Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tissin alla rähmällään  (Luettu 4037 kertaa)

Pikkuvarvas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Tissin alla rähmällään
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/09/fi_FI/tilojen_maksuvalmius_heikentynyt_rajusti/
Syksyn muoti-ilmiö, tissinkoittajien ahdinko. Kysymys kuuluu, koska maitokriisi on edes ollut pois muodista? Ökytissinkoittajat on housut kintuissa rähmällään. Kulutusluottoja haetaan, tilit pyörii väärinpäin. Huudetaan lisää hintaa, vaikka ökytissinkoittajat itse ahneuksissaan laajentivat tuotannon yli varojen, ja kiintiöiden. Oma moka, vai meijerien vika?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Tissin alla rähmällään
veeti elää ny elämänsä kevättä.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Tissin alla rähmällään
näkyyhän viljamiehetki kokoajan valittavan alhaista hintaa..

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Tissin alla rähmällään
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/09/fi_FI/tilojen_maksuvalmius_heikentynyt_rajusti/
Syksyn muoti-ilmiö, tissinkoittajien ahdinko. Kysymys kuuluu, koska maitokriisi on edes ollut pois muodista? Ökytissinkoittajat on housut kintuissa rähmällään. Kulutusluottoja haetaan, tilit pyörii väärinpäin. Huudetaan lisää hintaa, vaikka ökytissinkoittajat itse ahneuksissaan laajentivat tuotannon yli varojen, ja kiintiöiden. Oma moka, vai meijerien vika?

  Oikeen ykkösen aamuteeveessä lukivat maaseudun menneisyyttä. Kyllä se on tuo maidon tuotanto pohjaton kaivo. Äkkiä syövät 100ha kuusimehtää.  ;D

Tuulia

  • Vieras
Vs: Tissin alla rähmällään
veeti elää ny elämänsä kevättä.
  Veeti teroittaa jo varpaankynsiä, ku vaalit on tulossa   ;D

sorkkis

  • Vieras
Vs: Tissin alla rähmällään
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/09/fi_FI/tilojen_maksuvalmius_heikentynyt_rajusti/
Syksyn muoti-ilmiö, tissinkoittajien ahdinko. Kysymys kuuluu, koska maitokriisi on edes ollut pois muodista? Ökytissinkoittajat on housut kintuissa rähmällään. Kulutusluottoja haetaan, tilit pyörii väärinpäin. Huudetaan lisää hintaa, vaikka ökytissinkoittajat itse ahneuksissaan laajentivat tuotannon yli varojen, ja kiintiöiden. Oma moka, vai meijerien vika?

Viljan hinnan nousu tekee ahdinkon vielä suuremmaksi . Ketäs hyötyy .

Peltoavuokraamaan lisää jos järkevällä hinnalla saa , siitä on apua .

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Tissin alla rähmällään
Sitten vasta helpottaa, kun viimeinenkin ökytissinkoittaja volvoineen on lopettanut paskalitkunsa tuotannon.  ;D ;D ;D

MAITU, MAITU JA MAITU.....

eikö helvetti tässä maassa muuta maataloustuotantoa ole?

Pikapuoliin valtakunnanoikeuteen menevä kepukoijarikin itki kovasti, kun kotimaista maitoa oli väärän värisissä purkeissa lähikaupassa....  ;D

Eipä kepupääministeri puhunut mitään kun brassi ja namibian seebua tulee tiskiin...

Voi v*ttu mitä tasapuolisuutta!  >:( >:( >:( >:( >:(
Maitu on rosvousta.
olek sää tosi nuija laitas lehmiä niin pääset ressukka rosmoaa.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Tissin alla rähmällään
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/09/fi_FI/tilojen_maksuvalmius_heikentynyt_rajusti/
Syksyn muoti-ilmiö, tissinkoittajien ahdinko. Kysymys kuuluu, koska maitokriisi on edes ollut pois muodista? Ökytissinkoittajat on housut kintuissa rähmällään. Kulutusluottoja haetaan, tilit pyörii väärinpäin. Huudetaan lisää hintaa, vaikka ökytissinkoittajat itse ahneuksissaan laajentivat tuotannon yli varojen, ja kiintiöiden. Oma moka, vai meijerien vika?

Toi oli hyvä kysymys, mutta olisiko tilanne toinen jos olisimme kaikki viljan viljelijöitä???

