Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ohuj - 15.09.18 - klo:00:57
-
Massikkaa piinannut jo pitkään tehojen häviäminen, tieajossa ja pienemmissäkin vauhdeissa kuorman kanssa esim. lietekärryä mäkeen vetäessä.
Vääntö katoaa lähes kokonaan yhtäkkiä, yleensä silloin, kun tiellä ajaa 40km/h, eli sen mitä kone kulkee. Hävittää myös tyhjiltään ajaessa.
Huoltomies ei vikaa löytänyt, tosin ajeluillaan vikaa ei ilmennyt.
Kyseessä dyna-4 vm.12, ohjelmoitu lisää tehoa, lämmöt pysyy mittarin mukaan kurissa.
Löytyisikö keltään tietoa mikä mahtaa vaivata?
-
paskaa tankissa, joku mälli vierailee imuputken suulla ajoittain, useimmiten sieltä siirtopumpun tulopuolen banjossa tukko, viimeksi sampo 680 kiukutteli puintien aikaan. Siellä oli tulopuolen banjoliitin ruumenia täynnä.
-
Ei saa tarpeeksi soppaa. Kait se huoltaja suorattimet ja banjot katsoi.
Polttoaineletkut vaihtoon. Jostain vuotaa ja ottaa ilmaa.
Eikös se sammuisi kokonaan jos ilmaa horii.
-
Ei taida saada pensaa.
-
Ei saa tarpeeksi soppaa. Kait se huoltaja suorattimet ja banjot katsoi.
Polttoaineletkut vaihtoon. Jostain vuotaa ja ottaa ilmaa.
Oli tosissaan huollossa silloin samalla, kaikki suodattimet jne. vaihdettiin. Banjoista en tiedä.
Pitää kahtoa letkujen kuntoa.
paskaa tankissa, joku mälli vierailee imuputken suulla ajoittain, useimmiten sieltä siirtopumpun tulopuolen banjossa tukko, viimeksi sampo 680 kiukutteli puintien aikaan. Siellä oli tulopuolen banjoliitin ruumenia täynnä.
Tätä pitää tutkiskella.
Ei taida saada pensaa.
Mikäköhän siellä mahtaa ahdistaa, jos paskaa ei systeemistä löydy. Suuttimet? Pumppu?
Lisäyksenä vielä, vika katoaa, kun käynnistelee uudestaan x kertaa. Joskus ensimmäisellä, joskus neljännellä.
-
Yleensä kun ohjelmoinnilla laitetaan lisää tehoa, tarkoittaa se sitä että vikakohteita voi olla sellaisia joihin ei ilman tietokonetta voi vaikuttaa. Jos se yleensä toimii edes joskus ilman ongelmia, saattaisi vika olla mekaaninen. Tukos jossain tuntuisi järkevältä.
-
Meillä oli tuossa vehkeessä tankkiin menevässä letkussa ilmavuoto. Käynti muuttui epätasaiseksi ja tehot hävisivät. Letkun uusiminen korjasi asian.
-
olikos näissä sihti siellä polttoaineen käsipumpulla ? oisko tukossa?
-
ihme hilsua löytyy nykyään tankin pohjalta. ite just aioin eilen laskea varmarin pohjalta sakkaa pois mut sate esti. joka kerta kun pönttö tyhjä, lasken loput ropun kautta pois ja vettä ja muhjua ei aikasemmin ole ollu. nyt on nyyn tankissa ihme mujua ja tuo kait osaa tukkiakii jo paikkoja. liekö ööliauton mukana ollu joku tankinloppu? pitäis alkaa kyseleen..
-
Ei saa tarpeeksi soppaa. Kait se huoltaja suorattimet ja banjot katsoi.
Polttoaineletkut vaihtoon. Jostain vuotaa ja ottaa ilmaa.
Eikös se sammuisi kokonaan jos ilmaa horii.
Ei, käy vaan kuin vanha Zetori. Ota polttoainepumpusta kansi pois ja jos tankis on tavaraa, niin pitäs tulla hyvällä lorinalla pumpulle saakka, jos ei tule, niin korkki pois ja ilmaa tankkiin päin. Näin allkoi oma 3070 taas käymään normaalisti.
-
tuo korvausilamn saanti tärkiää. miun nyy oirehti mut ku porasin korkin tiivisteeseen loven ni hävis oireet.. on se ihme kuin huonosti teköövät maailman suurinta merkkiä.
-
tuo korvausilamn saanti tärkiää. miun nyy oirehti mut ku porasin korkin tiivisteeseen loven ni hävis oireet.. on se ihme kuin huonosti teköövät maailman suurinta merkkiä.
Ei taida laatu kauheasti parantua kun saman tasoisia sotketaan keskenään ;D
Taitaa Mahindra olla suurin?
-
tuo korvausilamn saanti tärkiää. miun nyy oirehti mut ku porasin korkin tiivisteeseen loven ni hävis oireet.. on se ihme kuin huonosti teköövät maailman suurinta merkkiä.
Jaa moinen ongelma ei ole koskaan ilmennyt, eikä ikään ole mitään hiluja tankista löytynyt.Casesa jo liki 10000 tuntia, ilmeisesti saa ilmaa edelleen kun ei ole tarvinnut porailla, missä lie se korvausilmansaanti, en tiedä.pitää sit vaan korkkiin porata reikä onhan se aiv pullosta otettu kun aikoinaan hukkui alkuperäinen, kun jäi jonnekin tankatessa tai jotain.
-
Jontikasta puuttuu korvausilma. Imasee muutaman päivän seisokissa polttoainelinjan tyhjäksi, ellei ole muistanut tankata täyteen ajon jälkeen, tai raottanut korkkia tankin alipaineen poistamiseksi.
