Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 48

Viestit - Cornfarmer

120e maksoi koti-ovelle tuotuna alkuperäiset suodattimet perään/vaihteistoon ja hydraulisuodatin. 2006 vuoden 150 agrotroniin.
Veikkaan että ei kaukana ole sadasta eurosta mitä tulee lisää hintaa ohjaamon ilmansuodattimista ja moottorin kaikista suodattimista... Eli ei paha jos koneeseen saa kaikki alkuperäiset suodattimet reippaalla 200 eurolla.

Sitä en tie moneenko muuhun merkkiin saa vielä paljon halvemmalla?

Mutta en ostanutkaan näitä suodattimia suomesta.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Jyrä
: 08.03.15 - klo:22:11
Vähä aikaa sitte tuli ostettua 6,6 metriä leveä Dalbon Rollomax jyrä, ihan soppelilta laitteelta vaikuttaa, keväällä sen sitte näkee miten toimii  :)
Toihan on sama koukku ku mf:ssä


Juu niin näyttää olevan. Ja varmaan on S valtrassaki. Ihme on jos ei saa Fendtiin tehtaalta suoraa tätä mallia myös.

http://www.pykett-tractors.co.uk/index.php?p0=detail&id=4755
Tuli yllätyksenä että Fendtiin saa ihan normaaleilla nostotangoilla olevan koukun. Mikähän tämän mahtaa valmistaa?

http://www.pykett-tractors.co.uk/index.php?p0=detail&id=5000
Jännä ku ei nokialta löydy tuota kokoa TRI2 mallissakaan

Ja täs uusimmas mallis hakkapeliitta TRI:ssä on vasta tosi vähä eri koko vaihtoehtoja.
Käytettyjä hinattavia ei oikein tahdo olla markkinoilla. Jossain 7-8 tonnin paikkeilla saa useampaa merkkiä uutena ja tämä hintaluokka on aika lähellä sitä mitä niistä paremmista käytetyistäkin minimissään pyydetään. Näyttelyssä oli Potilan 6,1 metrinen tossa hintaluokassa. Tota voisin harkita. Väderstadin kapein 4,5 metrinen on uutena hiukan yli 10ke.
                 


Joo ei sitä nyt mitään huippu modernia jyrää olla ostamassa ku on sen verran vähä alaa. Ja tuntuu nuo käytetyt hinattavat olevan melkein uusien hinnoissa ja tahtoo täälä myös kevät sateet liettävän näitä mäkisavi kohtia. Niin jyrällä on niitä tullu rikottua samalla ku on muutenki ajatellu jyrätä. Tähän asti oon lainannu kaverin jyrää...
Koneet, laitteet ja tekniikka / peltojyrä
: 20.10.14 - klo:23:45
Minkäslaista jyrää raatilaiset suosittelis, keväisin olis tarkoitus jyräillä peltoja ja hinattavaa käytettyä katsellu. Olisiko scanroller kovasana?  :)
Onkos tämä vaihteisto periaatteessa sama ku tuo keppiloota, mutta ohjataan sähköisesti kuutta mekaanista aluetta ja sitte napeilla 4 pikavaihdetta... Voi olla aika hyvä jos automatiikka toimii hienosti.

http://www.deutz-fahr.com/de-DE/deutz-fahr-welt/news-und-events/3208-neues-comfort-shift-getriebe

jokohan saa sisulla :-\ :-\ :-\ :-\
Mies-voimaa. 12.6l  hepoa.

Niin onko täs nyt moottorina MAN? Vai samamylly ku 11440 TTV Deutzis eli MTU Kaiketi ihan sama ku mersun kone...?

Lukaisin äkkiseltään vasaramylly :D

Katoin yodavaarin laittaman videon pätkän, niin kyllä siinä moottoriksi mainittiin MAN 12,6L  :)

Moni puhui että tähän tulee agcon 7-sylinterinen, mutta ei sitte tullukkaa...
9 vuotta ollu fendtissä erillisjousitus. on hyvä.

tuossa 1000 sarjassa on 500hv voimaa. pakostakin se on vähän möhkö....
---------

uus 300srj näyttää hyvälle:

http://www.tractorfan.nl/picture/856767/

valmetin 4.4l moottorilla.

http://www.maskinbladet.dk/artikel/fendt-praesenterer-ny-300-serie

Onkos nämä neloset parempia koneita ku kutoset? Lukemani perusteella, retku ei oo niin tykästyny näihin agcon cr koneisiin...

