Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkis - 29.07.21 - klo:08:13
-
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.1490221?fbclid=IwAR1Zv0vJ4DAsH44AlTA8bsRUl9QuHrfZ7YKitBDHWrfE-jGSUZ8fvYvfz3I
Nyt repee Ice ;D ;D ;D
-
.norjassahan valtio tukee juuri sähkö autoja...öljyä skä kaasuakin on ja lisää löytyy..vilja kasvaa vuoristoissa...ja kun työnantaja sponssraa autaon lataamisessa..niin maailma on valmis..raktoritkin ohjataan tv sohvalta ja lypsy robotteja on , mutta myös kehitysmaista haetaan niin renkiä kuin piikojakin ainakin marja sesonkina sekämetsän uudistus puuhissa..itsetään ajelevia ajoneuvojakin on muun muassa jappaanissa päin.tokyo tokyo..toi ota tuijota hyprriittie..missä ne sypresit tuoksuukaan talavella..
-
..ajakaa tax koiraa..tai mäyräkoiraa..veron kiertämistähän se on jos hakkee haaparannasta vaikkapa nuuskaa..ennen roudattiin poltto öljyä,,
-
Sehän on jo kauan ollut selvää, että sähköauton hankinnan jälkeen auton omistaja muuttuu jostain syystä yhtäkkiä homoksi. Nyt kuitenkin on tullut uutta tietoa maailmalta, että teslan ässän ostajilla on todettu heti täys AIDS. Ei mikään hiv-positiivinen vaan kunnon AIDS.
On tämä erikoinen maailma.
-
Sehän on jo kauan ollut selvää, että sähköauton hankinnan jälkeen auton omistaja muuttuu jostain syystä yhtäkkiä homoksi. Nyt kuitenkin on tullut uutta tietoa maailmalta, että teslan ässän ostajilla on todettu heti täys AIDS. Ei mikään hiv-positiivinen vaan kunnon AIDS.
On tämä erikoinen maailma.
Saako PHEV:n mukana edes todistusta sairastetusta pitkittyneestä koronasta?
-
Tämä on ollut näköjään pitkään tämänkin palstan ongelma että eksytään aiheesta keskimäärin kolmannen kommentin kohdalla ja ilmeisesti aikuiset miehet rupeaa heittelemään yläaste ikäisten murkkujen tasosia väli spiikkejä .
-
Tää on vaan elämää - älä ota sitä (liian) vakavasti :-)
-
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tämä on oikeastaan erikoinen ketju, koska kansalliseksi meemiksi muodostunut "ajakaa taksia" -ajatus ei sisälly edes avausviestiin. Joten aiheesta eksyminen on tapahtunut jo ennen avausviestiä.
-
Ehkä tämä viittaa miten Teslalla/ sähkö autolla pärjää jopa taksin työkaluna .
-
Enkä jaksa enää ottaa elämää liian vakavasti viitaten aikaisempiin kommentteihin se on liian lyhyt siihen vaikka nyt eksyin aiheesta.
-
Ehkä tämä viittaa miten Teslalla/ sähkö autolla pärjää jopa taksin työkaluna .
Sitä vähän yritin kertoa . Mopomanne kuulemma viihtyy sähköautojen kyydissä .
-
mut miten muuten nuo subvoohverit toimii tuolla sähkiautoissa? riittääkö virta auton akuista vai tartteeko lisäakun? ja kyl on kiva kun ei enää pääse peittämään kutosen murinaa bassoilla..
-
Sehän on jo kauan ollut selvää, että sähköauton hankinnan jälkeen auton omistaja muuttuu jostain syystä yhtäkkiä homoksi. Nyt kuitenkin on tullut uutta tietoa maailmalta, että teslan ässän ostajilla on todettu heti täys AIDS. Ei mikään hiv-positiivinen vaan kunnon AIDS.
On tämä erikoinen maailma.
Saako PHEV:n mukana edes todistusta sairastetusta pitkittyneestä koronasta?
Interwebin sähköautokeskusteluja seuratessa herää epäilys, että yllättävän monella polttomoottoriauton haltijalla on suuri epävarmuus omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan, ja peeniksen koon riittävyydestä. Pippelin pituudesta häviää heti pari tuumaa, jos auton pakoputkesta ei nouse n**kerinmusta savupilvi, eikä vähintään puolet tilistä kulu ryssien ja arabien elättämiseen. Toivottavasti siirtymä polttomoottoreista sähköautoihin sujuu kuitenkin rauhanomaisesti, ja Mopomies yhdessä Twitternimimerkkien DieselTeuvo473893 ja KovaJätkä49376 pääsevät viimeistään 2035 Pridemarssille ilman ympäristön paheksuntaa. :)
-
Sehän on jo kauan ollut selvää, että sähköauton hankinnan jälkeen auton omistaja muuttuu jostain syystä yhtäkkiä homoksi. Nyt kuitenkin on tullut uutta tietoa maailmalta, että teslan ässän ostajilla on todettu heti täys AIDS. Ei mikään hiv-positiivinen vaan kunnon AIDS.
On tämä erikoinen maailma.
