Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maidon hinta laskee  (Luettu 47353 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Maidon hinta laskee
Sonni... Check... löytyy. Laitettiin just pojalle vanhempi rouva (milf) joka saa ekan kerran eläissään muutakin kuin kravattisonnia.

Kyllä jää vähäisetkin haaveet koneiden uusimisesta vähäksi aikaa... Onneksi auto on kohta maksettu pois. Yksityistalouden menoja pitää alkaa karsimaan. Onneksi kaksi vanhinta on koulussa niin ei tarvi maksaa päivähoitomaksuja...

Tuotannon puolella vaikea keksiä säästöjä siten että vaikuttaisi tulokseen :( Ehkä jos tekisi vähemmän töitä niin olisi parempi tuntipalkka ???

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Maidon hinta laskee
Koneet on nyt onneksi suurimmilta osin uusittu entisenä hyvänä aikana.

Peltokaupat vähän niin ja näin, riippuu tukiuudistuksista.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Maidon hinta laskee
Mulla on kaikki koneet vanhoja vaikka osin onkin uusittu... Perintökaluja sukupolvenvaihdoksessa.

jape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 130
Vs: Maidon hinta laskee
Arla ja sen yhteistyömeijerit maksavat vähintään 2 senttiä jälkitiliä, joten luo paineita, että valionkin tulee maksaa vähintään vastaava.
Lainaus
Arla Ingman yhteistyöryhmän meijereissä otettiin v. 2014 alussa käyttöön valinnaisena uusi tilitystapa, jossa tuottaja voi halutessaan ottaa osan lisätilistä ennakkojälkitilinä kuukausitilityksen yhteydessä. Jälkitiliennakon suuruus päätetään vuosittain. Ennakkojälkitili vuonna 2014 on 2 senttiä/litra.

antti-x

  • Vieras
Vs: Maidon hinta laskee
Arla ja sen yhteistyömeijerit maksavat vähintään 2 senttiä jälkitiliä, joten luo paineita, että valionkin tulee maksaa vähintään vastaava.
Lainaus
Arla Ingman yhteistyöryhmän meijereissä otettiin v. 2014 alussa käyttöön valinnaisena uusi tilitystapa, jossa tuottaja voi halutessaan ottaa osan lisätilistä ennakkojälkitilinä kuukausitilityksen yhteydessä. Jälkitiliennakon suuruus päätetään vuosittain. Ennakkojälkitili vuonna 2014 on 2 senttiä/litra.

Niin siis miksi luo painetta?  ???  Jos Arla maksaa enemmän tästä vuodesta, se ei ole mikään todiste siitä että se maksaa enemmän ensi vuodesta. ;) Ei se muille eilen maksettu euro paljoa omaa taloutta tänään vahvista.

Valiolla on joka hetki paine maksaa niin paljon kuin mahdollista (pitkän tähtäimen maksukykyä vaarantamatta). Sama juttu oli 2005, oli tämän vuoden alussa, on nyt ja on ensi vuonna. Se paljonko joku muu maksaa, ei kuulu sihen yhtälöön millään tavalla.

Arla maksaa Ruotsissa 5 senttiä vähemmän kuin kilpaileva meijeri. Reilu 35 senttiä tällä hetkellä. Siksi että siihen sen rahkeet siellä riittää.

Elias N

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Maidon hinta laskee

"Arla maksaa Ruotsissa 5 senttiä vähemmän kuin kilpaileva meijeri. Reilu 35 senttiä tällä hetkellä. Siksi että siihen sen rahkeet siellä riittää".

Mutta maksaako Arla Suomessa syyskuussa 2014 6-7 senttiä enemmän kuin Valio, vai onko ilmoittanut hinnan laskusta? Kiinnostaa minua paljon enemmän kun Ruotsin hinnat >:(.
"Valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti"   "Kontrolloimatonta valtaa ei pitäisi olla kenelläkään"

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Vs: Maidon hinta laskee

"Arla maksaa Ruotsissa 5 senttiä vähemmän kuin kilpaileva meijeri. Reilu 35 senttiä tällä hetkellä. Siksi että siihen sen rahkeet siellä riittää".

Mutta maksaako Arla Suomessa syyskuussa 2014 6-7 senttiä enemmän kuin Valio, vai onko ilmoittanut hinnan laskusta? Kiinnostaa minua paljon enemmän kun Ruotsin hinnat >:(.

