Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?  (Luettu 88703 kertaa)

tissinkoittaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 189
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Ite tuotan maitoa Suomen vanhimmalle meijerille, jonka 140-vuotispäivät eilen oli. Ei minua haitaa, jos te boikotoitte arlan maitoa, boikotoin minäkin nestlen jäätelöä. Jos vaihtaisin valion tuottajaks pitäis ruottista tuoda miljoona litraa enemmän maitoa, KEnenkäs etu se on ???

Etkö sinä tajuu perkele että sillä ruotista tuodulla maidolla poletaan suomessa tuotetun maidon hintaa alas.

Maitis

  • Vieras
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Ei mene jakeluun ei,vai muutoin vaan meuhkaavat.Pitääkö taas uusi Aitomaitosekoilu tulla.Ei taida olla enää sen aikaisia tuottajia täällä pulisemassa että jotain muistaisivat mitä silloin tapahtui. 8)

tissinkoittaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 189
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Miksi maidon hinta pitäisi olla Suomessa eri tasolla kuin muussa EU:ssa?
Hei monopolipellet me ollaan yhteismarkkinoilla ja siihen on valiomafiankin oppiminen!

miksi ja miksi  miksi ahtaajat menee esim lakkoon.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Miksi maidon hinta pitäisi olla Suomessa eri tasolla kuin muussa EU:ssa?
Hei monopolipellet me ollaan yhteismarkkinoilla ja siihen on valiomafiankin oppiminen!
  ootsä kyyl tavan taulapää :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Miksi maidon hinta pitäisi olla Suomessa eri tasolla kuin muussa EU:ssa?
Hei monopolipellet me ollaan yhteismarkkinoilla ja siihen on valiomafiankin oppiminen!

Sulla on ilmeisesti jäänyt väliin nämä markkinatalouden oppitunnit koulussa aikanaan ????
Markkinataloudessa laatu ja hinta kulkee käsikädessä, mikäli hinta on alhainen on laatukin kyseenalainen ja jos hinnat on samat, niin kyseessä on kartelli, joka on laissa kielletty.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Selvä peli Arla kyykyttää Suomalaisia maidontuottajia ceegeen tuottajien avulla sekä myös heitiä itheään ;D ;D ;D
Ja nämä arlankätyritollot eivät edes tajua itse, että heitä kusetetaan  ;D ;D
Minkäs sille voi jos oma osuusmeijeri jonka yhteistyökumppani arla-ingman on maksaa parempaa hintaa kuin valion meijerit omille tuottajilleen.
          Kyllä siihen itse pystyy vaikuttamaan...     Jos ei valiolainen meijeri tilittää senttejä yli valion hinnan, niin vaihda VALIOON...           Niin niistä vuosittaisista tonneista pääsee kätevästi eroon ja tulee iso ME henki kaupan päälle ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Bobbari unohtaa nyt sen, ettei meijeriä vaihdeta niinku kännykkäliittymiä... "Joo ny toi maksaa enämpi, mä vaihdan tuohon maitoliittymään ny vuodeksi. katotaan sitte taas uudestaan..."

Ainiin... mäkin boikotoin Arla-ingmannin jäätelöä... itse asiassa mä boikotoin kaikkia jäätelöitä.  :D

Viimeksi muokattu: 08.03.10 - klo:22:58 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Ei mene jakeluun ei,vai muutoin vaan meuhkaavat.Pitääkö taas uusi Aitomaitosekoilu tulla.Ei taida olla enää sen aikaisia tuottajia täällä pulisemassa että jotain muistaisivat mitä silloin tapahtui. 8)
Muistan hyvin mitä sillon tapahtu. Ite erosin sillon kevväälä -96 aitomaijjosta ensimmäisten joukosa.. Ja hyvin nihkiästi suhtausin koko aitomaitoon alusta asti.
Nyky inkkulaisten pitäs uskaltaa pistää omien ossuuskuntiensa toimiva johto konthalleen ;D Aivan niinku me tehtiin sillon ;)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Itse en vierasta sinällään mitään tuotetta mutta jos kauppa ottaa valmiiksi pakatusta maitolitrasta saman minkä tuottaja saa tai enemmän niin se jos mikä on väärin.

merjukka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Selvä peli Arla kyykyttää Suomalaisia maidontuottajia ceegeen tuottajien avulla sekä myös heitiä itheään ;D ;D ;D
Ja nämä arlankätyritollot eivät edes tajua itse, että heitä kusetetaan  ;D ;D
Minkäs sille voi jos oma osuusmeijeri jonka yhteistyökumppani arla-ingman on maksaa parempaa hintaa kuin valion meijerit omille tuottajilleen.
          Kyllä siihen itse pystyy vaikuttamaan...     Jos ei valiolainen meijeri tilittää senttejä yli valion hinnan, niin vaihda VALIOON...           Niin niistä vuosittaisista tonneista pääsee kätevästi eroon ja tulee iso ME henki kaupan päälle ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Bobbari unohtaa nyt sen, ettei meijeriä vaihdeta niinku kännykkäliittymiä... "Joo ny toi maksaa enämpi, mä vaihdan tuohon maitoliittymään ny vuodeksi. katotaan sitte taas uudestaan..."

Ainiin... mäkin boikotoin Arla-ingmannin jäätelöä... itse asiassa mä boikotoin kaikkia jäätelöitä.  :D
Ei ole mitään arla-ingmannin jäätelöä. Jäätelöt on pelkkää Ingmannia. Siis täysin kotimaista.

kasvimaa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 130
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Selvä peli Arla kyykyttää Suomalaisia maidontuottajia ceegeen tuottajien avulla sekä myös heitiä itheään  :o :o :o  Kenen maidosta ingmannin jäätelöt muuten tehdään ruottalaisten vai näiden hyväuskoisten?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Selvä peli Arla kyykyttää Suomalaisia maidontuottajia ceegeen tuottajien avulla sekä myös heitiä itheään  :o :o :o  Kenen maidosta ingmannin jäätelöt muuten tehdään ruottalaisten vai näiden hyväuskoisten?

