Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Risteytysemolehmät  (Luettu 4831 kertaa)

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Risteytysemolehmät
Jos oot muuttamassa tuotantosuuntaa ja suunnittelet a la carte ketjuun liittymistä, niin ooppa yhteyksissä niin pannaan homma jalalle heti alusta asti oikein  :D


itekkin olen ottamassa limpparia siitokseen amppareille.. ;)

Päivi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Risteytysemolehmät
Sonnin vaihdon lisäksi suosittelen, että myyt kaikki vasikat ja ostat vaikka muutaman puhtaan lehmävasikan jo sinne kasvamaan. Siis jos sulla on tilat hiehojen kasvattamiseen ja oot sitä aiemminkin tehnyt. Nopeuttaa hommaa!

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Risteytysemolehmät
Minkä ikäisenä limousin hieho poikii ja entä risteytyshieho, jossa em. rotua? Poikiiko ne yleensä 2 vai 3 vuotiaana ja mitkä ovat käytännön kokemukset kasvattajilla?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Risteytysemolehmät
Miks oikeastaan viitsisi tapella noiden risteytysten kanssa kun markkinat tulvivat poikimaikäisistä liharotuhiehoista. Tulisi halvemmaksi ostaa hiehot, kuin jalostaa niitä läävässään itse  :-\
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Päivi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Risteytysemolehmät
Aiemmin me venytettiin ekaa poikimakertaa n. 2,5 vuotiaaksi kun oli kevät- ja syyspoikivia. Nyt kun on luovuttu syyspoikivista, niin kaikki hiehot poikii 2 vuotiaana. Hyvin ovat hoitaneet ja itse poikineet kun vaan itse kasvavat riittävän hyvin. Mullahan oli aiemmin vähä semmonen pelko persiissä, ettei poikiminen onnistu niin hyvin vielä 2 vuotiaana, mutta taisipa olla eläinaineksesta kiinni.

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Risteytysemolehmät
kyllä maitoroturisteytykset toimivat ihan hyvin. Monta on meilläkin ollut ja taitaa vieläkin pari olla, molemmat yli kymmenen vuotiaita.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Risteytysemolehmät
Jos oot muuttamassa tuotantosuuntaa ja suunnittelet a la carte ketjuun liittymistä, niin ooppa yhteyksissä niin pannaan homma jalalle heti alusta asti oikein  :D

Juu tuo vaihtoehto kyllä kiinnostaa. Tässä kun oon netistä hakenu tietoa, niin olenhan minä teilläkin käynyt navettaesittelyssä joskus kymmenen vuotta sitten jos nimimerkki vaan täsmää..  :D

Päivi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Risteytysemolehmät
Meleko tarkalleen 10 vuotta sitten  :D