Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case MX135 sähköboxi  (Luettu 7417 kertaa)

Viiamäkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Case MX135 sähköboxi
Mielenkiinnosta kysyn että mikäs boxi tuossa oikean takapyörän vieressä on. Siitä lähtee muutama letku ja johto. On vain minulla hiljattain vaihdettu entisen omistajan toimesta ja mielenkiinnosta kyselen.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Case MX135 sähköboxi
onko se poksi peräs kiinni vai jossain hytin nurkas. aattelin jotta saattaa olla joku pikavaihteen ohjausyksikkö, ehkä. nimittäin ne on renannu näis maxxum/mx caseissa. meilläkin on 5150 kerran pikavaihteet temppuullu, silloon sinne jotaki sähköhytrauli juttua vaihdettiin.
tä?!?!

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Case MX135 sähköboxi
Mielenkiinnosta kysyn että mikäs boxi tuossa oikean takapyörän vieressä on. Siitä lähtee muutama letku ja johto. On vain minulla hiljattain vaihdettu entisen omistajan toimesta ja mielenkiinnosta kyselen.

Meneex siihem mitään vipua? Meinaa et jos on nostolaitteen asennonsäätö...mulla ei toimi kuin ajoittain, mut olen antanut itselleni kertoa, et johtuu vetovastusantureiden ruostumisesta/jumiutumisesta.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

nha

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Case MX135 sähköboxi
Mielenkiinnosta kysyn että mikäs boxi tuossa oikean takapyörän vieressä on. Siitä lähtee muutama letku ja johto. On vain minulla hiljattain vaihdettu entisen omistajan toimesta ja mielenkiinnosta kyselen.


Veikkaan että olet löytänyt tutka. Mun MX135 on varustettu tutkalla ja se on oikean takapyörän vieressä. Jos se toimii se pitäis näyttää vauhti oikein vaikka vetopyörät luistaa.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Case MX135 sähköboxi

Veikkaan että olet löytänyt tutka. Mun MX135 on varustettu tutkalla ja se on oikean takapyörän vieressä. Jos se toimii se pitäis näyttää vauhti oikein vaikka vetopyörät luistaa.

Paino sanalla pitäis näyttää. Mulla ainakin näyttää väärin, vaikka huoltomieskin sitä koitti säädellä. Ensinnäkin se näyttää liikaa nopeutta, ja sitten kun näytöllä alkaa olla vähän reilu 47 km/h, niin sitten kun nopeus vielä nousee, niin nopeusnäytön lukema lähteekin pienenemään..  :(

Viiamäkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Case MX135 sähköboxi
No voipi olla tutka. Mulla kun ei näytä nopeusnäyttö mitään, ei se kyllä mun elämään vaikuta millään tavalla toimi tai ei. Jos entinen omistaja on yrittänyt korjata sitä tuota laatikkoa vaihtamalla.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Case MX135 sähköboxi
No voipi olla tutka. Mulla kun ei näytä nopeusnäyttö mitään, ei se kyllä mun elämään vaikuta millään tavalla toimi tai ei. Jos entinen omistaja on yrittänyt korjata sitä tuota laatikkoa vaihtamalla.

Ot:ksi alkaa mennä, mut mulla ei toimi Maxxumissa lämpömittari. Vilkuttaa vaan nollan ja täyden väliä. Anturin vaihdoin, mut ei auttanut. Ei muuten haittais, mut "olis kiva" todeta, etä kone käy oikean lämpöisenä. Plus että yleisvikavalo vilkuttaa kans tuon lämpömittarin vuoksi. Puuttuu enää et joku alkaa piippaamaan...
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Topker

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Case MX135 sähköboxi
Löysinpä netistä tommosen boksikorjaamon,jos tarvetta löytyy. On vaan vähän "syrjässä" mutta kansainvälistä kauppaa kylläkin mainostavat... ::) http://www.farmtronics.com/index.html

