Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 368 369 [370] 371 372 ... 471

Viestit - Toivo Tonta

Ohjekirjassa kielletään vaihtamasta L alueelle,jos keskialueella loppuu voima :-\Oon monien eri traktoreiden ohjekirjaa lukenut,eikä millään muulla traktorilla oo kielletty käyttämästä ryömintäaluetta raskaassa vedossa ;D Kyyllä se taitaa vähän alimitoitettu aski olla.Tuosta 93hitecistä,taitaa senkin lopullinen luonne paljastua,kuhan aikaa kuluu,ja tunteja alkaa kertyä ::)

Minkäslaista vauhtia se kulkee sillä keskialueen pienimmällä? Tai mitä se jaksaa sillä vaihteella vetää?

Jaksaa varmaan riittävästi, sen mitä neljässä pyörässä pitoa riittää. Omassa kahdeksanvaihteisessa ei ole vielä kolmosta pienempää voiman puolesta tarvinnut. Viime vuoden juurikkaannostossa oli pari niin pehmeää paikkaa, että se kolmonen tarvittiin läpimenoon täydehkölllä säiliöllä. Tuo on Ruotsin vientimallin kone ns. kolmenkympin laatikolla. Tekniikaltaan vastaa lähinnä nykyistä A750 brassimallia.

Paukahtaa se muuten seitentonnisen Foordinkin perä, kun ryömintävaihteella tarpeeksi vedättää.
Miten se kolmenkympin loota on tehty? 05-sarjassa oli mekaanisesti rajattu isoin vaihde pois.
Ylettyykö nuo farman tukijalat metsässä maahan ollenkaan ?
Enpä ole vielä mettähallituksen puolella käynyt,eiköhän ne ylety :D
Säästätkö sahan terää kun noin pitkää puutavaraa olet tehny vai onko kärry lyhyt.? ;D
Joo,kato tulee sitten vähemmän vajaamittasta klapia,kun on noin pitkiä :D :D
Pikkasen turhan pitkiä,oli aika hankala kuormata ???
Samoin jos kaukaa joutuu ajamaan.
Halvoista nokkakärryistä saa myös hyvän kärryn pikku migille. Pullo eteen ja kone taa.
itellä keslan tekemä yhdistelmä fiuden perässä ja joskus tullu mieleen että onko tollanen farma yhtään kätevämpi,   ite noidun noita keslan kouria metässä.
Mikä on keslan kourassa vikana? Osta Hakki ja leuka loksahtaa ;D
Aasilaiset ja kiinalaiset renkaat on niitä vihonviimeisiä keksintöjä.
Kottikärryn renkaaseen pitää laittaa heti uutena sisurengas jotta ilma pysyy edes hieman.
On niissä sisärengas. Laitat sisärenkaan sisärenkaan ;D
Vapaa sana / Vs: Pikkujoulu, pieni pöhnä
: 29.11.13 - klo:18:00
Kantsisko pukinkin ottaa korkki pois jos aikoo juoda...  :o
Se on ammattilainen, sillä on katsos etutekarissa sellainen piikki millä se kajauttaa reiän ja avot!
Aikoinaan virittelin putelit väliaikaisesti nokkakärryyn ja siinä ne on ollut viimeiset 10 vuotta. Happipullon paino pitää systeemin hyvin pystyssä.


Jotenkin noin minäkin olen toteuttanut vastaavan laitoksen. Kosanipullo on hieman liian alhaalla omassa versiossa ja ilma pysyy huonosti etenkin kumin alaosassa. Aihio taisi maksaa 20 oiroo.
Löytyi hinnat eriteltynä ,jos ei tarvitse pakettia.

http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=11
Ei mitään hinnastoa kyllä löydy ::)
72 ja 83 on jatkeen sylinterit ulkona, pienellä on pilattu, muuten näyttää ihan fiksulta kuten Palmsikin.
Alkomahooli pitää monesti pöpöt loitolla. Ulkomailla on hyvä ottaa ennen aamupalaa tyhjään vatsaa pari kunnon kulausta vähintään 40 rosenttista menovettä.

