Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Saatanan Tornberg!  (Luettu 3688 kertaa)

minä-itte

  • Vieras

Viimeksi muokattu: 13.03.11 - klo:16:31 kirjoittanut minä-itte

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Saatanan Tornberg!
Tuskin tossa omistukseen puututaan, mutta ehkä käyttöä vähän tulkitaan uudestaan ...

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Saatanan Tornberg!
NO voi perse. Oisivat nyt tuonkin asian saaneet päättää. Loppus se villi kelkkailu missä sattuu. En minä ainakaan jaksa vahata missä  ja kuka ajelee.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Saatanan Tornberg!
Tuskin tossa omistukseen puututaan, mutta ehkä käyttöä vähän tulkitaan uudestaan ...

Esim. Koillis-savossa on suunnitteilla pitkä kelkkareitti Tahkovuoreen, pakkolunastuksella!!!!

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Saatanan Tornberg!
Ja taas se peruste tuli: villin kelkkailun vähentäminen. Moottorikelkalla ei saa liikkua toisen omistamalla maalla ilman lupaa (pääsääntöisesti).  Aivan selkeä asia.

Onko yhteiskunnan toiminta menossa ihan päälaelleen. Kiellettyä toimintaa ohjataan oikeille urille (reiteille) luomalla harrastuspaikkoja. Koska tarjotaan sorkkarautaa pankkikorttina käyttäville vastaavat palvelut? Meillä kunnan keskustassa valitetaan aika ajoin poikien mopoilusta, kun ajavat kylän pääkatua edestakaisin. Koska niille tehdään moporadat?

Takamehtien Mekatähti

  • Vieras
Vs: Saatanan Tornberg!
Maassa on tuhansia kilometrejä leveitä voimalinjareittejä, kanavoidaan moottorikelkkaharrastus näille voimalinjoille, se tuskin haittaa ketään, voimalinjat on kuitenkin pidettävä puuttomina, joten samalla tulee sekin hoidettua, on suoranaista järjen köyhyyttä alkaa vielä erikseen rakentamaan moottorikelkkailijoille omia  erillisiä reittejä, kun reitit voimalinjojen muodossa ovat jo valmiina.
Menkääpä itsekin maastooon tutustumaan avoimeen voimalinjareittiin, niin tajuatte: Siinähän on kelkkailijoille valmis reitti.

Viimeksi muokattu: 13.03.11 - klo:17:11 kirjoittanut Takamehtien Mekatähti

krest yanin

  • Vieras
Vs: Saatanan Tornberg!
Maassa on tuhansia kilometrejä leveitä voimalinjareittejä, kanavoidaan moottorikelkkaharrastus näille voimalinjoille, se tuskin haittaa ketään, voimalinjat on kuitenkin pidettävä puuttomina, joten samalla tulee sekin hoidettua, on suoranaista järjen köyhyyttä alkaa vielä erikseen rakentamaan moottorikelkkailijoille omia  erillisiä reittejä, kun reitit voimalinjojen muodossa ovat jo valmiina.
Menkääpä itsekin maastooon tutustumaan avoimeen voimalinjareittiin, niin tajuatte: Siinähän on kelkkailijoille valmis reitti.

Tämä on asiallinen ehdotus, samalla tulisi linjoille kunnollinen huoltotie. Liian helppo ratkaisu ilmeisesti? ::)

minä-itte

  • Vieras
Vs: Saatanan Tornberg!
Maassa on tuhansia kilometrejä leveitä voimalinjareittejä, kanavoidaan moottorikelkkaharrastus näille voimalinjoille, se tuskin haittaa ketään, voimalinjat on kuitenkin pidettävä puuttomina, joten samalla tulee sekin hoidettua, on suoranaista järjen köyhyyttä alkaa vielä erikseen rakentamaan moottorikelkkailijoille omia  erillisiä reittejä, kun reitit voimalinjojen muodossa ovat jo valmiina.
Menkääpä itsekin maastooon tutustumaan avoimeen voimalinjareittiin, niin tajuatte: Siinähän on kelkkailijoille valmis reitti.

Täälläpäin voimalinjat kulkevat paljolti peltojen poikki.....nillä kasvaalle heinälle tekee talvipolanteet höpöä...

Maanomistajien velvollisuus ei ole lahjoittaa maataan huvikäyttöön...ei muutkaan väestöryhmät niin tee.

