Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?  (Luettu 35109 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
...Mistä löytyy 5130:n heikot paikat, mitä pitäisi huomata kauppaa tehtäessä?
Ne heikot paikat on vähän suhteellisia, että mitä ne haittaa - tietysti, jos vaikka etuakseli porsii niin hommat tökkää siihen. Mulla on ollut ja on Maxxumissa "kaikkea pientä". Vuotavat polttoaineletkut lienevät pienimpiä murheita, nostolaitteen asennonsäädön toimimattomuus (vetovarsien anturit vissiin ruostuneet ja jumittaa koko säädön) haittaa varmasti tulevassa kynnössä, samoin etuakselin kestävyys mietityttää. Kuormaaja on ollut vissiin uudesta asti. Nyt tunteja noin 9500 ja meno jatkuu. Suunnanvaihto on vähän hätäinen, mutta johtunee tunneista sekin, muuten hyvä. kaasupoljin jumii näissä kait kaikissa, vaatii tottumista sekin.

Mutta kuten olen todennut aikaisemminkin, tyytyväinen itse olen ollut. Nyt vaan on hassutilanne, kun on tuo takatuuppariturbovalametti ollut ajossa, miten merkittävä se turbo onkaan... casessa ei tarvi tyhjää kärryä isompaa olla perässä, kun jo pitää vertailumäessä nykiä pikavaihdetta (joka on hyvä!). Valmetissa rehukärrynkin kanssa vaan vihellys voimistuu eikä tarvitse tehdä mitään...
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Movado

  • Vieras
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
...Mistä löytyy 5130:n heikot paikat, mitä pitäisi huomata kauppaa tehtäessä?


Mutta kuten olen todennut aikaisemminkin, tyytyväinen itse olen ollut. Nyt vaan on hassutilanne, kun on tuo takatuuppariturbovalametti ollut ajossa, miten merkittävä se turbo onkaan... casessa ei tarvi tyhjää kärryä isompaa olla perässä, kun jo pitää vertailumäessä nykiä pikavaihdetta (joka on hyvä!). Valmetissa rehukärrynkin kanssa vaan vihellys voimistuu eikä tarvitse tehdä mitään...


Samaamieltä kuutonen ilman turboa ei pärjää turboneloselle valmetin nelonen on myös ketterämpi ( lyhyt akseliväli ) valmetin nostolaite nostaa varret kaikein korkemmalle ja sähkönostolaite on myös varmatoiminen - sige etuakseli on myös kestävä - valmetti vaan tahtoo olla hintava

datafarmari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Muutamia vastauksia minulle esitettyihin kysymyksiin:
- kokonaisbudjetti on 20 000€ sis. alv. Enempää ei ole varaa tarkoitukseen laittaa. Siispä uusi ei ole vaihtoehto.
- vanhempia Caseja en ole pitänyt juurikaan vaihtoehtona. Syynä on lähinnä se että kohdalleni ei ole osunut siedettävän hintaista kohtuu ajotunneilla olevaa yksilöä. Mielestäni näitten hinnat tuppaavat olemaan varsin kovia ikä huomioon otettuna.

Viimeksi muokattu: 29.06.09 - klo:08:18 kirjoittanut datafarmari

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3612
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Muutamia vastauksia minulle esitettyihin kysymyksiin:
- kokonaisbudjetti on 20 000€ sis. alv. Enempää ei ole varaa tarkoitukseen laittaa. Siispä uusi ei ole vaihtoehto.
- vanhempia Caseja en ole pitänyt juurikaan vaihtoehtona. Syynä on lähinnä se että kohdalleni ei ole osunut siedettävän hintaista kohtuu ajotunneilla olevaa yksilöä. Mielestäni näitten hinnat tuppaavat olemaan varsin kovia ikä huomioon otettuna.



vanhemman Casen kohdalla tuo mainitsemasi pyyntihinta kertoo myös siitä että ne ovat kestäviä ZF:n laatikoineen ............

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26131
  • vastustan
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Jos työtehoa ja käyttömukavuutta haet niin valmetti on varmasti paras valinta. Edulliset hevosvoimat löytyy paremmin fiiatista. Mikset muuten kattele vanhempia caseja? Esim 1056 tai 1255 ja ehkä 1455?
kovia pelejä kaikki, mutta tuo viiatin hytti hieman lyhyt ja matala jos oot yhtään normikäyttäjää pirempi voi olla se metsäkäyttö tuskaa jjos useampi päivä kuormaintyöskentelyä.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Samaamieltä kuutonen ilman turboa ei pärjää turboneloselle valmetin nelonen on myös ketterämpi ( lyhyt akseliväli )

Turbottomuuteen on apu olemassa, ja Maxxumi on kuutoseksi tosi ketterä, veikkaan että aika samoihin vetää rinkulan Valmetin kanssa, Valmetit kun ei ihan ketterimmän traktorin maineessa oo, ainakaa takatuuppari-nollaviitosten jälkeen olleet..

