Sähkötapithan tulisivat kiinni käsinojiin jokatapauksessa? Mutta, olisihan ne sähköisesti esiohjatut nannaa
Ei välttämättä, mun versiossa valitsin jonkun prototyyppikahvan joka näyttää hieman
EHF tyyppiseltä mutten löydä kuvaa nyt. Tein siihen uudet kiinnikkeet, kaulus johon keppikokonaisuus uppoaa, ja sitten se vain pudotetaan kanttirautaan joka on kiinnitetty hyttiin. Eli kauluksessa on n 10 cm pitkä tuuman kanttirauta, ja hytissä kiinteä vastakpl on 5 cm pitkä pari milliä paksumpi. Vähän niin kuin silppurin yms ohjaus.
Kun metsäajoa on, kepit ovat koko ajan kiinni sivupanelissa, kärryä kytkettäessä vain hydrauliletkut kiinni ja vipuihin tulee 2 sähkökontaktia. Kun ei ole metsäjaksoa päällä, hytissä on vain huomaamattomat kanttiraudat. Sähkötapit kyllä vaatii hieman hellempää otetta ja varastointia, vivuthan sinänsä voi ottaa vaikka tupaan, niin siinä on pikku vakuutus jos joku veisi kärryä kysymättä
että hydr. esiohjaus ei läpäse kuin 70l/min tuoton, sähkönen 110l/min
En tiedä mitä määriä tukkeja kuormaat, mutta jo 70 l tuotolla pienellä kraanalla tukit lentää kyytiin sellaista vauhtia että saa jarruttaa ettei riko kraanaa. Tuotosta on lähinnä hyötyä kun tekee monta liikettä kerralla, tukkiautojen pumput ovat yleensä luokkaa 2x120 l/min ja niissä on jo aikamoinen kapasiteetti. Oma pumppu tuottaa ehkä 30-40L niillä nopeuksilla millä minä kuormaan ja se rasittaa kraanaa jo ihan tarpeeksi, etenkin kääntäessä kärryyn päin raskailla tukeilla. Saan 65L ulos mutta kraanan ohjaus muuttuu silloin jo niin äkäiseksi että tapit menisi väljäksi jo parissa vuodessa