Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 14.11.16 - klo:07:57
-
Onkos muuten muilla samoja kokemuksia että t4:sten ikkunat huurtuu paljon herkemmin kuin vanhempien mallien? En tiedä johtuuko siitä että sisäilmankierrätys on koko ajan käytössä? Vanhoissa kun oli se säädettävä säleikkö. Vai onko näissäkin jokin säätö mitä en ole vain älynnyt? 😕mikä lienee se anturi siinä sisäilmansuodattimen vieressä? Niin ja käytössä on ihan se manuaali-ilmastointi.
-
No kyl tuo varmaan johtuu tosiaan siitä, että se juhannuksena hikoiltu hiki pyörii siellä hytissä edelleen
-
Takalasin voi ensi hätään retkikirveellä pieksää mäsäksi.
-
Sisäilman kierrätyksen voi pitää päällä helteellä. Silloin kylmä jäähdytinkennno kondensoi kosteuden. Muulloin kierto korkeintaan puolillaan.
-
Mutta miten kiertoa säädetään näissä??
-
No kyl tuo varmaan johtuu tosiaan siitä, että se juhannuksena hikoiltu hiki pyörii siellä hytissä edelleen
Kuka sitä nyt juhannusta on viitsinyt traktorin kopissa viettää?
-
No kyl tuo varmaan johtuu tosiaan siitä, että se juhannuksena hikoiltu hiki pyörii siellä hytissä edelleen
Kuka sitä nyt juhannusta on viitsinyt traktorin kopissa viettää?
Mä vietin, ja vapunkin
-
No kyl tuo varmaan johtuu tosiaan siitä, että se juhannuksena hikoiltu hiki pyörii siellä hytissä edelleen
Kuka sitä nyt juhannusta on viitsinyt traktorin kopissa viettää?
Mä vietin, ja vapunkin
Ensin sammui kuski, sitten sammui traktori. 😄
-
Takalasin voi ensi hätään retkikirveellä pieksää mäsäksi.
Helpommalla pääsee kun vaan avaa sen. ;D
-
Sorry kun katkaisen juhannusmuistelunne. .
Vatran n174 ssa on käsittämättömän hyvä lämmityslaite. Kylmästä kun lähtee liikkeelle niin kilometrin pääs jo alkaa pukata käsittämättömän kuumaa ilmaa suulakkeista. Tuotekehitysinsinöörit on kerrankin painaneet töitä vuorotta asian eteen.
Nyt kun oikein ajattelen niin ompas paljon hyvää uudes 4 sarjan valumöltis.
Kaunis, lämmin, kuulostaa hyvältä, kuormain liikkuu, päävirtakytkin avaimes ja nopea ohjaus kruunaa kattauksen! ;)
-
tokihan se tuolla tukulla euroja pitääkin... mutta entäs se kierto? ja se huurtuminen?
-
Mulla ei ole huurtumisongelmaa ollu. En edes tiedä missä asennos kiertovipu on jos siinä sellainen on.
Edellises 163 ssa oli automaatti ilmastointi ja se oli ihan hirveä. Lasit huurus, lämmintä ei tullu eikä kylmää, puhallin puhkui ja puhisi mut tulosta ei tullu. .
Muutettiin siinä ilmastointi manuaalitoimiseksi ja kaikki ongelmat katos kuin taikaiskusta.
-
Vatran n174 ssa on käsittämättömän hyvä lämmityslaite. Kylmästä kun lähtee liikkeelle niin kilometrin pääs jo alkaa pukata käsittämättömän kuumaa ilmaa suulakkeista.
Siis siinä on nopeasti lämpiävä moottori, johon on selkeä syy. Vaan viittiskö sitä teille kertoa ;- )
-
Älä pidä kuule hullua jännitykses, kerro heti!!!
Aavistan kyl vastauksen. ;)
-
lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
-
lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
Lämpiää koska on viskopuhallin. Jos lumisilla kengillä menee hyttiin niin pian se on ikkunoissa,kakkoselle tai kolmoselle yläpuhallin ,ilmastointi päälle ,alapúhallin ykköselle,ja jos oikein on kosteaa takalasi hiukan raolleen ajon alussa jo lähtee huuru.