Mikäs on teslahomon ajella pitkin Stadia ilman housuja ja nauttia 'kyydeistä'. https://yle.fi/uutiset/3-12007259
-
Millä tavalla tämä tonnininperällä pyörittäjän ( varmaan valmetti kun niitä on pelkällä tonnin perällä ) linkitys liittyi liittyi sähköautolla suoriutumiseen taksissa en oikeen ymmärrä vaikka maailmassa on muitakin asioita mitä en ymmärrä .
-
Millä tavalla tämä tonnininperällä pyörittäjän ( varmaan valmetti kun niitä on pelkällä tonnin perällä ) linkitys liittyi liittyi sähköautolla suoriutumiseen taksissa en oikeen ymmärrä vaikka maailmassa on muitakin asioita mitä en ymmärrä .
Ne on noi pohjoisen porukat kaikkitietäviä kuten vapaassa sanassa huomattu . Lappi vastustaa kaikkea kehitystä etenkin sähköautoiluun liittyvää joka saattaa johtua luonnonvaroista mitä lapissa sattuu olemaan . Kaivoslakia uudistamalla saataisiin hyöty kokomaata käsittäväksi mikä lapin porukkaa korpeaa .
-
Sorkkiksen kannattaisi keskittyä puolustamaan Helsingin homoja sillä heillä on nyt aikaa keskittyä (sähkö)autoilemiseen kun kuolemantuomion ennen aiheuttanut hiv:kin on veronmaksajien toimesta saatettu alisteiseen asemaan.
Ja Stadin homoilla on sitä pulleaa myttyä taskussa... ostaa Tesloja nimittäin. Ei niitä Kosken juntit tai Puolangan pöljät hanki ennen kuin on pakko. - Mutta Sorkkista kiinnostaa vain Sodankylän Pirjon ja Savon Einarin saamat eurot, niitä kadehtimalla sitä pääseekin eläkkeelle saakka..... toivottavasti, jos ei somettelussa sitten linkin mukaisesti "ahdistu" liikaa: ;D ;D
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/b866f70f-82a9-4ba0-b65b-da536175350e
-
Sorkkiksen kannattaisi keskittyä puolustamaan Helsingin homoja sillä heillä on nyt aikaa keskittyä (sähkö)autoilemiseen kun kuolemantuomion ennen aiheuttanut hiv:kin on veronmaksajien toimesta saatettu alisteiseen asemaan.
Ja Stadin homoilla on sitä pulleaa myttyä taskussa... ostaa Tesloja nimittäin. Ei niitä Kosken juntit tai Puolangan pöljät hanki ennen kuin on pakko. - Mutta Sorkkista kiinnostaa vain Sodankylän Pirjon ja Savon Einarin saamat eurot, niitä kadehtimalla sitä pääseekin eläkkeelle saakka..... toivottavasti: ;D ;D
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/b866f70f-82a9-4ba0-b65b-da536175350e
Tuokin linkki liittyy... pohtikaa tosikot sitä - ja kysykää "Jouneiltanne" jos ette tajua. (Sorkkis ainakin tietää muttei uskalla kysyä, Jounin numero on "hukassa".) ;D
Ittelläs tuntuu olevan jotakin etelää vastaan ilmeisesti ja samaten sähköautoja .
Lappi saa runsaat tuet , et voi vastaan väittää . Valitatte pitkistä välimatkoista ja huonoista latauspisteistä . Se on oma asianne miksette asioitanne kuntoon laita .
Mulle on ihan sama millä ajelette mutta jättäkää toi etelän moittiminen pois .
Kannataa se Tonniperänkin miettiä ketkä niitä veroja maksaa ja kunnioittaa maakuntia missä veroja tulee .
-
Sorkkiksen hoppakoslaa se vaan pienet kivet hyppyyttää... kadehtimalla "saat" sen pitäjän komeimman hautakiven, lupaan tulla ottamaan kuvan ja laittaa sen sitten tänne kaikkien "ihasteltavaksi" jos pääset ennemmin sinne ikuisesti oikeassa olleitten, "aina erehtymättömien" taivaaseen. ;D ;D
-
Sorkkiksen hoppakoslaa se vaan pienet kivet hyppyyttää... kadehtimalla "saat" sen pitäjän komeimman hautakiven, lupaan tulla ottamaan kuvan ja laittaa sen sitten tänne kaikkien "ihasteltavaksi" jos pääset ennemmin sinne ikuisesti oikeassa olleitten, "aina erehtymättömien" taivaaseen. ;D ;D
https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/vaihtoehtoisten-kayttovoimien-osuus-ensirekisteroinneista-kasvaa-sahkoautojen
Tuskinpa nuo sitten homoja on . Isommat autot tulevat säilyttämään dieselmoottorit vielä pitkään mikä on luonnollista . Sähkötraktoreita alkavat tuottajat odotella karjatalouspuolelle . Maidon ja naudanlihan tuotannossa on jokapäiväisessä käytössä traktorit ruokinta ja lannanpoisto tehtävissä missä sähkö on varteen otettava tekijä .
-
Muutamien kellokaiden traktorien sähköistymisellä tämä Sorkkis pelastaakin maailman... voi pientä. Kunpa tämän pallon tulevaisuus olisikin maatalouskaluston käyttövoimasta (ja erään sorkanleikkaajan vankkumattomasta lapsenuskosta) kiinni.
