Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran T-sarja vai 8000-sarja  (Luettu 28181 kertaa)

Viiamäkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Nyt palo kiinni tuon traktorimaailman sitikan kanssa (Case), pirun hyvä ajaa mutta jatkuvasti rempassa.

Ajattelin vaihtaa Valtraan. Joko Ensimmäisiä T-sarjalaisia tai viimeisiä 8000-sarjalaisia. Mitä lueskellut niin tuntuisivat arvostavan tuota 8000-sarjaa enemmän ja osa jopa vaihtamassa takaisin T-sarjasta. Onko nuo T-sarjalaiset huonoja? 5-kymppiä tarttee kulkea ja mahdollisimman vähän rikkimeneviä hienouksia. Onkos noissa 8000-sarjalaisten pikavaihteissa ollut jotain hämminkiä?

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Kunhan se on 8000- Sarjalaisissa Hitec2 ja T - Sarjaisista huomioit vain vuosimallin 2003 eli mekaaninen moottori ilman turhia sähköhärpäkkeitä. Vuodet 2000-2003 yleensä Carraaron etuakselilla mutta sehän on vaihdettavissa jos esimerkiksi nevakäyttöön menee..

Esimerkiksi tuosta http://www.nettikone.com/780530

Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:21:36 kirjoittanut Konemies

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Nyt palo kiinni tuon traktorimaailman sitikan kanssa (Case), pirun hyvä ajaa mutta jatkuvasti rempassa.

Ajattelin vaihtaa Valtraan. Joko Ensimmäisiä T-sarjalaisia tai viimeisiä 8000-sarjalaisia. Mitä lueskellut niin tuntuisivat arvostavan tuota 8000-sarjaa enemmän ja osa jopa vaihtamassa takaisin T-sarjasta. Onko nuo T-sarjalaiset huonoja? 5-kymppiä tarttee kulkea ja mahdollisimman vähän rikkimeneviä hienouksia. Onkos noissa 8000-sarjalaisten pikavaihteissa ollut jotain hämminkiä?



Joo-o, ite vaihdoin kans mx135 ->t190 ja pakko myöntää, jotta enää ei ole korjaamoa tarvinnut kutsua varikoksi. Case oli ihan mukava traktori, mutta liikaa oli "huoltokulua". Molemmissa tullessaan reilu 3000h, Caseen tuli reilu 6000 tuntia mittariin ja nyt T:ssä 6600h.

Hitech mallin 8000 sarjalaises ja T-sarjas nyt ei ihmeemmin eroja ole perustekniikas, molemmat varmoja käyttää ja työn kannalta oleelliset asiat on kunnossa - hyvä suunnanvaihto ja mukavasti toimivat pikavaihteet. Itse on menisi enää millään ihan classic-malliin, repivät pikavaihteet ja kepistä suunnanvaihto ei mun käyttöön enää istu.

Viiamäkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Nyt palo kiinni tuon traktorimaailman sitikan kanssa (Case), pirun hyvä ajaa mutta jatkuvasti rempassa.

Ajattelin vaihtaa Valtraan. Joko Ensimmäisiä T-sarjalaisia tai viimeisiä 8000-sarjalaisia. Mitä lueskellut niin tuntuisivat arvostavan tuota 8000-sarjaa enemmän ja osa jopa vaihtamassa takaisin T-sarjasta. Onko nuo T-sarjalaiset huonoja? 5-kymppiä tarttee kulkea ja mahdollisimman vähän rikkimeneviä hienouksia. Onkos noissa 8000-sarjalaisten pikavaihteissa ollut jotain hämminkiä?



Joo-o, ite vaihdoin kans mx135 ->t190 ja pakko myöntää, jotta enää ei ole korjaamoa tarvinnut kutsua varikoksi. Case oli ihan mukava traktori, mutta liikaa oli "huoltokulua". Molemmissa tullessaan reilu 3000h, Caseen tuli reilu 6000 tuntia mittariin ja nyt T:ssä 6600h.

Hitech mallin 8000 sarjalaises ja T-sarjas nyt ei ihmeemmin eroja ole perustekniikas, molemmat varmoja käyttää ja työn kannalta oleelliset asiat on kunnossa - hyvä suunnanvaihto ja mukavasti toimivat pikavaihteet. Itse on menisi enää millään ihan classic-malliin, repivät pikavaihteet ja kepistä suunnanvaihto ei mun käyttöön enää istu.

Itse asiassa meillä menis kyllä vaikka Classicitkin, alkaa olemaan aika paljon allergiaa joka ikiseen hienouteen. Huoltokulutkin vielä kestää, mutta alkaa jo ansionmenetykset tuntua kun jouduttu ostamaan ajot, lykkäämään ja perumaan töitä, järjestämään lavettikyytejä, hinaamaan tienlaidasta ym. Parempi kun ei laske... Kolme kertaa jättänyt tien päälle kuukauden aikana, kerran keskelle risteystä 12tn maakuorma kärryllä. Viimeisiltä reissulta rauhallinen kuskikin tuli pää punaisena ja ilmoitti ettei enää aja laitetta... Oli lyönyt ohjauksen jäykäksi käännyttäessä isolle tielle, melkein vastaantulijoiden kaistalle.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Tiärä riittääkö mun ajokokemus vertaileen..kuitenkin 8550ä ja t190ä+tietenkin omaa 6800 on tullu ajettua jonkin verran.

Kestävyydestä ei tarkkaa tietoa ole kuin 6800n osalta,mutta kyllä minä ajotuntuman puolesta ottasin ilman muuta T sarjalaisen ennen kuin 8000 sarjalaisen.Tietysti mun kokemus perustuu 8550n joka on kovakytkinkone.Onhan noistakin viimeiset jo HT versioita ja paljon sivistyneempiä.

