Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt riitti?  (Luettu 58103 kertaa)

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Nyt riitti?
Kuukauden työ panoksella saa tuon 20k€ ihan hyvä korvaushan tuo on.
Niin on!!mites suu pannaa jos jauholakki ja mie 8)
Tehrää 12kk töitä ja maata on enempi ku 40ha
Se tekee jo 240tonttuu +loputmaat... ::)

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Nyt riitti?
Oikeastaan... aikaa menee vähän enemmän.

Mut kato, jos konsultoitais jotain hyvää ekonooomia. Sehän heti kertois, et ulkoista hyvä miäs kaikki!!! Sit vaan soittelet urakoitsijoille, ja annat niitten tehä kaiken työn! Jo siihen alkais oleen saada vaikee kulumaan tuota kuukauttakaan, niihin töihin siis. Neet puhelutkin vois hoitaa vaikka pubin terassilta, jollei pellonkulmalle viittiis vaivautua.

Ei perskules! Tietäiskös joku hyviä urakoittijoita tääl etelässä...
Kylä mää oon ollu tyhymä, ihan suotta suorakylvöön siirryi, täys urakointiin ku oisin kertaheitolla siirtyny, ni työt ois vähentyny vieläkin enemmän. Eikä ois tarvinnu sitä pankin lainaneuvvottelijaakaan käydä jututtamassa. -Ei siinä mittään, mukava kaverihan tuokin oli.
So What?!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Nyt riitti?
Oikeastaan... aikaa menee vähän enemmän.

Mut kato, jos konsultoitais jotain hyvää ekonooomia. Sehän heti kertois, et ulkoista hyvä miäs kaikki!!! Sit vaan soittelet urakoitsijoille, ja annat niitten tehä kaiken työn! Jo siihen alkais oleen saada vaikee kulumaan tuota kuukauttakaan, niihin töihin siis. Neet puhelutkin vois hoitaa vaikka pubin terassilta, jollei pellonkulmalle viittiis vaivautua.

Ei perskules! Tietäiskös joku hyviä urakoittijoita tääl etelässä...
Kylä mää oon ollu tyhymä, ihan suotta suorakylvöön siirryi, täys urakointiin ku oisin kertaheitolla siirtyny, ni työt ois vähentyny vieläkin enemmän. Eikä ois tarvinnu sitä pankin lainaneuvvottelijaakaan käydä jututtamassa. -Ei siinä mittään, mukava kaverihan tuokin oli.

Kannatavuushan paranee aina, jos teettää työnsä jonka palkka on alle viljelijän normipalkan  ;D Kk-on komea, mutta rahat loppuvat jo toukokuussa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Nyt riitti?
Eihän tässä ollukkaan kyse siitä kuinka huonoa ala on noin yleensä. Kyse oli siitä että viljanviljely ei ole kovin huono verrattuna muihin viljeltäviin kasveihin. Ongelma on enempikin mitä tuottavaa tekisi sen aikaa kun ei viljele.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Nyt riitti?
Eihän tässä ollukkaan kyse siitä kuinka huonoa ala on noin yleensä. Kyse oli siitä että viljanviljely ei ole kovin huono verrattuna muihin viljeltäviin kasveihin. Ongelma on enempikin mitä tuottavaa tekisi sen aikaa kun ei viljele.

Jaa´a... korjatusta säilörehusadosta on maksettu parhaimmillaan 900€/hehtaari vuodessa. Mun mielestäni se olisi huomattavasti parempaa bisnestä. Mulla kaikki pellot olisivat heinällä mikäli ostajia olisi. Edes puolella hinnalla. Tai vaikka jos joku vaan hakisi kaiken pois.

Silloin olisi aikaa tehdä kesäkin oikeita töitä ja maatalous tuottaisi jopa enemmän, ilman mitään riskiä  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ana111

  • Vieras
Vs: Nyt riitti?
Eihän tässä ollukkaan kyse siitä kuinka huonoa ala on noin yleensä. Kyse oli siitä että viljanviljely ei ole kovin huono verrattuna muihin viljeltäviin kasveihin. Ongelma on enempikin mitä tuottavaa tekisi sen aikaa kun ei viljele.