Tiedätkös Sorkkis että ennemmin kannattaa laittaa ne piereskelevät ja ilmastoa kaikin puolin tuhoavat elukat pois päiviltä (ja sorkkahoitajat konkurssiin) ennen kuin ostaa sähkötraktori maidon- ja lihantuotannon viherpesuun? ;D
-
Muutamien kellokaiden traktorien sähköistymisellä tämä Sorkkis pelastaakin maailman... voi pientä. Kunpa tämän pallon tulevaisuus olisikin maatalouskaluston käyttövoimasta (ja erään sorkanleikkaajan vankkumattomasta lapsenuskosta) kiinni.
Tiedätkös Sorkkis että ennemmin kannattaa laittaa ne piereskelevät ja ilmastoa kaikin puolin tuhoavat elukat pois päiviltä (ja sorkkahoitajat konkurssiin) ennen kuin ostaa sähkötraktori maidon- ja lihantuotannon viherpesuun? ;D
Maailma ei siis saa kehittyä . Ei tuossa mistään maailman pelastamisesta ole kysymys vaan käytännöllisyydestä . Öljyvarat vähenee kokoajan ja hinta nousee .
Sähkötrukkeja on ollut käytössä pitkää ja nykyisin pystytään käyttämään niitä entistä tehokkaammin . Sähköntuotantoa pitää lisätä ja monet maidontuottajat ovat hankkineet paneeleita tuottamaan sähköä . Miksei siis sähkötraktori voi tulla kysymykseen jokapäiväisessä käytössä .
Tonniperä ei ymmärrä et maailmaa on muuallakin kuin pohjoisessa . Noin 170.000 asukastako määräämässä suomen asiat . Älä naurata .
-
Muutamien kellokaiden traktorien sähköistymisellä tämä Sorkkis pelastaakin maailman... voi pientä. Kunpa tämän pallon tulevaisuus olisikin maatalouskaluston käyttövoimasta (ja erään sorkanleikkaajan vankkumattomasta lapsenuskosta) kiinni.
Tiedätkös Sorkkis että ennemmin kannattaa laittaa ne piereskelevät ja ilmastoa kaikin puolin tuhoavat elukat pois päiviltä (ja sorkkahoitajat konkurssiin) ennen kuin ostaa sähkötraktori maidon- ja lihantuotannon viherpesuun? ;D
Maailma ei siis saa kehittyä . Ei tuossa mistään maailman pelastamisesta ole kysymys vaan käytännöllisyydestä . Öljyvarat vähenee kokoajan ja hinta nousee .
Sähkötrukkeja on ollut käytössä pitkää ja nykyisin pystytään käyttämään niitä entistä tehokkaammin . Sähköntuotantoa pitää lisätä ja monet maidontuottajat ovat hankkineet paneeleita tuottamaan sähköä . Miksei siis sähkötraktori voi tulla kysymykseen jokapäiväisessä käytössä .
Tonniperä ei ymmärrä et maailmaa on muuallakin kuin pohjoisessa . Noin 170.000 asukastako määräämässä suomen asiat . Älä naurata .
miten sorkkis on ajatelut etelä-suomen asunto-autojen käyttövoiman suhteen, läpin ilmainen hyödyntäminen loppuu kun on pakko mennä lataamaan viralliselle leirintä-alueelle puskissa yöpymisien sijaan :o :o :o :o
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d323f5a7-86b6-42fb-be1c-ded561b1ff4f
-
Uijiui-jui tulee taas tekopyhää tekstiä Sorkalta. En minä eivätkä kaikki mistä tykkään/kenestä olen rippuvainen mutta kaikki mitä vihaan tekevät sitä ja tätä... tuollahan pääsee jo eduskuntaan... melkein. Ehkä kun vähän viilaat niin kelpaat vihreiden listoillekin. Ohisalo ota koppi, marttyyri Koskelta on tyrkyllä maailmaasi pelastamaan. ;D
-
No niin hyvät amatti veljet mennään asiaan . Eiköhän jokainen valitse itselleen , kukkarolleen ja päivittäisille siirtymille sopivan kulkuneuvon . Tosi asia on vain että sähkö auton käyttö kulut on hyvällä sähkösopimuksella ( kotilatauksella) + energia veron palautus + 90% sähköstä verotukseen kun otetaan vielä ajoneuvo vero ja minimaaliset huolto kulut niin keskiverto diiseli/ bensa perhe auto +- 6000 euroa vähemmän jos ajat + 30tuhatta vuodessa .
-
No niin hyvät amatti veljet mennään asiaan . Eiköhän jokainen valitse itselleen , kukkarolleen ja päivittäisille siirtymille sopivan kulkuneuvon . Tosi asia on vain että sähkö auton käyttö kulut on hyvällä sähkösopimuksella ( kotilatauksella) + energia veron palautus + 90% sähköstä verotukseen kun otetaan vielä ajoneuvo vero ja minimaaliset huolto kulut niin keskiverto diiseli/ bensa perhe auto +- 6000 euroa vähemmän jos ajat + 30tuhatta vuodessa .
Sakarin kommentit ei oikein sovi palstalle kun niissä pitäydytään asiallisesti aiheessa. Täällähän on totuttu keskittymään aiheessa kuin aiheessa henkilökohtaisiin solvauksiin. Sekin vielä menettelee mutta kun mukana on paljon maaseudun väkeä niin kannattaisi pitäytyä hyökkäämästä toista maaseudun ryhmää vastaan pönkittääkseen omaa asemaansa. Ei kumpikaan lopulta voita jos karjatilalliset moittii viljatiloja ja päinvastoin.
