Ajaminen teloilla varsinkin kovalla alustalla kuivana on kalleinta hommaa kaivurilla. Myös siirto lavetilla niin tyhmää puuhaa, että sanon aina että siirto on kalliimpaa kuin kaivaminen tuntia kohti. Jää ne parin tunnin keikat sitten onneksi pois.
Länkkäri kulkee tiellä 36-37 km/h, voi sitten tehdä vähän lyhyempiäkin keikkoja kohtuuhinnalla.
Ei niillä pitempiä keikkoja viitti tehäkään.
No joo, mut joka koneelle on jotkut työmaat sopivia ja sellasta konetta ei olekaan mikä joka paikkaan olis hyvä.
Ja aiheeseen palatakseni, nii ainaki itte ottaisin kapeammat laput ku 900:t jos konetta mettään lähtisin varustamaan. Täälläpäin tosin harvemmin ihan pohjattomia paikkoja tarvii kaivella. Paljo mukavampi laikutuksilla ja mettäsiirroilla väistellä kantoja ja kiviä ku ei tuu nii helposti paikkaa, että molemmat telat kiikkuu kantojen tai kivien päällä yhtä aikaa, ja ketterämpi menemään muutenki. Tietenki jos ihan veteliä paikkoja suurimman aikaa kaivaa, nii onhan ne leveämmät sitte parempi.
Vanhan hyväkuntosen 100m hitachin ku löytäis nii kelpais mettässä kaivella. Ne on vähä niinku mega valtrat että 20000 tuntia ei oo ku alku!
Tosin ergonomiaki on molemmissa samaa tasoa