Niin tuo boxi, mikäli se on kiinni banjossa ja sinulla on etujousitus koneessa niin se on etujousituksen ohjausyksikkö. Luistotutka taas on akkujen takana/edessä lähempänä koneen runkoa ja se ei kyllä ohjaa mittarinopeutta mihinkään suuntaan. Luistotutka vain haistelee luistoa ja säätää nostolaitteen korkeutta luiston mukaan, mikäli sinulla on painettuna katkaisija päälle (ohjaamossa). Nopeusmittarin lukemat tulevat tuolta perän lautaspyöräparilta. Lukija mittaa sieltä arvoja ja mittaristossa on kohta jossa voidaan ohjelmoida oikea rengaskorkeus sinne jotta nopeusnäyttö kertoo todelliset lukemat. Ohjeet ohjekirjassa.
Tuo nopeutta lukeva anturi siellä peräkotelossa saattaa aika-ajoin sekoilla ja näyttää mitä sattuu nopeuksia. Mikäli ei näytä mitään niin siellä on kuollut osa tai johtoliitin jossakin auki.
Minun muistini mukaan MX135 mittari näyttää nimenomaan tutkanopeutta, jos kone on tutkalla varustettu. Tutka taisi olla oikealla puolella banjon etupuolella, semmonen neliskanttinen jotain 5-6cm kanttiinsa, osoittaa tutkaava sivu vinosti taaksepäin.
Tutkan nopeuden ja tuon perästä mitatun nopeuden erotuksen mukaan boksi laskee luiston, ja sen avulla ohjataan lukon, nelivedon ja tuon mainitsemasi nostolaitteen kevennyksen käyttäytymistä. Ohjeissa oli neuvottu, kuinka se alaspäin osoittava pinta piti putsata jos häiriöitä toiminnoissa, olikohan jotta piti olla suorareunainen muovilasta jolla putsataan.
Joskus esim. märästä puisesta sillan kannesta se ei saanut tutkattua nopeutta, ensin ihmettelin jotta mitä se alkoi aina sillalla rapsuttelemaan nelivedon releitä automaattiasennossa, sitten huomasin jotta mittarikin alkoi aina sekoilemaan siinä paikassa