-
onks siellä kopista mitään venttiiliä ilman ikkuna sulkeista... itellä nyyn takaikkunan tiiviste lähtiessä aina sen verta jäässä että en auo sitä... enkä kyllä muutenkaan..
-
lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
Lämpiää koska on viskopuhallin. Jos lumisilla kengillä menee hyttiin niin pian se on ikkunoissa,kakkoselle tai kolmoselle yläpuhallin ,ilmastointi päälle ,alapúhallin ykköselle,ja jos oikein on kosteaa takalasi hiukan raolleen ajon alussa jo lähtee huuru.
Toimiiko nuo nollaviis vinkit myös nelos-teekkarissa? Lämpiää, koska commonrail(+egr) voidaan käyttää ohjelmallisesti lämpöiseksi kahdessa minuutissa.
-
Ei tartte valumöltis aukoa mitään luukkuja ja vaikka pitäis, ne ei oo jääs. Lämppäri täysille, yläpuhallin kakkoselle alapuhallin ykköselle ja menoksi. Ilmastointia vähän päälle jos lattia oikein märkä. Helppoa.
Ja hetkisen kuluttua on pakko lämppäriä pienentää ettei tule hiki.
Sit vain haloo helsinki soimaan äänentoistolaitteiston kautta ja elämä hymyilee tosi leveästi. .
niin leveästi et elo on miltei sietämättömän kevyttä! ;)
-
lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
Lämpiää koska on viskopuhallin. Jos lumisilla kengillä menee hyttiin niin pian se on ikkunoissa,kakkoselle tai kolmoselle yläpuhallin ,ilmastointi päälle ,alapúhallin ykköselle,ja jos oikein on kosteaa takalasi hiukan raolleen ajon alussa jo lähtee huuru.
Kuivan kesäkelin kone sitten jos hyttiin ei voi mennä lumisilla kengillä? Miten se lumi muuten sinne ikkunaan menee?
-
lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
Sulla tätä legendaa riittää :D
20 sarjan jörniksessä talvella menet kerran käyttämään ilmastointia, saat sen jättää päälle, että huurut lähtee. En tiedä mistä tuo ilmiö johtuu? Kondenssiputket tekee lenkin, mikä ainakin on vettä täynnä eli pakkasella jäässä, liittyykö johonkin tämmöiseen? Paskansin siis ketjuun.
-
lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
Lämpiää koska on viskopuhallin. Jos lumisilla kengillä menee hyttiin niin pian se on ikkunoissa,kakkoselle tai kolmoselle yläpuhallin ,ilmastointi päälle ,alapúhallin ykköselle,ja jos oikein on kosteaa takalasi hiukan raolleen ajon alussa jo lähtee huuru.
Kuivan kesäkelin kone sitten jos hyttiin ei voi mennä lumisilla kengillä? Miten se lumi muuten sinne ikkunaan menee?
Ripaskalla?
-
lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
Lämpiää koska on viskopuhallin. Jos lumisilla kengillä menee hyttiin niin pian se on ikkunoissa,kakkoselle tai kolmoselle yläpuhallin ,ilmastointi päälle ,alapúhallin ykköselle,ja jos oikein on kosteaa takalasi hiukan raolleen ajon alussa jo lähtee huuru.
Kuivan kesäkelin kone sitten jos hyttiin ei voi mennä lumisilla kengillä? Miten se lumi muuten sinne ikkunaan menee?
Ripaskalla?
Jotain sen tapaista....
-
Tämä tulokas putosi taas kerran kyytistä. .
En ymmärrä yläluokan hjuumoria. . ;)
-
lämpiääkö nykyvaltut nopsaan? siis kone! aikasemmin 05 sarjaa moni valitti että lämppäri kopissa vie niin paljon tehoa että kone käy pitkään hieman alilämpösenä.. ite huomannu että fiude lämpiää aikas äkkiä ja syyläri ei niinkään... pahvilla mitään merkitystä.
