Nyt kyllä keittää...
Mikä näitä suurien maatalouskauppojen konemyyjiä oikein vaivaa? Jos asiakas pyytää tarjousta heillä edustuksessa olevasta tuotemerkistä, niin paskat ne mitään tarjousta tee! Sovitaan kyllä aika milloinka tulee kahtomaan vaihdokkia, mutta eipä myyjää näy. Kävin piruuttani markkinoilla ollessani muistuttamassakin asiasta, mutta puheet oli taas niin kuin lehmä veteen paskoisi: "kyllä minä tulen ens viikolla. ei oo tällä viikolla mitenkään kerenny, ku on ollu kaikennäköistä häslinkiä ja on pitäny jörniä tuota kassalla olevaa muijaa". Eipä ole myyjää näkynyt tälläkään viikolla. Pitäkööt tunkkinsa, prkl!
Tämä tauti ei todellakaan vaivaa kaikkien liikkeiden konemyyjiä, vaan osalta saa kiitettävää hyvää palvelua. Soittelevat vielä peräänkin. Mielestäni asiakaspalvelu on kuitenkin melko tärkeää, jos kauppoja meinaa tehdä. Hankalahan sitä on konetta ostaa, jos ei saa edes tarjousta! Kauppoja on tullut kuitenkin tämän niskuroivan liikkeen kanssa tehtyä aikaisemmin, eikä laskut ole jääneet vielä kertaakaan maksamatta, joten sekään ei voi olla syynä. Taitaa olla tuolla koneliikkeiden puolella samanlainen pistehinnoittelu kuin teurastamoilla. Perseennuolijat ensiks, vai miten se nyt oli....
Asiallinen palvelu tekee vaikutuksen. Asiakkaalle jää aivan toisenlainen kuva koneestakin, jos myyjä oikeasti tietääkin koneesta jotain eikä kerro vain samoja asioita, joita netistäkin löytää pikaisella kuuklettamisella.
UgH!