Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 12.11.16 - klo:19:23
-
Minkäslainen operaatio olisi jälkiasentaa t174 valtraan etujouset? olisi tiedossa yksi kiinnostava kone mutta jouset puuttuu... Etuakselissahan on valmiina paikat "iskareille" Ja etukehdossakin taitaa olla paikat palkeitten yläpäille? Meneekö näissä siis niin helposti että kompura, palkeet, painesäiliö ja mikä etuakselin keinurunko se nyt onkaan nimeltään? niin pultataan vaan paikalleen?? Paljonko rojuille mahtaisi kertyä hintaa? asennus kait ei monen tunnin työ ole? ajatusta kiitos!!
-
Jännä juttu tuokin, kun rahat loppuu siinävaiheessa, kun pitäs ruksata varustelistaan etujousitus.
-
Eikä täydellistä etujousitusta saa vaikka palikat laittaakin.
-
Jännä juttu tuokin, kun rahat loppuu siinävaiheessa, kun pitäs ruksata varustelistaan etujousitus.
Näinpä, olisi laitettu vaikka pykälää pienempi jos ei muuten pinkka piisaa. On etujousitus sen verran suuri mukavuustekijä että uutta traktoria ei kyllä kannata ilman ostaa.
-
tuopa just monta kertaa tullu mieleen kun vaihtokoneita kattoo... ei ole edellinen isäntä tarvinna sitten tuotakaan .... mikä mulle kyllä tarpeen... ja niin jää hyvä vaihokki saamatta... siksi kotomaisen tilalle ulkolainen kokonainen värkki! varusteet jo mukana..
-
Jännä juttu tuokin, kun rahat loppuu siinävaiheessa, kun pitäs ruksata varustelistaan etujousitus.
Näinpä, olisi laitettu vaikka pykälää pienempi jos ei muuten pinkka piisaa. On etujousitus sen verran suuri mukavuustekijä että uutta traktoria ei kyllä kannata ilman ostaa.
Ite jätän kyllä mielummin jouset ostamatta.
Että mielipiteitä on puolin ja toisin.
-
Täältä pukkaa etujousia. . Tekee se traktorista aivan toisenlaisen ajaa. Ei sais eres myidä koneita ilman sitä. Ja mieluiten vielä erillisjousitettuna laasosen tapaan. Jälkiasennus etujousituksen kohdalla kuulostaa siltä et olis syytä unohtaa. Heti.
-
Metsässä jousitus on kyllä surkea homma ,mutta jos ajelee paljon maanteillä (missä ei ole järkeä)
niin voi olla tarpeen.
-
Uusia nykytraktoreita ( oli sit valtra tai joku muu) ei missään tapaukses saa metsään ajaa. Muovin ja johdon paloja roikkuu heti.
Etujousitusta tarvitaan heti traktorin käynnistyksen jälkeen oli sit tekemäs ihan mitä tahansa.
-
Uusia nykytraktoreita ( oli sit valtra tai joku muu) ei missään tapaukses saa metsään ajaa. Muovin ja johdon paloja roikkuu heti.
Etujousitusta tarvitaan heti traktorin käynnistyksen jälkeen oli sit tekemäs ihan mitä tahansa.
Esim. klapikoneen pyörityksessä on vallan julmasti apua.
-
Hytin ja penkin jouset saa luvan riittää.
Samoin ilmakumirenkaat.
Kertokaa mihin niitä etujousia tarvii heti kun
Koneet käynnistetään.?
Kun maalaistollona en ymmärrä?
-
Täältä pukkaa etujousia. . Tekee se traktorista aivan toisenlaisen ajaa. Ei sais eres myidä koneita ilman sitä. Ja mieluiten vielä erillisjousitettuna laasosen tapaan. Jälkiasennus etujousituksen kohdalla kuulostaa siltä et olis syytä unohtaa. Heti.
Erillisjousitus on todettu aikapäiviä sitten todella mukavaksi mm. CaseIH Itävallan CVX-malleissa. Oikeassahan olet. Ja on koneilla ajettu!
-
Hytin ja penkin jouset saa luvan riittää.
Samoin ilmakumirenkaat.
Kertokaa mihin niitä etujousia tarvii heti kun
Koneet käynnistetään.?