Lämpiää koska on viskopuhallin. Jos lumisilla kengillä menee hyttiin niin pian se on ikkunoissa,kakkoselle tai kolmoselle yläpuhallin ,ilmastointi päälle ,alapúhallin ykköselle,ja jos oikein on kosteaa takalasi hiukan raolleen ajon alussa jo lähtee huuru.
Toimiiko nuo nollaviis vinkit myös nelos-teekkarissa? Lämpiää, koska commonrail(+egr) voidaan käyttää ohjelmallisesti lämpöiseksi kahdessa minuutissa.
Ei oo uusissa 4-sarjalaisissa egr:ää... mutta tekniikka kun tekniikka niin jos ei valmistaja saa isoa kuutoskonetta lämpenemään niin silloin vois olla paras vaihtaa alaa...
T4-sarjassa on muuten imusarjassa kuristinläppä joka rajottaa ilmansaantia pienellä kuormituksella ja nopeuttaa lämpenemistä.
Vatran n174 ssa on käsittämättömän hyvä lämmityslaite. Kylmästä kun lähtee liikkeelle niin kilometrin pääs jo alkaa pukata käsittämättömän kuumaa ilmaa suulakkeista.
Siis siinä on nopeasti lämpiävä moottori, johon on selkeä syy. Vaan viittiskö sitä teille kertoa ;- )
Älä pidä kuule hullua jännitykses, kerro heti!!!
Aavistan kyl vastauksen. ;)
"Linnavuoren juoppo" :D
Fendtkin on sanonut ettei halua Sisun kuutoskoneita kun ne on liian leveitä ja korkeita... niin ja vie enemmän kun Deutzi.
"Despite engine change Fendt says that there are no plans to shoehorn the Sisu block into bigger models.
This is partly due to the fact the six-cylinder Deutz is more frugal, but it’s also smaller.
The equivalent Sisu is too tall and wide to fit in the current chassis and would require a significant redesign."
-
[
Kuivan kesäkelin kone sitten jos hyttiin ei voi mennä lumisilla kengillä? Miten se lumi muuten sinne ikkunaan menee?
Majoris ei lumi sula lattialla ni ei se huurru ikkunoihinkaan.
Nuorena olin parina talvena ruoppausmaan ajossa kaverin 6610 Foortilla. Oli päivastoin kuin puolijoukkueteltassa. varpaat jääty ja pää suli. Välillä yritti sulatella varpaita kojelaudan päällä.
-
Oot varmasti oikeas. Valtran nelonen on mini kutonen.
Se kuristinläppä varmaan selittää sen nopean lämpenemisen.
Sisun moottori on kuitenkin nykyään aika raaka hanu, varsinkin 7.4 pohjainen.
-
Loimaan molottajalle miksi lumi muuttuu kun se sulaa no vedeksi ja siitä vesihöyryksi ja ikkunoihin ,sama jos liikaa vaatetta niin tulee hiki ja pian on lasit huurteessa.
-
Mitä, onko Unlimited-varusteista unohdettu ruksia kenkäteline hytin ulkopuolelle? Ei kait nyt kukaan aja enää monot jalassa 16-vuosimallin raktoria? Sukkasilteen noita ajetaan niin pysyy lattia kuivana ja hytti siistinä eikä hyttiin tule kosteutta mikä halvaannuttaa koko malmikasan kun hytin kaikkiin liittimiin pääsee kosteutta :D
-
Elä elä!
Valumöltti on työlle erityisen ahne peli.
Ryntää läpi loskan, liejun ja ryteikön isäntänsä puolesta.
Uskollinen kumppani tässä hämärässä maailmassa, josta valon löytää vain viisaimmat. .;)
-
Tämä tulokas putosi taas kerran kyytistä. .
En ymmärrä yläluokan hjuumoria. . ;)
Höpönpöppöä. Vanha jermuhan nää oot: Rekisteröitynyt: 15.11.08 - klo:19:28
Loimaalainen kissanhiekkavinkki huurtumiseen:
Ostakaa läpikuultavaa piipohjaista kissanhiekkaa. Kuumentakaa kissanhiekkaa paistinpannulla tai laakeassa kattilassa jotta kaikki kosteus poistuu. Sitten hiekka hengittävään kangaspussiin ja pussi kabiiniin keräämään kosteutta. Kostunut hiekka muuttuu sameamman väriseksi, sitten vain taas hiekat hellalle/uuniin kuumenemaan että höyry vain nousee.