Ympäristöasioissa olisi hyvä pitäytyä kohtuudessa. Tarkoittaa myös sitä että ihan pellossa tai sikalätäkössä ei sovi elää, kaikkien on syytä huomioida ympäristöasiat. Argumentiksi ei sovi se että ollaan niin vähäinen osa maailman päästöjä. Niinhän melkein kaikki muutkin on mutta yhdessä kuitenkin liikaa! Mitä enemmän päästöillään niin sitä enemmän tuista suunnataan ekoiluun. Väistämättömän suuntauksen kanssa siitä saadaan parhaimmillaan mahdollisuus eikä taakka (ilmankin sähkötraktoreita).
-
Tässä akkuautoilussa on vain pari oikeaa kysymystä, mitä ei oikein kukaan ole vielä kirkkain silmin kertonut. Mistä energia autoihin? Jos sähkön kulutus kasvaa koko ajan, sähköä pitää olla lisää. Nyt innokkaat muistuttavat jytkyistä kaapeleista, jotka tulevat rajojen ulkopuolelta. Joten kyllä joku aina sen sähkön tuottaa. Tuskin venäjäkään ilmaiseksi sähköä työntää verkkoon, jos öljymarkkinat ehtyvät. Monta puuttinia ruokittavana.
Yksi kysymys on, että mistä verorahat polttoaineveron tilalle. Tämäkään epäkohta ei voi jatkua loputtomiin tällä hyvinvoinnin tasolla. Takapiha- / lastauslaiturilatauksien tuloksena on energian verotuksen karkaavan taivaan tuuliin.
Jos öljyä jalostetaan perinteisin menetelmin esim. lentokoneisiin, mihin kaadetaan kaikki pensat. Koko liikkumisvälineiden ketju pitää ottaa huomioon. Uusiutuvalla kasvimassan hiileen perustuvalla synteettisellä polttoaineella ei tätä ongelmaa ole.
Mistä saadaan loputtomat akkumetallit, jos niiden järkevä kierrättäminen ei onnistu?
Lisäksi sähköauto nykysysteemillä tuo suuren eriarvoisuuden ihmisille. Jos autoilu Suomessa on edelleenkin tavalla tai toisella verotulojen loputon lähde, käytettyjen autojen arvo on aivan liian suuri tavalliselle ihmiselle. Jos kaksikymmentä vuotta vanhaan autoon pitää ostaa varaosana uusi polttoainetankki, panostus ei ole suuri. Mutta nykyisellään akkupaketin arvo on niin korkea, että auton herättäminen henkiin on erittäin kyseenalaista.
Eri asia on, jos akkutekniikka olisi niin yksinkertaista ja halpaa ilman kalliita metalleja. Silloin tarvikeakun hinta voisi olla sen muutaman kympin.
Nyt vaan mennään ilmastokiimassa kohti sitä pientä närettä, jonka kohdalla sitten tulee se noutaja. Jotain outoa on meneillään, koska lähes kaikissa tuotteissa laatu laskee ja korjattavuus vaikeentuu. Tämä toiminta on kaikkea muuta kuin ilmastoystävällistä. Eli ei mene oikein tasan yhtälö.
-
Tässä akkuautoilussa on vain pari oikeaa kysymystä, mitä ei oikein kukaan ole vielä kirkkain silmin kertonut. Mistä energia autoihin? Jos sähkön kulutus kasvaa koko ajan, sähköä pitää olla lisää. Nyt innokkaat muistuttavat jytkyistä kaapeleista, jotka tulevat rajojen ulkopuolelta. Joten kyllä joku aina sen sähkön tuottaa. Tuskin venäjäkään ilmaiseksi sähköä työntää verkkoon, jos öljymarkkinat ehtyvät. Monta puuttinia ruokittavana.
Yksi kysymys on, että mistä verorahat polttoaineveron tilalle. Tämäkään epäkohta ei voi jatkua loputtomiin tällä hyvinvoinnin tasolla. Takapiha- / lastauslaiturilatauksien tuloksena on energian verotuksen karkaavan taivaan tuuliin.
Jos öljyä jalostetaan perinteisin menetelmin esim. lentokoneisiin, mihin kaadetaan kaikki pensat. Koko liikkumisvälineiden ketju pitää ottaa huomioon. Uusiutuvalla kasvimassan hiileen perustuvalla synteettisellä polttoaineella ei tätä ongelmaa ole.
Mistä saadaan loputtomat akkumetallit, jos niiden järkevä kierrättäminen ei onnistu?
Lisäksi sähköauto nykysysteemillä tuo suuren eriarvoisuuden ihmisille. Jos autoilu Suomessa on edelleenkin tavalla tai toisella verotulojen loputon lähde, käytettyjen autojen arvo on aivan liian suuri tavalliselle ihmiselle. Jos kaksikymmentä vuotta vanhaan autoon pitää ostaa varaosana uusi polttoainetankki, panostus ei ole suuri. Mutta nykyisellään akkupaketin arvo on niin korkea, että auton herättäminen henkiin on erittäin kyseenalaista.
