jos 500e saa 4 vaihten nopeutuksen niin on sika halpa! kaikki 4 hammaspyöräähän on sivuakselissa kiinni, eli jos esim. nelosen välitystä muuttaa niin pitää tehdä koko sivuakseli uusiksi 1,2,3 pyörineen. välitykset menee samalla aika vtuiksi, 3 ja 4 vaihteen väli tulee liian isoksi.
olisko murikka-akseli ja lautaspyörä ollu 2400e ja nelikon rattaat 1700e. samalla laakerit ja pakat tietty kannattaa laittaa. nelivedon kytkin pitää muuttaa vahvemmaksi 4 männänrenkaalla olevaksi. jos sitä ei muuta niin 50km/h vauhissa nelikon tiivisteet hukkaa painetta ja pikavaihteet sulaa...
-------
mutta jos hyvän 8000srj koneen löytää ja puutteena on 40km/h voimansiirto niin kannattaa se ehottomasti ostaa ja päivittää 50k malliksi. mun kokemuksella ne valtrat tehtiin silloin kun pellit oli peltiä