Kun maalaistollona en ymmärrä?
Siirtoajo, kärryn veto. Ja äestykset, konkreettinen ero jo tulee päisteitä kynnettäessä.
Asiakkailta kuultua. Ajonopeudet ovat muuta toista, tehokkuus ja työkoneet eivät reutoa turhaa nostolaitteissa jne.
-
Klapikonetta pyörittäessä hyöty jää kieltämättä pieneksi. Mutta konetta klapien pienimäalueelle sirrettäes hyöty jo tuntuu. . ;)
Jos epäilee etujousituksen hyötyjä ei ole koskaan töitä tehnyt kyseisen supervarusteen omaavalla koneella.
Suosittelen kokeilemaan. Lämpimästi.
-
Uusia nykytraktoreita ( oli sit valtra tai joku muu) ei missään tapaukses saa metsään ajaa. Muovin ja johdon paloja roikkuu heti.
Etujousitusta tarvitaan heti traktorin käynnistyksen jälkeen oli sit tekemäs ihan mitä tahansa.
uuen valmetin pohja panssaroituna oli tasanen ja 2 metriä leviä ku mettäkoneen pohjalevy, lumessa kun tuo jää pohjastaan kiinni ni pärähyttää akkupulttipyssyllä rattaat irti ja vetää etukormaimen aisasta kotia :D :D :D :D
-
;). Vaikka uuen valtran kellkkaominaisuudet onkin maailman huippua, ota kuitenkin ennätysmäärä varovaisuutta, ennakointia, kärsivällisyyttä, rahaa, huoltomiesten yhteystietoja, hitautta ja hulluutta mukaan kun 4-sarjan valtraa pajupuskan tuolle puolen ohjustat. . ;)
-
Asiakkailta kuultua. Ajonopeudet ovat muuta toista, tehokkuus ja työkoneet eivät reutoa turhaa nostolaitteissa jne.
Onkohan tämä kuitenkaan välttämättä ihan hyvä asia?
-
Asiakkailta kuultua. Ajonopeudet ovat muuta toista, tehokkuus ja työkoneet eivät reutoa turhaa nostolaitteissa jne.
Onkohan tämä kuitenkaan välttämättä ihan hyvä asia?
No toi on nähty asiakkaiden varovaisuudesta yhdellä koeajotiepätkällä. He eivät yksinkertaisesti uskalla ajaa, ja tällä pätkällä on hyvä vertailla todellakin jousituksen toimivuutta eri merkkien kesken.
Mm. Turhat jarrutukset vähenevät kun jousitus todella toimii.
-
Eräs asiakaspariskunta tokaisi heti uudesta traktoristaan, kun mikä on paras ominaisuus tässä teidän uudessa traktorissa: "Jouset ja yleinen ajomukavuus".
-
Asiakkailta kuultua. Ajonopeudet ovat muuta toista, tehokkuus ja työkoneet eivät reutoa turhaa nostolaitteissa jne.
Onkohan tämä kuitenkaan välttämättä ihan hyvä asia?
No toi on nähty asiakkaiden varovaisuudesta yhdellä koeajotiepätkällä. He eivät yksinkertaisesti uskalla ajaa, ja tällä pätkällä on hyvä vertailla todellakin jousituksen toimivuutta eri merkkien kesken.
Mm. Turhat jarrutukset vähenevät kun jousitus todella toimii.
Tarkoitin lähinnä sitä että kun siellä hiekkatiellä painetaan sitten aina se 56km/h oli siellä perässä mitä tahansa, niin siinä on kyllä koneet kovilla.
-
Asiakkailta kuultua. Ajonopeudet ovat muuta toista, tehokkuus ja työkoneet eivät reutoa turhaa nostolaitteissa jne.
Onkohan tämä kuitenkaan välttämättä ihan hyvä asia?
No toi on nähty asiakkaiden varovaisuudesta yhdellä koeajotiepätkällä. He eivät yksinkertaisesti uskalla ajaa, ja tällä pätkällä on hyvä vertailla todellakin jousituksen toimivuutta eri merkkien kesken.
Mm. Turhat jarrutukset vähenevät kun jousitus todella toimii.
Tarkoitin lähinnä sitä että kun siellä hiekkatiellä painetaan sitten aina se 56km/h oli siellä perässä mitä tahansa, niin siinä on kyllä koneet kovilla.