Eri asia on, jos akkutekniikka olisi niin yksinkertaista ja halpaa ilman kalliita metalleja. Silloin tarvikeakun hinta voisi olla sen muutaman kympin.
Nyt vaan mennään ilmastokiimassa kohti sitä pientä närettä, jonka kohdalla sitten tulee se noutaja. Jotain outoa on meneillään, koska lähes kaikissa tuotteissa laatu laskee ja korjattavuus vaikeentuu. Tämä toiminta on kaikkea muuta kuin ilmastoystävällistä. Eli ei mene oikein tasan yhtälö.
https://yle.fi/uutiset/3-11607251
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/10/03/vetyvoimalla-lennettiin-kuuhunkin-kohta-myos-kanarialle . Vastaukset .
-
Ironia on hieno taiteen laji ( traktorikuskin kommenttiin viittaan ) ja anteeksi jos olen rikkonut tämän palstan kommentointi etikettiä pysymällä asiassa enkä sen vieressä kun en ole muualla sosiaalisessa mediassa mellestäny niin mulla on vielä opettelua tässä kun harvakseen olen näitä kommentteja heitellyt .
-
hinterpurg. ja kukahan moisen uuten tekniikan maksaa kun nykyään, - jos saa lentää, valihtee sen halpavirman joka ei ihan tarkkaan nuita normeja täytä.. mutta toisaalta; miksi ei muista enerkiamuotoista pitetä yhtään isompaa ääntä kuin pelkästä sähkystä? ja kun ei tuota sähköä taho saaha etes pikkutuulellakaan tasaseen. eilenkin oli muutama sähkykatko vaikka ei etes myrskyä. ja piuhat sentäs valtatien poskessa..
-
Montako pallon asukasta on Green Dealin piirissä ? Vainko EU 27 - 446 milj asukasta ?
-
Tässä akkuautoilussa on vain pari oikeaa kysymystä, mitä ei oikein kukaan ole vielä kirkkain silmin kertonut. Mistä energia autoihin? Jos sähkön kulutus kasvaa koko ajan, sähköä pitää olla lisää. Nyt innokkaat muistuttavat jytkyistä kaapeleista, jotka tulevat rajojen ulkopuolelta. Joten kyllä joku aina sen sähkön tuottaa. Tuskin venäjäkään ilmaiseksi sähköä työntää verkkoon, jos öljymarkkinat ehtyvät. Monta puuttinia ruokittavana.
Yksi kysymys on, että mistä verorahat polttoaineveron tilalle. Tämäkään epäkohta ei voi jatkua loputtomiin tällä hyvinvoinnin tasolla. Takapiha- / lastauslaiturilatauksien tuloksena on energian verotuksen karkaavan taivaan tuuliin.
Jos öljyä jalostetaan perinteisin menetelmin esim. lentokoneisiin, mihin kaadetaan kaikki pensat. Koko liikkumisvälineiden ketju pitää ottaa huomioon. Uusiutuvalla kasvimassan hiileen perustuvalla synteettisellä polttoaineella ei tätä ongelmaa ole.
Mistä saadaan loputtomat akkumetallit, jos niiden järkevä kierrättäminen ei onnistu?
Lisäksi sähköauto nykysysteemillä tuo suuren eriarvoisuuden ihmisille. Jos autoilu Suomessa on edelleenkin tavalla tai toisella verotulojen loputon lähde, käytettyjen autojen arvo on aivan liian suuri tavalliselle ihmiselle. Jos kaksikymmentä vuotta vanhaan autoon pitää ostaa varaosana uusi polttoainetankki, panostus ei ole suuri. Mutta nykyisellään akkupaketin arvo on niin korkea, että auton herättäminen henkiin on erittäin kyseenalaista.
Eri asia on, jos akkutekniikka olisi niin yksinkertaista ja halpaa ilman kalliita metalleja. Silloin tarvikeakun hinta voisi olla sen muutaman kympin.
Nyt vaan mennään ilmastokiimassa kohti sitä pientä närettä, jonka kohdalla sitten tulee se noutaja. Jotain outoa on meneillään, koska lähes kaikissa tuotteissa laatu laskee ja korjattavuus vaikeentuu. Tämä toiminta on kaikkea muuta kuin ilmastoystävällistä. Eli ei mene oikein tasan yhtälö.
https://yle.fi/uutiset/3-11607251
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/10/03/vetyvoimalla-lennettiin-kuuhunkin-kohta-myos-kanarialle . Vastaukset .
Turhapuro on mietteliäs, tullaanko sieltä avaruudesta alaskin sen vetypöntön kanssa?
-
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/10/03/vetyvoimalla-lennettiin-kuuhunkin-kohta-myos-kanarialle . Vastaukset .
"Vedyn varastointi vaatii kuitenkin painavia tankkeja ja sen käsittelyyn tarvitaan mutkikkaita letkusysteemeitä."
Ahaa. Joku on vaihtamassa alaa.
-
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/10/03/vetyvoimalla-lennettiin-kuuhunkin-kohta-myos-kanarialle . Vastaukset .
"Vedyn varastointi vaatii kuitenkin painavia tankkeja ja sen käsittelyyn tarvitaan mutkikkaita letkusysteemeitä."
Ahaa. Joku on vaihtamassa alaa.
No en mutta elektrolyysiä alan harrastamaan . Vähenee klapien kanto perkele . 8)
-
voimat vähenny?
