Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 28.02.13 - klo:00:15
-
Onko tässä maassa ainuttakaan ihmistä joka ei olisi tyytyväinen mäkkärin paalainkäärimeen. Tuntuu että sitä kehutaan niin maasta taivaisiin ja viellä takasin että eikö käyttäjiltä, asiakkailta tai joltain muulta löydy perusteltua negatiivista sanaa...
-
hyvin on kyllä pelitelly toistaiseksi. muovirullien vaihto käärimeen vois olla hieman helepompi.(matalemmalla)
saattaa joku riisitautinen joutua ähisemmään sen kans ihan tosistaan.. ;D
-
En oo viidessä vuodessa keksinyt...... Tai, olen yhden jutun kuullut, I-kone saattaa syttyä palamaan, jollei sitä puhdista heinäsilpusta sieltä päävoimansiirtoketjun etupäästä. Pitkän päivän kun ajaa, saattaa olla melko kuumaa jauhoa laarissa!
Jaa, tuli toinenkin heti mieleen, paikat puutuu, kun ei tule muuta jumppaa päivänmittaan, kuin n.40 paalin välein muovirullien vaihto! Se tietysti vois tohon hiukan auttaa, jos vaihtas siihen eteen jonkun vanhan raktorin, semmosen missä ei ole portaatonta voimaa. Se siinä portaattomassa on juu huono puoli, kun ei tarvii muuta tehdä, kuin sitä ennenmuinoin kaasupedaaliksi kutsuttua painaa ja rattia kääntää!! 8)
-
Pystyynkääntäjä ei alkuun toiminu.muovirrullia sais mahtua enemmän mukaan.Puhdistamiseen on paljon pieniä koloja.
Ei muuta valitettavaa
-
Sitten kun niitä on 15 vuotta vanhoja ja paljon ajettuja,joku voi hajota ja sitten se maine menee...
-
Minä olen erittäin tyytymätön mchaleen. Minkä jessuksen tähen sen pitää maksaa nii valllan kauhiast ettei persaukisella oo varaa siihen enneku 10v päästä. Ja koska minä olen kykenemätön sitä hankkimaan täytyy sen olla ihan perseestä! :P
-
Naapurissa toinen mchaalee menossa. ensimmäinen 23 terällä silpusi huonommin kuin minun claas 14 terällä. ;D
-
Naapurilla on vicon kombi. Toimii, mutta ei satavarma toimii. Toisella mchale ja vicon kuski totes että kuka jaksais istua kopissa kun ei oo teli.
-
Naapurissa toinen mchaalee menossa. ensimmäinen 23 terällä silpusi huonommin kuin minun claas 14 terällä. ;D
No sehän sitten huonosti silppus kun Claas ei ainakaan silppua mitään. ;D
-
muovinvartijan patterien vaihto maksaa mäkkäriin 500-600 € :o
-
Kapea noukin 2m, ei kääntyviä pyöriä noukkijassa. Pienenkokoiset paalit, mussuuttaa alleen tavaraa enempi kuin muutamat muut. Nämä olen kuullut/huomannut.
-
kääntyvät pyörät on tarpeettomat jos kevennys pelaa... eikä terpeen muutenkaan. (taarup ei toimiva kevennys eikä kääntyviä noukin pyöriä..)
-
Onko tässä maassa ainuttakaan ihmistä joka ei olisi tyytyväinen mäkkärin paalainkäärimeen. Tuntuu että sitä kehutaan niin maasta taivaisiin ja viellä takasin että eikö käyttäjiltä, asiakkailta tai joltain muulta löydy perusteltua negatiivista sanaa...