Ja vähä off topic, mutta ookko vaihtanu alkuvuodesta sjoella tuon 724, 936:seen?
Miten muuten fendin uudemman 700 sarjan voimansiirto, 714-724 onko niissä jotain eroa, moottori on kumminkin sama. Huoltomies väitti että vaihteistossa olisi jokin vääntörajoitin ettei voisi lisätä kuin 10% tehoja?

http://www.fendt.fi/700Vario_TD_03_2014_EN_58377_snapshot.pdf

714 ja 716 pienemmällä ml 160 voimansiirrolla. muissa 180. ainakin 722 ja 724 on 180hd, en oo varma oliko 718 ja 720 myös hd. 7 massikoissa on maksimissaan tuo ml180 ilman hd:ta.

tuo ml160 luulis jotain kestävä kun saman tehoset 500 sarjalaiset on vain ml90 voimansiirrolla. nuo numerot tarkoittaa karkeasti kilowatteja mihin voimansiirto on alun perin tarkoitettu.
-----------

painerajoista tai muista esteistä en oo kuullu. tuossa video jossa 718 vääntää nätisti TAPPITEHOA 250hv penkkiin: http://www.youtube.com/watch?v=yl9H8NIKD98
.

Jokos retku on päässy tutustumaan D-F 7250 ttv:llä ajamaan ja mites tuo s-matic kestää ottaa voimaa lisää? Ja onko vario lootaa huonompi?
kai ne on.

ei ne mettään ja kivien yli ajelemiseen ole tehty. mulla on 936 ja 818, niille on omat hommansa. esim. 936 on hyvä kone tiellä  ison kärryn edessä ja haketuksessa. 8550 ja 8950 valtroilla sitte ne ryskähommat, metsässä ym. kaikissa on ollu vikaa. fendtillä on mukavempi ajaa kun kasitonnari valtralla. kasitonnarilla saa silti samat hommat tehtyä.

ne hommat tulis varmaan tehtyä linkku kirovetsilla ja belaruksellakin...eli jonkinlaista silkkiperseisyyttää meissä kaikissa on...
.                                                                                                                                                                                                                                        Ookko laittanu jonku raktorin pois ku oot pari venttiä keriinny laittaa?
kyllä sitä ureaa menee jos kone tekee töitä. fendtti vei hakkurin edessä ainakin 7% kulutuksesta.
.                                                                                                                                                                                                                                        Onko polttoaineen kulutuksessa paljon eroa 724 ja 936 varioilla samoissa hommissa?

***aika samoissa pyörii kulutukset tehtyä hakemottia kohti kun vertaa 8950,724 ja 936. mus-maxin hakkuri tekee hakkeen pienemmällä energialla kuin edellinen kesla siitä tulee suurin ero. 

724:n maksimi keskikulutus tais olla pahimmillaan 42l/h ja sillon tuli haketta 120m3/h. 936:n maksimeita en oo mittaillu vielä, mutta hetkellinen maksimi on 67.8l  ja 724 se oli 48l. isolla mustalla tulee haketta 150-200m3 maksimissaan tuntiin.

------------

tiellä 936 menee pienemmällä kuin 724. 936 on vanhaa mallia vaikka on 2012 mallinen, siinä on 71l kone ilman ureaa (hyvä!)
724 olis hörpänny mun ajoilla varmaan noin 1500l ureaa vuoteen. melken 1000l sitä meni puolessa vuodessa ja 1200h.


Jaa 936 menee vähemmällä tiellä... onko tieajo ollu kevyttä vai raskaita kuormia kiskottu?
kyllä sitä ureaa menee jos kone tekee töitä. fendtti vei hakkurin edessä ainakin 7% kulutuksesta.
.                                                                                                                                                                                                                                        Onko polttoaineen kulutuksessa paljon eroa 724 ja 936 varioilla samoissa hommissa?
724 pitää olla sillä 3 piste ilmajousituksella. sitähän saa 2 piste mek tai ilmalla (edessä kumityynyt) tai 3 piste mek tai ilma.

800 ja 900 on aina 3 piste ilma. 828n akseli on sama kuin 724, mutta 828ssa on ajonvakautus sylinterit. ne tekee siitä kai jäykemmän ja semmosen rytkyttävän.

tuo 826+q85 on ollu pyketillä jo jonkin aikaa:

http://www.pykett-tractors.co.uk/tractors_temp.php?p0=detail&id=4634

Jaa etuakseli on noissa sama eli sylinterien painetta pitäis saada pienemmäksi niin jahka jousitus pehmeys tulis kohorallensa. Hauskat nuo törmäyksenesto tuntosarvet mallia kuikka, ihan niin ku 7 deutzissakin.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 48