Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiatin etuveto  (Luettu 11966 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Fiatin etuveto
näissä hammaslukollissa fiateissa vetoakselit on kulutus tavaraa. eli tod.näk vetari poikki.

110-90 fiiattiin tuli tästä syystä vuonna 95 kitkalukko.
------

valtrassa on nykyjään levylukko edessä (t). pitää hyvin. sen on saanut lisävarusteena vuodesta 1988 alkaen.
------

mikäs lukko muutes uusissa massikoissa on? akseli merkki sama kun vallu ja fentti.
-------
jontikassa ei ole minkään laista lukkoa edessä.

Ainakin meillä olevissa on kitkalukko. Tosin kait sen voi luokitella et se ei oo lukko, kun eihän se oo. Tosin kertaakaan ei ole tullut pitävämmälle lukolle tarvetta ::)

kuja05

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Fiatin etuveto
Kiitos kaikille asiantuntevista kommenteista. Täytyy korjata traktori, kun muilta töiltä kerkeän. 

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Fiatin etuveto
Jos traktorilla tehdään enimmäkseen etukuormaimella lastaushommia ja sekalaisia maataloustöitä, niin pitäisin kitkalukkoa melko hyvänä kompromissina toimivuuden ja huolettomuuden suhteen.

Kytkettävä etulukko tai sen automatiikka kun on aina pistettävä erikseen päälle ja pois ja automaattisessa mekaanisessa hammaslukossakin on omat ongelmansa kuten edellä on käynyt ilmi.

Ittellä sähköllä kytkettävä lukko teollisuusakselissa ja en nyt tiedä että valitsisinko sellaista välttämättä uuteen koneeseen jos olisin valintatilanteessa. Entisen traktorin Sigen kitkalukko toimi tarpeisiini nähden oikein hyvin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

GeeTee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Ylivoimaa Endlannista!
Vs: Fiatin etuveto
Yksi tosiasia aina unohtuu kun puhutaan nk.kolmivedosta.
Kyllähän lukottomassakin molemmille puolille menee sama vääntömomentti,jos vaan toinen pyörä pyörii niin on sitten pito huonompi ratkaisevasti..

Näinhän se menee, vaikka yleinen arvaus onkin että vasta lukon kytkeminen jakaa voiman renkaille suhteessa 50:50, eli siis täysin päinvastainen.