Itse koneeseen olen erittäin tyytyväinen, vaikka kokemuksia ei ole, mutta tuotokset ovat kuin vetelää lehmän sokerijuurikaan naatipaskaa. Selvä urakoitsijan kone! ;)
-
Väri on ruma, pitäisi olla punainen
-
Naapuri joutui ainakin mchaaleeseen korjaaman viime kaudella kesken paalauksen laajakulmanivelen ja vaihtamaan noukkimen laakerit. ;D
-
Naapuri joutui ainakin mchaaleeseen korjaaman viime kaudella kesken paalauksen laajakulmanivelen ja vaihtamaan noukkimen laakerit. ;D
Molemmat viat johtuivat käyttövirheestä :)
-
Naapuri joutui ainakin mchaaleeseen korjaaman viime kaudella kesken paalauksen laajakulmanivelen ja vaihtamaan noukkimen laakerit. ;D
Molemmat viat johtuivat käyttövirheestä :)
Sellasia ei paalarit tunne. Kaiken ne näkevät ja kokevat ja paremmuus lasketaan siitä että mitä korjataan vähemmän.
Kuitenkin koska on tullut todistettua monen monta kertaa että jos luotettavuutta haetaan niin paras löytyy tällähetkellä tumman vihreästä yksi akselisesta mutta miten muut narinan aiheet. Onko asiakkaat varauksettoman tyytyväisiä yksakselisuuteen, koneen painoon, paalin painoon, paalimäärään, verkon paikkaan paalissa. Sitten onko jotain mitä ei kannata mennä koneella paalaamaan esim kuivaa heinää, olkea, ruokohelpeä, rehua, hevosen säilörehua, märkää rehua sekä pellon että rehun suhteen, kuuraista tai jäätynyttä rehua. Eli onko kone paras kaikille osapuolille vai ainoastaan urakoitsijalle. Miten esimerkiksi saa järjestettyä hapottimet jne.
-
Naapuri joutui ainakin mchaaleeseen korjaaman viime kaudella kesken paalauksen laajakulmanivelen ja vaihtamaan noukkimen laakerit. ;D
Molemmat viat johtuivat käyttövirheestä :)
Sellasia ei paalarit tunne. Kaiken ne näkevät ja kokevat ja paremmuus lasketaan siitä että mitä korjataan vähemmän.
Kuitenkin koska on tullut todistettua monen monta kertaa että jos luotettavuutta haetaan niin paras löytyy tällähetkellä tumman vihreästä yksi akselisesta mutta miten muut narinan aiheet. Onko asiakkaat varauksettoman tyytyväisiä yksakselisuuteen, koneen painoon, paalin painoon, paalimäärään, verkon paikkaan paalissa. Sitten onko jotain mitä ei kannata mennä koneella paalaamaan esim kuivaa heinää, olkea, ruokohelpeä, rehua, hevosen säilörehua, märkää rehua sekä pellon että rehun suhteen, kuuraista tai jäätynyttä rehua. Eli onko kone paras kaikille osapuolille vai ainoastaan urakoitsijalle. Miten esimerkiksi saa järjestettyä hapottimet jne.
Pitkälle sama ongelma näiden virna virityksien ja kokovilja herne soosien kanssa kuin 255 claasillakin. Tahtoo kuulema noukimelle tehdä mällin.
-
Naapuri joutui ainakin mchaaleeseen korjaaman viime kaudella kesken paalauksen laajakulmanivelen ja vaihtamaan noukkimen laakerit. ;D
Molemmat viat johtuivat käyttövirheestä :)
Sellasia ei paalarit tunne. Kaiken ne näkevät ja kokevat ja paremmuus lasketaan siitä että mitä korjataan vähemmän.
Kuitenkin koska on tullut todistettua monen monta kertaa että jos luotettavuutta haetaan niin paras löytyy tällähetkellä tumman vihreästä yksi akselisesta mutta miten muut narinan aiheet. Onko asiakkaat varauksettoman tyytyväisiä yksakselisuuteen, koneen painoon, paalin painoon, paalimäärään, verkon paikkaan paalissa. Sitten onko jotain mitä ei kannata mennä koneella paalaamaan esim kuivaa heinää, olkea, ruokohelpeä, rehua, hevosen säilörehua, märkää rehua sekä pellon että rehun suhteen, kuuraista tai jäätynyttä rehua. Eli onko kone paras kaikille osapuolille vai ainoastaan urakoitsijalle. Miten esimerkiksi saa järjestettyä hapottimet jne.
Pitkälle sama ongelma näiden virna virityksien ja kokovilja herne soosien kanssa kuin 255 claasillakin. Tahtoo kuulema noukimelle tehdä mällin.
