Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lapset töissä maatilalla  (Luettu 17864 kertaa)

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Lapset töissä maatilalla
juurihan kuoli yksi lapsi purottuaan paalikasan väliin:(

Totta mutta ne ei olleet töissä, ihan vaan huomautuksena ettei synny väärä mielikuva asiasta.

niinpä, väärä leikkipaikka oli...

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Lapset töissä maatilalla
...
Tuossa edellä jäi tärkeä asia eli lasten työturvallisuus siihen kannattaa kiinnittää huomioo ettei tulisi ikäviä vammoja tai jopa kuolemia. Nykyajan maatalous on teknistynyt niin että vaaranpaikkoja on paljon .
Meillä kun noita jatkajia on kertynyt vähän enemmänkin, niin tähän turvallisuuteen on erityisesti kiinnitettävä huomiota. Vaarassa ei koskaan ole se, joka on ratin takana vaan ne viis kuus muuta, jotka sielä pihalla mahdollisesti hääräävät. Huomattu on myös, että porukassa tulee yhtä sun toista "hauskaa" mieleen mm. koneiden kanssa...

Tärkeää on myös itse tehdä työturvallisesti! Eli vanha neuvo "älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niin kuin minä käsken" on todettu huonosti toimivaksi. Esimerkki vaikuttaa niin hyvässä kuin pahassakin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lapset töissä maatilalla
Maraani on oikeassa korostaessaan oman esimerkin tärkeyttä, sitä tarvitaan, sillä maatilalta löytyy innokkaille tutkimusmatkailijoille monia seikkailuja ja vaaroja.

Mä olen pyrkinyt poistamaan potentiaalisia vaaran paikkoja, tukkimalla luukkuja, lukitsemalla ovia, sitomalla paripyörät seinään jne. Mutta kaikkea en pysty pumpulilla vuoraamaan. Siksi pidänkin käytäntönä että konehallilla ei leikitä ilman aikuista, vanhaan navettaan ei ole asiaa jne. Tiedän kyllä, että tulee aika kun lapset kasvavat ja nämä kiellot niiltä unohtuvat. Silloin on vain toivottava että oppi on mennyt päähän, itse olen silloin jo tehnyt voitavani.

Töistä vielä sen verran, että sitten kun ne lapset tekevät homia, niin huolehtikaa siitä, että annatte oman hyvä esimerkin, ette vaadi niitä olemaan aikuisia, annatte mahdollisuuden virheille ja annatte tukkapöllyä kaikille jotka tettävät lapsella hommia selkeiden turvallisuuspuutteiden vallitessa, esim. nivelakselin suojukset puuttuu jne.

Viimeksi muokattu: 13.01.11 - klo:14:31 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Lapset töissä maatilalla
itte ku teen hommia lapset(2) ku on mukana niin turvallisin paikka on niillä hytis, tiätää ainaki että ei oo pyörän alla tms. kopista ei välttämättä näe kuollutta näkökenttää...ja aina vaarallisempaa mitä enee on joukos, yhyren kaas pärijää passelisti konehommis :D

Verku

Vs: Lapset töissä maatilalla

.......annatte tukkapöllyä kaikille jotka tettävät lapsella hommia selkeiden turvallisuuspuutteiden vallitessa, esim. nivelakselin suojukset puuttuu jne.....


Nyrkistä saatana.

 >:(
Kypsä tapaus

Teroman

Vs: Lapset töissä maatilalla
Maraani on oikeassa korostaessaan oman esimerkin tärkeyttä, sitä tarvitaan, sillä maatilalta löytyy innokkaille tutkimusmatkailijoille monia seikkailuja ja vaaroja.

Mä olen pyrkinyt poistamaan potentiaalisia vaaran paikkoja, tukkimalla luukkuja, lukitsemalla ovia, sitomalla paripyörät seinään jne. Mutta kaikkea en pysty pumpulilla vuoraamaan. Siksi pidänkin käytäntönä että konehallilla ei leikitä ilman aikuista, vanhaan navettaan ei ole asiaa jne. Tiedän kyllä, että tulee aika kun lapset kasvavat ja nämä kiellot niiltä unohtuvat. Silloin on vain toivottava että oppi on mennyt päähän, itse olen silloin jo tehnyt voitavani.

Töistä vielä sen verran, että sitten kun ne lapset tekevät homia, niin huolehtikaa siitä, että annatte oman hyvä esimerkin, ette vaadi niitä olemaan aikuisia, annatte mahdollisuuden virheille ja annatte tukkapöllyä kaikille jotka tettävät lapsella hommia selkeiden turvallisuuspuutteiden vallitessa, esim. nivelakselin suojukset puuttuu jne.

Meillä kun noita jatkajia on kertynyt vähän enemmänkin, niin tähän turvallisuuteen on erityisesti kiinnitettävä huomiota. Vaarassa ei koskaan ole se, joka on ratin takana vaan ne viis kuus muuta, jotka sielä pihalla mahdollisesti hääräävät. Huomattu on myös, että porukassa tulee yhtä sun toista "hauskaa" mieleen mm. koneiden kanssa...

Tärkeää on myös itse tehdä työturvallisesti! Eli vanha neuvo "älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niin kuin minä käsken" on todettu huonosti toimivaksi. Esimerkki vaikuttaa niin hyvässä kuin pahassakin.

å,,,,,,,Å

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Lapset töissä maatilalla
+200 on töissä maatilalla. Lapsityövoimaa...

 :D
Kui mää ain olen paras?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Lapset töissä maatilalla
  Mitenkähän kävisi jos kiellettäisiin eläkeläisten ja lasten käyttö maataloustöissä,ja piirturit isäntäväen koneisiin niinkuin tuolla autopuolellakin,maallahan saa olla vapaasti pari vuorokautta traktorin kopissa ja sen jälkeen lähdet liikenteeseen,en nyt muista monenko promillen humalaa minkäkin mittainen valvominen vastaa...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lapset töissä maatilalla
Meillä on sellainen sääntö että ipanat pysyvät poissa paalikasoista, tukkipinoista, karsinoista, ammoniakkipitoisesta ilmanalasta, sonnasta ja elukoitten joukosta. Eivätkä koske traktoreihin, moottorisahaan, kasvinsuojeluaineisiin tai säilöntäaineisiin.

Muita töitä voivat tehdä jos viitsivät. Eivät viitsi  ;D Eikä kyllä tarvitsekkaan  8)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Lapset töissä maatilalla
+200 on töissä maatilalla. Lapsityövoimaa...

 :D
Arbeit macht frei :o