Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: zetor8045 - 28.11.12 - klo:19:32
-
Onkos joku jo päässyt (tai joutunut) kokeilemaan tätä jonnikan uutta vaihteistoa?? Nyt on ainakin yksi ulkopuolinen testi tehty ja tuo uusi vaihteisto vaikuttaisi olevan vahvoilla.. Mutta toimiiko tuo niinkuin portaaton?? Tuossa on testistä videota tosin kieli on ei ymmärrettävässä muodossa ;D http://www.youtube.com/watch?v=BGgG_HC67Kk&feature=g-all http://www.deere.de/wps/dcom/de_DE/our_company/news_and_media/press_releases/2012/agriculture/20121127_6r_fuel_efficiency.page?cid=SMC_FBJDHP_deDE_AG_FuelEffTest_11282012
-
http://www.deere.com/media/player/player_en_int.html?src=s/flash/deerecompany/othercountries/fi/direct_drive_emo_fi_h.mp4&lowsrc=s/flash/deerecompany/othercountries/fi/direct_drive_emo_fi_m.mp4&autostart=true
Jonnu yrittää taas lanseerata uutta pommia. ;D
-
http://www.deere.com/media/player/player_en_int.html?src=s/flash/deerecompany/othercountries/fi/direct_drive_emo_fi_h.mp4&lowsrc=s/flash/deerecompany/othercountries/fi/direct_drive_emo_fi_m.mp4&autostart=true
Jonnu yrittää taas lanseerata uutta pommia. ;D
Se voi olla ja toivottavasti on hiukan parempi kuin VAG:in DSG :P Mutta jos toimeis silti paremmin kuin massikka ;)
-
http://www.deere.com/media/player/player_en_int.html?src=s/flash/deerecompany/othercountries/fi/direct_drive_emo_fi_h.mp4&lowsrc=s/flash/deerecompany/othercountries/fi/direct_drive_emo_fi_m.mp4&autostart=true
Jonnu yrittää taas lanseerata uutta pommia. ;D
Ai, että peltotaisteluvehkeissä ei kate oo riittävä...
-
Se voi olla ja toivottavasti on hiukan parempi kuin VAG:in DSG
Mikä vika? Toinen menossa, ei pahaa sanaa enkä tavalliseen ajoon parempaa kaipaa. automaatin helppous ja mekaanisen hyötysuhde. Eikä ainakaan meillä ole nikotellut millään tapaa.
-
Se voi olla ja toivottavasti on hiukan parempi kuin VAG:in DSG
Mikä vika? Toinen menossa, ei pahaa sanaa enkä tavalliseen ajoon parempaa kaipaa. automaatin helppous ja mekaanisen hyötysuhde. Eikä ainakaan meillä ole nikotellut millään tapaa.
Taitaa nykyiset jo toimia sitten... Itselläni ei ole kokemuksia muutakuin että hienosti toimii kun toimii 8) Mutta on noihin lootia vaihdeltu ja hampaita kiristelty kun on joutuneet omasta pussista maksamaan.. Ja sellaisia nykimisiä ja pätkimisiä on sillointällöin ollut eikä vikaa löydy laisinkaan...
-
Asiaa sivuten..kyllä meilläkin dsg on toiminu ihan ok.
..Asiaan palatakseni tuo jonnun idea ottaa suorakytkentä traktoriin on erittäin hyvä. Veto ei katkea vaihdon välillä. Portaatonhan tuo ei tietenkään ole, eikä tarvitsekkaan olla. Mekaanisen ja portaattoman välimalli joka ei tehoa heitä hukkaan. Mielenkiinnolla kokeilen kun kohdalle sattuu.
-
http://www.deere.com/media/player/player_en_int.html?src=s/flash/deerecompany/othercountries/fi/direct_drive_emo_fi_h.mp4&lowsrc=s/flash/deerecompany/othercountries/fi/direct_drive_emo_fi_m.mp4&autostart=true
Jonnu yrittää taas lanseerata uutta pommia. ;D
videon alalaidassa lukee: low quality
-
Eikun eurot jonoon jontikkamiehet, kuka kerkeää ensiksi ?
Nopeimmat kerenneevät hankkia traktorin tuolla lootalla ja välimallin egr-tekniikalla varustetulla moottorilla. ;D
Kun miettii miten pitkään kesti variolootan kehittyminen tähän nykyiseen kuosiin, ja muistetaan autopowderin alkuvuodet, niin eiku lycka till... ::)
-
Eikun eurot jonoon jontikkamiehet, kuka kerkeää ensiksi ?
