...Mistä löytyy 5130:n heikot paikat, mitä pitäisi huomata kauppaa tehtäessä?
Ne heikot paikat on vähän suhteellisia, että mitä ne haittaa - tietysti, jos vaikka etuakseli porsii niin hommat tökkää siihen. Mulla on ollut ja on Maxxumissa "kaikkea pientä". Vuotavat polttoaineletkut lienevät pienimpiä murheita, nostolaitteen asennonsäädön toimimattomuus (vetovarsien anturit vissiin ruostuneet ja jumittaa koko säädön) haittaa varmasti tulevassa kynnössä, samoin etuakselin kestävyys mietityttää. Kuormaaja on ollut vissiin uudesta asti. Nyt tunteja noin 9500 ja meno jatkuu. Suunnanvaihto on vähän hätäinen, mutta johtunee tunneista sekin, muuten hyvä. kaasupoljin jumii näissä kait kaikissa, vaatii tottumista sekin.
Mutta kuten olen todennut aikaisemminkin, tyytyväinen itse olen ollut. Nyt vaan on hassutilanne, kun on tuo takatuuppariturbovalametti ollut ajossa, miten merkittävä se turbo onkaan... casessa ei tarvi tyhjää kärryä isompaa olla perässä, kun jo pitää vertailumäessä nykiä pikavaihdetta (joka on hyvä!). Valmetissa rehukärrynkin kanssa vaan vihellys voimistuu eikä tarvitse tehdä mitään...