Sivusta seuraten, niin mäkkärin paalikammio turkaisen ylhäällä, noukin "pystyssä." Kosteeta ja raskasta klaassi töpöstää noukkimenkaarien yläpäähän, putsailla pitää välillä.
-
Naapuri joutui ainakin mchaaleeseen korjaaman viime kaudella kesken paalauksen laajakulmanivelen ja vaihtamaan noukkimen laakerit. ;D
Molemmat viat johtuivat käyttövirheestä :)
Sellasia ei paalarit tunne. Kaiken ne näkevät ja kokevat ja paremmuus lasketaan siitä että mitä korjataan vähemmän.
Kuitenkin koska on tullut todistettua monen monta kertaa että jos luotettavuutta haetaan niin paras löytyy tällähetkellä tumman vihreästä yksi akselisesta mutta miten muut narinan aiheet. Onko asiakkaat varauksettoman tyytyväisiä yksakselisuuteen, koneen painoon, paalin painoon, paalimäärään, verkon paikkaan paalissa. Sitten onko jotain mitä ei kannata mennä koneella paalaamaan esim kuivaa heinää, olkea, ruokohelpeä, rehua, hevosen säilörehua, märkää rehua sekä pellon että rehun suhteen, kuuraista tai jäätynyttä rehua. Eli onko kone paras kaikille osapuolille vai ainoastaan urakoitsijalle. Miten esimerkiksi saa järjestettyä hapottimet jne.
Pitkälle sama ongelma näiden virna virityksien ja kokovilja herne soosien kanssa kuin 255 claasillakin. Tahtoo kuulema noukimelle tehdä mällin.
Sivusta seuraten, niin mäkkärin paalikammio turkaisen ylhäällä, noukin "pystyssä." Kosteeta ja raskasta klaassi töpöstää noukkimenkaarien yläpäähän, putsailla pitää välillä.
Juuri tuo sama ongelma on myös suuressa kuninkaalisessa mchaaleessa. Paalikoko koneen hintaan minusta olematon! Naapuri jajaa n.800kg palloja kun vetää manuaalina eikä käytä automaattia.
-
Täydellistä konetta ei olekkaan vaikka kaikki omaansa helvetisti kehuvatkin.
Jos nyt jotain miinusta pitää mäkkäristä sanoa niin putsattavuus sais olla parempi. On kyllä korjattu tuokin asia jo fusion kolmoseen kuin myös että terien määrää voi säätää hytistä käsin.
Paalin paino on musta aivan riittävä ja paalit pysyvät oikein hyvin ryhdissään vaikka niitä säilötään kolmessa kerroksessa kyljellään niin ei pahemmin paalin muoto alimmaisissakaan muutu.
Totuus kuitenkin on se että harvalla paalaajalla pystytään ajamaan niin suuria määriä ja vähillä ongelmilla kuin mäkkärillä.
Kaikki tavara on aina saatu paaliin on sitten satanu vettä kaatamalla tai liian kuivaksi päässyt olki.
Suurimmaksi osaksi ongelmat johtuu kuskista joka ei ole viitsinyt perehtyä koneen säätämiseen ja sitten haukutaan konetta jos ei jonkun tavaran paalaus onnistukkaan kivuttomasti
-
Kuten tullut mainittua, ostin vuosi sitten "väliaikaiseksi" koneeksi 29800 kpl paalatun fusion 2:n. Nyt mittarissa just tarkistettuna 34500 paalia, ja kone on pelannut paremmin kuin mikään uutena minulle tulleista combeista. Taisi tulla pitokalu jos ei vaihda uuteen 3:een.
Huonoja puolia on märällä tehoton sullontakapasiteetti, eli joutuu himmailemaan ettei noukin tukkeudu. Tähänkin toki oppii muutaman noukkimen aukaisun jälkeen ja tietää sen rajan. Muovia pitäisi mahtua enemmän mukaan, ja telineet saisi olla alempana. Puhdistaminen on joistakin koloista yhtä hankalaa kuin kuhnissakin, mutta siivoustarve on toki vähäisempi. Viimekesänä paluuletkuun tuli reikä, nivelakselista karkasi yksi seger-Sokka ja rasvarista jouduttiin poistamaan käsiprässillä yksi roska, niin ja tietty jokunen noukinpiikki meni myös.