Nopeimmat kerenneevät hankkia traktorin tuolla lootalla ja välimallin egr-tekniikalla varustetulla moottorilla. ;D
Kun miettii miten pitkään kesti variolootan kehittyminen tähän nykyiseen kuosiin, ja muistetaan autopowderin alkuvuodet, niin eiku lycka till... ::)
Nyt on kyse sentään Deeren itsensä kehittämästä vaihteistosta, ei ole ZF mukana. En usko, että Valtramiehillä on ainakaan yhtään sen helpompaa mitä AutoPower-miehillä, mitä nyt eiliseen Urakointiuutisten Valtran vaihtolaatikko-palveluun on uskominen. Eli missä mättää?
-
No se on hyvä jos luottoa riittää.
Ohan siellä VAG konsernissakin melkoinen osasto kehittelemässä vaihteistoja, mutta eipähän nuo DSG:t taida mitään kestävyysihmeitä olla, vaikka muuten ominaisuuksiltaan hyviä ovatkin. Eipähän nämä murheet toisaalta kosketa kuin meitä köyhiä, jotka joudumme käytetyillä autoilla ja koneilla ajamaan. Uuden ostajilla on tehdastakuu turvana.
Agcon nykyisen varaosapolitiikan tietäen yksi syy vaihtolaatikkopalveluun vois olla se, että ei jäis laatikko levälleen puuttuvien osien takia. Ei ole yksi tai kaksi tapausta mitä olen kuullut, kun kone on seisonut laatikko levällään odottaen vaikkapa nelivedon tai pikavaihteen maljaa, kun emoyhtiön polittiikkaan ei kuulu pitää tavaraa varastossa. >:(
-
Tuota kaksoikytkin mallia ei oo tyypitetty mutta tuo 6210r portaaton on ainut kommentti mikä jäi mieleen kun kaveri joka oli mukana koe ajolla tuumaas h...tti täähän on parempi ajaa kuin kotimainen ;D
-
Tuota kaksoikytkin mallia ei oo tyypitetty mutta tuo 6210r portaaton on ainut kommentti mikä jäi mieleen kun kaveri joka oli mukana koe ajolla tuumaas h...tti täähän on parempi ajaa kuin kotimainen ;D
Sekös nyt on joku ihme? :P ps. Sanoiko se sun kaveri oikeesti: Hytti, täähän on... ?
-
No se on hyvä jos luottoa riittää.
Ohan siellä VAG konsernissakin melkoinen osasto kehittelemässä vaihteistoja, mutta eipähän nuo DSG:t taida mitään kestävyysihmeitä olla, vaikka muuten ominaisuuksiltaan hyviä ovatkin. Eipähän nämä murheet toisaalta kosketa kuin meitä köyhiä, jotka joudumme käytetyillä autoilla ja koneilla ajamaan. Uuden ostajilla on tehdastakuu turvana.
Agcon nykyisen varaosapolitiikan tietäen yksi syy vaihtolaatikkopalveluun vois olla se, että ei jäis laatikko levälleen puuttuvien osien takia. Ei ole yksi tai kaksi tapausta mitä olen kuullut, kun kone on seisonut laatikko levällään odottaen vaikkapa nelivedon tai pikavaihteen maljaa, kun emoyhtiön polittiikkaan ei kuulu pitää tavaraa varastossa. >:(
Eräällä toisella merkillä uusien traktorien toimitusvaikeudet johtuivat alihankkijoiden toimitusvaikeuksista. Jopa 6 kk. Mitenkähän sitten varaosien kanssa myös?
-
Tuota kaksoikytkin mallia ei oo tyypitetty mutta tuo 6210r portaaton on ainut kommentti mikä jäi mieleen kun kaveri joka oli mukana koe ajolla tuumaas h...tti täähän on parempi ajaa kuin kotimainen ;D
Sekös nyt on joku ihme? :P ps. Sanoiko se sun kaveri oikeesti: Hytti, täähän on... ?
Hytti ! ;D ;D lisäisit h ja tti väliin elve niin löytyiskö se oikia sana? kun nyt rautalangasta vääntää.
Tuli lause vielä sellaisella äänenpainolla että enhän mä tajunnukkaan että on parempiakin traktoreita olemassa.
-
Tuota kaksoikytkin mallia ei oo tyypitetty mutta tuo 6210r portaaton on ainut kommentti mikä jäi mieleen kun kaveri joka oli mukana koe ajolla tuumaas h...tti täähän on parempi ajaa kuin kotimainen ;D
Sekös nyt on joku ihme? :P ps. Sanoiko se sun kaveri oikeesti: Hytti, täähän on... ?
Hytti ! ;D ;D lisäisit h ja tti väliin elve niin löytyiskö se oikia sana? kun nyt rautalangasta vääntää.