Tuollaiset pussukat kuivattavat tehokkaasti myös kengät. Rva SASkin tekee ukolleen hiekkapussukat kenkiin laitettaviksi niin ei tarvitse kaminan päällä rytkyjä poltella.
-
Tutkivaa journalismia ;)
Ahkeruus on suotavaa, hoksosta kotoisin olo. . neroutta.
-
Tämä tulokas putosi taas kerran kyytistä. .
En ymmärrä yläluokan hjuumoria. . ;)
Höpönpöppöä. Vanha jermuhan nää oot: Rekisteröitynyt: 15.11.08 - klo:19:28
Loimaalainen kissanhiekkavinkki huurtumiseen:
Ostakaa läpikuultavaa piipohjaista kissanhiekkaa. Kuumentakaa kissanhiekkaa paistinpannulla tai laakeassa kattilassa jotta kaikki kosteus poistuu. Sitten hiekka hengittävään kangaspussiin ja pussi kabiiniin keräämään kosteutta. Kostunut hiekka muuttuu sameamman väriseksi, sitten vain taas hiekat hellalle/uuniin kuumenemaan että höyry vain nousee.
Tuollaiset pussukat kuivattavat tehokkaasti myös kengät. Rva SASkin tekee ukolleen hiekkapussukat kenkiin laitettaviksi niin ei tarvitse kaminan päällä rytkyjä poltella.
Ja tuosta modernimpi versio on tässä:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/pingi-300-g-kosteudenpoistaja-autoon
Kissanhiekkaa kangaspussissa. Ei tartte vaihtaa hiekkaa vaan kun nappula vaihtaa väriä niin pussi mikroon kuivumaan ja taas pelaa.
-
Sitten eräs ruokintakosmetologi kertoi myös kosteudenpoistoon vinkkinsä; nuolukivi sankoon ja yhdistelmä hyrysysyn kabiiniin. Suola imee kosteutta ja suolavettä kertyy sankoon litroittain. Tämän suolaveden voi hyödyntää kalan suolauksessa tai elukoiden ruokinnassa... tai sangon voi kesällä nostaa aurinkoiseen paikkaan paahtumaan jolloin jäljelle jää vain suola. Syssyllä sanko on taas käyttövalmis. :)
-
Ostakaa valtra!
Niitä löytyy hyvinvarustetuista maatalouskaupoista. .
-
Ostakaa valtra!
Niitä löytyy hyvinvarustetuista maatalouskaupoista. .
Uuden Valtran hinnalla ostaa monta rekkakuormallista kissanhiekkaa. Saa tanssia hytissä ripaskaa ja heitellä slaavikyykkyjä niin että lumi kengistä hytin akkunoille lentää.
-
Luonnon monimuotoisuuden lisäksi ihmisten monimuotoisuus rikastaa elämää ja aikaansaattaa hövelin olon. . ;)
-
[
Kuivan kesäkelin kone sitten jos hyttiin ei voi mennä lumisilla kengillä? Miten se lumi muuten sinne ikkunaan menee?
Majoris ei lumi sula lattialla ni ei se huurru ikkunoihinkaan.
Nuorena olin parina talvena ruoppausmaan ajossa kaverin 6610 Foortilla. Oli päivastoin kuin puolijoukkueteltassa. varpaat jääty ja pää suli. Välillä yritti sulatella varpaita kojelaudan päällä.
Laittaa superlooniin käärityt kontiot jalkaan ni ei palele. Sihen vielä rekardon penkki ja ruuvattu lugaksen suihkutus pumppu, ei voi kun nauttia kyydistä.