Kotopuolessakin kannattaa soveltaa samaa käytäntöä mahdollisuuksien mukaan.

Sinkin syönti myös auttaa jos meinaa nuha iskeä.
Jaa meinaat että kalvanointi auttaa,no eihän kalvanoitu peltikän ruostu aivan ekana esim. katossa notta voi auttaakin.
Kannattaa hitsata jotain galvanoituja metallirakenteita ja vetää kunnolla henkeen huurut, saa kunnon sinkkisuojan elimistöön.  ???  ::)
Keuhkosinkkikuume :o
Vapaa sana / Vs: Pimeäajo
: 26.11.13 - klo:22:07
Sit nää sumuvalot. Kumma kun ei saada niiden tarpeetonta käyttöä kuriin. Ne sumuvalot itsessään niin paljon häikäise, mutta märällä kelillä ne heijastuvat tien pinnasta suoraan silmiin.  >:(
Asiaa! Jos ne on oikein säädetty ei niiden käytölle ole normaalisti mitään tarvetta. Sitten kun niille on oikeasti käyttöä pitää lyhyet sammuttaa. Ja sitten nää takasumuvalon väärin käyttäjät, per...

Listalta puuttuu vielä se toinen ääripää: perästään täysin valoton auto, koska kuski ei osaa käyttää uuden autonsa valoja tai lumi on muurannut umpeen liian vähän lämpiävät takavalot.

Suomessa voisi melkeinpä kieltää sumuvalojen käytön. Jollakin pienellä alueella niille voi olla ihan oikeaa käyttöä, mutta suurimmassa osassa Suomea niitä ei edes tarvitsisi kuin satunnaisesti.

Kyll maataistelukoneissa keskimääärin  ::) taitaa olla sopivasti valoa. Jos niiltä jatkuvasti juhlavalaistuksessa ajelijoilta vietäisiin kaksi kolmannesta valoista ja jaettasiin niille, joilla ei ole esim. perävaunussa minkään sortin valoa tai Oksan ajaman Fergun kaltaisille potkuvalokoneille, niin lähes kaikkiin saattaisi tulla kohtuullisesti toimia valoja edes vähäksi aikaa. Mutta on se kyllä kumma, ettei siirtoajossa maantiellä niitä työvaloja saa sammutettua. Vai mahtaako kuski olla yhäti henkisessä kollipoika- ja näyttämisiässä.
Sitten nää torvelot jotka majakat vilkkuen tekee peltotöitä tien vieressä :o
Vapaa sana / Vs: apilaksen uunista
: 26.11.13 - klo:21:03
Miten on, saako valkoisia lakanoita myydä?
Vapaa sana / Vs: tienrakennus
: 26.11.13 - klo:21:01
Joskus vuosia sitten ajettiin kahdella traktorilla isän kanssa soraa. Kansallispukuinen ravivalmentaja sattui myös treenaamaan hevosta kyseisellä tiellä, no muistaakseni useamman kerran se taisi vaatia peruuttamaan kuormankin kanssa koska hermo meni >:( Huusin sille, notta myy se koni makkaraks jos ei se ole tieliikenne kelpoinen! Jotain siihen sopersi, että ei hän sille mitään voi jos se pelkää. Isä, vanhana hevosmiehenä totesi, että enemmän se mies pelkäsi kun hevonen ;D
Vapaa sana / Vs: Pimeäajo
: 26.11.13 - klo:20:47
Sit nää sumuvalot. Kumma kun ei saada niiden tarpeetonta käyttöä kuriin. Ne sumuvalot itsessään niin paljon häikäise, mutta märällä kelillä ne heijastuvat tien pinnasta suoraan silmiin.  >:(
Asiaa! Jos ne on oikein säädetty ei niiden käytölle ole normaalisti mitään tarvetta. Sitten kun niille on oikeasti käyttöä pitää lyhyet sammuttaa. Ja sitten nää takasumuvalon väärin käyttäjät, per...
Sivuja: 1 ... 368 369 [370] 371 372 ... 471