Tuli lause vielä sellaisella äänenpainolla että enhän mä tajunnukkaan että on parempiakin traktoreita olemassa.
Hah! Mä jo vähän ihmettelin että onhan siinä voimasana! ;D ;D
-
Tuota kaksoikytkin mallia ei oo tyypitetty mutta tuo 6210r portaaton on ainut kommentti mikä jäi mieleen kun kaveri joka oli mukana koe ajolla tuumaas h...tti täähän on parempi ajaa kuin kotimainen ;D
Sekös nyt on joku ihme? :P ps. Sanoiko se sun kaveri oikeesti: Hytti, täähän on... ?
Hytti ! ;D ;D lisäisit h ja tti väliin elve niin löytyiskö se oikia sana? kun nyt rautalangasta vääntää.
Tuli lause vielä sellaisella äänenpainolla että enhän mä tajunnukkaan että on parempiakin traktoreita olemassa.
Hyvä että mielikuvitus toimii ;)
-
Eikun eurot jonoon jontikkamiehet, kuka kerkeää ensiksi ?
Nopeimmat kerenneevät hankkia traktorin tuolla lootalla ja välimallin egr-tekniikalla varustetulla moottorilla. ;D
Kun miettii miten pitkään kesti variolootan kehittyminen tähän nykyiseen kuosiin, ja muistetaan autopowderin alkuvuodet, niin eiku lycka till... ::)
Nyt on kyse sentään Deeren itsensä kehittämästä vaihteistosta, ei ole ZF mukana. En usko, että Valtramiehillä on ainakaan yhtään sen helpompaa mitä AutoPower-miehillä, mitä nyt eiliseen Urakointiuutisten Valtran vaihtolaatikko-palveluun on uskominen. Eli missä mättää?
eikös tuo zf oo ihan kelpo loota, jonnikan insinöörit vaan tyhmyyksissään kuvittelivat ite osaavansa asentaa sen peuranpoikaseen :o :o :o :o
-
Eikun eurot jonoon jontikkamiehet, kuka kerkeää ensiksi ?
Nopeimmat kerenneevät hankkia traktorin tuolla lootalla ja välimallin egr-tekniikalla varustetulla moottorilla. ;D
Kun miettii miten pitkään kesti variolootan kehittyminen tähän nykyiseen kuosiin, ja muistetaan autopowderin alkuvuodet, niin eiku lycka till... ::)
Nyt on kyse sentään Deeren itsensä kehittämästä vaihteistosta, ei ole ZF mukana. En usko, että Valtramiehillä on ainakaan yhtään sen helpompaa mitä AutoPower-miehillä, mitä nyt eiliseen Urakointiuutisten Valtran vaihtolaatikko-palveluun on uskominen. Eli missä mättää?
eikös tuo zf oo ihan kelpo loota, jonnikan insinöörit vaan tyhmyyksissään kuvittelivat ite osaavansa asentaa sen peuranpoikaseen :o :o :o :o
Kyllä mullakin on se käsitys että lootaan liittyvät ongelmat johtuivat juuri siitä, että joku ryssi sen jälkeen kun ZF teki sinänsä toimivan tuotteen. ::)
-
Eikun eurot jonoon jontikkamiehet, kuka kerkeää ensiksi ?
Nopeimmat kerenneevät hankkia traktorin tuolla lootalla ja välimallin egr-tekniikalla varustetulla moottorilla. ;D
Kun miettii miten pitkään kesti variolootan kehittyminen tähän nykyiseen kuosiin, ja muistetaan autopowderin alkuvuodet, niin eiku lycka till... ::)
Nyt on kyse sentään Deeren itsensä kehittämästä vaihteistosta, ei ole ZF mukana. En usko, että Valtramiehillä on ainakaan yhtään sen helpompaa mitä AutoPower-miehillä, mitä nyt eiliseen Urakointiuutisten Valtran vaihtolaatikko-palveluun on uskominen. Eli missä mättää?
eikös tuo zf oo ihan kelpo loota, jonnikan insinöörit vaan tyhmyyksissään kuvittelivat ite osaavansa asentaa sen peuranpoikaseen :o :o :o :o
Kyllä mullakin on se käsitys että lootaan liittyvät ongelmat johtuivat juuri siitä, että joku ryssi sen jälkeen kun ZF teki sinänsä toimivan tuotteen. ::)
Oisko ollu ohjekirjan runoilija asialla, ilman vaihteistojarrutteluja ainaskin meidän pärrän eka loota on hommansa kuusi tuhatta ja viis sataa h hoitanu...