-
Jontikasta puuttuu korvausilma. Imasee muutaman päivän seisokissa polttoainelinjan tyhjäksi, ellei ole muistanut tankata täyteen ajon jälkeen, tai raottanut korkkia tankin alipaineen poistamiseksi.
Tankinkorkin kautta pitäs tulla. Löpö ja pöly vaan tukkii.
-
Tankinkorkin kautta pitäs tulla. Löpö ja pöly vaan tukkii.
Korkissa on jousikuormitteinen kumiläppä mikä päästää ylipaineen tankista, mutta ei ilmaa sisään. Poralla ongelma korjaantuisi, mutta eihän sitä jontikkaa voi porata..
Takaiskuventtiili olis tarkoitus laittaa painelinjaan kun muistais ostaa. Kyseessä siis 100-sarjalainen.
-
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.
Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?
-
Camon tai common rail moottori, traktori tai henkilöauto, kaikissa nykyään on rajoitettu polttoainetankin ilmanvaihtoa. Kyllä sinne menee korvausilmaa jos alipaine tankissa nousee liian suureksi (moottorin kuluttaman polttoaineen takia ja/tai lämpötilamuutoksista johtuen, lähinnä kulutus). Ylipainettakaan ei pureta ellei se nouse liian suureksi. Näin vältetään jatkuva ilman virtaaminen ja poistuminen tankista ja sitä kautta kondenssiveden muodostuminen.
Tiedä sitten mikä tässä keskustellussa koneessa on ongelmana mutta jo aiemmin mainittu matalapaineputkien vuoto johtaa putkien tyhjenemiseen tavallisesti ilman ulkoisia vuotoja. Tankin alipaine kun vetää putkista polttoaineen tankkiin vuotokohdasta tulevan korvausilman myötä. Seurauksena enemmän käynnistymisongelmia, pitkä startti, ei välttämättä moottorin sammuminen ajossa.
-
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.
Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?
Ei ole tehoboksia. Tietokoneella lyöty uutta ohjelmaa sisään.
Tässä melkein naapurilla ilmeisestikkin samalla tekniikalla oleva ohjelmoitu vehje ja tekee kylmällä koneella samaa. Epäili, että joku vikatila menisi aina päälle, joka suojelee moottoria vaurioilta
-
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.
Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?
Ei ole tehoboksia. Tietokoneella lyöty uutta ohjelmaa sisään.
Tässä melkein naapurilla ilmeisestikkin samalla tekniikalla oleva ohjelmoitu vehje ja tekee kylmällä koneella samaa. Epäili, että joku vikatila menisi aina päälle, joka suojelee moottoria vaurioilta
Jos otetaan tuollainen keskiverto kasariraktori, niin minkälaisia muutoksia pitäisi siihen tehdä, että se tekisi samanlaisia temppuja.
Ihan vaan kysyn sen vuoksi kun ihmettelen, miten te kestätte noita nykykoneiden vikoja koodeineen ja boksineen.
Esim. noissa perus kasarirunkuttimissa on monissa possin järjestelmät sähköisissä nostolaitteissa. Niihin saa varaosia paikallisesta s-marketista. No ei ihan, mutta ne kaikki osat ovat korjattavissa ja ovat saatavilla jostain elektroniikkapuljusta. Netistä puhumattakaan.
Toiminta perustuu enemmän suoraan logiikkaan, kuin ohjelmoitavaan "älyyn". Eikä näissä uusissakaan raktoreissa tarvitsisi olla mitään erikoisuuksia, jos kaikkea graaffia ja kuvaa ei työnnettäisi kosketusnäytölle.
-
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.
Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?
Ei ole tehoboksia. Tietokoneella lyöty uutta ohjelmaa sisään.
Tässä melkein naapurilla ilmeisestikkin samalla tekniikalla oleva ohjelmoitu vehje ja tekee kylmällä koneella samaa. Epäili, että joku vikatila menisi aina päälle, joka suojelee moottoria vaurioilta
Jos otetaan tuollainen keskiverto kasariraktori, niin minkälaisia muutoksia pitäisi siihen tehdä, että se tekisi samanlaisia temppuja.
Ihan vaan kysyn sen vuoksi kun ihmettelen, miten te kestätte noita nykykoneiden vikoja koodeineen ja boksineen.
Esim. noissa perus kasarirunkuttimissa on monissa possin järjestelmät sähköisissä nostolaitteissa. Niihin saa varaosia paikallisesta s-marketista. No ei ihan, mutta ne kaikki osat ovat korjattavissa ja ovat saatavilla jostain elektroniikkapuljusta. Netistä puhumattakaan.
Toiminta perustuu enemmän suoraan logiikkaan, kuin ohjelmoitavaan "älyyn". Eikä näissä uusissakaan raktoreissa tarvitsisi olla mitään erikoisuuksia, jos kaikkea graaffia ja kuvaa ei työnnettäisi kosketusnäytölle.
Mukavuudenhalu ja kärsimättömyyshän se ajaa noihin. :D Ei nyt täysin, mutta osittain.
On +50km/h, jousitukset, tehokas hydrauliikka, ilmastointi ja muuta 'hienoa', noita ei tuon ikäisissä vehkeissä välttämättä/ollenkaan ole tarjolla.
Omalla kohdalla näissä traktoreissa ei loppujenlopuksi kauheasti ongelmia ole ollut. Valtra sylkee vikakoodia lähes viikoittain, mutta virrat pois ja uudestaan päälle, niin ne katoaa.