Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita  (Luettu 17208 kertaa)

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
samaa mieltä kylmiksen kanssa, lukon pitäisi pitää. mutta mitä hittoa se lukko auttaa jossain mäen laskussa?
toki mun lukon käyttö rajoittuu vain siihen kun jään jonnekin kiinni ja irti pitäisi päästä :o

Se lukon käyttö vaikuttaa varsin paljon silloin kun pitoa on epätasaisesti. Mikään pyörä ei lähde luistamaan vaikka pito vaihtelee. Kun taas irroittaa lukon niin raktorista tulee kelkka samantein kun toisen puolen pyörät menee liukkaalle.
Juu ja varmana menee suoraan kun on lukot päällä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
samaa mieltä kylmiksen kanssa, lukon pitäisi pitää. mutta mitä hittoa se lukko auttaa jossain mäen laskussa?
toki mun lukon käyttö rajoittuu vain siihen kun jään jonnekin kiinni ja irti pitäisi päästä :o

Se lukon käyttö vaikuttaa varsin paljon silloin kun pitoa on epätasaisesti. Mikään pyörä ei lähde luistamaan vaikka pito vaihtelee. Kun taas irroittaa lukon niin raktorista tulee kelkka samantein kun toisen puolen pyörät menee liukkaalle.
Juu ja varmana menee suoraan kun on lukot päällä.

kyllä se kun hiljaa menee niin vähän kääntyykin jos tarve. Kyllä itse käytän paljon hankalissa paikoissa lukkoa myös mäkiä laskiessa. Mutta nyt tämä iso kyllä karkaa kun lukko irroittaa kun painaa jarrua. Toki olisi hienoa jos keskiasento olisi toteutettu niin että se irroittaisi kun painaisi ohjausjarrua mutta nykyvehkeessä keskiasennossa ei saa edes lukkoa päälle muuta kun sudittamalla raktoria pyörät suorassa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Eikö sitä vois nuo ABS jarrusysteemit traktoriinkin laittaa,ainakin liikennetraktoreihin.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Kyllä minulla on lukot kiinni viimeisessä asennossa. Paineli jarrua tahi väänteli rattia.

Kävinpä kokeilemassa ja kyllä se jarrusta kytkee pois päältä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Eikö sitä vois nuo ABS jarrusysteemit traktoriinkin laittaa,ainakin liikennetraktoreihin.

Olisihan tollaset hienot mutta kun tietää raktorin käygön ja monenomituiset työlaitteet niin ehkä parempi että ei hifistele tollasten kanssa. Sekin kun jos saisi edes kärryn ja raktorin jarrut toimimaan synkronissa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Eikö sitä vois nuo ABS jarrusysteemit traktoriinkin laittaa,ainakin liikennetraktoreihin.
Niitähän on ollut jo kauan:
http://youtu.be/4PuN-JZnIZI
Sinun menestyksesi on erikoisamme

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65528
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
ja kukas se tänä talvena juuri aurapenkan ylitystä kehuikaan tuolla abs systeemillä   vaimikälie ollu... ei päässy yli kun ei pyörän sallinnu vetään ja sitten kun kuittas pois päältä niin sittenpä heilahti yli.         liian hienoa tälläseen vaihtelevaan maisemaan... ei toimi!

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
En ihan ymmärtänyt vemsin pointtia tuosta alamäkiajosta lukot päällä. Jarrullakin takapyörät pyörivät lähes yhtenä puuna ja lisäksi kärryn jarrut aktivoituvat. Ainoa tilanne, missä itsellä on tullut lukko mieleen jarrutuksen yhteydessä, oli kun etupyöristä toinen oli sulalla ja toinen jäällä eli etupyörät alkoivat pyörimään vastakkaisiin suuntiin ja vain takapyörät jarruttivat. Tähän tosin auttaisi oikeat nelipyöräjarrut eli etunavoissa olevat jarrut. Tämä tilanne sattui maantiellä, jolloin lukon käyttö muutenkin mahdotonta.

Suunnittelijat käyttävät koneita satunnaisesti, mutta koska ovat ammatiltaan suunnittelijoita ja käytttävät työaikansa suunnitteluun, he eivät tietenkään ehdi ajelemaan tuotoksillaan ammattimaisesti. Tätä varten on erilaisia testaajia, joko firman palkoilla tai "ammattikuskeja", jotka tekevät tätä testausta. Osa testaajista tosin saattaa olla merkkiuskollisia (sokeita) tai testaajastatuksen menetyksen pelossa kirjoittavat vain positiivisia raportteja, jos ylipäänsä kirjoittavat. Koita siinä sitten olla suunnittelija. Lisäksi ekonomi hengittä niskaan ja antaa rahallisen viitekehyksen, jossa toimitaan. Suunnittelija ei myöskään juuri ajatusta uhraa kommenteille, kuten aivan paska, ettekö pysty parempaan jne jne. Näille kommenteille ja niille muutamille puusilmille, jotka tekevät ihan käsittämättömiä temppuja koneillaan, nauretaan kah*****nilla porukalla. Suunnittelija voi uhrata ajatuksen, jos korjattava asia perustellaan asiallisesti ja saman tapaisia ehdotuksia tai havaintoja on tullut muualtakin. Ehdotuksen täytyy lisäksi soveltua tuotantoon ja lakipykäliin. Varaosakirjat, ja -varasto täytyy päivittää ja huoltoa täytyy informoida muutoksesta, näin esimerkiksi. Ja ekonomin täytyy se hyväksyä eli voittoa pitää tulla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Kaikissa traktoreissa pitäis olla lukko samalla tavalla kuin nykyisissä massikoissa.