-
Onkos joku jo päässyt (tai joutunut) kokeilemaan tätä jonnikan uutta vaihteistoa?? Nyt on ainakin yksi ulkopuolinen testi tehty ja tuo uusi vaihteisto vaikuttaisi olevan vahvoilla.. Mutta toimiiko tuo niinkuin portaaton?? Tuossa on testistä videota tosin kieli on ei ymmärrettävässä muodossa ;D http://www.youtube.com/watch?v=BGgG_HC67Kk&feature=g-all http://www.deere.de/wps/dcom/de_DE/our_company/news_and_media/press_releases/2012/agriculture/20121127_6r_fuel_efficiency.page?cid=SMC_FBJDHP_deDE_AG_FuelEffTest_11282012
Päivän maastullissa oli jotta turun agrissa näytillä 7.1. Joten sinne pällistelemään.
-
Toimishan tuo aikas mukavasti vähän niinkuin autojen automaattiloota... Eli vaihteenvaihdon huomaa niinkuin nopeana pikavaihteen vaihtona.. B ja C-alueen vaihtoväliä ei kyllä huomannut ainakaan tuolleen ilman mitään kärryä... Todella hätäseen otti täyden vauhdin ja kulki jollain 1700rpm tuota 52-54... Kytkintä ei tarvitse kun pysähtyy jarrusta paremmin kuin AP ja sillä pystyy ihan hivuttamaan melkeimpa millin kerrallaan... Aika näyttää sitten millaisia ovat kestämään... Niin ja ohjaamo on kyllä huomattavasti tilavampi kuin ennen ja täydessäkään vauhdissa ei ollut mitään vinkunoita havaittavissa hyttiin asti... Tuollainen pieni koeajo mitään kerro mutta hakkaa kyllä Versun tuo loota ;)
-
Toimishan tuo aikas mukavasti vähän niinkuin autojen automaattiloota... Eli vaihteenvaihdon huomaa niinkuin nopeana pikavaihteen vaihtona.. B ja C-alueen vaihtoväliä ei kyllä huomannut ainakaan tuolleen ilman mitään kärryä... Todella hätäseen otti täyden vauhdin ja kulki jollain 1700rpm tuota 52-54... Kytkintä ei tarvitse kun pysähtyy jarrusta paremmin kuin AP ja sillä pystyy ihan hivuttamaan melkeimpa millin kerrallaan... Aika näyttää sitten millaisia ovat kestämään... Niin ja ohjaamo on kyllä huomattavasti tilavampi kuin ennen ja täydessäkään vauhdissa ei ollut mitään vinkunoita havaittavissa hyttiin asti... Tuollainen pieni koeajo mitään kerro mutta hakkaa kyllä Versun tuo loota ;)
Laitoit hetimiten tilluuseen?
Ja sit kannen oikaisu sekä egr venttiilin ohitus....
;D
-
Toimishan tuo aikas mukavasti vähän niinkuin autojen automaattiloota... Eli vaihteenvaihdon huomaa niinkuin nopeana pikavaihteen vaihtona.. B ja C-alueen vaihtoväliä ei kyllä huomannut ainakaan tuolleen ilman mitään kärryä... Todella hätäseen otti täyden vauhdin ja kulki jollain 1700rpm tuota 52-54... Kytkintä ei tarvitse kun pysähtyy jarrusta paremmin kuin AP ja sillä pystyy ihan hivuttamaan melkeimpa millin kerrallaan... Aika näyttää sitten millaisia ovat kestämään... Niin ja ohjaamo on kyllä huomattavasti tilavampi kuin ennen ja täydessäkään vauhdissa ei ollut mitään vinkunoita havaittavissa hyttiin asti... Tuollainen pieni koeajo mitään kerro mutta hakkaa kyllä Versun tuo loota ;)
Laitoit hetimiten tilluuseen?
Ja sit kannen oikaisu sekä egr venttiilin ohitus....
;D
Äh ei taitais Zetka riittää edes käsirahaksi :-[ Eikä mahdu talliinkaan ;D Syöttöpumppu kuitenkin pysyy paikallaan ja jousituskin toimii eikä ruvennut huutamaan vaikka kaasusta päästi jne...
-
Versussa alueenvaihto niin hidas että miten olleenkaan pääsee raskaalla kuormalla maantiealueelle?
-
Jos sattuis uutta Jonttikaa tilaamaan niin mihin kohtaan pitää se ruksi laittaa siinä kauppakirjassa ettei tule heti sitä kansi remppaa??? vai onko se vakiovaruste. ??