MTK ON PERSEESTÄ!

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Saatanan Tornberg!
Ja tuon voimalinjojen ali ajamisen ovat jo torpanneet muutenkin. Kuulemma liian RISKIALTISTA JA TAPATURMA-ALTISTA kelkkailijoille. Jos kuitenki ajaisivat sitä nopeutta jota siellä reitillä pitääkin ajaa, niin luulisi pysyvän edes noitten tolppien välissä? Näin siis täällä Koillis-Savossa.  :(
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Saatanan Tornberg!
Täällä reitit kyllä kulkee noita voimalinjoja pitkin, tiedä sitten mikä on eroa sinne teidän suuntaan, kun täällä ne ei ole vaarallisia ...

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Saatanan Tornberg!
NO voi perse. Oisivat nyt tuonkin asian saaneet päättää. Loppus se villi kelkkailu missä sattuu. En minä ainakaan jaksa vahata missä  ja kuka ajelee.

mikään  reitti ei lopeta villiä kelkkailua,,,,,,ei ole loppunut  pöhnässä ajotkaan ::)

Aulis Anttila

  • Vieras
PerSut...
NO voi perse. Oisivat nyt tuonkin asian saaneet päättää. Loppus se villi kelkkailu missä sattuu. En minä ainakaan jaksa vahata missä  ja kuka ajelee.
mikään  reitti ei lopeta villiä kelkkailua,,,,,,ei ole loppunut  pöhnässä ajotkaan ::)

Kyl PerSut lopettaa... heti vaalien jälkeen  ::) ::)   :P :P   ;D ;D ;D

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: PerSut...
NO voi perse. Oisivat nyt tuonkin asian saaneet päättää. Loppus se villi kelkkailu missä sattuu. En minä ainakaan jaksa vahata missä  ja kuka ajelee.
mikään  reitti ei lopeta villiä kelkkailua,,,,,,ei ole loppunut  pöhnässä ajotkaan ::)

Kyl PerSut lopettaa... heti vaalien jälkeen  ::) ::)   :P :P   ;D ;D ;D

lopettaa reittien rahoituksen,,,,,,,paikallistiet  ensin kuntoon 8)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Saatanan Tornberg!


kattotas ko bensa maksaa 3€/l alkaa kelkkailu vähentyä radikaalisti ;D koneet vaan räjähtelee mettäsä bio-bensalla koneen rääkymisen sijalla on kuljettajan rääkyminen ;D


http://www.youtube.com/watch?v=CXEJN2mOCUs

ON TÄÄ NIIN HYVÄ ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

minä-itte

  • Vieras
Vs: Saatanan Tornberg!
Tämmöistä paskaa tämän päivän MaasTullissa, lisäksi isot esittelyt kelkoista:



"""Kelkkareitit kuumentavat tunteita

Syksyn aikana moottorikelkkailua vastustavat maanomistajat kiukustuivat maastoliikennelain uudistusehdotuksesta. Se lähti valtakunnallisesta suunnittelusta, jossa elykeskukset ratkaisevat reittien tarpeet ja linjaukset maastossa.

Uudistus raukesi lopulta, kun se juuttui eduskunnan ympäristövaliokuntaan.

Päätös ehdotuksen toteuttamisesta siirtyy seuraavalle eduskunnalle.

”Uudistuksen kaatuminen on vahinko. Meidän mielestämme kelkkailu ei voi olla villiä, vaan se pitää ohjata kelkkareiteille”, toteaa johtaja Markku Tornberg MTK:sta.

Tornbergin mukaan moottorikelkkailun vastustajat olisivat halunneet, että maanomistajat saavat halutessaan kieltää kelkkareitit mailtaan.

”Koska reitit ovat pitkiä, aina löytyisi joku, joka niitä vastustaa. Silloin reittejä ei voisi rakentaa lainkaan.”

Yksi reitteihin siirtymisen perusteena oli, että reitillä on voimassa tieliikennelaki. Erilaisilla kelkkaurilla taas on voimassa vain maastoliikennelain mukainen varovaisuusvelvoite.

MT"""


"Tornbergin mukaan moottorikelkkailun vastustajat olisivat halunneet, että maanomistajat saavat halutessaan kieltää kelkkareitit mailtaan."

Viimeksi muokattu: 14.03.11 - klo:07:55 kirjoittanut minä-itte