkaamisessa ja kadonneiden koneiden osien etsimisessä kannattaa muistaa käyttää eri tutkaa kuin aarteenetsijöilllä. Jälkimmäinen hylkii rautaa ja keskittyy jalometalleihin jotka taas tuntuu hylkivän maajussia.
cutana,  kertoisikko mikä tuossa yksilösä oli vikana.   kun taas niiiin moni ajaa ilman mitään vikaa.. ????   ite en ole viatonta konetta nähnykään. mut kuiteskii...

Ei kannata olla huolissaan. Kysehän oli naapurin traktorista. Naapurin koneessahan täällä lähes aina ne ongelmat on eikä omissa.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25