-
Samaan kohtaan missä on Valtralla turboremppa 8)
-
Samaan kohtaan missä on Valtralla turboremppa 8)
[/quote
meinasin kysyä että missä mallissa/vm tätä ns sanottua ongelmaa esiintyy, tietysti aamuyöstä kun lähtee auraamaan niin silloin se kosahtaa ;D
-
Samaan kohtaan missä on Valtralla turboremppa 8)
[/quote
meinasin kysyä että missä mallissa/vm tätä ns sanottua ongelmaa esiintyy, tietysti aamuyöstä kun lähtee auraamaan niin silloin se kosahtaa ;D
MM. 162
-
Tänään käytihin porukalla kokeelemas tätäkin riemua. Ei oikeen kukaan valittanu vaikka mukana oli monen merkin kannattajia valmetista fendtiin.
Pitäis vaan saada kone viikoksi rehuntekoon ja suurkanttipaalaimen eteen heinänteolle niin tietäis miten se kone oikiasti toimii ja käyttäytyy. Manuaali pelas hyvin, eikä automaatissakaan moittimista.
-
Itse kävin kans koeajamassa toissaviikolla. Oli se paras näistä "vaihdekepittömistä" mitä itse olen koeajanut (versu, cnh, dyna6). Hinnan ero vaan portaattomaan taitaa olla niin olematon että en itse pitäisi tuota kovinkaan varteenotettavana vaihtoehtona.
-
Tänään käytihin porukalla kokeelemas tätäkin riemua. Ei oikeen kukaan valittanu vaikka mukana oli monen merkin kannattajia valmetista fendtiin.
Pitäis vaan saada kone viikoksi rehuntekoon ja suurkanttipaalaimen eteen heinänteolle niin tietäis miten se kone oikiasti toimii ja käyttäytyy. Manuaali pelas hyvin, eikä automaatissakaan moittimista.
Eli lyhyesti Dyna-kuutonen mikä pysähtyy jarrusta...
-
ite testannu kanssa dyna 6 massikkaa tosi hyvän olonen peli ajella.. ja voimaa on viedä 8) tykkäsin.. eivaan mahdu tälläisen pikku farmarin budjettiin ;D
-
ite testannu kanssa dyna 6 massikkaa tosi hyvän olonen peli ajella.. ja voimaa on viedä 8) tykkäsin.. eivaan mahdu tälläisen pikku farmarin budjettiin ;D
http://www.nettikone.com/massey-ferguson/6475-dyna6/1135783
Ei paljo halvemmalla enää Traktoria saa...
Toki se voi tuntua kalliilta jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa 8)
-
totta.. hinta on aina koneissa suhteellinen.. ei voi mistään sanoa kallis.. jos käyttöikä on esim paljon pidempi.. ja jos verrataan vastaavaan esim valtraan niin hinta on hyvin äkkiä sama kuin tuolla verkulla.. jonnikat ovat aika hinnakkaita myös.. ja köyhälle on kaikki kallista, ja ei voi ostaa halpaa 8)
-
ite testannu kanssa dyna 6 massikkaa tosi hyvän olonen peli ajella.. ja voimaa on viedä 8) tykkäsin.. eivaan mahdu tälläisen pikku farmarin budjettiin ;D
http://www.nettikone.com/massey-ferguson/6475-dyna6/1135783
Ei paljo halvemmalla enää Traktoria saa...
Toki se voi tuntua kalliilta jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa 8)
Virontuonti-fergu. Ei sillä, siistin näköinen peli.
-
ite testannu kanssa dyna 6 massikkaa tosi hyvän olonen peli ajella.. ja voimaa on viedä 8) tykkäsin.. eivaan mahdu tälläisen pikku farmarin budjettiin ;D
http://www.nettikone.com/massey-ferguson/6475-dyna6/1135783
Ei paljo halvemmalla enää Traktoria saa...
Toki se voi tuntua kalliilta jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa 8)
Mun vanha 610 Deutzi (-09), 50 lootalla, Stollin kuormaajalla, ilmajousitetulla hytillä, huollettuna, ajettuna 1500 tuntia ym. maksoi 2011 , eli 2 vuotta vanhana 59000 euroa Valtralla verollisena. Minusta se oli paljonkin edullisempi kuin tuo 6000 h ajettu Massikka ilman kuormaajaa. Toi on kuitenkin 6 vuotta vanha. 8)
-
ite testannu kanssa dyna 6 massikkaa tosi hyvän olonen peli ajella.. ja voimaa on viedä 8) tykkäsin.. eivaan mahdu tälläisen pikku farmarin budjettiin ;D
http://www.nettikone.com/massey-ferguson/6475-dyna6/1135783
Ei paljo halvemmalla enää Traktoria saa...
