Sampo 600:la puitu nyt n. 1000 ha 2000-2014 syksyinä. Ostin koneen 2000 puinneille ja remontteja on tehty pääasiassa ennakoivasti, kolme kertaa on puinti jäänyt keskeytynyt ennen päivän päättymistä. Ensimmäisellä keskeytyksellä irtosi sauma heittokuljettimen runkokasetista, tässä koneessa siis jo vastaiskuseulasto vaikka koneen kyljessä vielä 600 mallina lukeekin. Toinen puintikatko oli uuden rajaiselevaattorin ketjun katkeaminen n. tunnin puinnin jälkeen ketjun vaihdosta. Kolmas katko tuli kun unohdin polttoainetankin korkin pois kauraa puitaessa, oli roskaa tankissa hämmästyttävän paljon tunnin puinneilla. Korjattu on kytkinakselin laakerit, puhaltimen variaattori ja sen laakerit, ajovariaattorin laakerit, alempi ajohihna kerran vaihdettu ja ylempi kahdesti, kytkin ja kytkinsylinteri uusittu, melkein kaikki muut hihnat vaihdettu kertaalleen ja puhaltimen hihnat kahdesti, elevaattorien ketjut, rattaat sekä laakerit ja rajaisruuvin sekä rajaiselevaattorin kotelot uusittu, kohlinlaakerit vaihdettu sekä seulaston tukikumit uusittu ja ohjauksen Orbitrol vaihdettu sekä eturenkaat. Starttimoottori myös kerran uusittu. Seuraavaksi menee uusiksi kolakuljettimen ketjut ja teränkäytössä väljää jo jonkin verran. Maantieajoa ollut paljon, mutta vaseliinin yliannostuksella ja vaihteistoöljyn vaihdoilla on toistaiseksi selvitty ilman voimansiirtoremonttia, ääntä lähtee kyllä jo aikalailla alennysrattaista tieajossa, mutta näillä mennään toistaiseksi.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.