-
voimat vähenny?
;D ;D ;D
-
voimat vähenny?
;D ;D ;D
Ei mutt muutakin tekemistä , tyhmä .
Taas kehitysalue esittää viisasta
-
voimat vähenny?
;D ;D ;D
Hyvä, Oksa!!! 👍👍👍😁😁😁
-
Ironia on hieno taiteen laji ( traktorikuskin kommenttiin viittaan ) ja anteeksi jos olen rikkonut tämän palstan kommentointi etikettiä pysymällä asiassa enkä sen vieressä kun en ole muualla sosiaalisessa mediassa mellestäny niin mulla on vielä opettelua tässä kun harvakseen olen näitä kommentteja heitellyt .
Täällä kukin taaplaa tavallaan - ja kaikki eivät tee taapelia vaan jotain muuta...
-
Joskus Radio Novaan soittelivat kaikki tosikot ja liikenneneuvojat. Se oli kanssa yksi psykologian taiteen laji. Internetin keskustelupalstat ovat siitä hauskoja, koska osa suhtautuu fanaattisesti aiheisiin, osaa ei kiinnosta juuri ollenkaan ja osa trollaa vi**uillakseen.
Trollauksella saadaan fanaatikot kiehumaan ja muut ehkä heräämään. Tämä on ollut yleinen ilmiö ns. koko kansan chattien ilmestyttyä internettiin. Ilmiö on mielenkiintoinen. Esim. poliitikot ovat riehuneet twitterissä tänään ja huomenna pyydetään nöyrästi anteeksi.
Sitten on tämä jumalavaikutus, jolloin tietyt ihmiset, ajatukset tai tutkimukset keräävät kansaa taakseen. Ihan vaan koska niitä on mukavaa kompata. Jumalakäsite on sellainen, jossa komppaajalla ei ole mitään hajua koko asiasta, muutoin kuin jumalaihmisen tai esim. tutkimuksen kautta.
-
Sitten on tämä jumalavaikutus, jolloin tietyt ihmiset, ajatukset tai tutkimukset keräävät kansaa taakseen. Ihan vaan koska niitä on mukavaa kompata. Jumalakäsite on sellainen, jossa komppaajalla ei ole mitään hajua koko asiasta, muutoin kuin jumalaihmisen tai esim. tutkimuksen kautta.
Kyllä alkuperäisen tutkimuksen hakeminen ja sieltä asioiden tarkistaminen on yksilölle tärkeä taito nykymedian manipulointivimmassa. Tuntuu siltä, että esimerkiksi vihreää diktatuuria ajavat puolueet ovat eniten halunneet kieltää koronasta kommunikoinnin ja toisen suuntaisista havainnoista puhumisen. Myös tutkimukset, jotka toteavat ilmastonmuutoksen tapahtuvan ja johtuvan jostakin ihmisen toiminnasta, riittävät todisteeksi, kunhan niitä on tehtailtu enemmistö. Yksittäisille poikkeaville havainnoille viitataan kintaalla, ne mitätöidään denialismina.
Koronaviruksen osalta ei enemmistö lainkaan, eikä edes sadan vuoden kokemus mekaanisten torjuntatoimien käytännöistä ja niiden havaituista tehoista merkinnyt mitään, vaan virologia tavallaan alkoi kokonaan nollasta vuoden 2020 kevättalvella. Mikään aikaisempi vertaisarvioitu tieto ei ollut enää totta. Yksittäinen vahvistava poiminta rajoitustoimien oletetusta tehosta oli määräävä narratiivi, vanhoihin hyvänlaatuisiin ja kontrolloituihin tutkimuksiin viittaavat olivat salaliittoteoreetikkoja ja koronadenialisteja.
Tavallaan nämä kaksi ryhmää, vihertotalitäärisyyden kannatus ja pandemian rajoitushimo mekaanisilla rajoituksilla, ne osuvatkin oikein hyvin yhteen:
Lockdown-Size Emission Cuts Are Needed Every Two Years to Combat Climate Crisis (https://www.ecowatch.com/carbon-emissions-lockdown-2650893607.html)
-SS-
-
Yksi hankala asia on vale- tai vaihtoehtomedia. Tarkemmin vale- tai vaihtoehtomediat käsitteenä. Käsitteen on luonut valtamedia. Se mikä on oikeaa tietoa, voi näillä median kirjoilla jokainen päättää itse. Kun ylenkin tiettyä propagandaa on pidetty totuutena, ei oikein voi puhua valta- tai vaihtoehtomediasta. Voidaan puhua mielummin näkökulmamediasta, joka koskee kaikkia medioita.
Tiede yrittää kokoajan kuvailla maailmankaikkeutta eri työkaluilla. Koska yksiselitteistä totuutta maailmankaikkeudesta ei vieläkään ole olemassa, myöskään mediat eivät teoriassa voi olla totuusmedioita. Vaan juurikin näkökulmamedioita. Se kenellä on eniten nappeja kauluksessa, voi luokitella muut mediat vääriksi. Tämä taas luo vastakohtamedioita, jotka ovat aina vastakkaista mieltä asioista.
