Tähän vähän päivitystä. Spraycontrol on ihan ehjä ollut koko ajan
Purkki on tosiaan tehty niin, että tuo nopeussignaalin LED vilkkuu johonkin omaan tahtiinsa, eikä pulssien mukaan. Ja kun LED jää päälle, se ei sammu vaikka laite olisi ilman virtoja 2 viikkoa. Nyt kun sain oikean nopeusanturin ja siihen kuuluvan purkin, huomasin tuon vasta. Aika noloa, mutta enpä ole tuollaiseen laitteeseen ennemmin törmännyt, mikä ei palaudu alkutilanteeseen virtojen sammutuksen jälkeen. Kuvittelin sen siis olevan rikki, kun "inputin valo" paloi koko ajan.
Purkasin myös sen nopeusanturin boksin ja siellä ei ole todellakaan mitään älyä. Se ainut transistori mikä siellä on, on tarkoitettu ainoastaan nostolaitteen asentoanturin tiedon invertoimiseksi. Voi siis valita, onko kone työasennossa magneetin ollessa anturin edessä vai silloin kun se ei ole tunnistusetäisyydellä. Kaikkien muiden anturien signaalit menevät suoraan spraycontrollille. Anturit ovat NPN tyyppisiä, eli signaalijohto menee maihin aktiivisena. Koko purnukka on siis käytännössä antureiden virransyöttöboksi.
Nopeussignaalin saa siis simuloitua Spraycontrollin takaa löytyvän liittimen M (maa) ja C (kardaani nopeuspulssi) yhdistämällä, eikä mitään ollut mennyt rikki. Meinaan tuon nopeussignaalin itse ottaa tuosta Trimblen opastimelta 9 nastasta.