Kylläkai se jonkinlaista saattohoitoa on, tämä Arlan lanseeraama yhteistyö etelän maidontuottajille on Inkmannin alueella, vapautunut tuotanto menee Arlan Tanskalaisten tuottajien hyväksi ...

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Selvä peli Arla kyykyttää Suomalaisia maidontuottajia ceegeen tuottajien avulla sekä myös heitiä itheään  :o :o :o  Kenen maidosta ingmannin jäätelöt muuten tehdään ruottalaisten vai näiden hyväuskoisten?

Kylläkai se jonkinlaista saattohoitoa on, tämä Arlan lanseeraama yhteistyö etelän maidontuottajille on Inkmannin alueella, vapautunut tuotanto menee Arlan Tanskalaisten tuottajien hyväksi ...
Tuo osu ;D

Minävaan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Olen tällä palstalla uusi ja heti alkuun myönnän etten ole maidontuottaja.
Mutta minulla on yli 15 vuoden työhistoria meijeriteollisuudesta, meijereiden välisestä raakaainekaupasta, meijereiden välisestä yhteistyöstä muistan oikein hyvin myös Aitomaito "pelleilyn". Mutta tunnen myös muita teollisuuden aloja ja markkinointia. Olen myös se kuluttaja joka ostaa maitoa kaupasta.

Pari retorista kysymystä, johon en odota vastauksia, toivon vaan että jokainen miettii osaltaan niitä... Nämä ovat heränneet lukiessani mediasta ( täältäkin) kommentteja sekä omaan kokemukseen ja tietämykseen meijeriteollisuudesta.

- Miksi pääministeri tuli esiin niin vahvasti yhden yrityksen sanansaattajana, miksi hän ei boikotoi esim. Vaasan&Vaasan tuotteita, Pandan tuotteita, HK-Ruokatalon tuotteita, Hartwallin tai koffin ?

- Miksi maidontuottajat eivät LUOTA Suomalaiseen kuluttajaan ?, nyt viime aikoina valloillaan ollut mediapeli, jonka ikävä kyllä Valio on aloittanut, ajaa yleistä mielipidettä vahvasti Valiota vastaan. Tämä ei varmasti hyödytä pitkällä aikavälillä Valion tai Satamaidon tai Maitokolmion tai Hämeenlinnan tai Maitomaan tuottajia.. PÄINVASTOIN

- Miksi Pääministerimme ja vanavedessä Kalli ja Anttila asettavat Suomalaiset maidontuottajat esiintulollaan erilaiseen "laatuluokkaan" ?
Minulle kuluttajana ja Suomalaisen alkutuotannon suurena kannattajana, Hämeenlinnan Suomalainen tuottaja ei ole erilainen kun Valion tuottaja.


Kurjositeettinä vielä, muistan hyvin miten Tampereen meijerin johtajasta ja hallituksesta tuli Aitomaitosotkun aikana Suomen historin kallein ryhmä, mitä tulee maidontuottajien tappioihin. Tämä seikkailu siirsi satoja miljoonia markkoja tuottajien rahaa kauppaketjujen kassaan.
Ja mikä parasta, kyseisen sotkun pääarkkitehti sai jatkaa Valion leivissä !

Täälläkin on paljon puhuttu kilpailuviraston määräämästä velvoitteesta, jonka mukaan Valio pitää toimittaa raakamaitoa muille kotimaisille kilpailijoille. Tämä on totta, mutta kukaan ei ole sanallakaan maininnut, miten Valio toimitusrytmiä junailemalla, voi tehdä isoa kiusaa näille pienille meijereille. Noh, siitä voidaan olla montaa mieltä, onko tämä velvoite oikein, kunhan ensin ottaa huomioon että Valio hallitsee 80 % Suomen raakamaitomarkkinoista.

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Kysyisin MinäVaalta,  että mitä tarkoitat luetteloimiesi virmojen boikotoinnilla? Käsittääkseni kyseiset virmat on myyty joko osittain tai kokonaan ulkomaalaisomistukseen ihan suomalaisten omasta tahdosta. Syy on ollut oma kykenemättömyys hankkia pääomia kyseisille yrityksille tai on nähty omistajan taholta viisaammaksi luopua omistuksesta "hyvän sään" aikana. Osa on vieläkin kohtuullisesti suomalaisten määräysvallassa ja lähteneet turvaamaan toimintaa laajentamalla toiminta-aluetta useisiin Itämeren ympäristön maihin.

Taitaa tosin boikotoida hyvinkin näkyvästi Hartvallia ja Koffia ja tehnyt sitä jo pitemmän aikaa ;D.

Mitä tuo Valion junailu kirjoituksesi loppuosassa tarkoittaa, sillä ainakin ennen ostajat saivat junailla toimitukset aika mieleisikseen. Toimitukset olivat runsaimmillaan ennen juhlapyhiä, jolloin pakatun maidon kulutus oli runsaimmillaan.

Agronettiläinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Ingmanille maitoa tuottavat tuottajat ?
Palautteeseen tuli minulle SOK:lta vastaus että ArlaIngmanin 100% kotimaista maitoa myydään 6-8 senttiä halvemmalla kuin muita merkkejä. Ruotsalaisen maidon hinta on 10 senttiä litralta halvempi.


Kysyn että miten suomalaisen maidontuottajan tuotanto kestää tuollaista maidon polkumyyntiä?