-
Sitten eräs ruokintakosmetologi kertoi myös kosteudenpoistoon vinkkinsä; nuolukivi sankoon ja yhdistelmä hyrysysyn kabiiniin. Suola imee kosteutta ja suolavettä kertyy sankoon litroittain. Tämän suolaveden voi hyödyntää kalan suolauksessa tai elukoiden ruokinnassa... tai sangon voi kesällä nostaa aurinkoiseen paikkaan paahtumaan jolloin jäljelle jää vain suola. Syssyllä sanko on taas käyttövalmis. :)
Kyllä. Magnesiumkloridia täytyy sit olla. NaCl ei toimi.
-
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.
Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
-
Aloittajalle tiedoksi, että älä ainakaan pidä märkiä tai kosteita rukkasia ohjaamon vasemmassa etunurkassa lattialla. Siellä alhaalla oleva ritilä on alalämmityslaitteen ilmanotto ja sen edessä pitämällä kosteita hanskoja tms. saa ikkunat höyryyn melko tehokkaasti. Huomasin itse tässä yhtenä päivänä kun oli samaa ongelmaa...siirsin hanskat toiseen kohtaan niin höyryt hävisi parissa minuutissa...
Se joka taas väittää T4 valtran ilmastointia huonoksi niin Fendtille se pärjää mainiosti ja lämmityslaite on paljon tehokkaampi. Itsellä löytyy T174Direct ja Fendt 722
-
Aloittajalle tiedoksi, että älä ainakaan pidä märkiä tai kosteita rukkasia ohjaamon vasemmassa etunurkassa lattialla. Siellä alhaalla oleva ritilä on alalämmityslaitteen ilmanotto ja sen edessä pitämällä kosteita hanskoja tms. saa ikkunat höyryyn melko tehokkaasti. Huomasin itse tässä yhtenä päivänä kun oli samaa ongelmaa...siirsin hanskat toiseen kohtaan niin höyryt hävisi parissa minuutissa...
Se joka taas väittää T4 valtran ilmastointia huonoksi niin Fendtille se pärjää mainiosti ja lämmityslaite on paljon tehokkaampi. Itsellä löytyy T174Direct ja Fendt 722
ei ole päässy nelos sarjaa testaamaan mutta 2 ja kolmossarjaa ollu omistuksessa ja eri ht mallit viellä millä on ajanut. Kaikissa sama ongelma että ei oikein kesällä jäähdy. Mun mielestä muilla lämpiää talvella viellä hyvin mutta tää kolmossarjan ännläinen ei ole mikään nopein lämpiämään.
-
tuota juuri olen monelta kuullu... mikä lie sitten se totuus? kun en ite moista koskaan saavuta niin täytyy tyytyä seuraavaan...
-
Onkohan nelossarjaan jo osattu tehdä jäähdytyskennojen rakenne kuntoon.
Siellähän piäisi olla uoku tiheä kangas mihin roskat jäisi ja se ilma mikä saadaan vedeettyä tän verkon läpi menisi sitten kaikkien jäähdytys kennojen läpi aina tuulettimelle saakka mikä sitten työntäisi moskan koneen ohi. Hienoahan olisi jos ropelleri osaisi välillä työntää moskat eteenpäin pois siitä ekasta verkosta. Ainakin kolmossarja vetää aika rankasti kennot ja syylärin täyeen moskaa jos sellaista keliä on.
-
Cleafix?
-
Jontikas oli se tiheä verkko jäähdyttimien välis. Verkot oli sit moskaa täynnä. Makuasia puhalteleeko jäähdyttimiä vai verkkoja. . . Vai molempia. Pääasia et puhaltaa.
Tos claasis on fiksusti tehty jäähdyttimien alusta, aivan tasainen ja sileä. Ei tartte lopuksi sitä armotonta moskajahtia sieltä montusta jäähdyttimien alta ( valtra. . )
-
Kyllä mä ainakin pidän sitä jontikan versiota parempana. Paras tietenkin että kennot on tunnelissa ja se ritilä ekana. Sitten että sen saa helposti pois ja kopisteltua. Hydraulien puhallin mahdollistaisi metsäkoneista tutun peruutuksen mikä pölläyttäisi moskat takaisin maailmalle.
-
Munasillaanko ja ikkunat auki te ajelette niitä traktoreita talvella. kyllä minun 3sarjalaiset lämpiää erinomaisesti.