Toki se voi tuntua kalliilta jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa 8)
Mun vanha 610 Deutzi (-09), 50 lootalla, Stollin kuormaajalla, ilmajousitetulla hytillä, huollettuna, ajettuna 1500 tuntia ym. maksoi 2011 , eli 2 vuotta vanhana 59000 euroa Valtralla verollisena. Minusta se oli paljonkin edullisempi kuin tuo 6000 h ajettu Massikka ilman kuormaajaa. Toi on kuitenkin 6 vuotta vanha. 8)
No pian pitää nelisatanen päivittää uuteen 500:seen ;)
-
ite testannu kanssa dyna 6 massikkaa tosi hyvän olonen peli ajella.. ja voimaa on viedä 8) tykkäsin.. eivaan mahdu tälläisen pikku farmarin budjettiin ;D
http://www.nettikone.com/massey-ferguson/6475-dyna6/1135783
Ei paljo halvemmalla enää Traktoria saa...
Toki se voi tuntua kalliilta jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa 8)
Mun vanha 610 Deutzi (-09), 50 lootalla, Stollin kuormaajalla, ilmajousitetulla hytillä, huollettuna, ajettuna 1500 tuntia ym. maksoi 2011 , eli 2 vuotta vanhana 59000 euroa Valtralla verollisena. Minusta se oli paljonkin edullisempi kuin tuo 6000 h ajettu Massikka ilman kuormaajaa. Toi on kuitenkin 6 vuotta vanha. 8)
No pian pitää nelisatanen päivittää uuteen 500:seen ;)
Niin... taitaa vaan kaikki hinnat karata käsistä...ei pelkästään traktoreiden. :) Uus 500-sarjalainen on vaan aika painava neloskoneeksi.
-
Kävin koeajaa.. Pukkas nyykkäri fiilikset päälle. Hirveesti nytkytystä mutt.... Tietysti pelkällä kaasulla ajo miellytti mut se vaihteitten nytkyttely... Ei ole portaattoman uhka millään muotoa.
Mut kuumeen löi muuten koneeseen. Pirun hyvä näkyväisyys hytistä....
-
Kävin koeajaa.. Pukkas nyykkäri fiilikset päälle. Hirveesti nytkytystä mutt.... Tietysti pelkällä kaasulla ajo miellytti mut se vaihteitten nytkyttely... Ei ole portaattoman uhka millään muotoa.
Mut kuumeen löi muuten koneeseen. Pirun hyvä näkyväisyys hytistä....
Joo en minäkään lämmennyt tuolle lootalle. Jotenkin moottori ja voimansiirto pitäis saada juttelemaan keskenään tai kovin suurta myyntimenestystä ei mahda tulla.
Verrattuna esimerkiksi kasisataseen fenttiin, tuollainen voimansiirto tuntuu siltä että se pitäis lähinnä kieltää lailla.. ;D
-
Eikait tuota ihan yhtä pehmeeks saa ku velli vetosta. Voi kulua tarpeettomasti jos luistatellaan vai mitä sanoo viisaammat?
-
Tyhjällä koneella ajaessa pikavaihde koneen kuuluu vähän nykiäkin .sitten kun töihin ruvetaan toimii nätisti.
-
Kävin koeajaa.. Pukkas nyykkäri fiilikset päälle. Hirveesti nytkytystä mutt.... Tietysti pelkällä kaasulla ajo miellytti mut se vaihteitten nytkyttely... Ei ole portaattoman uhka millään muotoa.
Mut kuumeen löi muuten koneeseen. Pirun hyvä näkyväisyys hytistä....
tosi hiljanen se R.n hytti ja leveä mutta lyhyt tai ainakin penkin säätövara loppuu kesken, sitte taas se etukormaimen tikku on jotenkin liian kaukana kun käsi on siinä tuella luontevasti :-\ :-\ :-\ :-\
-
Joha kaksoiskytkin ol 50luvulla saatavissa majurii lisävarusteena :D
-
Kävin koeajaa.. Pukkas nyykkäri fiilikset päälle. Hirveesti nytkytystä mutt.... Tietysti pelkällä kaasulla ajo miellytti mut se vaihteitten nytkyttely... Ei ole portaattoman uhka millään muotoa.
Mut kuumeen löi muuten koneeseen. Pirun hyvä näkyväisyys hytistä....
Mites sattukaan ihan samat ajatukset mullakin
-
Onko kertynyt dd:stä kenelläkään ihan oikeita käyttäjäkokemuksia?
Käytettävyys/kestävyys kiinnostaa..
-
Kahdet kylvöt tehty pelaa oikein hyvin jopa loistavasti
-
Kohta pitäs tulla 6210r dd pihaan testattavaksi muutamaksi päiväksi. Ohjelmassa 17T murskekärryn vetoa savolaisessa mäkimaisemassa.
