Sinällään niin ihmettelen että lainsäätäjä vasta nyt puuttuu tähän? Siihen aikaa kun oman C-korttini ajoin niin E-kortillisen ajoneuvoyhdistelmän maksimi paino oli 42 tonnia ja tehot sitä luokkaa että kovin kovaan vauhtiin niitä ei helpolla saanut. Tosin ei ollut abs-jarrujakaan.
Mutta tuumailkaas. Tollainen pikku ventti ja siihen 24 kuution lietepytty taakse niin sen paino täytenä on hyvinkin sellaisen noin 40 tonnia. Noihin aikoihin noin painavan yhdistelmän kuljettamiseen vaadittiin 21 vuoden ikä ja E-kortti, nyt 16-vuotiaat kossit saavat ajaa tuollaisia massoja.
Onko sillä massalla niin väliä? Jos on, niin varmaan ne pojankossit olisivat onnettomuus ja kuolematilastojen kärjessä
Kun kerran suuret massat ovat vaarallisia.
Asenne on se tekijä, joka vaikuttaa eniten liikenteessä ja sitä ei voi muutaman autokoulutunnin aikana muuttaa.
Kevyen asenteellinen postaus josta paista ajatus, että maatalojen junnut on parempia kuskeja kuin muut? Kyse on pitkälti myös tasapuolisuudesta.
Kyllä ne maatilan kossit kolaroivat niillä amis corollalla tai teini bemarilla, aivan samoin kuin muutkin. Mutta se oikea asenne tulee esille silloin kun tehdään työtä. Harvemmin kaverit ovat katsomassa ja yllyttämässä, kun toinen ajaa lietepaskaa pariviikkoa säiliön ja pellon väliä.
Tasapuolisuudesta senverran. Miksi Suomalaisia rahastetaan erilaisilla korteilla että saisivat tehdä rehellistä työtä? Suurin osa ihmisistä saa tehdä kyseiset työt ilman mitään tonnin korttia, jos vaan sattuvat asumaan muualla kuin Suomessa.
Jos ihan perusfysiikkaa muistellaan, niin se on nopeus joka tekee painavasta ajoneuvosta tappavan (E=1/2mv2).
amis corolla ja teini bemari ei ole millään nopeudella turvallinen.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!