Jaa´a... korjatusta säilörehusadosta on maksettu parhaimmillaan 900€/hehtaari vuodessa. Mun mielestäni se olisi huomattavasti parempaa bisnestä. Mulla kaikki pellot olisivat heinällä mikäli ostajia olisi. Edes puolella hinnalla. Tai vaikka jos joku vaan hakisi kaiken pois.

Silloin olisi aikaa tehdä kesäkin oikeita töitä ja maatalous tuottaisi jopa enemmän, ilman mitään riskiä  ;D
Mut eks sää vetäny 6500 kg/ha vehnää ruutikuivana minimipanoksilla :o

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Nyt riitti?
Kannatavuushan paranee aina, jos teettää työnsä jonka palkka on alle viljelijän normipalkan  ;D

Vaikka Intialaisella? http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/yle+suomalaisyhtiot+ulkoistivat+tyot+intiaan+ndash+kylla+kannatti/a942884
Ammattiyhdistyksen vissiin sais kimppuunsa, jos noita Intialaisia palkkais tänne hommiin. Ja peltoja on vaikee siirtää sinne... Mut tietty jos siirtäis ekaks pellot rahaks, rahat Intiaan ja siellä pelloks... Hmmm, mitäköhän siellä tuo maa maksais...
So What?!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Nyt riitti?
Eihän tässä ollukkaan kyse siitä kuinka huonoa ala on noin yleensä. Kyse oli siitä että viljanviljely ei ole kovin huono verrattuna muihin viljeltäviin kasveihin. Ongelma on enempikin mitä tuottavaa tekisi sen aikaa kun ei viljele.
Ollaan kuin sossu-Tatu. Piruako sitä enempää raatamaan, tyydytään kohtuuteen.  ;)

Palkansaaja tekee 1700 h/v duunia ja tienaa 34 000 e/v, eli 20 e/h
keskikokoinen viljajuice tekee 1000 h/v duunia jolla tienaa 20 000 e/v, eli 20 e/h

Nothing is Something Worth Doing

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Nyt riitti?
Ja minkäköhän takia jää yleensä aina mainitsematta, ettei sillä palkansaajalla ole yleensä euroakaan kiinni työpaikassaan... >:(
So What?!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Nyt riitti?
Ja minkäköhän takia jää yleensä aina mainitsematta, ettei sillä palkansaajalla ole yleensä euroakaan kiinni työpaikassaan... >:(
Mitä väliä sillä on? Se on pelkkä ammatinvalintakysymys, jokaisella jussilla on ollut mahdollisuus tehdä myös toisin.

Oma palkansaaja- vs. maajussivertaukseni oli vain osoitus että miksi viljajuicen pitäisi, viljanviljelyn lisäksi, tehdä mitään muuta jos silläkin pärjää.
Nothing is Something Worth Doing

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Nyt riitti?
Eihän tässä ollukkaan kyse siitä kuinka huonoa ala on noin yleensä. Kyse oli siitä että viljanviljely ei ole kovin huono verrattuna muihin viljeltäviin kasveihin. Ongelma on enempikin mitä tuottavaa tekisi sen aikaa kun ei viljele.
Vempsi ompi melkii vahingos keksiny,miten loppuu suomes työttömyys ja jouten olo.
Työkkärin ees jaetaa vasikoita työttömille ja muille alanmiehille.
Lisäksi purkautuu vasikka suma.
Ikävä asia vmpsun kannalt on et myös sen maat jaetaan.
sais monta joutilasta kortistosta pois ja yhren tilalle joka
Työttömyys korvauksella kävis kellottaa viljaukkojen vapaaajan vieton suhdetta
Työmäärään ;)

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Nyt riitti?
Mitä väliä sillä on?

Väliä sikäli, että jos nyt ajatellaa tuota ketjussa mainittua 40ha viljatilaa, ja siihen sitoutunutta, vaikkapa 500 000 euron pääomaa. Ja verrataan sitä sitten mainittuun 20 000e; voisi tuumia viljajuicen jäävän kokonaan ilman palkkaa, ja tuon 20ke olevan vain pääoman tuottoa, 4% pääoman tuotto ei edes ole mikään huima sekään.

Myönnän, että olen ottanut herneen nenään tästä keskustelusta. Vastaavanlaisia mielipiteitä olen saanut ikäni kuunnella, mutta en sentään maajusseilta. Ja sehän se tässä ihmetyttääkin.