Miksi se muuten maksais 6-7 senttiä enemmän kuin Valio.  Ainakaan jos maksettu hinta olis Ruotsia ja Tanskaa korkeampi. Järki käteen ja ...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maidon hinta laskee
Mä sanoisin, ja olen jo vissiin ihan muutaman kerran sanonutkin, että maidontuotannon täydellinen ja taloudellinen optimointi on ollut ja on aika pirun tärkeää..

Tässä on mielestäni nyt ollut aika monta vuotta aikaa hioa kaikkia prosesseja. Toiset ovat sen tehneet, ja toiset eivät ole. Nyt puntit vähän tutisevat jo huipuillakin... miten heillä, jotka ovat vuosia jarruttaneet kehitystään ja eläneet kuin pellossa  :-X

Sitä, että lehmäkohtaiset tuotot putoavat vaikka 400 €/kanttura/vuosi on aika hiton vaikeaa kuroa kiinni kustannussäästöillä ja tuotannon nostamisella  :-X Monissa tapauksissa puolet tuosta on saavutettavissa kovalla työllä


Tuohon minulla on yksi optimointikohta tarjolla. Hedelmällisyyspoistojen minimointi.

Kun hoitaa soluttavaa/tulehdusherkkää lehmää, hoito on robottilypsyssä melko hankalaa/stressaavaa ja kallista. Ja todennäköisyys sille että onnistuneestakin hoidosta on apua vain hetkeksi (1-2 kk), on suuri.

Sen sijaan hedelmällisyysongelmista kärsivä lehmä kun hoidetaan onnistuneesti tiineeksi, niin se ongelma on sitten hoidettu vuodeksi eteenpäin. Eikä siinä tarvitse lypsellä erilleen eikä stressata soluista. Piikkiä ja kierukkaa vaan ja paljon siemennyksiä.

Jos itse siementään niin voi vaikka tilata 10 (x 6€) annosta nuorsonneja/suomenkarjaa/lihaa ja heittää annoksen koneeseen joka toinen päivä 3 viikkoa eikä vaivaa (tai varsinkaan kustannusta) ole välttämättä sitäkään kuin yhdestä helposta utaretulehduskuurista.

Ja kun vielä miettii miten kannattava robottilypsyssä on yksi tuotoskausi terveestä ja vaivattomasta lehmästä, niin en kyllä kovin herkästi lähtisi poistamaan.

5kk ummessa (3kk ylimääräistä umpiaikaa) ja sitten 11 000kg maitoa vuodessa vai 2vuotta hiehon kasvatusta joka sekin pitää saadaa tiineeksi, ja sitten mahdollista tappelua opettamisessa ja joku 7-8000kg ensikkokausi. Kumpi on kannattavampaa?

Solu ongelmaiselle ja sille joka ei tule tiineeksi on mulla sama hoito! AUTOON JA ÄKKIÄ! Häviää ne suvut joita saa 10 kertaa siementää 6kk pitää ummessa ja erilleen lypsää solujen takia joka toinen kuukausi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Elias N

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Maidon hinta laskee

"Arla maksaa Ruotsissa 5 senttiä vähemmän kuin kilpaileva meijeri. Reilu 35 senttiä tällä hetkellä. Siksi että siihen sen rahkeet siellä riittää".

Mutta maksaako Arla Suomessa syyskuussa 2014 6-7 senttiä enemmän kuin Valio, vai onko ilmoittanut hinnan laskusta? Kiinnostaa minua paljon enemmän kun Ruotsin hinnat >:(.

Miksi se muuten maksais 6-7 senttiä enemmän kuin Valio.  Ainakaan jos maksettu hinta olis Ruotsia ja Tanskaa korkeampi. Järki käteen ja ...

Parasta olisi jos järki olisi päässä.

Arla on koko ajan maksanut Suomessa noin 1 sentin parempaa hintaa kuin Valio. Ei Suomessa olisi yhtään Arlan tuottajaa jos ne maksaisi maidosta täällä saman kuin Ruotsissa tai Tanskassa.

Katsotaanko täällä niin sontaluukusta maailmaa, että kuvitellaan kaikkialla maailmassa olevan esim. sama palkkataso (vrt. Suomi/Intia).

