Tuommonen kun pamahtaa:
https://skydrive.live.com/redir?resid=1A91D35A6F223270!919&authkey=!AETf6FN4LkbMslY&v=3niin on ihanan kallista. Jos kerkeää pyörimään pesässään, niin menee suunnanvaihtajan loota ja akselit, jos kerkeää hilut tippumaan niin menee nelikon ulosottokin pakkoineen paskaksi.
Made in turkey, eikä merkkiä. Tuostakin tapauksesta kaikki kolme laakeria rohisi aivan lopuillaan (n. 2500 h, merkkihuollon kirjat) ja neljäs oli tehnyt jumin. Pesä väljä ja kerkesi sitten hajottamaan nelikon osatkin...
Tuossa tuo kotelo
https://skydrive.live.com/redir?resid=1A91D35A6F223270!914&authkey=!AIt_kIhP2J-Rh-Y&v=3Tommosen rihvelilaakerin läpi kulkee voimat vaihteistoon, ovat suunnanvaihtajan sivuakselin laakerit. Nuo ne kilahtaa.
Joskus tekee kertapysäyksellä topin ja halkaisee vaihteiston kuoret
Näiden AX5N ja Ax2 mallien lootat on sitten erilaisia, mitä vanhat satasarjan ja peltikeulaisten aakkosten. Ei pidä verrata. Peltikeulaisia ei ole yhtään tällä kylällä paukahtanut, ja näistä pyöreäkeulaisista on yhtä kahta konetta lukuunottamatta auottu kaikki suunnanvaihtimestaan, kustannukset 2500- 12 000 € per laukeaminen
Rungon pultteja seuratkaa, useampi kone katkennut noita ek:n kanssa.
Ja jos kytkimestä auotte, ottakaa Sachs kytkinasetelma jos vielä saa ja lupaavat käydä. Siihen saa jatkossa korjaussarjan kuluville osille, kun LUK asetelma vaihdetaan kerralla kokonaisuudessaan uuteen -1300 € paukku.
Ja jos kytkinremppaa teette, niin jarrucleanerilla kytkinkoppa puhtaaksi moottorin puolelta, voi joutua uusimaan kun on halkeamia sisältä täynnä... (ek-kone).
Jos ken tarttee luk asetelmaan varaosia, niin mulla on yksi muuten vain 500 h ajettu, mutta kiteen valtrahuollossa oli vetästy voa-painelaakeri kantamaan niin, että lähes uudesta asetelmasta oli käpälät loppu noihin tunteihin
Suuri helpotuksen huokaisu pääsi, kun ko. mallin valtu läksi talosta pois