no asiaa voinee tarkastella siltä kantilta että kuorma-auton etuakselipaino taitaa olla noin 8-10 tonnia ja koukut näyttäs kestävän ihan hyvin nuo kuorma-autosta tehdyt kärryt...
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 06.12.14 - klo:19:54no asiaa voinee tarkastella siltä kantilta että kuorma-auton etuakselipaino taitaa olla noin 8-10 tonnia ja koukut näyttäs kestävän ihan hyvin nuo kuorma-autosta tehdyt kärryt...Siitä on yleensä raksittu ohjaamo, moottori, vaihdelaatikko ja se etuaksila irti. Nuo tekee melkein neljä tonnia. Lisäksi se vetosilmukka on yleensä edempänä kärryissä kuin se etuaksila auton alla.
Valtran alacarte-opuksessa, tallenne v:lta 2005, normivetokoukun maksimi pystykuormitukseksi mainitaan 53 kN, lain sallima on 30 kN.
ei kai noi kärryvärkkien ohjaamot velä painanu mitään, mies kantaa kevyesti, vaihelaatikonki kaks tosimestä vie välissään, moottori ehkä 700 kiloa
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 06.12.14 - klo:21:22ei kai noi kärryvärkkien ohjaamot velä painanu mitään, mies kantaa kevyesti, vaihelaatikonki kaks tosimestä vie välissään, moottori ehkä 700 kiloa 141 Scanian V8 700 kg? Puntari heittää...