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=10459.0

tua vähä jutskaa maxumeista..... 5150 ei muuten taida saada oikeen tolla 20t€....ainakaan viimmeesiä PRO-malleja. pro-mallissa vahvempi perä mitä aiemmis. ja hytti korkiempi.
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMaxxumPro5120.htm
tä?!?!

datafarmari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Pro mallin 5150:n paukut eivät todellakaan riitä.
Konedata.net -sivuston lakoninen toteamus Case 5130-5150:"Sähköisen nostolaitteen käyttö oli toteutettu hieman poikkeavasti ja vaikeaselkoisesti normaaliin lähestymistapaan verrattuna", herättää kysymyksiä...

Onko tämän mallin sähköinen nostolaite miten ongelma-altis? Ottaen huomioon, että kone ihan oikeasti seisoo välillä kohtuullisen pituisia aikoja käyttämättömänä?

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Nostolaite on ihan OK  Tuo kommentti tarkoittanee hiukan outoa logiikkaa ja liikerataa sen käyttövivussa. Siksipä moniin asennettiin suomessa jälkikäteen selkeämpi keinukytkin.  Noista vaikka joutuu ostamaan 5130 mallin, ei sen turbottaminen jälkikäteen hirveitä maksa, sarjan voi löytää purkamoilta satasilla taikka uutta palikkaa käyttäen reipas 2000 tarvikkeisiin.
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
meillä justihin vaihdettiin kaseen nostolaitteen keinukytkin, alkoi tempuilemaan. ei pelannut vetovastussäätö ollekkaa. nyt taas toimii. ei ne nostolaitteet hankalat oo ku oppii. kyllä uuden turpon sinne ho 1000e saa, jos ite rakentaa.

Viimeksi muokattu: 30.06.09 - klo:15:33 kirjoittanut natikka

tä?!?!

aaknuuti

  • Vieras
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Mistä tämä ihmeen turbohuuma. 6 sylinterisellä vapaastihengittävällä tehdään meidän tilan raskaat muokkaustyöt. Vetää hyvin 4 metrin rapidia 4,25 carrieria, 6 metrin mega xl multivaa ja 200 hl kärryjä. Luulis riittävän normaalikokoiselle tilalle. Alavääntö tuo vaivattomuutta ajoon kun ei tarvitse miettiä onko turbo nyt kierrosalueella. Syöttöä vaan säädetty lisää.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
kyllä kun sen turpon sinne laittaa niin ei sitä enää poios halua ;). polltoainetta palaa vähemmän ja voimaa reilusti enempi.meilläkin laitettin 956 turpo. aivan eri kone nyt.
tä?!?!

datafarmari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Epäilemättä kumpi tahansa näistä riittää nykyisiin tarpeisiini erinomaisesti tehojensa puolesta. Hiljaisena taka-ajatuksena on kuitenkin ollut valita sellainen kone jossa on mukana myös turbotus-mahdollisuuden mukanaan tuoma kasvunvara kohtuukustannuksilla...

On ollut mielenkiintoista soitella jokusen 100hv 6-koneen entiselle omistajalle taustoja kartoitellessani. Yleinen aloitus on ollut, että: "se oli viime vuodet ennen vaihtoa jo paremminkin pienemmällä ajolla kun se jäi vähän pieneksi...."

Viimeistään tässä kohdassa konkreettisesti tuntee miten rakennemuutosjuna on viheltänyt aikaa sitten ohi....

Kävin katsastamassa yhden "räjähtäneen" oloisen 110 Fiatin tänään -hintapyynti oli hirmuinen  ja palasin hiljaista poikaa kotiin.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
kase on varmaankin kestävämpi ja kaikin puolen muutenkin parempi. 7000h oli 110-90 meidän talos...

voimaa ei oo kases eikä fiiatissa. molemmat on löpösyöppöjä ja väänntöttömiä. turbo nelonen on tehokkaampi ja pihimpi ja vääntävämpi.

esim. v.855,6400 hyvä vaihtoehto?  itse kuitenkin kattelisin esim. 5120 tai 5140 maxumin. on ketteriä,turboja (tärkeä ominaisuus sylinterimäärästä riippumatta) sekä suht hyvällä tekniikalla.

mf_185

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Neuvoa vailla - Fiat 100-90 vaiko Case 5130?
Muutamia vastauksia minulle esitettyihin kysymyksiin:
- kokonaisbudjetti on 20 000€ sis. alv. Enempää ei ole varaa tarkoitukseen laittaa. Siispä uusi ei ole vaihtoehto.
- vanhempia Caseja en ole pitänyt juurikaan vaihtoehtona. Syynä on lähinnä se että kohdalleni ei ole osunut siedettävän hintaista kohtuu ajotunneilla olevaa yksilöä. Mielestäni näitten hinnat tuppaavat olemaan varsin kovia ikä huomioon otettuna.
110-90 turbo siinä retro peli.5130 hengetön ja turha antaa pisteitä hienouksille jos käyttöä vähän mutta jos kuppi kallistuu casen suuntaan harkitse 5150.
         siinä tietämätön. jos on fiiatti ihmisiä suosittelee fiiattia,jos on case ihmisiä suosittelee tietenkin casea,itse vihaan molempia merkkejä,ja viimeisenä valmettia!valmettia en suosittele oikein kellekkään,ja syö polttoainetta niinku mikäkin!! mutta jos jommankumman täytyy valita,ehdottomasti case, se näyttää jo silmissä paremmalta!ja tehokkaammalta,enkä usko että on hirveä syöppökään!