Mutta olen kyllä koneeseen niin tyytyväinen ettei merkin vaihto ole ensimmäisenä agrendassa.
-
Naapuri joutui ainakin mchaaleeseen korjaaman viime kaudella kesken paalauksen laajakulmanivelen ja vaihtamaan noukkimen laakerit. ;D
Molemmat viat johtuivat käyttövirheestä :)
Sellasia ei paalarit tunne. Kaiken ne näkevät ja kokevat ja paremmuus lasketaan siitä että mitä korjataan vähemmän.
Kuitenkin koska on tullut todistettua monen monta kertaa että jos luotettavuutta haetaan niin paras löytyy tällähetkellä tumman vihreästä yksi akselisesta mutta miten muut narinan aiheet. Onko asiakkaat varauksettoman tyytyväisiä yksakselisuuteen, koneen painoon, paalin painoon, paalimäärään, verkon paikkaan paalissa. Sitten onko jotain mitä ei kannata mennä koneella paalaamaan esim kuivaa heinää, olkea, ruokohelpeä, rehua, hevosen säilörehua, märkää rehua sekä pellon että rehun suhteen, kuuraista tai jäätynyttä rehua. Eli onko kone paras kaikille osapuolille vai ainoastaan urakoitsijalle. Miten esimerkiksi saa järjestettyä hapottimet jne.
Pitkälle sama ongelma näiden virna virityksien ja kokovilja herne soosien kanssa kuin 255 claasillakin. Tahtoo kuulema noukimelle tehdä mällin.
Sivusta seuraten, niin mäkkärin paalikammio turkaisen ylhäällä, noukin "pystyssä." Kosteeta ja raskasta klaassi töpöstää noukkimenkaarien yläpäähän, putsailla pitää välillä.
Juuri tuo sama ongelma on myös suuressa kuninkaalisessa mchaaleessa. Paalikoko koneen hintaan minusta olematon! Naapuri jajaa n.800kg palloja kun vetää manuaalina eikä käytä automaattia.
fusion1(29877 paalua) automaatipäällä,eikä yhtään alle 850kg palloja oo ollu. ka% näytteissä 38-50. tiukkuussäätö tapissa ja jd 6920s edessä. ainut mistä voi valittaa on juurikin tuo puhdistaminen.
-
Hapottimen tangon sais saada samaan paikkaan kuin agronicissä eli sinne ylös telojen väliin. Muut asiat on jo mainittu.
On kyllä ollut uskomattoman hyvä hankinta, eiköhän tuolla tarvittavat 10v vielä mennä.
Kyllä muutkin kuin urakoitsijat arvostavat luotettavuutta. Ei ole mukava jos lypsyjen väli on aikaa paalata ja sitten aamupäivästä hajoaakin kone.
-
Paikalliselta urakoitsijalta tuntui olevan todella tyytymätön Mäkkäriin. Taisi jäädä vuoden kokeiluksi. Paalit ovat kyllä tiiviitä.
-
Lisää tietoja mikä oli pielessä urakoitsijan mielestä?
-
Lisää tietoja mikä oli pielessä urakoitsijan mielestä?
Tekee liian vähän paaleja/hehtaari -> laskutus pienenee ::)
-
Hapottimen tangon sais saada samaan paikkaan kuin agronicissä eli sinne ylös telojen väliin. Muut asiat on jo mainittu.
On kyllä ollut uskomattoman hyvä hankinta, eiköhän tuolla tarvittavat 10v vielä mennä.
Saahan sen! yläpelti pois ja tanko tilalle! Kahdessa fusion 2 ollut sielä ylhäällä
-
Aijaa ;D tullu taas vaan katottua että ei tuonne mahu eikä oo sitten sen tarkemmin tullut tutkittua.
-
Hapottimen tangon sais saada samaan paikkaan kuin agronicissä eli sinne ylös telojen väliin. Muut asiat on jo mainittu.
