Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6

Viestit - simppu

toivottavasti ei tänä vuonna tarvi yhtään auttaa, niinkuin ei viime vuonnakaan. ;D
täytyy koputella puuta.
eilen tuli korjattua linkomiesten jälkiä monta tuntia että saivat moton hakkuulle, polannetta oli 30-40cm
ja aina oli ajettu samaa kohtaa ettei isommalla raktorilla päällä pysyny >:( jättäkää ne lingot pihoille.
vaikka ei sais valittaa, olihan sillä työllistävä vaikutus 8)
kyllä varmasti tarvii,mut eri asia maksaako kukaan.
Eipä taida kannattaa muuta kuin ihan erikoiskohteisiin käyttää noin kallista vaseliinia. Mullakaan ei ole käytössä ihan halvimmat "valkoiset" vaseliinit, mutta ei myöskään mitään "ylihintaista". Shellin sininen retinax hd2 ja punainen srs 4000 on käytössä tällä hetkellä omiin kohteisiinsa. Punaista laitan oikeastaan kaikkiin muihin paikkoihin paitsi nopeasti pyöriviin laakereihin ja nivelakseleihin. Mieluummin rasvausta usein ja vähän kerrallaan kuin paljon kerrallaan. Kuitenkin öljy kuluu pois vaseliinista ja lika pääsee herkemmin laakereihin ym. jos ei rasvaile usein. Mustaa vaseliinia ei pidä ostaa eikä varsinkaan käyttää oikeastaan mihinkään. Ajan kuluessa kuivettuu ja voitelu sen jäkeen käytännössä nolla.
Tuota srs 4000 rasvaa olen pitänyt parhaana, tuntuu että vaikka miten pitkäksi venyisi voiteluväli niin uuden rasvauksen myötä pois pursuava vanha rasva tuntuu silti yhä rasvalta  :-\  Muinoin kun käytin halvimpia rasvoja niin "käytetty" rasva tuntui sormiin aina jotenkin huonolta.   Nimenomaan nivelakselien ristikoissa tuo srs 4000 on minun kokemusten mukaan aivan erinomaista.  Myös laakereihin olen alkuperäisen rasvan tilalle monesti vaihtanut tuon :)

srs:llä itekki menny ja ollu hintalaatu suhteeltaan hyvä, mustaa oon käyttäny joissain tapeissa.
no ei täsä millään 40€ taksoilla ajellakkaan. ja miten lasket urakan joka metsätien pätkälle?
juu kyllä varmasti menee kärkiauralla, mutta alueauralla ei enää meekkään.
se polannehan on varmasti mukava kärkiauralla pois ottaa? ei oo kokemusta.
tänään taas aukes yks metsätie. ei ollut tälle talvelle kertaakaan aurattu, jonkun verran vaan poljettu että polannetta riitti!
HUOM ilman ketjuja ja nastoja  ;D


Varmasti pystyy auraaman ilman nastojakin tai ketjuja. Mutta kun on äärimmilleen viritetyt urakka auravehkeet niin silloin nastat eli huippu pito on välttämätön, ja samalla mahdollistaa suuren siirtymä nopeuden. 8)

kyllähän ne tunnit juoksee siinä siirto ajossakin  :o en kyllä väitä että se 50cm kerralla lähtee, mutta kahella ajolla varmasti.
Metsätalous / Vs: Haapatukki
: 26.03.13 - klo:21:11
yks mehtä kämppä tehty haapa tukista, sahattiin n.6x6 tuumaseks. nyt ollu paikallaan 10v eikä huomaa juuri mitään eroa uuteen,
että kyllä johonkin järkevään kannattaa käyttää.
riippuu hinnasta  ;D jos  tm190 sais maskin/verkko osan halvemmalla niin ostasin heti  ::)
tänään taas aukes yks metsätie. ei ollut tälle talvelle kertaakaan aurattu, jonkun verran vaan poljettu että polannetta riitti!
HUOM ilman ketjuja ja nastoja  ;D
alliancen kummit ollu parhaimmat mitä itellä on ollu. vaikkakin maksaahan ne, mutta mitäpä ilmaseks sais.
juu ja kyllä se ajotaitoo vaatii varsinkin metsätiellä, ei se kaasupohjassa auta ryllätä.
hyvä esimerkki itellä kun toinen kone painaa 9tn ja toinen 6,5tn ja keveempi menee paremmin. ::)
juu ikään en oo mistään laakerin hirttämisistä kuullu ja kyllä paripyörillä on ajeltu, se on eriasia jos joku on niin tyhmä että pitää
paripyörissä saman ilmamäärän ku veturissa varmasti joku hajoo, jos ei vanteet niin sitten laakerit.
minun mielestä jos neljästä traktorista yksi vetolevy mennyt niin ei ole vielä vaihteisto ongelma, saa olla toista mieltä.
kyllä ilman ketjuja pitää pystyä aurata! metsäteitä ja maanteitä aurannut 20v. loppu talvi aina vähän hankala mutta onnisttuu, paljon
rengas merkistä, raktori merkistä ja auraus tavasta kiinnii. ketjut kuuluu metsään.
kyllä takapyöräinen hyvä on, urakoitsia käynyt kylvämässä, ei ole mennyt liian tiukkaan vaikka on ollut välillä märkääkin savikkoa,
normi jyrällä meinas aina mennä ja tupla työ määrä ;D
Vetolevyjä menöö ku leipää mutta niin kuulema muistakin.

yks vetolevy menny 8000h aikana seki johtu liiasta voimasta  ::)
Ei se ruuvvin asento vaikuta kukutukseen.

280hv M160:stä repäistynä 13-14l/h lautasmuokkaimen vedossa kun kiskotaan 20km/h 3m hevaa niin syvään kun menee.
Polkimen asennosta se kulutus on kiinni.

Napaongelmat lähinnä uudemmissa malleissa(60xx), tm:ssä menee aluevaihteiden synkrot herkemmin kun vanhemmissa. Huomaa rusahduksena aluetta vaihtaessa

Moottori Fordin, aikalailla pomminvarma. Voimaa saa liian helposti todella paljon lisää.

Sähkövikaa tuntuu olevan muissa merkeissä yhtä vähän/paljon

voi kai sen nuinkin sanoo.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6