Pellolla ja maastossa jousitus pitää kytkeä jäykäksi muuten etupää kuluu nopeasti väljäksi .
Muutenkin sitä pitää rasvata usein jos meinaa ilman remonttia selvitä (keskusvoitelu olisi ratkaisu).
Raskaissa kuormaustöissä jousitus pois.Kun katselet käytettyä muista tutkia etupään tykkyys.
Jousitus on alkujaan tarkoitettu maantie ajoon.
Tosi nopeasti kuluukin juu... Jontikan etujousituksessa ei edes oikein ole nippoja kuin 2 kpl ja muissakaan ei juuri enempää. Sun kannattaa Sassi hitsata omastasi etuakselin keinu kiinni, ettei vaan sekin kulu!
Sassi tais puhua valteemista
Jontikassa etukuormaaja keulalla kokoajan, tunteja takana vajaa 9000 ja ensimmäisiä joihin sai etujousituksen (-98). Yks panhard-tanko vaihdettu noin 3000 tuntia ajettuna, TAKUUSEEN, kun oli alunperin liian hentoinen.
Emmää kyllä osaa tuota väljäksi sanoa, samanlainen tuo on kuin vuotta uudemman, ilman kuormaajaa ja vähemmän ajetun (5500h)Valtran etuakseli. Jompikumpi on huono (?), mielestäni kumpikin kestänyt ihan hyvin....
Paljon on tullut asiaa jousituksista, laidasta laitaan löytyy omista koneista eli ilman jousituksia ja sitten etuakselin, hyttin sekä penkin sivuttaisjousto yhdessä koneessa. Tuo sivuttaisjousto hinta/laatusuhteeltaan paras varuste!! Ja voi lisätä ilmapenkkeihin jälkeenpäinkin, eikun kaupoille mars mars.