Noh,voi olla että HT versio yksinkertaisella hydrauliikalla 8000:sta jos vähänajetun löytää on aika varma valinta.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
anteeksi että kysyn mutta onko noi kaikki T-sarjan koneet pitkällä nokalla eli ilman etuakselia?? Itselläni oli lainassa t 140 ja kuormauskäytössä todella vaarallinen pyrkiessään kaatumaan ja törmäämään pitkällä nokallaan paskakärryyn.En tykännyt mutta ei kai valmetit samanlaisia ole?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Atrian mainoksen sanoin,


Vaihda tuoreempaan

John Deere 7920

Ei mikään Eccom, vaan aito alkuperäinen John Deere engineering product!  8)

Viiamäkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Atrian mainoksen sanoin,


Vaihda tuoreempaan

John Deere 7920

Ei mikään Eccom, vaan aito alkuperäinen John Deere engineering product!  8)



Kyllä Jonnikka olis varmaan hyvä vaihtoehto, mutta tässä viime aikoina olen alkanut jostain kumman syystä arvostaa lähellä olevaa huoltoa/huoltomiehiä. Ja melkein voisin vannoa että suomessa parhaimman huoltoverkoston omaa Valtra, ja jos ei löydy niin per...le vien koneen vaikka suolahteen...

Movado

  • Vieras
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Mikä case sulla on

Valtrasta sen verran että mielestäni tuo haitek;n suunnanvaihto on parhaasta päästä ellei paras.

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Kyllä Jonnikka olis varmaan hyvä vaihtoehto, mutta tässä viime aikoina olen alkanut jostain kumman syystä arvostaa lähellä olevaa huoltoa/huoltomiehiä. Ja melkein voisin vannoa että suomessa parhaimman huoltoverkoston omaa Valtra, ja jos ei löydy niin per...le vien koneen vaikka suolahteen...

Laukkanen tietää yleensä. Lisäks kilpaileva peuraosakin varmaan varteenotettava tietolähde.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
kokemusta löytyy molemmista 8400 ja t150cht
t sarjalainen huomattavasti mukavempi ajaa mutta 8400 koneessa on enempi eloa tosin pumppu ei ole lähelläkään vakio säätöjä
remppaa ei ole kumpaankaan tehty laisinkaan ainoastaan laturi vaihdettu teehen

vaikea päättää kumman ottaisin jos tarttisi valita
mutta valitte ehdottomasti kone jossa on rivipumppu

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
varmoja peruskoneita. hitec on hyvä ajaa. tahtoo vaan vähän ajetut olla hakusessa. tavallinen mega on vähän karu ajaa. riippuu mistä tykkää. itellä mega ja hitec. mega menee veto hommissa, jos paljon suunnanvaihtoa hitec mukavampi. yhteensä ajettu yli 12000 tuntia. remonttia ollut todella kohtuullisesti. vaikka käytettynä ostettu kumpikin. seuraava voi olla t-sarjan hitec.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Itse rajaisin valinnan 8150-8950 ht2:een (2001 keväällä tuli ensimmäiset HT2 mallit joissa oli kojelauta ja sisusta vielä vanhaa 1999 vuosimallia, tunnistaa vedonvapautuskytkimestä)

T sarjalaiset on perus tekniikaltaan tuota ht2 vastaavia, tosin sähkölohkot lisänä. Käyttömukavuuden lisäksi melu kopissa on pienempi kun hydrauliikkavivut ja vaihdekepit eivät välitä melua voimansiirrosta niin paljoa. Muuten käyttöominaisuuksiltaan ei T sarjassa ole mielestäni kauhean suurta eroa jakajapumpullisiin mega-ht sarjalaisiin.

Joku 8950 olis aika pätevä peli, monessa työssä vie varmasti vähemmän löpöä kuin vähävoimaisemmat jakajapumppu koneet. Ovat vaan yleensä aika paljon ajettuja, joten jossain vaiheessa joutuu melko varmasti vaíhtelemaan suunnanvaihtajan pakkoja ja muutenkin avaamaan laatikkoa. Mut jos sen budjetoi jo ostohintaan, niin ei tunnu niin pahalta ?

Sigen akselikaan ei aina ole autuuden antaja, huonosti huollettuna osaa olla samanlainen murheenkryyni kuin carraro. Italian ihmekin taitaa kestää ihan kohtuudella kunhan vuotavat tiivisteet ja väljät laakeroinnit vaihtelee ajallaan.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Noista kuutosjontikoista..

Olen ihmetellyt miksi on kaupan niin helvatan paljon 6820 ja 6920 Jontikoita jopa powerquad ja autoquad laatikoilla joilla koneiden luulis olevan ihan luotettavia ja mukavia ajella. Miksi ihmeessä uusilla jontikoilla ajavilla tuntuu olevan kiire päästä niistä eroon kun on hätäsesti ajettu koneen kalleimmat tunnit ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Valtran T-sarja vai 8000-sarja
Noista kuutosjontikoista..

Olen ihmetellyt miksi on kaupan niin helvatan paljon 6820 ja 6920 Jontikoita jopa powerquad ja autoquad laatikoilla joilla koneiden luulis olevan ihan luotettavia ja mukavia ajella. Miksi ihmeessä uusilla jontikoilla ajavilla tuntuu olevan kiire päästä niistä eroon kun on hätäsesti ajettu koneen kalleimmat tunnit ?
Niillä säästää polttoaine ja huoltokuluis välirahan hinnan.



JD-miehillä on rahaa