On kyllä ollut uskomattoman hyvä hankinta, eiköhän tuolla tarvittavat 10v vielä mennä.
Saahan sen! yläpelti pois ja tanko tilalle! Kahdessa fusion 2 ollut sielä ylhäällä
mihin sitä hapotinta paalajassa tarttee? ilman säilöntäaineita paalattu monia vuosia.
-
Bioloogista pruukataan rehuun ruiskutella. Maistuu lehmille paremmin vaikka aineettomassakaan rehussa ei pitäisi mitään vikaa olla.
Jos tanko on siellä ylhäällä niin meneepähän sitten jakaantuu varmasti tasaisesti rehuun vaikka eihä sillä kovin hirveää vaikutusta kaikilla aineilla ole.
-
Ei ole Halee Fusion 2 ollut kovin kauan käytössä vielä mutta joitan asioita voisi korjata, ja ehkä ne on korjattu Fusion kolmosessa?
- Hankala putsata, eteenkin kun saa ruuvata pois ne kaks isoa suojapeltiä noukkimen sivuilla ennenkuin löytää kaikki kolot
- Verkkorullan vaihto on perseestä kun on tottunut Klaasiin
- Sama juttu muovirullien kanssa, ainakin jos on vähän lyhyhempi kaveri ajamassa
Mutta teknillisesti kone on loistava, ei ongelmia verkon kanssa jne, suosittelen.
-
Niin löytyykö McHaleen muovisidontasysteemiä? Olen aina unohtanut kysyä Kapaselta...
-
Niin löytyykö McHaleen muovisidontasysteemiä? Olen aina unohtanut kysyä Kapaselta...
Kolmoseen saa, mutta maksaa joutuu aika paljon....
-
- Verkkorullan vaihto on perseestä kun on tottunut Klaasiin
Kuinka vaihdat, maasta työntämällä kouruun, vai tasanteelta? Itse vaihdan tasanteelta, uusi verkkorulla kun on siinä vararullatelineessä, niin rullassa kun on semmoset rondotex verkon hihnat, niin siitä vaan hihnoista nostaa ja kääntyy 180 astetta ja pudottaa kouruun! Nuo hihnat, tai joissakin rullissa on sellaiset muovikahvat, on ehdottomat yleensäkin nostella niitä rullia. Jos mitään ei ole, niin epäilemättä on hankalaa se rullan vaihto! Eri juttu, jos on armeijassa ollut pioneerinä, silloinhan on kädet venytetty telamiinoilla riittävän pitkiksi tuohonkin hommaan!
-
Lakkapäällä ainakin oli myynnissä kakkonen muovisidonnalla.
En oikein ymmärrä että miksi mäkkärin muovirullien kuljetuskapasiteettia haukutaan. Mukana tulee kuitenkin 8+2 rullaa että kyllä niillä kahvitaukojen välit paalaa. Jos kauemmaksi mennään niin silloin on kuitenkin hiace mukana jolloin niitä rullia voi ottaa mukaan vaikka pari lavallista.
Tietty jos on urakooja joka ei kerkee ees kusella käväsemään se vois olla kiva että on muovit 1000 paalin muovittamiseen mukana.
-
Mchalea tuntematta ja arvostelematta. Minua ainakin harmittaisi jos paalinpaino ka 50 % olisi luokkaa 850 kg.
Asiakkaan rahojen tuhlausta...
-
Niinhän moni muukin olisimutta sovitaan että ei mainita tässä ketjussa ollekaan muita merkkejä...
-
Lakkapäällä ainakin oli myynnissä kakkonen muovisidonnalla.
En oikein ymmärrä että miksi mäkkärin muovirullien kuljetuskapasiteettia haukutaan. Mukana tulee kuitenkin 8+2 rullaa että kyllä niillä kahvitaukojen välit paalaa. Jos kauemmaksi mennään niin silloin on kuitenkin hiace mukana jolloin niitä rullia voi ottaa mukaan vaikka pari lavallista.
Tietty jos on urakooja joka ei kerkee ees kusella käväsemään se vois olla kiva että on muovit 1000 paalin muovittamiseen mukana.