Sitävarten auttaa nostolaitteissa heilahdusautomatiikka. Tottakai järki mukaan.
-
Asiakkailta kuultua. Ajonopeudet ovat muuta toista, tehokkuus ja työkoneet eivät reutoa turhaa nostolaitteissa jne.
Onkohan tämä kuitenkaan välttämättä ihan hyvä asia?
No toi on nähty asiakkaiden varovaisuudesta yhdellä koeajotiepätkällä. He eivät yksinkertaisesti uskalla ajaa, ja tällä pätkällä on hyvä vertailla todellakin jousituksen toimivuutta eri merkkien kesken.
Mm. Turhat jarrutukset vähenevät kun jousitus todella toimii.
Tarkoitin lähinnä sitä että kun siellä hiekkatiellä painetaan sitten aina se 56km/h oli siellä perässä mitä tahansa, niin siinä on kyllä koneet kovilla.
Sitävarten auttaa nostolaitteissa heilahdusautomatiikka. Tottakai järki mukaan.
Se järki tuppaa isänniltä yleensä unohtumaan.
Ja esim. paalaimissa ei ole mitään jousituksia kummankaan koneen puolesta.
-
Asiakkailta kuultua. Ajonopeudet ovat muuta toista, tehokkuus ja työkoneet eivät reutoa turhaa nostolaitteissa jne.
Onkohan tämä kuitenkaan välttämättä ihan hyvä asia?
No toi on nähty asiakkaiden varovaisuudesta yhdellä koeajotiepätkällä. He eivät yksinkertaisesti uskalla ajaa, ja tällä pätkällä on hyvä vertailla todellakin jousituksen toimivuutta eri merkkien kesken.
Mm. Turhat jarrutukset vähenevät kun jousitus todella toimii.
Tarkoitin lähinnä sitä että kun siellä hiekkatiellä painetaan sitten aina se 56km/h oli siellä perässä mitä tahansa, niin siinä on kyllä koneet kovilla.
Sitävarten auttaa nostolaitteissa heilahdusautomatiikka. Tottakai järki mukaan.
Se järki tuppaa isänniltä yleensä unohtumaan.
Ja esim. paalaimissa ei ole mitään jousituksia kummankaan koneen puolesta.
No nyt sitten tullaan siihen rengastukseen. Mitä työkoneen alla on? Itsekin paalaimen käyttöä paljonkin tehneenä olen huomannut eron punaisen ja vihreän välillä....kyl sun on tunnettava koneesi käytös ja äkkiäkös nuo saa selville.
-
Isot renkaat ja jousitus säästää traktoria, työkonetta ja kuskin hermoja.
-
Jos traktoria ostaes ei malta laittaa ruksia kohtaan etujousitus kannattaa unohtaa koko juttu. .
Paras innovaatio sitten pyörän keksimisen.
-
Isot renkaat ja jousitus säästää traktoria, työkonetta ja kuskin hermoja.
ja lisää työkoneen ja nostolaitteen rasitusta ja murtumia yms.. kylläse tosiasia on että vauhti kasvaa suhtees ajomukavuutehe.. mutta jos joskus varaa on ostaa uus kones niin kyllä se ruksi jousille tuloo..
mutta ymmärrän kyllä täysin että jouset on turhat tietyissä töissä, ja toisis niitä ei saa olla.. tarpeet pääkäyttösuunnan mukahan..
-
No nyt sitten tullaan siihen rengastukseen. Mitä työkoneen alla on? Itsekin paalaimen käyttöä paljonkin tehneenä olen huomannut eron punaisen ja vihreän välillä....kyl sun on tunnettava koneesi käytös ja äkkiäkös nuo saa selville.
No kyllä mchalen perusrengastus joustaa erittäinkin hyvin. Ei sitä silti pidä vetää täyttä vauhtia kuoppaisella hiekkatiellä.
Pointti oli se, että ajattelemattomalla (eli ihan perus) maajussilla jouset juurikin lisää tuota koneiden rasitusta.
En sano että ne kannattaisi jättää pois. Mut kyllä ne lukittavat pitää olla, jos esimerkiksi pitää nostaa jotain ek:lla hyvin tarkasti.
