Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: koivumaki - 18.11.10 - klo:14:19
-
tuli tuossa katteltua puskuvaunuja.Omaa kokemusta ei ole.Saimme kuulla melko kovia lausuntoja täkäläisestä markkinajohtajasta,liekö ainoa markkinoillakin.Comments?
-
Ei kai Fliegel ainoa ole, onhan niitä ainakin Pronar Saarikoneella http://www.saarikone.fi/?page_id=34 ja Krampella on puskuvaunu myös niitä kait Yrma myy jos joku sieltä niitä ymmärtää kysyä?
Krampellahan on myös mattopohjapurkaimella oleva kärry, kuinkahan lienee sen toiminta?
-
Eurotierissä katteltiin tuota Krampen mattopurkukärryä.Kyllä ainakin siirrettävät materiaalit on rajattava jotenkin.
-
Mikäs tässä puskuvaunussa on se juttu? Mahtuu lypsyjakkarankin alle tyhjentämään kuorman???
-
tuli tuossa katteltua puskuvaunuja.Omaa kokemusta ei ole.Saimme kuulla melko kovia lausuntoja täkäläisestä markkinajohtajasta,liekö ainoa markkinoillakin.Comments?
Niin... no... Käyttötarkoitus ratkaisee, mutta mä oon ollu tyytyväinen tuohon flyykeliin. On sillä jo muutamia kuutioita rehua täyttöpöydälle kuskailtu (25m3 joka toinen päivä 22. syyskuuta lähtien) ja hoitaa hommansa oikeesti hyvin. Ei oo kippaavilla ja pohjapurkavilla mitään jakoa tuohon työhön, mutta kuten sanoin, käyttötarkoitus... Muuten kiinnostaa, millaisia "kovia lausuntoja" kuului?
Muutenhan puskutyhjennysvaunun paras ominaisuus on just tuo tyhjennystapa, toinen kevyiden ainesten tiivistysmahdolisuus. Kaatumisriski pienempi kuin kippaavilla, mahtuu kohtuullisen matalistakin oviaukoista..., mutta peräreppu auki ei pääse sitte ulos, joten pieni harkinta auttaa. Tosiasia on sekin, ettei kysees oo ihan jokaperustäppärijampan kärry. Vaatii huolellisen kuskin kuormaamaan, ettei laitoja kolhita... ainakaan paljon. Mutta.. en tuota muuhun kärryyn vaihtaisi.
Krampea tuos just kattelin... Keine Abschiebewagen haben sie... Toi Rollbandwagen vaatinee kyllä kuskattavan materiaalin rajausta, ei teräviä esineitä.
-
Minkä kokoinen KJLn vaunu on ja mitä semmoisen hintataso on?
-
ASW253, kokonaispaino 20tn, tingitty hinta jotain alle neljäkymppiä, tarkempaa ei kannata sanoa, kun varustetaso ja tinkiminen vaikuttaa hintaan... Täytyy kuitenkin muistaa, että tuon täytyy nyt kestää meidän ajoa muutaman jrunkkarin verran.
Taitaa olla hinnat perusvarustuksella, perusperusperushinnatalkaen jotain 36jarisat luokkaa ellen pahasti väärin muista.
-
minkähänlaisia jäätymis ongelmia talvi tuo tullessaan?
-
Pikaisesti tuli Hannoverissa noita puskuvaunujakin vilkaistua. Joissain merkeissä on ilmeisesti kiinteäkin etulaita pusklaidan lisäksi. Voiko sinne mennä vahingossa esim säilörehua väärään väliin?
-
http://www.hb-brantner.at/18.html
Hinnastokin löytyy http://www.hb-brantner.at/typenuebersicht1.html
-
minkähänlaisia jäätymis ongelmia talvi tuo tullessaan?
Ei ainakaan vielä mitään, mutta seurataan tilannetta. Liukukiskot muutenkin pitää ajoittain rasvata.
-
Mitenkä esim maansiito puskurissa se kisko siinä pohjassa mallia T
Jos siihen iso kivi tipautetaan niin... taitaa jäädä lava taakse asti siirtymättä.
-
Ei vieläkään mitään ongelmia pakkasesta huolimatta... seuraillaan.