Vilja vs äpylit, nasut ja muut eläimet on hieman ikävä asetelma. Se lienee selvää, että eläintiloilla tehdään yleensä huomattavia määriä töitä, enemmän kuin viljatiloilla. Kuinka tulot/pääoman tuotto suhtautuvat työpanokseen/sidottuun pääomaan näillä eri tuotantosuunnilla, siitä minulla ei ole tietoa. Joten en asiasta voi kättä vääntää, miksi pitäisikään. Olen vain tyytyväinen, että rehuviljalle löytyy käyttäjiä kotimaassakin. Ja että saan itse mutustaa kotimaista possunlihaa, oli sitten lokakuu eli ei ;)

Jep, oma on valinta.
 

Viimeksi muokattu: 30.10.13 - klo:17:32 kirjoittanut Eastwood

So What?!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Nyt riitti?
Eihän tässä ollukkaan kyse siitä kuinka huonoa ala on noin yleensä. Kyse oli siitä että viljanviljely ei ole kovin huono verrattuna muihin viljeltäviin kasveihin. Ongelma on enempikin mitä tuottavaa tekisi sen aikaa kun ei viljele.

Jaa´a... korjatusta säilörehusadosta on maksettu parhaimmillaan 900€/hehtaari vuodessa. Mun mielestäni se olisi huomattavasti parempaa bisnestä. Mulla kaikki pellot olisivat heinällä mikäli ostajia olisi. Edes puolella hinnalla. Tai vaikka jos joku vaan hakisi kaiken pois.

Silloin olisi aikaa tehdä kesäkin oikeita töitä ja maatalous tuottaisi jopa enemmän, ilman mitään riskiä  ;D
Mut eks sää vetäny 6500 kg/ha vehnää ruutikuivana minimipanoksilla :o

Vuonna 2012 juu... mulla on katteet oikeasti kohdallaan, eikä silti jää kuin puolet siitä mitä vms1 olettaa  ;D Ja kun pääosa saa satoa sen 3800 kg/ha panostamalla 50% enemmän/ha.. Tästä voin vetää tiettyjä johtopäätöksiä alan todellisesta tuottavuudesta  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Nyt riitti?
Mitä väliä sillä on?

Väliä sikäli, että jos nyt ajatellaa tuota ketjussa mainittua 40ha viljatilaa, ja siihen sitoutunutta, vaikkapa 500 000 euron pääomaa. Ja verrataan sitä sitten mainittuun 20 000e; voisi tuumia viljajuicen jäävän kokonaan ilman palkkaa, ja tuon 20ke olevan vain pääoman tuottoa, 4% pääoman tuotto ei edes ole mikään huima sekään.

Myönnän, että olen ottanut herneen nenään tästä keskustelusta. Vastaavanlaisia mielipiteitä olen saanut ikäni kuunnella, mutta en sentään maajusseilta. Ja sehän se tässä ihmetyttääkin.

Vilja vs äpylit, nasut ja muut eläimet on hieman ikävä asetelma. Se lienee selvää, että eläintiloilla tehdään yleensä huomattavia määriä töitä, enemmän kuin viljatiloilla. Kuinka tulot/pääoman tuotto suhtautuvat työpanokseen/sidottuun pääomaan näillä eri tuotantosuunnilla, siitä minulla ei ole tietoa. Joten en asiasta voi kättä vääntää, miksi pitäisikään. Olen vain tyytyväinen, että rehuviljalle löytyy käyttäjiä kotimaassakin. Ja että saan itse mutustaa kotimaista possunlihaa, oli sitten lokakuu eli ei ;)

Jep, oma on valinta.

Älä nyt oikeasti hermostu  :D

Tämä "veli veljeä vastaan" -asenne tietysti tuhoaa kaiken, mutta tähän pitää vaan suhtautua huumorilla  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Nyt riitti?


Älä nyt oikeasti hermostu  :D

Tämä "veli veljeä vastaan" -asenne tietysti tuhoaa kaiken, mutta tähän pitää vaan suhtautua huumorilla  ;D

Joo. Rutistaan kannattavuudesta ja ostellaan PUOLELLA MILJOONALLA rehukoneksia ja dan corneja. Ei voi kun olla huumori linjalla kriisin suhteen. :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159