Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe massey-ferguson  (Luettu 17078 kertaa)

artolu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
massey-ferguson
Olisiko kenelläkään asiallista kommenttia vanhemmista Massey-Ferguson neliveto traktoreista?200 - 600 -300 sarjat kiinnostaa.olen kuullut puhuttavan että etuakselit eivät olisi kovin kestäviä?Pitääkö paikkansa?Entä muuten,minkälaisia käyttökokemuksia?
Ja pikku pojat sitten,ei tarvitse osallistua tähän keskusteluun meidän tarktori on parempi kuin teidän...linjalla.Hiekkalaatikot on kinastelua varten.

Viimeksi muokattu: 11.09.08 - klo:18:06 kirjoittanut artolu

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: massey-ferguson
Olisiko kenelläkään asiallista kommenttia vanhemmista Massey-Ferguson neliveto traktoreista?200 - 600 -300 sarjat kiinnostaa.olen kuullut ouhuttavan että etuakselit eivät olisi kovin kestäviä?Pitääkö paikkansa?Entä muuten,minkälaisia käyttökokemuksia?
Ja pikku pojat sitten,ei tarvitse osallistua tähän keskusteluun meidän tarktori on parempi kuin teidän...linjalla.Hiekkalaatikot on kinastelua varten.

390 turbotettuna oli. Näpsäkkä ylitehokas kone painoonsa (toki tuo ruuvattu). Oleellisimpia ongelmia:
Nostolaitteen kansi oli halki (varaosamyyjän mukaan noi kannet kulutustavaraa)
Taka-akselin ja etuakselin stefat vuoti
Vaihteensiirtäjä oli p-stä, tuos oli se ihana speedshifti, kertojan vaihto onnistui ehkä joku 1/10 ensimmäisellä yrittämällä.
Koppi on kyllä siten mukava, että kaikki on suht. ergonomisesti käsillä kunhan siihen pääsee, mutta älyttömän ahdas.

Ei tuo paha ollut silti, pienempään käyttöön hyvin käteensopiva traktori. Mutta en jäänyt kaipaamaan.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: massey-ferguson
300-sarja ollut kakkostraktorina meillä 2 kpl. Eka oli täyssusi, täynnä pikkuvikoja. Myyjä sitten jotenkin eksyi meille jonkun vuoden päästä ja tarjosi uutta vaihdossa, saatiin uusi -94 hyvällä kaupalla. Etuakseli paljon parempi eikä ole ollut ongelmia. Kytkinlevy on vaihdettu, koska paljon vekslaamista meillä. Muuten on ollut vaivattomia ja edullisia tunteja.

Tuosta löytyy paljon sellaisia ominaisuuksia mitä saa hakea paljon uudemmasta kilpailijasta: neliveto ja lukot sähköisiä, työvaloja ympäri hytin, 2 tuuletinta eli lämpöä/viileyttä on riippumatta keleistä eikä ikkunat huurussa, helppo ja edullinen huoltaa, kevyt ja etenee pehmeällä hyvin, pitkä akseliväli joten hyvä kyntökone, hydrauliikka 62 L/min yhdistetyllä tuotolla, erittäin polttoainetaloudellinen, yksi (1!) vaihdekeppi täyssynkronoidulla vaihteistolla + suunnanvaihtaja, sähköpistokkeita työkoneille, kattoluukku, avara näkymä, hyvin toimiva hydrauliikka.

Haittana lähinnä hytin ahtaus ja muoviosien laatu. Enkä suosittele "kovaan käyttöön", koska tuntuu jotenkin heppoiselta, menee rikki jos kolahtaa johonkin, etenkin halpa Ylö-koukku ja sivurajoittimet + pallonivelet...Lisäksi välitykset ovat aika raskaita tieajoon kuormalla. Jos löydät hyvän yksilön joka on seissyt tallissa niin osta, käyttökone jota ei ole huollettu ja seissyt hangessa hyvin epävarma. Maavaraa saisi olla enemmän.

Maitopoika

  • Vieras
Vs: massey-ferguson
Jaa 390 turbolla ja metsämalli oli.Ketterä peli ja käteen sopiva.Tehoon nähden kevyt eli nurkkaajossa ja pikkupyörityksessä kätevä.Etuakselin kestävyydestä ei tietoa kun ei ollut siinä kuormaajaa.Ohjaamo tosi lämmin kun puhaltaa myös lattialle ilmaa.Voi vaikka saappaat kuivatella.

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: massey-ferguson
MF399 oli muutaman vuoden sillä vaihteella jota kukaan ei opi ymmärtämään. Jotakin jousia vaihdettiin ja sitten taas hetken toimi, ja taas vaihdettiin jousia jne..

Edellinen omistamani kone oli MF-165, todellinen ikiliikkuja. Tästä oli laatu huonontunut aika lailla.

On toki todettava että aika,paikka ja vaatimukset olivat/ovat/ja varsinkin nyt ovat täysin erilaiset kaikkiin koneisiin, jotenka en mitään yleisarviota anna.