Plyykelin maansiirtoversiosta ei havaintoja/tietoa, etten osaa sanoa, miten herkkis tuollainen on isolle kivenlohkareelle... kai järjen käyttökin on kuormaukses sallittua?
Niin joo... sitten on vielä noiden aiemmin lueteltujen merkkien lisäksi tämmönenkin paja tuolla Saksanmaalla...
http://metallbauguide.com/johann_demmler/page=CMS_2357_page
Maahantuojana Maitekno.
Tyhjennyksen loppuvaihe kai samantapainen kuin Pronarin versios. Yhtäkkiä vaikuttais teleskooppisylinteriltä tuo tunkki... mietityttää vaan, että miten teleskooppisylkyn saa pakittamaan? Imemällä helkutisti?
Tuo vetoaisan ja rungon etupään hahlo vaikuttaa kuvasta päätellen hennommalta kuin Flyykelis, mutta kaiketi asiallinen kärry tuokin.
-
Mikäs tässä puskuvaunussa on se juttu? Mahtuu lypsyjakkarankin alle tyhjentämään kuorman???
No sekin, ja ettei tarvii kärrýä repiä takaisin pystyyn, niin kun käy, jos lava ylhäällä ajaa jäätyneen mykrän pesän yli ;D
-
Mikäs tässä puskuvaunussa on se juttu? Mahtuu lypsyjakkarankin alle tyhjentämään kuorman???
No sekin, ja ettei tarvii kärrýä repiä takaisin pystyyn, niin kun käy, jos lava ylhäällä ajaa jäätyneen mykrän pesän yli ;D
Nääh, ei käy. Aakeella laakeella käy. Ne kun ei oo vielä käsittäny mitä tarkottaa kantavuus. Ajetaan tuhteilla kukkukuormia soraa ja sit ku kippi on vitullaan ja kärryt nurin, laitetaan pottikseen kuva ja siinä lukee:
Notta rasvausasento. Moomma aina rasvannu kärrit kylellään.....
-
. Yhtäkkiä vaikuttais teleskooppisylinteriltä tuo tunkki... mietityttää vaan, että miten teleskooppisylkyn saa pakittamaan? Imemällä helkutisti?
Olisko kaksitoiminen teleskooppisylinteri?(http://www.hydraulicspneumatics.com/Content/Site200/Articles/05_01_2003/21653Figure03jp_00000011776.jpg)
-
. Yhtäkkiä vaikuttais teleskooppisylinteriltä tuo tunkki... mietityttää vaan, että miten teleskooppisylkyn saa pakittamaan? Imemällä helkutisti?
Olisko kaksitoiminen teleskooppisylinteri?(http://www.hydraulicspneumatics.com/Content/Site200/Articles/05_01_2003/21653Figure03jp_00000011776.jpg)
Aijaa... noinko se onkin toteutettu. Hyvä, kun oon ollu niin laiska, etten oo jaksanu ottaa asiasta selvää niin nyt sen saa valmiiksi näytölle paloiteltuna ja tarjoiltuna... kiitos. Monimutkainen rakenne panee vaan epäilemään toimivuutta pitkällä aikavälillä.
-
http://www.youtube.com/watch?v=--6qKLqHYAw&translated=1 Krampen liukuhihnakärry....
-
Oli taannoin lähipiirissä vastaava kapistus turpeen ajos.
45 m3 läävä,liikkuvalla etuseinällä, vaijerivinssilä palautus.
matto liukui vaneripohjan päällä,paineilmaa väliin,et sai liikkeelle.
Varsinkin potunajos- kuorma 25 tn.
-
Oli taannoin lähipiirissä vastaava kapistus turpeen ajos.
45 m3 läävä,liikkuvalla etuseinällä, vaijerivinssilä palautus.
matto liukui vaneripohjan päällä,paineilmaa väliin,et sai liikkeelle.
Varsinkin potunajos- kuorma 25 tn.
Naapurissa pottukärrynä tuollainen hihnakärry, puolikas tosin, voi vetää rekallakin. Pätevän oloinen kampe, vetää 40m3 (tai 40tonnia ???) ja saa ajaa kesäperunalla pellolta suoraan lajittelulinjaan kiinni, vähenee kolhut ruokaperunoissa kun ei laatikoiden kautta pelata.