Niin no tämä ei ole ongelma koska lisätarpeet kulkee vaikka etukuormaajassa mutta meidän koneen mukana ei ainakaan kulje paku joten omilla on selvittävä.
-
Mc-huomioita:
- Nevalla paalatessa raskas -> kulkkee syvällä ja saa peljätä että käärintäkehä ottaa maahan.
- Paalinkääntäjä ei toimi mäkisessä maastossa (ei toimi varmaan muilla merkeilläkään)
- Luukkujen aukaisumekanismit perseestä - saa olla kolikkoja (tai köyhillä prikkoja) taskuissa että saa avattua
siinäpä ne
-
Onko tässä maassa ainuttakaan ihmistä joka ei olisi tyytyväinen mäkkärin paalainkäärimeen. Tuntuu että sitä kehutaan niin maasta taivaisiin ja viellä takasin että eikö käyttäjiltä, asiakkailta tai joltain muulta löydy perusteltua negatiivista sanaa...
McHale on uskonto. JOutuu pois porukasta, jos ei ole tyytyväinen.
;)
Kai se hyvä on, mutta pienet pallit..paalit.
-
Mchalea tuntematta ja arvostelematta. Minua ainakin harmittaisi jos paalinpaino ka 50 % olisi luokkaa 850 kg.
Asiakkaan rahojen tuhlausta...
Olismuuten hyvän testin paikka. Kun joka merkin myyjät ja omistajatkin aina kehuvat. Että tällä koneella saapi markkinoiden tiiveimmät ja painavimmat paalit. Niin testi mahdollisimman samoilla olosuhteilla. Että onko niissä paalin painossa niin suuria eroja. Kun väitetään ja annetaan ymmärtää.
-
Mchalea tuntematta ja arvostelematta. Minua ainakin harmittaisi jos paalinpaino ka 50 % olisi luokkaa 850 kg.
Asiakkaan rahojen tuhlausta...
Olismuuten hyvän testin paikka. Kun joka merkin myyjät ja omistajatkin aina kehuvat. Että tällä koneella saapi markkinoiden tiiveimmät ja painavimmat paalit. Niin testi mahdollisimman samoilla olosuhteilla. Että onko niissä paalin painossa niin suuria eroja. Kun väitetään ja annetaan ymmärtää.
Siinä olis paljonkin ideaa. Aikoinaan mettäkoneille pidettiin moto gb niin samanlaisen vois järjestää yhdistelmäpaalaajillekkin.
Jos lähdettäis vaikka siitä että joka koneella paalataan vaikkapa 100 paalia.
Arvosteluperusteina olisi nopeus, häiriöt, paalien paino yms
-
Mchalea tuntematta ja arvostelematta. Minua ainakin harmittaisi jos paalinpaino ka 50 % olisi luokkaa 850 kg.
Asiakkaan rahojen tuhlausta...
Olismuuten hyvän testin paikka. Kun joka merkin myyjät ja omistajatkin aina kehuvat. Että tällä koneella saapi markkinoiden tiiveimmät ja painavimmat paalit. Niin testi mahdollisimman samoilla olosuhteilla. Että onko niissä paalin painossa niin suuria eroja. Kun väitetään ja annetaan ymmärtää.
Siinä olis paljonkin ideaa. Aikoinaan mettäkoneille pidettiin moto gb niin samanlaisen vois järjestää yhdistelmäpaalaajillekkin.
Jos lähdettäis vaikka siitä että joka koneella paalataan vaikkapa 100 paalia.
Arvosteluperusteina olisi nopeus, häiriöt, paalien paino yms
Koneviestissäkin on kaivuritestejä yms. Nykyiset yhdistelmäpaalaimet maksaa liki saman. Tossa olis ideaa!
-
Tuskin vaan myyjät iloisesti antaisivat koneita tommoseen testiin. ::) Kaskun kaikilla ei voi sitä parasta palleroa olla vaikka niin väittävätkin. Tokihan koneviestissä muuten näitä härveleitä on testailtu. Mutta yhtäaikainen kokeilu olis kovasana!