Ehkä koko tiedon määrä on niin suuri, että ihminen ei voi prosessoida järkevästi kaikkea tietoa. Silloin infoähkystä kärsivän on helpointa ottaa kiinni omasta mielestään turvallisimmasta tiedosta, jonka tiedonantaja ihan varmasti myös tiedostaa.
Taksin ajoon, ei tämäkään liity. Kuten ei myöskään aloituskaan.
-
Sitten on tämä jumalavaikutus, jolloin tietyt ihmiset, ajatukset tai tutkimukset keräävät kansaa taakseen. Ihan vaan koska niitä on mukavaa kompata. Jumalakäsite on sellainen, jossa komppaajalla ei ole mitään hajua koko asiasta, muutoin kuin jumalaihmisen tai esim. tutkimuksen kautta.
Kyllä alkuperäisen tutkimuksen hakeminen ja sieltä asioiden tarkistaminen on yksilölle tärkeä taito nykymedian manipulointivimmassa. Tuntuu siltä, että esimerkiksi vihreää diktatuuria ajavat puolueet ovat eniten halunneet kieltää koronasta kommunikoinnin ja toisen suuntaisista havainnoista puhumisen. Myös tutkimukset, jotka toteavat ilmastonmuutoksen tapahtuvan ja johtuvan jostakin ihmisen toiminnasta, riittävät todisteeksi, kunhan niitä on tehtailtu enemmistö. Yksittäisille poikkeaville havainnoille viitataan kintaalla, ne mitätöidään denialismina.
Koronaviruksen osalta ei enemmistö lainkaan, eikä edes sadan vuoden kokemus mekaanisten torjuntatoimien käytännöistä ja niiden havaituista tehoista merkinnyt mitään, vaan virologia tavallaan alkoi kokonaan nollasta vuoden 2020 kevättalvella. Mikään aikaisempi vertaisarvioitu tieto ei ollut enää totta. Yksittäinen vahvistava poiminta rajoitustoimien oletetusta tehosta oli määräävä narratiivi, vanhoihin hyvänlaatuisiin ja kontrolloituihin tutkimuksiin viittaavat olivat salaliittoteoreetikkoja ja koronadenialisteja.
Tavallaan nämä kaksi ryhmää, vihertotalitäärisyyden kannatus ja pandemian rajoitushimo mekaanisilla rajoituksilla, ne osuvatkin oikein hyvin yhteen:
Lockdown-Size Emission Cuts Are Needed Every Two Years to Combat Climate Crisis (https://www.ecowatch.com/carbon-emissions-lockdown-2650893607.html)
-SS-
itse en jaksa uskoa että vihreät saa markkinavoimista niskalenkkiä kun ei sitä saanut edes suomen kansallinen kokoomus kataisen johdolla :-\ :-\ :-\ :-\
mopomiestä lainaten, eikö markkinavoimat ole homoja jos ne antaa yhden asian liikkeen kyykyttää koko maailman markkinavoimia :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Sitten on tämä jumalavaikutus, jolloin tietyt ihmiset, ajatukset tai tutkimukset keräävät kansaa taakseen. Ihan vaan koska niitä on mukavaa kompata. Jumalakäsite on sellainen, jossa komppaajalla ei ole mitään hajua koko asiasta, muutoin kuin jumalaihmisen tai esim. tutkimuksen kautta.
Kyllä alkuperäisen tutkimuksen hakeminen ja sieltä asioiden tarkistaminen on yksilölle tärkeä taito nykymedian manipulointivimmassa. Tuntuu siltä, että esimerkiksi vihreää diktatuuria ajavat puolueet ovat eniten halunneet kieltää koronasta kommunikoinnin ja toisen suuntaisista havainnoista puhumisen. Myös tutkimukset, jotka toteavat ilmastonmuutoksen tapahtuvan ja johtuvan jostakin ihmisen toiminnasta, riittävät todisteeksi, kunhan niitä on tehtailtu enemmistö. Yksittäisille poikkeaville havainnoille viitataan kintaalla, ne mitätöidään denialismina.
Koronaviruksen osalta ei enemmistö lainkaan, eikä edes sadan vuoden kokemus mekaanisten torjuntatoimien käytännöistä ja niiden havaituista tehoista merkinnyt mitään, vaan virologia tavallaan alkoi kokonaan nollasta vuoden 2020 kevättalvella. Mikään aikaisempi vertaisarvioitu tieto ei ollut enää totta. Yksittäinen vahvistava poiminta rajoitustoimien oletetusta tehosta oli määräävä narratiivi, vanhoihin hyvänlaatuisiin ja kontrolloituihin tutkimuksiin viittaavat olivat salaliittoteoreetikkoja ja koronadenialisteja.
Tavallaan nämä kaksi ryhmää, vihertotalitäärisyyden kannatus ja pandemian rajoitushimo mekaanisilla rajoituksilla, ne osuvatkin oikein hyvin yhteen:
Lockdown-Size Emission Cuts Are Needed Every Two Years to Combat Climate Crisis (https://www.ecowatch.com/carbon-emissions-lockdown-2650893607.html)
-SS-
itse en jaksa uskoa että vihreät saa markkinavoimista niskalenkkiä kun ei sitä saanut edes suomen kansallinen kokoomus kataisen johdolla :-\ :-\ :-\ :-\
mopomiestä lainaten, eikö markkinavoimat ole homoja jos ne antaa yhden asian liikkeen kyykyttää koko maailman markkinavoimia :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Liike kyykyttämässä markkinavoimia ?