Rick

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Case MX135 sähköboxi
Niin tuo boxi, mikäli se on kiinni banjossa ja sinulla on etujousitus koneessa niin se on etujousituksen ohjausyksikkö. Luistotutka taas on akkujen takana/edessä lähempänä koneen runkoa ja se ei kyllä ohjaa mittarinopeutta mihinkään suuntaan. Luistotutka vain haistelee luistoa ja säätää nostolaitteen korkeutta luiston mukaan, mikäli sinulla on painettuna katkaisija päälle (ohjaamossa). Nopeusmittarin lukemat tulevat tuolta perän lautaspyöräparilta. Lukija mittaa sieltä arvoja ja mittaristossa on kohta jossa voidaan ohjelmoida oikea rengaskorkeus sinne jotta nopeusnäyttö kertoo todelliset lukemat. Ohjeet ohjekirjassa.
Tuo nopeutta lukeva anturi siellä peräkotelossa saattaa aika-ajoin sekoilla ja näyttää mitä sattuu nopeuksia. Mikäli ei näytä mitään niin siellä on kuollut osa tai johtoliitin jossakin auki.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Case MX135 sähköboxi
Niin tuo boxi, mikäli se on kiinni banjossa ja sinulla on etujousitus koneessa niin se on etujousituksen ohjausyksikkö. Luistotutka taas on akkujen takana/edessä lähempänä koneen runkoa ja se ei kyllä ohjaa mittarinopeutta mihinkään suuntaan. Luistotutka vain haistelee luistoa ja säätää nostolaitteen korkeutta luiston mukaan, mikäli sinulla on painettuna katkaisija päälle (ohjaamossa). Nopeusmittarin lukemat tulevat tuolta perän lautaspyöräparilta. Lukija mittaa sieltä arvoja ja mittaristossa on kohta jossa voidaan ohjelmoida oikea rengaskorkeus sinne jotta nopeusnäyttö kertoo todelliset lukemat. Ohjeet ohjekirjassa.
Tuo nopeutta lukeva anturi siellä peräkotelossa saattaa aika-ajoin sekoilla ja näyttää mitä sattuu nopeuksia. Mikäli ei näytä mitään niin siellä on kuollut osa tai johtoliitin jossakin auki.

Minun muistini mukaan MX135 mittari näyttää nimenomaan tutkanopeutta, jos kone on tutkalla varustettu. Tutka taisi olla oikealla puolella banjon etupuolella, semmonen neliskanttinen jotain 5-6cm kanttiinsa, osoittaa tutkaava sivu vinosti taaksepäin.

Tutkan  nopeuden ja tuon perästä mitatun nopeuden erotuksen mukaan boksi laskee luiston, ja sen avulla ohjataan lukon, nelivedon ja tuon mainitsemasi nostolaitteen kevennyksen käyttäytymistä. Ohjeissa oli neuvottu, kuinka se alaspäin osoittava pinta piti putsata jos häiriöitä toiminnoissa, olikohan jotta piti olla suorareunainen muovilasta jolla putsataan.

Joskus esim. märästä puisesta sillan kannesta se ei saanut tutkattua nopeutta, ensin ihmettelin jotta mitä se alkoi aina sillalla rapsuttelemaan nelivedon releitä automaattiasennossa, sitten huomasin jotta mittarikin alkoi aina sekoilemaan siinä paikassa

GeeTee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Ylivoimaa Endlannista!
Vs: Case MX135 sähköboxi
Nopeusmittarin lukemat tulevat tuolta perän lautaspyöräparilta. Lukija mittaa sieltä arvoja ja mittaristossa on kohta jossa voidaan ohjelmoida oikea rengaskorkeus sinne jotta nopeusnäyttö kertoo todelliset lukemat. Ohjeet ohjekirjassa.

Vaikka en Casea juuri tunnekaan, niin uskaltaisin kompata Wejjoa ja väittää että kyllä nopeusmittariinkin pitäisi saada lukemat tutkalta. Ainakin Nyykkäri-pohjaisissa tuonne mittaristoon laitetaan pyöräkoon sijasta koodi, joka tarkoittaa sitä että koneeseen on tutka asennettuna.

Rick

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Case MX135 sähköboxi
Otin tuossa taannoin irti nuo tutkan piuhat ja ei vaikuta nopeusmittariin!!!!!
Kyllä se tutka on ihan oikein suunnattu ja puhdas mutta nopeutta mitataan myös tuon lautaspyöran anturilla pääasiassa josta tieto tulee mittaristolle, kaiken muun säädön johtuen erotuksesta hoitaa tietokone ja hydrauliikka.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Case MX135 sähköboxi
Otin tuossa taannoin irti nuo tutkan piuhat ja ei vaikuta nopeusmittariin!!!!!
Kyllä se tutka on ihan oikein suunnattu ja puhdas mutta nopeutta mitataan myös tuon lautaspyöran anturilla pääasiassa josta tieto tulee mittaristolle, kaiken muun säädön johtuen erotuksesta hoitaa tietokone ja hydrauliikka.

No, mulla oli ko. vempelees noin jotta tutkan nopeutta näytti, siinoli muistaakseni mittaristos semmonen kuvakekin joka kertoi jotta on tutkan mittaama. Mutta jos se mittaristo ei saanu tutkalta lukemia, niin taisipa se näyttää automaattisesti sitten vaihteistonopeuden, vai pitiköhän se muuttaa jollakin koodilla. Enää muista tarkasti.