Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: {o|o} - 15.11.16 - klo:12:45
-
Koetin hakea vanhoja ketjuja ilman tulosta, niin avaan uuden
Valtran Grammer-ilmpenkki tyhjenee ja painuu alas. Kytkimestä täyttyy ja nousee.
Onko tyyppivika? Korjauskeinot?
Kiitos jo etukäteen!
-
Asiaa sivuten, oma Peura oli huollossa ja mm. penkin sähköissä oli häikkää. Korjasivat johdot ja kiinnittivät ne nippusiteellä ilmaletkuun. Tuloksena se, että nyt johdot vääntävät hieman ilmaletkua ja penkki laskeutuu alas yön aikana. Laiskuuttani en ole vielä saanut johtoja kiinnitettyä muualle tai ruikutettua huonosta asennuksesta.
Eli epäilisin vuotoa, tuurilla liittimistä... Saippuavettä kehiin?
-
Juu yleensä ongelma on ns helppo, eli joku liitin vuotaa tai sitten se kytkin jumittaa eikä palaudu siihen keskiasentoonsa. Harvoin niissä oikeaa vikaa on.
-
Voi olla jousipaljekin vuotava, niitäkin pitäisi jostakin olla saatavilla varaosana.
-
11-D renkaanpaikkausaine tai.... :D ;D
(http://static2.motonet.fi/img/6/602010/300/602010.jpg)
-
Koetin hakea vanhoja ketjuja ilman tulosta, niin avaan uuden
Valtran Grammer-ilmpenkki tyhjenee ja painuu alas. Kytkimestä täyttyy ja nousee.
Onko tyyppivika? Korjauskeinot?
Kiitos jo etukäteen!
Minkä ikäinen istuin?
-
Myy se lentokoneeseen jos se osaa laskeutua automaattisesti
-
Myy se lentokoneeseen jos se osaa laskeutua automaattisesti
Miehen kivekset on ku vuotava ilmaistuin, iän karttuessa kivekset laskeutuu alaspäin.
No, ilmaistuimen voi korjata tai vaihtaa, kiveksiä ei.
-
Koetin hakea vanhoja ketjuja ilman tulosta, niin avaan uuden
Valtran Grammer-ilmpenkki tyhjenee ja painuu alas. Kytkimestä täyttyy ja nousee.
Onko tyyppivika? Korjauskeinot?
Kiitos jo etukäteen!
Otat se pierupenkin pöydälle ja alat suolistamaan otsalampun ja vuodonilmasimen kanssa.
-
Myy se lentokoneeseen jos se osaa laskeutua automaattisesti
Miehen kivekset on ku vuotava ilmaistuin, iän karttuessa kivekset laskeutuu alaspäin.
No, ilmaistuimen voi korjata tai vaihtaa, kiveksiä ei.
Rekarton penkki, ei kivekset laskeudu.
-
Iso G löysi hyvät huoltokirjat penkille. Täytyy availla, kunhan saa tulevan selkävaivaisen kaveriksi nostamaan jakkaran kajuutasta ulos :)
-
juuri tuo saada penkki pois kopista on se tuskallisin vaiva! ite vaihoin itekseen nyyn penkin aikoinaan ja kyllä sai takaikkunan kautta ähertää... pitäs purkaa osiin... yllättävän monimuotoinen ja painoa sopivasti... vanhukselle!
-
Ei sitä tutkinnan takia tarvitse pois ottaa, ehkei edes korjauksen. Jos noinkin kova vuoto, se saattaa jopa kuulua. Fairy vettä suikuttaen kuplat näkyvät. Paikkaaminen polkupyöräpaikalla, tai hyvällä teipillä. Usein hajalla kohdasta, josta palje saa pohjakosketuksen, tai letkut. Rakettihomimista ei tässä ole kyse, enemminkin henkimaailman juttuja.
-
Nostaa kattoluukusta, ei käy selänpäälle.
-
Mutta se kattoluukun tekeminen saattaa käydä :)
-
Koetin hakea vanhoja ketjuja ilman tulosta, niin avaan uuden
Vipu jumissa?
Ei palaudu pitoasentoon??
Valtran Grammer-ilmpenkki tyhjenee ja painuu alas. Kytkimestä täyttyy ja nousee.
Onko tyyppivika? Korjauskeinot?
Kiitos jo etukäteen!
-
Putki puhki. Mistäs tuollaista ohutta pneumatiikkaputkea (vai -letkuako se on)?
-
Putki puhki. Mistäs tuollaista ohutta pneumatiikkaputkea (vai -letkuako se on)?
Laittaa kunnon letkun ja heittää sen vanhan kokonaan pois silmistä. Sillä ei oikeasti tee mitään.
Etra on yks, netti on paras.
Toinen vaihtoehto on syöttää penkille viagraa.
-
Putki puhki. Mistäs tuollaista ohutta pneumatiikkaputkea (vai -letkuako se on)?
Laittaa kunnon letkun ja heittää sen vanhan kokonaan pois silmistä. Sillä ei oikeasti tee mitään.
Etra on yks, netti on paras.
Toinen vaihtoehto on syöttää penkille viagraa.
Palje täyteen uretaania?
-
Putki puhki. Mistäs tuollaista ohutta pneumatiikkaputkea (vai -letkuako se on)?
Hyvinvarustetusta hydrauliikkaliikkeestä löytyy, esim. hiflex
Omassa grammerissa on se venttiilin vipu nyrjähtänyt ja se hantaaki lähtenyt aikapäiviä sitten paikaltaan. On hankalakäyttöinen, mut kun venttiili pitää ilmansa muutaman tunnin ajan, niin en ole viitsinyt alkaa korjaamaan. Noissa pidetään normaalina jos penkki laskeutuu yön aikana ala-asentoon, mut ajossa pitäis paineiden pysyä.
Kerran oli koeajossa yks kone jossa oli penkki irti kääntölevystä ja johdot jääneet jonnekin väliin. Teki sitten sitä että satunnaisesti ajossa laski ilmat penkistä. En tuota viitsinyt heti alkaa tutkimaan, mutta olishan tuo kannattanut kun oli pieni ja helposti korjattava vika kyseessä.
-
Sopivalla liimakutistesukalla voi yrittää korjata ongelmaa.
-
Jossain penkissä oli ilmeisesti roska venttiilin välissä. Veti penkin täyteen ja sitten päästi ilmat vauhdilla pellolle ni korjaantui. Lähti varmaanki roska pois välistä.
-
Jossain penkissä oli ilmeisesti roska venttiilin välissä. Veti penkin täyteen ja sitten päästi ilmat vauhdilla pellolle ni korjaantui. Lähti varmaanki roska pois välistä.
Apuapella on roska venttiilissä, Sultan suolessa.
No voi hemmetti, anteeks.