Eli onko Arla ilmoitellut mitään?
"Valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti"   "Kontrolloimatonta valtaa ei pitäisi olla kenelläkään"

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Vs: Maidon hinta laskee
Mä sanoisin, ja olen jo vissiin ihan muutaman kerran sanonutkin, että maidontuotannon täydellinen ja taloudellinen optimointi on ollut ja on aika pirun tärkeää..

Tässä on mielestäni nyt ollut aika monta vuotta aikaa hioa kaikkia prosesseja. Toiset ovat sen tehneet, ja toiset eivät ole. Nyt puntit vähän tutisevat jo huipuillakin... miten heillä, jotka ovat vuosia jarruttaneet kehitystään ja eläneet kuin pellossa  :-X

Sitä, että lehmäkohtaiset tuotot putoavat vaikka 400 €/kanttura/vuosi on aika hiton vaikeaa kuroa kiinni kustannussäästöillä ja tuotannon nostamisella  :-X Monissa tapauksissa puolet tuosta on saavutettavissa kovalla työllä


Tuohon minulla on yksi optimointikohta tarjolla. Hedelmällisyyspoistojen minimointi.

Kun hoitaa soluttavaa/tulehdusherkkää lehmää, hoito on robottilypsyssä melko hankalaa/stressaavaa ja kallista. Ja todennäköisyys sille että onnistuneestakin hoidosta on apua vain hetkeksi (1-2 kk), on suuri.

Sen sijaan hedelmällisyysongelmista kärsivä lehmä kun hoidetaan onnistuneesti tiineeksi, niin se ongelma on sitten hoidettu vuodeksi eteenpäin. Eikä siinä tarvitse lypsellä erilleen eikä stressata soluista. Piikkiä ja kierukkaa vaan ja paljon siemennyksiä.

Jos itse siementään niin voi vaikka tilata 10 (x 6€) annosta nuorsonneja/suomenkarjaa/lihaa ja heittää annoksen koneeseen joka toinen päivä 3 viikkoa eikä vaivaa (tai varsinkaan kustannusta) ole välttämättä sitäkään kuin yhdestä helposta utaretulehduskuurista.

Ja kun vielä miettii miten kannattava robottilypsyssä on yksi tuotoskausi terveestä ja vaivattomasta lehmästä, niin en kyllä kovin herkästi lähtisi poistamaan.

5kk ummessa (3kk ylimääräistä umpiaikaa) ja sitten 11 000kg maitoa vuodessa vai 2vuotta hiehon kasvatusta joka sekin pitää saadaa tiineeksi, ja sitten mahdollista tappelua opettamisessa ja joku 7-8000kg ensikkokausi. Kumpi on kannattavampaa?

Solu ongelmaiselle ja sille joka ei tule tiineeksi on mulla sama hoito! AUTOON JA ÄKKIÄ! Häviää ne suvut joita saa 10 kertaa siementää 6kk pitää ummessa ja erilleen lypsää solujen takia joka toinen kuukausi.

Ookko varma  , että sun LIKVIS on samaa mieltä  :D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maidon hinta laskee
Mä sanoisin, ja olen jo vissiin ihan muutaman kerran sanonutkin, että maidontuotannon täydellinen ja taloudellinen optimointi on ollut ja on aika pirun tärkeää..

Tässä on mielestäni nyt ollut aika monta vuotta aikaa hioa kaikkia prosesseja. Toiset ovat sen tehneet, ja toiset eivät ole. Nyt puntit vähän tutisevat jo huipuillakin... miten heillä, jotka ovat vuosia jarruttaneet kehitystään ja eläneet kuin pellossa  :-X

Sitä, että lehmäkohtaiset tuotot putoavat vaikka 400 €/kanttura/vuosi on aika hiton vaikeaa kuroa kiinni kustannussäästöillä ja tuotannon nostamisella  :-X Monissa tapauksissa puolet tuosta on saavutettavissa kovalla työllä


Tuohon minulla on yksi optimointikohta tarjolla. Hedelmällisyyspoistojen minimointi.

Kun hoitaa soluttavaa/tulehdusherkkää lehmää, hoito on robottilypsyssä melko hankalaa/stressaavaa ja kallista. Ja todennäköisyys sille että onnistuneestakin hoidosta on apua vain hetkeksi (1-2 kk), on suuri.

Sen sijaan hedelmällisyysongelmista kärsivä lehmä kun hoidetaan onnistuneesti tiineeksi, niin se ongelma on sitten hoidettu vuodeksi eteenpäin. Eikä siinä tarvitse lypsellä erilleen eikä stressata soluista. Piikkiä ja kierukkaa vaan ja paljon siemennyksiä.