Ja kesälläkin ilmastointi riittää hyvin.
-
Kyllä mä ainakin pidän sitä jontikan versiota parempana. Paras tietenkin että kennot on tunnelissa ja se ritilä ekana. Sitten että sen saa helposti pois ja kopisteltua. Hydraulien puhallin mahdollistaisi metsäkoneista tutun peruutuksen mikä pölläyttäisi moskat takaisin maailmalle.
Onhan noita puhaltimiakin traktoreissa. Toiset puhaltelee sammuttaessa ja toiset napista painettaessa.
-
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.
Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?
-
Munasillaanko ja ikkunat auki te ajelette niitä traktoreita talvella. kyllä minun 3sarjalaiset lämpiää erinomaisesti.
Ja kesälläkin ilmastointi riittää hyvin.
Ittellä ainakin ännäläisessä olisi parantamisenvaraa. Kesällä kun pari tuntia huudattaa paalaajan ja karhottimen kanssa niin aika kuumat ovat kaikki paikat hytistä lähtien. Esim jonne pysyy kyllä viileämpänä. Samoin kun talvella laittaa kylmästä käymään niin aika kauan kestää ennen kuin hytti on mukavan tasaisen lämmin. En tiedä että olisiko jotenkin teknisesti termostaateilla ja puhaltimella mahdollisuus vaikuttaa tohon lämpiämiseen.
-
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.
Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?
Ei ole nyt ainakaan mitään poppakonstia tullu ohjekirjassa vastaan. Yksi ainut säätönulikka siinä katon rajassa on. Ilmastointi ja sisätilankierto sitten päälle tietenkin ja alatuuletin missä ilma kiertää jaloille.
-
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.
Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?
Ei ole nyt ainakaan mitään poppakonstia tullu ohjekirjassa vastaan. Yksi ainut säätönulikka siinä katon rajassa on. Ilmastointi ja sisätilankierto sitten päälle tietenkin ja alatuuletin missä ilma kiertää jaloille.
Joo, olen samoilla linjoilla, että ei toi niin kauhean tehokas ole, mutta ajattelin hiukan pedata selustaa, kun uskovaiset tulee kuitenkin pian paikalle todistamaan, että vika on käyttäjässä....
-
En sit tiiä onko tossa T190:ssä jotain vikaa ku sen ohjaamo lämpee talvella nopsaan ja tasanen lämpö koko hytissä. Ja vastaavasti ainakin viime kesänä ilmastointi pelas aivan loistavasti. Turvesuolla mekin vedossa keskellä päivää, lämpömittari näytti ulkona +31 astetta ja puhallus kakkosella ja ilmastoinnin nupikka vähän alle puolen välin oli hyvä. Yhtään enempää ni alko tulla jo kylmä.
Taas tossa 6850:ssä ilmastointi saa olla täysillä koko kesän, todella surkee kapistus. Lämpöä kyllä tulee ok.
-
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.
Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?
Ei ole nyt ainakaan mitään poppakonstia tullu ohjekirjassa vastaan. Yksi ainut säätönulikka siinä katon rajassa on. Ilmastointi ja sisätilankierto sitten päälle tietenkin ja alatuuletin missä ilma kiertää jaloille.
Joo, olen samoilla linjoilla, että ei toi niin kauhean tehokas ole, mutta ajattelin hiukan pedata selustaa, kun uskovaiset tulee kuitenkin pian paikalle todistamaan, että vika on käyttäjässä....
on se juu palio heikompi kun hollannis ja verkus esim.. tai ainaki niis millä ajanu..
ei vemssillä lattiapuhaltimella kennua oo sattumalta? aattelin vain..
yks paha syyllinen ainaki ollu mettoo ja meka sarjoos on lämmityslaitteen hana päästää.. palloventiili välihin auttaa.. ja kunei pirä puhallinta pienellä ja kylymää täysillä vaan mieluummin kylymä puolivälis ja puhallin väh kakkosella..
no siinä se tuli raaseriltaki..
-
Valtran ilmastointi noin yleensäkkin on aika kesseli keksintö. Ei poista huurretta eikä varsinkaan jäähdytä kunnolla. Ei sinäänsä tahdo kyllä tulla kuumaakaan kunnolla.