-
Jos traktoria ostaes ei malta laittaa ruksia kohtaan etujousitus kannattaa unohtaa koko juttu. .
Paras innovaatio sitten pyörän keksimisen.
Montako ruksia olet laittanut?
-
Monta monta ruksia on laitettu mut subbari- ja etujousitus ruksit oli kaikista tuottavimpia!! ;)
-
äijät valittaa ku uuden ostajalla on rahat loppunut ku ei oo jousia .sama ihminen kiertää sitä jonku vanhaa hakis ite uuden kaupasta ja rupeis ruksaileen varusteita
-
paljon muuten jouset nostaa koneen korkeinta kohtaa? itellä tuo korkeus monessa merkissä kriteeri.... ei mahu paikoihin jos liian korkia... ja sivurinteessä se kymmenen senttiä kallistumassa on aikas paljon...
-
paljon muuten jouset nostaa koneen korkeinta kohtaa? itellä tuo korkeus monessa merkissä kriteeri.... ei mahu paikoihin jos liian korkia... ja sivurinteessä se kymmenen senttiä kallistumassa on aikas paljon...
No, palio korkeutta saapi olla?
-
äijät valittaa ku uuden ostajalla on rahat loppunut ku ei oo jousia .sama ihminen kiertää sitä jonku vanhaa hakis ite uuden kaupasta ja rupeis ruksaileen varusteita
Niinpä, kyllähän se jousitus on hyvä joka hommassa, esim. äestäminen on varmasti amerikkaa ja vähän loimaatakin. Mutta kyllä mää itekin jätin sen ruksimatta, koska rahan menolle täytyi laittaa joku ylärajakin. Neljä tonnia alvi nolla, sillä saa jo jotain muutakin kivaa tontille.
-
Tiedän et muistutan rikkinäistä levyä. naps.. levyä.. naps.. levyä.. naps .. levyä ......
Neljällä tonnilla ei saa tontille muuta niin kivaa kuin etujousitus on!!
Muuttaa traktorilla ajon. . . Täysin. . Naps. . Täysin. . Naps .. täysin .. naps. . . .
-
Niin, jos koneen hinta alvittomanakin alkaa lähennellä 100 000 ja ei jousia raski enää. Kannattaa jo vaikka tingata ne jouset siihen kauppaan. Varmaan tulee kauppa kun sanoo, että kun laitat vielä jouset samaan hintaan niin saadaan tästä hyvä tarina ja nimi paperiin.😅
-
sellanen 260-70 cm. on tähän asti ollu ehoton ja kun miettii että majakka siihen mukaan niin ei hirmu korkiaa pelarusta sovi...
-
sellanen 260-70 cm. on tähän asti ollu ehoton ja kun miettii että majakka siihen mukaan niin ei hirmu korkiaa pelarusta sovi...
Sää sillä sitten pirtissä ajelet :D
-
äijät valittaa ku uuden ostajalla on rahat loppunut ku ei oo jousia .sama ihminen kiertää sitä jonku vanhaa hakis ite uuden kaupasta ja rupeis ruksaileen varusteita
Niinpä, kyllähän se jousitus on hyvä joka hommassa, esim. äestäminen on varmasti amerikkaa ja vähän loimaatakin. Mutta kyllä mää itekin jätin sen ruksimatta, koska rahan menolle täytyi laittaa joku ylärajakin. Neljä tonnia alvi nolla, sillä saa jo jotain muutakin kivaa tontille.
Niin..
Ja kuinka monta kertaa se sama ruksi on tullu jätettyä pois.
Ehkä se ei oo se yks eikä kaks kertaa...
-
Noissa T4 ja N4 malleissa ilmeisesti aina mekaaninen vetokoukun laukaisu vai kuinka?ennen piti ainakin ottaa hyttijousien kanssa hydr.laukaisu
-
Noissa T4 ja N4 malleissa ilmeisesti aina mekaaninen vetokoukun laukaisu vai kuinka?ennen piti ainakin ottaa hyttijousien kanssa hydr.laukaisu
SAI ottaa hydr. laukaisulla. Vituttaa tuos 4-sarjas kiskoa sitä vinttaa, ku vanhemmas Valtras tartte ku vähä keinukatkaisinta koskettaa, niin koukku aukee.