-
2000- luvun vaihteessa olin kesärenkinä naapuritalossa kun tuli NH sähkölaatikollisia taloon. Nyt kun kävin DD:a kokeileen niin palasi nuo vanhat NH-muistot mieleen. Portaattomaan tottuneena ei edes vaihtoehtoksi käynyt. Tämän kokemuksen jälkeen odoteltiin portaatonta R-sarjan konetta kokeille pari kuukautta tuloksetta, samoin kuin NH-tuotetta. jäi JD ja NH ostamatta samasta syystä, "siat sai jäädä säkkiinsä".
-
Pikkasen kesti tämä loppu kommentti, kun odottelin saman kokoista toisen merkkistä testiin.
Niin kokeiltavana JD 6210R DD ja Nh T7,250.
Miksi näin, lähtö kriteerinä 50 km/h alennetulla kierrosnopeudella ja etukuormaimella ja pikkasella lisä painotuksella yli 10T paino . Näissä merkeissä ohjaamo ergonomia sillä tasolla tai pikku jutuilla saadaan hyvät työskentely olosuhteet. Muut karsiutui jo noiden syden takia pois. Kumma kyllä kaksi kertaa pyysin valtarn myyjältä 213 versua mutta ei oo kuulunu, no kolmatta kertaa en enää kysy.
Ensin JD DD.
Ohjaamo on ISO tällänen lyhyen läntä joutui kurkottelemaan etäämpänä oleviin hallintalaitteisiin.
Moottorin käytös oli mieleeni. Vastasi lisääntyvään voimantarpeeseen hyvin alaväännöt kohdillaan, ovat saaneet vanhat JD,n ominaisuudet takaisin.
Vaihteisto oli aluksi outo, mutta muutaman testi lenkin ja säätö räpläilyn pähkäilyn ja kokeilun kautta löytyi mieleinen tapa ajaa.
Testasin murskekärryn vedossa. kokonais kuorma oli 18,4 Tonnia pahimmassa mäessä hyytyi 18 km/h eikä tarvinnu aluetta vaihtaa.
Vaihteiston toiminta oli hyvinkin loogista ja käytökseltään hyvä kuormalla, paljooon parempi kuin nh,n pc,t ei nykiny eikä poukkoilu kun oli pikkasen taakkaa vedettävänä.
Pelkällä traktorilla ajo oli auto asetuksella vähän poukkoilevaa kuin villi varsalla manuaalina körötteli nätisti pikku kierroksilla. Vaihteisto taitaa olla oppivaa sorttia koska mitä enemmän ajoi niin sitä loogisemmin alkoi toimia. Ajo tyyli oli lämä tiskiin ja automatiikka lätki vaihteita, sitten kun oikea nopeus oli saavutettu niin jalkaa lattiasta ylös, jolloin kierrokset tippu alas. Liikenne valoissa jäi muutama autokin seisomaan kun vierestä lähdin huom, pelkällä traktorilla. Seuraavissa valoissa olikin sitten jo autoja takanakin odottamassa vihreitä valoja.
Piti sitten etsiä mäki jossa saadaan testattua myös tuo alueenvaihto. Metsä autotieltä löytyi kinkama jossa sitten se tapahtui. Alueenvaihto oli varsin miehekäs tapahtuma autoasetuksilla ja 18 tonnin riippa perässä. Robotti runttas alueenvaihdon sellasella voimalla ja vauhdilla, niin että varmasi kuluu vähän kauemmaskin. Niin ois kuin pajavasaralla laatikon kupeeseen kajauttanut. Vauhti ei kuitenkaan pysähtynyt vaan eteneminen jatkui ongelmitta
Pienen pähkäilyn jälkeen tulin siihen tulokseen että kantsii isommissa mäissä isoilla kuormilla jossa epäilee alueen vaihtumista tehdä vaihto jo aiemmin manuaalisesti B alueelle nopeuden ylärajalla. Voipi mennä ilman pauketta aluepäälle eikä vauhti hidastu yhtään. Tuota ei sitten enää tullut kokeiltua.
Hydraullikka toimi hyvin 155l pumppu lisävaruste Miksi? Hydraullikan säätäminen pienen opiskelun jälkeen helppoa näytön kautta. muutenkin traktorin toimintojen säätäminen helppoa yksinkertaisen softan ansiosta. Tykkäsin koneesta ohjaamo oli jotenkin outo, en oikein viihtynyt
Verrokkina oli sitten tuo nh,n versio kaksoikytkin versiosta lisättynä hydr. osiolla eli ns. portaaton.