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tissin alla rähmällään
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/09/fi_FI/tilojen_maksuvalmius_heikentynyt_rajusti/
Syksyn muoti-ilmiö, tissinkoittajien ahdinko. Kysymys kuuluu, koska maitokriisi on edes ollut pois muodista? Ökytissinkoittajat on housut kintuissa rähmällään. Kulutusluottoja haetaan, tilit pyörii väärinpäin. Huudetaan lisää hintaa, vaikka ökytissinkoittajat itse ahneuksissaan laajentivat tuotannon yli varojen, ja kiintiöiden. Oma moka, vai meijerien vika?

Toi oli hyvä kysymys, mutta olisiko tilanne toinen jos olisimme kaikki viljan viljelijöitä???

Lypsikkitilalla tarttis olla 100 ha omaa peltoa navetan ympärillä.


Nuo vaikeuksissa olevat on varmaan kaikkirakennettu velkarahalla ja naapurin tontille.
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tissin alla rähmällään
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/09/fi_FI/tilojen_maksuvalmius_heikentynyt_rajusti/
Syksyn muoti-ilmiö, tissinkoittajien ahdinko. Kysymys kuuluu, koska maitokriisi on edes ollut pois muodista? Ökytissinkoittajat on housut kintuissa rähmällään. Kulutusluottoja haetaan, tilit pyörii väärinpäin. Huudetaan lisää hintaa, vaikka ökytissinkoittajat itse ahneuksissaan laajentivat tuotannon yli varojen, ja kiintiöiden. Oma moka, vai meijerien vika?

Toi oli hyvä kysymys, mutta olisiko tilanne toinen jos olisimme kaikki viljan viljelijöitä???

Onhan noi aika hyviä kysymyksiä, mutta pitäisikö meidän edes yrittää vastata niihin ????

simmo

  • Vieras
Vs: Tissin alla rähmällään
Muistaakseni Ukkovarvas kannatti itse laajentamista,tuo koivu ja tähti-linja ei sopinut hälle ollenkaan.Suurta sen olla piti.Se on selvä,että laskevilla hinnoilla ei kannata investoida miljoonanavetoihin.
Nyt sitte purnaa toisin päin.Minä olen oikeesti huolissani >:(

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Tissin alla rähmällään


Lypsikkitilalla tarttis olla 100 ha omaa peltoa navetan ympärillä.


Nuo vaikeuksissa olevat on varmaan kaikkirakennettu velkarahalla ja naapurin tontille.

Joo ja AB-aluveella viä 250 ha enämpi notta samaa tiänestii oliis eres piänet mahroollisuuret!
Tosin jos om 350 ha omaapeltoo pirtim nurkalla nin kuka kaipaa enää elikoota????????

simmo

  • Vieras
Vs: Tissin alla rähmällään

Voiko persaukinen robomies ajella uudella volvolla ja tienata 300 kilo ekeä verotettavaa?
Kysyn vaan....  ;D
--Joku onnistui investoimaan oikeaan aikaan ja on jo päässyt enemmistä veloistaan.Mutta viimeksi rakentaneet on tosi vaikeuksissa.Oli miten oli,maidon tuottajaa ei kannata koskaan kadehtia,koska se on työtä jossa on jatkuva huoli ja sressi päällä.Elävien elukoiden kanssa elämä on yhtä saikkinaa.Minä sain elukoista niin tarpeeksi,etten ottais ees kissaa enää.Elukat on rasittavia >:(

[/quote]

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Tissin alla rähmällään
mitenkä muuten kävi tossa muutama vuosi sitten kun viljan hinta vähän pompsahti?    ei tainnu yhtään puimutria olla ostettunna ja kun hinta palas taks normaaliin niin sit itku alko!                  mutta missä vitussa on kotimainen ruis kun sitä ei riitä leipään ja kun sen kasvatus on vain kattelua, ja mikä siinä maksaa?                           ihan kiva kun kotimainen maatalous ajaa ittensä alas ja sitten onkii hyvä ostaa velaks puolasta leipee kun kotoa ei löyvy mitään.......

simmo

  • Vieras
Vs: Tissin alla rähmällään
mitenkä muuten kävi tossa muutama vuosi sitten kun viljan hinta vähän pompsahti?    ei tainnu yhtään puimutria olla ostettunna ja kun hinta palas taks normaaliin niin sit itku alko!                  mutta missä vitussa on kotimainen ruis kun sitä ei riitä leipään ja kun sen kasvatus on vain kattelua, ja mikä siinä maksaa?                           ihan kiva kun kotimainen maatalous ajaa ittensä alas ja sitten onkii hyvä ostaa velaks puolasta leipee kun kotoa ei löyvy mitään.......
-Täällä saa kotimaista ruisjauhoa vielä Tyngän myllystä,mutta kuinka kauan.?