Carrierissa lautaskulma on pienempi kuin muissa vastaavissa, sitämyöten toimii huonommin kosteassa ja heinäisessä maassa. Toisaalta jälki on samasta syystä tasaisempaa, ja jos tuolla ajaa keväällä hyvissä oloissa, niin siihen voi kylvää suoraan.
Multiva agressiivisella lautaskulmallaan on peli, joka oikeasti muokkaa. Se ei tinttaa, vaan nostaa maan pyöräytten sen pariin kertaan ympäri. Muokkaa kyntösyvyyteen asti, ei tukkeudu helposti. Ja miksi se muokkausjälki pitäisi olla tasaista kuin pöytä, kuitenkin lautasmuokattu äjestetään vielä ennen kylvöä?
Multivalla täälläkin tongitaan. En mä nyt sen erinomaisuudesta tiedä mutta toimeen on tultu. Tänä syksynä sitä ei kyllä ole tar***** kuin syysrypsimaan ajoon heti kynnön perään.
Noita on moneen filosofiaan. Agressivisimmat - esim Lemken Rubin multaa ja muokkaa todella hyvin, syväänkin, mutta ei oikein sovi matalan kylvöpohjan tekoon, kiitos suurien, syvälovisten lautasten.
Carrier tekee hyvän matalan jäljen kunhan pelto on muutenkin tip top.
Sitten on raskaita tehomuokkaajia kuten vaikka Simba Xpress jonka voi säätää kulmien ja muunkin suhteen mieleisekseen. Tuollaisella ei vaan meidän kosteilla keleillämme tee helposti kuin vahinkoa ja eteen mieluummin 250 hv.
Katselin mokomaa paikallisessa vaihtokonerivissä jonkin aikaa sitten.
http://www.farol.co.uk/xml/product-image.php?image=S9QF1Q967251Mulle suhteellisen tasainen jälki on kyllä tärkeä, välillä kylvän hyvissä oloissa suoraan muokkarin jälkeen ilman äestystä, suorakylvökoneella.
Suurin osa ajetuista hehtareista on juuri keväisiä sänkien avauksia.
Multivan hinattavan ongelma on toisinaan ollut kevyemmillä mailla jonkin asteinen vaappuminen. Ei varmaan koske isompaa taittuvarunkoista enää.