Noihin hyttien lattioihin pitäisi laittaa jonkinlainen ruohomatto ja niiden alle imu pihalle. Näin ilma kiertäisi oikeaan suuntaan ja pöly vetäytyisi ulos hetimiten. kuuma laskeutuisi jalkojen tasolle nopsaan ja hytti olisi tasalämpöinen eikä pölyinen...
Olisko mahdollista, että et vaan yksinkertaisesti osaa säätää sitä lämmityslaitetta? Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?
Ei ole nyt ainakaan mitään poppakonstia tullu ohjekirjassa vastaan. Yksi ainut säätönulikka siinä katon rajassa on. Ilmastointi ja sisätilankierto sitten päälle tietenkin ja alatuuletin missä ilma kiertää jaloille.
Joo, olen samoilla linjoilla, että ei toi niin kauhean tehokas ole, mutta ajattelin hiukan pedata selustaa, kun uskovaiset tulee kuitenkin pian paikalle todistamaan, että vika on käyttäjässä....
on se juu palio heikompi kun hollannis ja verkus esim.. tai ainaki niis millä ajanu..
ei vemssillä lattiapuhaltimella kennua oo sattumalta? aattelin vain..
yks paha syyllinen ainaki ollu mettoo ja meka sarjoos on lämmityslaitteen hana päästää.. palloventiili välihin auttaa.. ja kunei pirä puhallinta pienellä ja kylymää täysillä vaan mieluummin kylymä puolivälis ja puhallin väh kakkosella..
no siinä se tuli raaseriltaki..
On sen vertaa murrea seassa että saa kahdesti lukea.
Ei mun mielestä kojelaudassa ole kuin se ropelleri. Noi naviskuukelit millä tota lämpöä säädetään on kyllä niin lelut että en ihan heti epäile jos joku sanoo että voi vähän vuotaa lämpöä hyttiin vaikka kahva on poissa. Itte uskon että osaltaan raju käyttö ja likaiset olosuhteet vaikuttaa tohon syyläripakettiin niin että koko keksintö lämpeää. Siellä kun niitä pakkoja on monenlaista rivissä ilmastoinnin lisäksi. Toisaalta olen kuullu että voi mennä ilmastoinnin kenno myös jäähän (jossain hytin yläosassa) en sitten siitä tiesä mutta pidän kuitenkin yleisesti huonona että ei tule koppiin tarpeeksi kylmää ja kuumaa niin kuin isäntä pyytää naviskuukelilta. Insinöörin asia on sitten miettiä asiat siitä eteenpäin.
-
Jospa sieltä on ilmastoinnista vaan kylmäaineet karanneet. Itsellä tuskin on koskaan ollut ilmastointi täysillä ja ihan oikeissa töissä on tuokin kone. Kaipa se kuuluu huollossa tarkastaa.
-
Onko sopimatonta tuumata tässä välissä että on se pullakäsillä vaikiaa ku ilmastointi sohlaa ja akkunat huurtuu?
-
Valtran ilmastoinnin tehoon vaikuttaa vanhemmissa malleissa myös termostaatin sijainti höyrystinkennolla sekä kennon pölyisyys alentaa tehoa kovasti. Eikä termostaattiviatkaan ole pois suljettu.
-
Valtran ilmastoinnin tehoon vaikuttaa vanhemmissa malleissa myös termostaatin sijainti höyrystinkennolla sekä kennon pölyisyys alentaa tehoa kovasti. Eikä termostaattiviatkaan ole pois suljettu.
Mutta onhan ne tunnetusti tehottomia joihin muihin merkkeihin nähden. Mulla 6850 ja kyllä siinä pitää olla oikeasti ilmastointi päällä ja kovalla, JD samoilla asetuksilla pakastin :D Harmittavasti kesän ajot enimmäkseen tuolla Valtralla, ihan ok. ettei tuu sairaaksi, mutta sais sieltä viileämpääkin tulla. Kunnossa on, sitähän sä kysyit, ja puhdas kenno eikä tule lämmintä ku hana kiinni :)