Ohjaamo on paljon pienempi. Mulle ehkä just passeli mutta jos latva heiluu siellä missä tuulimyllyn siivet, voipi tulla ahdasta. Viihtyisämpi ohjaamo ja penkin saa kääntymään riittävästi sivukonsolin kanssa JD,n on oltava pelkkä penkki malli ilman penkin konsolia jotta sen saa kääntymään.
Ajaminen helppoa ei tarvii poljinta polkea kahvasta matkanopeus päälle ja istuskelee. Vaihteiston toiminta hyvä, ei tuntunut nykäyksiä kuormmalla tai ilman, niin kuin ensimmäisissä malleissa. Kolme nopeus muistia on hyvä ja niitä voi vaihdella liikkeellä ollessa. Nopeuden säätörullan toiminta loogista nopeasti pyöräyttämällä nopeus muuttu nopeasti ja hitaasti pyöräyttämällä maltillisesti. Kahvassa monipuoliset toiminnot plussaa. Softaa on päivitetty sitten viime kokeilun..
Hydrauliikan toiminnot hyvät. Varsinkin jonkun lohkon prioriteetti toiminto oli mulle plussaa, eli ennalta määrättyyn lohkoon pumppu syöttää ensi sijaisesti öljyä ja loput lohkot toimivat tois sijaisesti. Tuota en löytänyt JD,stä, varmaan siinäkin se on en älynnyt etsiä. Joissain muissakin merkeissä kanssa, mutta ne tippuivat muiden ominaisuuksien takia pois jo aiemmin listalta.
kippaaminen jarrulla pysäytettynä ei ainakaan noissa säädöissä nostanut kierroksia, no ongelman poistin kierrosmuistin avulla säädin sinne 1250 rpm/ min napsautus ja kierrokset ylös ja kippaaminen jarrulla paikallaan pitäen onnistui helposti. Kippauksen jälkeen napsautti muistin pois ja siinä. JD,ssa oli kierrosten säätö jos hydrauliikkaa tai muuta lisätoimintoa käytti.
Softa puolella tuntui olevan enemmän tavaraa hetken meni ennekuin sinne pääsi jotenkin sisään eikä vieläkään ole kaikki händyssä mutta jyvällä ollaan mitä siellä luuraa. Tosin tuossa on isobus vakiona sekä muut hilavitkuttimet. Paikallaan pysyminen ilman jarrua on tosi hyvä ominaisuus jd,ssä pitää olla jalka jarrulla tai parkki lukko päällä.
Sitten kärry hommiin. Ekana oli 19T kokonaispainolla oleva kuorma. Samaisessa mäessä vauhti hiipui 12 km/h (jd 18 km/h) eikä siitä muuksi muuttunut vaikka millä moodilla yritti ajaa ja meno oli kuin ois kuminauhan päässä roikkunut, en tykkää.. Toinen kokeilu oli sitten 17,45 Tonnin pokalla ei ihmeempää muutosta mäen nousu nopeudessa. Samat kulutus lukemat kuin jonnulla. 44.3 litraa /h tehoa pitäis olla lisätehoilla muutama enemmän kuin Jd,ssä. mutta kun ei liiku niin ei liiku muu kuin öljy.
Jousituksista. JD,ssä paremmat jousitukset mutta ei huonot oleNH,ssakaan Varsinkin penkki on Nh,ssa hyvä Jd,ssa jotenkin kälynen vaikka oli ns, premium tason penkki, en saanut omalle kropalle niin hyviä säätöjä kuin nh,ssa.
Loppu kommenttina. Nh on hyvä sekalaisissa töissä jossa ei ole raskaita vetotöitä kohtuuttoman paljoa. mutta tuo JD;N uusi dd on kylläkin vetohommiin tehty. Jos esim lietevaunun eteen ratsua pitäis katsella, niin tämän kokeen perusteella valinta ois ehdottamasti JD Direct drive.
Mut sitten jos sekalaista peltoajua, paalin tekoa ja muuta hommaa niin valinta kääntyis NH,n puolelle.
Näyttäis JD,llä olevan varsin hyvä konseptit nyt käsissä. Raakaan vetotyöhön toimiva ja vähän tehoa hukkaava laatikko ja sitten portaaton apuna.
Pari päivää intensiivisesti kumpaa konetta kokeiltiin ja hyvin saman tyyppisesti molempia käskytettiin ja molemmista otettiin nousuissa 100% tehot ulos.
Varmasti monta kikkaa jäi huomiotta jotka jo kyseisiä koneita omistavat tietävätkin. Mutta monesti tuollaisten kokeiluiden perusteellahan osto päätökset tehdään.
jos nyt pitäis päättää niin visainen ois pulma. Ehkä JD jaa tai sitten Nh, paha sanoa. molemmis ovat omat hyvät puolensa.