Jos itse siementään niin voi vaikka tilata 10 (x 6€) annosta nuorsonneja/suomenkarjaa/lihaa ja heittää annoksen koneeseen joka toinen päivä 3 viikkoa eikä vaivaa (tai varsinkaan kustannusta) ole välttämättä sitäkään kuin yhdestä helposta utaretulehduskuurista.

Ja kun vielä miettii miten kannattava robottilypsyssä on yksi tuotoskausi terveestä ja vaivattomasta lehmästä, niin en kyllä kovin herkästi lähtisi poistamaan.

5kk ummessa (3kk ylimääräistä umpiaikaa) ja sitten 11 000kg maitoa vuodessa vai 2vuotta hiehon kasvatusta joka sekin pitää saadaa tiineeksi, ja sitten mahdollista tappelua opettamisessa ja joku 7-8000kg ensikkokausi. Kumpi on kannattavampaa?

Solu ongelmaiselle ja sille joka ei tule tiineeksi on mulla sama hoito! AUTOON JA ÄKKIÄ! Häviää ne suvut joita saa 10 kertaa siementää 6kk pitää ummessa ja erilleen lypsää solujen takia joka toinen kuukausi.

Ookko varma  , että sun LIKVIS on samaa mieltä  :D

Juuuu..... Ryssä ryssi minun bisneksiä jo aikaisemmin. Torpas hiehokaupan Venäjälle. Nyt on riittänyt korvaus elikoita näille ongelma tapauksille ja karjan jalostusarvon parantamiselle.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Vs: Maidon hinta laskee

"Arla maksaa Ruotsissa 5 senttiä vähemmän kuin kilpaileva meijeri. Reilu 35 senttiä tällä hetkellä. Siksi että siihen sen rahkeet siellä riittää".

Mutta maksaako Arla Suomessa syyskuussa 2014 6-7 senttiä enemmän kuin Valio, vai onko ilmoittanut hinnan laskusta? Kiinnostaa minua paljon enemmän kun Ruotsin hinnat >:(.

Miksi se muuten maksais 6-7 senttiä enemmän kuin Valio.  Ainakaan jos maksettu hinta olis Ruotsia ja Tanskaa korkeampi. Järki käteen ja ...

Parasta olisi jos järki olisi päässä.

Arla on koko ajan maksanut Suomessa noin 1 sentin parempaa hintaa kuin Valio. Ei Suomessa olisi yhtään Arlan tuottajaa jos ne maksaisi maidosta täällä saman kuin Ruotsissa tai Tanskassa.

Katsotaanko täällä niin sontaluukusta maailmaa, että kuvitellaan kaikkialla maailmassa olevan esim. sama palkkataso (vrt. Suomi/Intia).

Eli onko Arla ilmoitellut mitään?

Niin tuskin Arla tekee noin hätiköityjä ratkaisuja , mitä ehkä valio teki.  Mutta Valiolaisena tuottaja uskoisin , että laskee ne muutkin hintaa. Eikä tuo koske ainoastaan Arlaa. Voihan ne maksaa enemmän kuin Valio, mutta ei kymeniä rosentteja. Loppujen lopuksi kaikki maidontuottajat täs kuses on, mutta niin kauan kun täällä ei rahana ole rupla, niin tästä selvitään  :o

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maidon hinta laskee
Koneet on nyt onneksi suurimmilta osin uusittu ISUN hyvänä aikana.

Peltokaupat vähän niin ja näin, riippuu ISUN RAHOISTA.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Maidon hinta laskee
Koneet on nyt onneksi suurimmilta osin uusittu ISUN hyvänä aikana.

Peltokaupat vähän niin ja näin, riippuu ISUN RAHOISTA.
Juu ei ne mun koneita ole mutta aika paljon niillä tulee ajeltua.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maidon hinta laskee
Koneet on nyt onneksi suurimmilta osin uusittu ISUN hyvänä aikana.

Peltokaupat vähän niin ja näin, riippuu ISUN RAHOISTA.
Juu ei ne mun koneita ole mutta aika paljon niillä tulee ajeltua.

Entäs typykät? :-X

Olimpas taas asiaton.... :o :-[ :-[ :-[

Tsori hei, oikeesti... :-[
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159