On perinteinen pysyvä lukko ja sitten tuollainen kynnössä (ja kaikissa muissakin peltotöissä jos sattuu vaatimaan) käytettävä nostolaitteiden kautta toimiva lukko. Ei oo tullu kyllä kokeiltua heittääkö jarrusta pois sitten tuon normilukonkin.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Onko vms kuullut ketjuista koskaan puhuttavan nehän laitetaan pyöriin kun lähdetään tositöihin eikä leikkimään ja liukastelemaan.
Ketjut kuuluu metsään ei maantielle.
Itte kokeilin yhdessä koneessa kerran näitä fast track ketjuja, pystyi ajamaan lujaa ja tautinen pito, mutta tarpeeksi kireällä pitäen söi renkaan kylkiä ja kesti vajaan kuusi viikkoa, jonka jälkeen laitettiin vielä pari kiloa ketjujatkoja kun katkeilivat koko ajan ja pakko todeta ei ole ketjut mun käyttöön.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
En ihan ymmärtänyt vemsin pointtia tuosta alamäkiajosta lukot päällä. Jarrullakin takapyörät pyörivät lähes yhtenä puuna ja lisäksi kärryn jarrut aktivoituvat. Ainoa tilanne, missä itsellä on tullut lukko mieleen jarrutuksen yhteydessä, oli kun etupyöristä toinen oli sulalla ja toinen jäällä eli etupyörät alkoivat pyörimään vastakkaisiin suuntiin ja vain takapyörät jarruttivat. Tähän tosin auttaisi oikeat nelipyöräjarrut eli etunavoissa olevat jarrut. Tämä tilanne sattui maantiellä, jolloin lukon käyttö muutenkin mahdotonta.

Suunnittelijat käyttävät koneita satunnaisesti, mutta koska ovat ammatiltaan suunnittelijoita ja käytttävät työaikansa suunnitteluun, he eivät tietenkään ehdi ajelemaan tuotoksillaan ammattimaisesti. Tätä varten on erilaisia testaajia, joko firman palkoilla tai "ammattikuskeja", jotka tekevät tätä testausta. Osa testaajista tosin saattaa olla merkkiuskollisia (sokeita) tai testaajastatuksen menetyksen pelossa kirjoittavat vain positiivisia raportteja, jos ylipäänsä kirjoittavat. Koita siinä sitten olla suunnittelija. Lisäksi ekonomi hengittä niskaan ja antaa rahallisen viitekehyksen, jossa toimitaan. Suunnittelija ei myöskään juuri ajatusta uhraa kommenteille, kuten aivan paska, ettekö pysty parempaan jne jne. Näille kommenteille ja niille muutamille puusilmille, jotka tekevät ihan käsittämättömiä temppuja koneillaan, nauretaan kah*****nilla porukalla. Suunnittelija voi uhrata ajatuksen, jos korjattava asia perustellaan asiallisesti ja saman tapaisia ehdotuksia tai havaintoja on tullut muualtakin. Ehdotuksen täytyy lisäksi soveltua tuotantoon ja lakipykäliin. Varaosakirjat, ja -varasto täytyy päivittää ja huoltoa täytyy informoida muutoksesta, näin esimerkiksi. Ja ekonomin täytyy se hyväksyä eli voittoa pitää tulla.

Ei muuten takapyörät pyöri läheskään yhtenä puuna jos lukko ei ole kiinni. Alamäessä jos toinen taka pyörä on hiekalla ja toinen jäällä niin kyllä se jäällä oleva on lukossa vaikka toine  pyörisi kuinka. Jarrutusvoima on siis molemmille kyllä sama. Sama ilmiö on toisinkinpäin eli mäessä jos lähtee liikeelle niin liukkaalla oleva pyörä sutii mielellään ennen kuin hiekalla oleva rupee vetämään. Lukkohan pamahtaa kiinni vasta kun saa jalan kokonaan pois jarrulta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Kaikissa traktoreissa pitäis olla lukko samalla tavalla kuin nykyisissä massikoissa.

On perinteinen pysyvä lukko ja sitten tuollainen kynnössä (ja kaikissa muissakin peltotöissä jos sattuu vaatimaan) käytettävä nostolaitteiden kautta toimiva lukko. Ei oo tullu kyllä kokeiltua heittääkö jarrusta pois sitten tuon normilukonkin.

Nykyään ei olisi varmasti paha tehdä toi välilukko siten että löytyisi parametrisivu missä määritellään mikä kytkee ja mikä irroittaa lukon. Toki vaatisi ohjekirjaan perehtymistä että osaisi käyttää mutta kun esim laittais päisteautomatiikkaohjelmaan koneet niin sinne öljynvirtausparametrien jatkoksi voisi laittaa speksit millä lukko menee päälle ja millä pois. Näitä parametrejähän luetaan jatkuvasti. Sitten vaan vaihtaisi koneen tyypin niin parametrit olisi erit.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Hosku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Tuo lukon aukeamisominaisuus oli yksi syy miksi siirryimme metsässä n sarjaan. Meillä ei ole ollut koskaan nelikossa ketjuja. Ajetaan metsässä lukko päällä ja tiukemmissa käännöksissä autetaan kääntöjarrulla.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Tuo lukon aukeamisominaisuus oli yksi syy miksi siirryimme metsässä n sarjaan. Meillä ei ole ollut koskaan nelikossa ketjuja. Ajetaan metsässä lukko päällä ja tiukemmissa käännöksissä autetaan kääntöjarrulla.
Elikkä "harrastelet" metsässä. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Hosku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Miksi ei suunnittelijat ikinä käytä koneita
Täsmälleen ja kirjaimellisesti.