-
HTT tietää että nuot Flieglit venyy joka suuntaansa, hieman kuten multivatkin
Fliegl muuten teki kauaan sitten aikas idearikasta vannasahaa
Mullekin MArtin Fliegl soitteli ja pyysi kauppaamaan sitä tänne havupuuvyöhykkeelle
Terä kulki jotenkin 45 asteen kulmassa ja irroitettu siivu putosi itsekseen sahan vierelle
:-\
-
HTT tietää että nuot Flieglit venyy joka suuntaansa, hieman kuten multivatkin
Fliegl muuten teki kauaan sitten aikas idearikasta vannasahaa
Mullekin MArtin Fliegl soitteli ja pyysi kauppaamaan sitä tänne havupuuvyöhykkeelle
Terä kulki jotenkin 45 asteen kulmassa ja irroitettu siivu putosi itsekseen sahan vierelle
:-\
HTT:n ja worsan uutiset nyt voi jättää omaan arvoonsa. Oli muuten flyykeli kuitenkin ainut vaihtoehto meidän ajoon. Vasta aika näyttää venyykö vai vanuuko. Tosiasia on sekin, että jos rauta ei jousta, se murtuu eli liian jäykkäkään ei saa olla. Muuten fiksusti kasattu tuo flyykeli, kun moneen muuhun laitteeseen vertaa... Varmaan ois ostettu kotimainen puskutyhjennysvaunu, jos joku sellaista tekis ja vielä halvemmalla kuin ulkomaalaiset vaan eipä taida tehdä... ainakaan vielä, jos koskaan.
Itse asiassa on ollu ajatuksena tehdä pienkuormaimen perään kärry ja alun perin kippaavasta suunnitelmasta oonkin kallistumas puskevan kannalle. Jos vain joskus ehtis.
-
Miksi tos Krampen kärryis toi hihna lähti takaasipäin kun kuorma oli tyhjä? ???
-
HTT tietää että nuot Flieglit venyy joka suuntaansa, hieman kuten multivatkin
Fliegl muuten teki kauaan sitten aikas idearikasta vannasahaa
Mullekin MArtin Fliegl soitteli ja pyysi kauppaamaan sitä tänne havupuuvyöhykkeelle
Terä kulki jotenkin 45 asteen kulmassa ja irroitettu siivu putosi itsekseen sahan vierelle
:-\
HTT:n ja worsan uutiset nyt voi jättää omaan arvoonsa. Oli muuten flyykeli kuitenkin ainut vaihtoehto meidän ajoon. Vasta aika näyttää venyykö vai vanuuko. Tosiasia on sekin, että jos rauta ei jousta, se murtuu eli liian jäykkäkään ei saa olla. Muuten fiksusti kasattu tuo flyykeli, kun moneen muuhun laitteeseen vertaa... Varmaan ois ostettu kotimainen puskutyhjennysvaunu, jos joku sellaista tekis ja vielä halvemmalla kuin ulkomaalaiset vaan eipä taida tehdä... ainakaan vielä, jos koskaan.
Itse asiassa on ollu ajatuksena tehdä pienkuormaimen perään kärry ja alun perin kippaavasta suunnitelmasta oonkin kallistumas puskevan kannalle. Jos vain joskus ehtis.
Ehkä on parempi jos suomalasiet ei tee puskutyhjennys vaunua, ainakaan isommassa mittakaavassa. ;D
Ainkaan kopioien äiti ELHO :D
-
Miksi tos Krampen kärryis toi hihna lähti takaasipäin kun kuorma oli tyhjä? ???
Ettei lopu hihna kesken seuraavassa "kippauksessa" ::)
-
Ei vieläkään ongelmia... ei sään aiheuttamia... ei mitään.
Muuten osui täppäriuutisten eurotier-jutussa silmään yks valmistaja tuupparille lisää. Fortuna nimeltään ja asiallisen oloonen kapistus tuokin... Tyhjennyksen loppu Demmlerin ja Pronarin tapaan kippaamalla...
(http://www.fortuna.de/img.php?f=Frontansicht.JPG,j,1560,660,0)
-
Oliskohan kellään tietoa onko tollasta duunattu puolikkaan päälle ja kuinkahan sellanen mahtais murskeen ja sepelin kans pelata?
Tuntuu toi kippaava malli olevan turhan usein sellanen sivukippimalli ::)