-
joskus muinoin koneviestissä oli paalaajatesti missä vastasin olivat 46 claas, 1250 krone, orkel ja welger
Siitä on kyl ihan pirustas aikaa
-
Niin että vois jo vaikka uudenkin testin tehä. Voineet koneet muuttua ajansaatossa pikkuisen ::)
-
Mchalea tuntematta ja arvostelematta. Minua ainakin harmittaisi jos paalinpaino ka 50 % olisi luokkaa 850 kg.
Asiakkaan rahojen tuhlausta...
Mutta jos tekee pelkästään itselle niin siitä penkillä istumisestakin voi hiukan maksaa. Toki jos on tykästynyt työpaikkaliikuntaan niin voihan muillakin merkeillä ajaa.
-
Tuo voisi olla kova asia testata paalaimia yhdessä! Perusteella paalin paino, paalausnopeus kpl/ha, soveltuvuus karhotukselle, häiriöt. Keksiikö joku muita arvosteluperusteita.
-
Mchalea tuntematta ja arvostelematta. Minua ainakin harmittaisi jos paalinpaino ka 50 % olisi luokkaa 850 kg.
Asiakkaan rahojen tuhlausta...
Millä perusteela saan ensikesänä koneen koeajoon? Olisi mukava testata tuleeko isompia palleroita kuin 255:lla?
-
Kaikille tiloille isot paalit ei sovi. Varmon rehunjakovaunu ei jaksa nostaa kyytiin märkää 140cm paalia ja kuiva paali terän palautusliikkeellä avautuu niin paljon että ei sovi kunnolla kitaan.
Asiakas pyysi viime kesän kakkossadon paaleista tekemään max 130 cm kun oli tullut ikäviä kokemuksia ekasadon isommista paaleista.
Mikäli paalinpaino mittauksia tehdään oikea lähtökohta lienee paino tilavuus kuutiometriä kohti, se ja vain ainoastaan se kertoo todellisen paalin tiukkuuden.
3D käärinnällä onnistuu paalin ulkovaipan käärintä jos säätää valikosta sopivan käärintäohjelman. Tosin aloituksessa ja lopetuksessa tulee muovia hieman paalin päätyihinkin.
Mäkkäri paalaimena kyllä kiinnostaa, mutta reilu 20k€ suurempi väliraha estää vaihdon ko. merkkiin.
-
Uudessa KM:ssä oli testi jossa testattiin Mäkkäreitä ja uutta JD:tä. Paalin painoissa ei ollut eroja. Samaan tulokseen tultiin kun syksyllä testattiin vehnän oljella Kuhn remmikone vs. McHale V660. Samoja painoja saatiin paaleihin. Eli puheet uuden JD: tuplatiukkuuksisista paaleista on toistaiseksi paskaa!
Kyllä millä koneella vaan saa olkipaaleista painavia, kun nahkeana paaliin laittaa. Koneforumissa oli mainos, jossa kehuttiin JD:llä tehtyjä 950 Kg:n "kuivia" olkipaaleja. Varmaan moni Agri-uskovainen osaa olla kyseenalaistamatta tämän väitteen. :)
-
Uudessa KM:ssä oli testi jossa testattiin Mäkkäreitä ja uutta JD:tä. Paalin painoissa ei ollut eroja. Samaan tulokseen tultiin kun syksyllä testattiin vehnän oljella Kuhn remmikone vs. McHale V660. Samoja painoja saatiin paaleihin. Eli puheet uuden JD: tuplatiukkuuksisista paaleista on toistaiseksi paskaa!
Kyllä millä koneella vaan saa olkipaaleista painavia, kun nahkeana paaliin laittaa. Koneforumissa oli mainos, jossa kehuttiin JD:llä tehtyjä 950 Kg:n "kuivia" olkipaaleja. Varmaan moni Agri-uskovainen osaa olla kyseenalaistamatta tämän väitteen. :)
Toivalan agrin perimmäisen hallin uumenista löytyy JD990, liekö sisälle asti yhtään uskaltaneet viedä...monta tuoreen näköistä roonea oli vieressään myöskin...