MF399 oli hyvä kone jos unohdetaan mainitsemani puutteet vaihteissa. Käyttöominaisuudet kohdallaan, tehoa oli ja kone oli kevyt. Äestykseen aivan huippu.

Kone meni vaihtoon nostolaitteen tehon takia. Teho ei ollut nevakäytössä riittävä, vaikka oli pellolla ihan OK.

Nyt on hienoinen kaipuu kyseistä konetta kohti. Oma ikä kasvaa, nevahommat hoidetaan muilla koneilla. Mullit voisi ruokkia juuri tuolla vanhalla MF-399, jos se vain olisi rivissä.

Jos jollakulla on hyvä toimiva rivissä niin ei muuta kun vinkkiä. Ostan heti pois kuljeksimasta.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: massey-ferguson
390 turbo on apevaunun edessä ja kyllä se siinä juuri menee. Aikaisemmin sillä ajettiin tarkkuussilppuria, mutta remontit tuli niin kalliiksi, että se piti laittaa kevyempiin hommiin. Vajaa 5000 tuntia mittarissa ja nyt on mennyt muutama vuosi ilman remontteja. Aikaisemmin niitä oli jatkuvasti johtuen pienestä kytkimestä. Nurkka-ajossa se on ketterä peli ja suunnanvaihdin on kätevä, vaikka mekaaninen onkin.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: massey-ferguson
Olihan noita ferguja kultamahasta lähtien melkoinen määrä. 3-pyttyisestä kutoseen. Yhdessäkään ei ollut mitään suurempaa vikaa. Uskon kyllä jossain turvesuohommassa olevan kovilla,mutta miksi fiksua konetta käytetään työssä jossa joku yksinkertainen maamoottori (esim.vallu) kelpaa.

Amos

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: massey-ferguson
Talossa oli 165, 168, 675, 690 Turbo ja viimeiseksi 3075. 675 ja 690 pelasivat ihan kivasti, huonoina puolina tehoton lämppäri ja vaihdekepit keskellä lattiaa. Hyvää ainakin ylivertaisen tarkka nostolaite. 3075 oli voimansiirroltaan hyvin moderni vuonna 1994 meille tullessaan ja sähkönostolaite oli toiminnaltaan yhtä tarkka kuin olivat vanhempien mekaaniset -edelleen paras talossa ollut kyntötraktori-. Lämppäri edelleen tehoton. Quadram-kone oli ominaisuuksiltaan muuten mukava mutta soppa maistui kiitettävästi. Kokonaisuutena Massikat olivat käteen sopivia ja miellyttäviä. Ranskalaisten miinuksena olivat pikkuviat.

Mutta niin muuttuu maailma ettei enää talosta muuta Massikkaa löydy kuin 765 mk. 2

mf_185

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: massey-ferguson
meillä on 690 super 4wd ajettu 9015h, eikä konetta aukastu kertaakaan, kiertää 2400rpm,huollot on kuitenkin tehty. kone ei syö öljyä juurikaan,ja polttoaneen kulutuskin on vähäinen mitä vertaa esim saman ikäluokan valmettiin. 690 on vedetty 4 siipisiä 14" auroja, ja hyvin vetää!traktorin ohjaamo on kyllä viihtyisä,lämmin eikä mikään meluisakaan..amos kirjoittaa huonona puolena lämppäri,se on sen oma mielipide,mutta mun mielipide on se,että traktorin hytti on todella lämmin,kovallakin pakkasella!

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: massey-ferguson
699 vm -85 on joka päiväisessä ajossa. Ollut monessa mukana niinku Hankkijakin, yli 6000 tuntia mittarissa.
Perusvarma, mukava ajettava, hytti hyvä, eteenkin kulku sinne. Kytkin korjattu äskettäin. Ollut soranajossa tolkuttomasti. Polttoaineen kulutus todella kohtuullinen. Ei ole etupäähän tehty remonttia, on kyllä rasvattukin.

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: massey-ferguson
Mun mielestä 600-sarjassa on kyllä erinomainen lämmityslaite tuoreempiinkin traktoreihin verrattuna. Ratti on ihmeellisessä asennossa ensimmäisissä versioissa, joissa ei ole säätöä, jonka saa kyllä asennettua jälkeenpäinkin. Ohjaamo kaikkiaan pesee 05-sarjan Valmetin 6-0 ja tuuletuksen osalta 20-0.

mf_185

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: massey-ferguson
mulle on kerrottu että 600 sarjalaisen rattia saa muutettua ilman sitä säätöominaisuuttakin,mutta miten??kertokaa!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: massey-ferguson
mulle on kerrottu että 600 sarjalaisen rattia saa muutettua ilman sitä säätöominaisuuttakin,mutta miten??kertokaa!

Jaa emmä oo huomannu, muttei sitä oo tarvinnu muutellakkaa, ku se on laitettu heti kerralla oikeaan paikkaan ja oikeaan asentoon tuos meidän 690:s
tethering holes to their concave windings