Tuntuu vähän siltä et demokratian vastaisesti lappi yrittää etelää kyykyttäää .
-
Yksi hankala asia on vale- tai vaihtoehtomedia. Tarkemmin vale- tai vaihtoehtomediat käsitteenä. Käsitteen on luonut valtamedia. Se mikä on oikeaa tietoa, voi näillä median kirjoilla jokainen päättää itse. Kun ylenkin tiettyä propagandaa on pidetty totuutena, ei oikein voi puhua valta- tai vaihtoehtomediasta. Voidaan puhua mielummin näkökulmamediasta, joka koskee kaikkia medioita.
Tiede yrittää kokoajan kuvailla maailmankaikkeutta eri työkaluilla. Koska yksiselitteistä totuutta maailmankaikkeudesta ei vieläkään ole olemassa, myöskään mediat eivät teoriassa voi olla totuusmedioita. Vaan juurikin näkökulmamedioita. Se kenellä on eniten nappeja kauluksessa, voi luokitella muut mediat vääriksi. Tämä taas luo vastakohtamedioita, jotka ovat aina vastakkaista mieltä asioista.
Ehkä koko tiedon määrä on niin suuri, että ihminen ei voi prosessoida järkevästi kaikkea tietoa. Silloin infoähkystä kärsivän on helpointa ottaa kiinni omasta mielestään turvallisimmasta tiedosta, jonka tiedonantaja ihan varmasti myös tiedostaa.
Taksin ajoon, ei tämäkään liity. Kuten ei myöskään aloituskaan.
Itse asiassa aloitus liittyi taksin ajoon . Taksikuski on hankkinut sähköauton ja ajaa sillä taksia ..
Sähköautoilun vastustajat taasen keksivät ihme teorioita .
Eihän Kaikki ala sähköllä liikkumaan . Ne joilla on varaa hankkii ensin , se tuo aikaa bensiinimoottoreille joita säilyy käytössä seuraavat kymmenvuotta samoin dieselelit .
-
Yksi hankala asia on vale- tai vaihtoehtomedia. Tarkemmin vale- tai vaihtoehtomediat käsitteenä. Käsitteen on luonut valtamedia. Se mikä on oikeaa tietoa, voi näillä median kirjoilla jokainen päättää itse. Kun ylenkin tiettyä propagandaa on pidetty totuutena, ei oikein voi puhua valta- tai vaihtoehtomediasta. Voidaan puhua mielummin näkökulmamediasta, joka koskee kaikkia medioita.
Tiede yrittää kokoajan kuvailla maailmankaikkeutta eri työkaluilla. Koska yksiselitteistä totuutta maailmankaikkeudesta ei vieläkään ole olemassa, myöskään mediat eivät teoriassa voi olla totuusmedioita. Vaan juurikin näkökulmamedioita. Se kenellä on eniten nappeja kauluksessa, voi luokitella muut mediat vääriksi. Tämä taas luo vastakohtamedioita, jotka ovat aina vastakkaista mieltä asioista.
Ehkä koko tiedon määrä on niin suuri, että ihminen ei voi prosessoida järkevästi kaikkea tietoa. Silloin infoähkystä kärsivän on helpointa ottaa kiinni omasta mielestään turvallisimmasta tiedosta, jonka tiedonantaja ihan varmasti myös tiedostaa.
Taksin ajoon, ei tämäkään liity. Kuten ei myöskään aloituskaan.
Itse asiassa aloitus liittyi taksin ajoon . Taksikuski on hankkinut sähköauton ja ajaa sillä taksia ..
Sähköautoilun vastustajat taasen keksivät ihme teorioita .
Eihän Kaikki ala sähköllä liikkumaan . Ne joilla on varaa hankkii ensin , se tuo aikaa bensiinimoottoreille joita säilyy käytössä seuraavat kymmenvuotta samoin dieselelit .
Kyllä Kaikki alkaa . Pidä sinä vain huoli omista asioistasi ja mene töihin :D
-
Kyllä Kaikki alkaa . Pidä sinä vain huoli omista asioistasi ja mene töihin :D
Kaikki se tietää. Kaikki se osaa. :) :) :)
-
Kyllä Kaikki alkaa . Pidä sinä vain huoli omista asioistasi ja mene töihin :D
Kaikki se tietää. Kaikki se osaa. :) :) :)
Ja lapinporukat kateellisia ja tyhmiä .
-
ja stadissa saa myös pesää taksilla.. eiks joku just raiskauksista saanu tuomionkii..
-
ja stadissa saa myös pesää taksilla.. eiks joku just raiskauksista saanu tuomionkii..
Niin . Kaikenlaista väkeä sinne Savosta tulee .
-
eikö olekin kiva kun se pohjasakka maakunnista siirtyy sinne stadiin? paikallisethan ei mitään teekään. ja koskelta ei kukaan osaa hesaan.. öksyy välillä.
-
Helsinki.
Hinttareiden koti. Berseeseenvedon luvattu satumaa.
-
Helsinki.
Hinttareiden koti. Berseeseenvedon luvattu satumaa.
Aijai miten paljon kirjoitusvirheitä löytyi . https://yle.fi/uutiset/3-12049000
Näyt olevan siellä , hyh .