Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 19.07.09 - klo:09:29
-
Kävin tyypittämässä uuden 936 Varion, olihan ylivoimanen :o
-
Kävin tyypittämässä uuden 936 Varion, olihan ylivoimanen :o
tarkotat kai hintaa :-\ :-\ :-\ :-\
-
Hintakin on ylivoimanen, mutta híntalaatusuhde parasta A-ryhmää.
Toisin kuin muuan Suolahdessa kasattava härpäke. Joskus viimme vuosituhannella oli vielä jonkinlaista laatuakin havaittavissa, mut nämä nykyiset ovat jo niin linnunluista kasattuja, jotta purkautuvat käsiin.
Valtrakin pitäisi hinnoitella sinne belkku/setka sarakkeisiin, koska sinne se kuuluisi muutenkin, ns. itäkoneisiin, eikä aina verrata sitä tuonne kehittyneimpien länsikoneiden kastiin.
-
Kiitos kysymästä, ihan hyvää muuten, mut Jykä pellkele kaato mun kottalit ;)
-
Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
-
Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
-
http://www.machinefinder.fi/ww/fi-FI/machine/845520
Siitä Ojalalle rattori, niin jää rahaa vähän navettaremonttiinkin 8)
-
http://www.machinefinder.fi/ww/fi-FI/machine/845520
Siitä Ojalalle rattori, niin jää rahaa vähän navettaremonttiinkin 8)
ohjaamon peruskonstruktio näköjään sama vielä näissä uusimmissaki ;D ;D ;D ;D
-
http://www.machinefinder.fi/ww/fi-FI/machine/845520
Siitä Ojalalle rattori, niin jää rahaa vähän navettaremonttiinkin 8)
ohjaamon peruskonstruktio näköjään sama vielä näissä uusimmissaki ;D ;D ;D ;D
Kones oli ollu töissä, saman ikääset muut ollu kierrätyskamaa jo pitkään, kattilan arinoina ::)
-
Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
Ei tuo casejuttu kuulu tämän otsikon alle. Tässä jutellaan portaattomasta vaihteistosta. EI portaallisesta
kuten esim. keissin laatikko on.
-
Katos Timmppakii hukkakauroo satteessa ....ja juolavehnee...kii
men hyry fiskarman löjor egentligen...kitkan viisasta ja keitelleen mujetta...
otra ohoroo.. sampo roosen leevillä.ja lewillä...
-
Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
Ei tuo casejuttu kuulu tämän otsikon alle. Tässä jutellaan portaattomasta vaihteistosta. EI portaallisesta
kuten esim. keissin laatikko on.
--ei tolla logiikalla kuulu masseytenttikään aiheeseen,onhan siinäkin portaat laatikossa,ja pitää vielä paikallaan napittaa....
-
Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
Ei tuo casejuttu kuulu tämän otsikon alle. Tässä jutellaan portaattomasta vaihteistosta. EI portaallisesta
kuten esim. keissin laatikko on.
Minnee en parhaalla tahdollakaan jaksa ymmärtää miksi ihmeessä nämä portaattomien traktorien "vertailut" vedetään aina siihen kiistellyn portaattomuuden toteutuksesta, kun sillähän ei ole mitään merkitystä. Kuskille pääasia on että portaaton käyttäytyy kuin portaaton, ja kaikki varion ominaisuudet saadaan toteutettua myös tihempi portaisella portaattomalla. Omistajalle taas pääasia on taloudellisuus kaikissa aspekteissa (korjaus/hankintahinta/jälleenmyyntiarvo/käyttökustannukset). Portaattoman toteutustekniikka ei poissulje olennaisimpia ominaisuuksia eikä automaattisesti johda portaatomaan "huonouteen" tai "kalliuteen".
-
Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
Hyvin paljon samantapaista toteutusta kuin Deutzin TTV:ssä.
Yhdellä napin painalluksella ajotavasta toiseen ym.
Samoin nämä mekaanisten vetoalueiden osuudet. Tosin CVX:n laatikko mahtaa olla muuten edistyksellisempi.
Yksi mukava ominaisuus TTV:ssä on tuo automaattinen ajotavan vaihto voa-kytkentäpainikkeen yhteydessä. Samoin on mahdollista asettaa automaattinen kierroslukumuistin käyttöönotto ulosottoa käytettäessä.
Yllättävän paljon löytyy ominaisuuksia ilman mitään "commandcenttereitä" tuosta Deutzista.
Käytön helppoudesta kertoo paljon se että minäkin olen aivan kohtuudella oppinut käyttämään sitä. 8)
-
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?
Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?
-
Jossain ketjussa oli kyse punavanteesta..
http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=756935&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_smake=332&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=332
http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=752610&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_smake=382&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=382
Että egota suoraan sillä Fendt- Sanalla. ;)
-
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?
Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?
Jos 936:sen peräs oli 25 kuution pytty ja samanlainen 121:sen samoon niin,niin,niin ;)
Tais olla liian pieni pytty isoon vetokoneeseen ::)
-
Ohhan se ventin vetokyky todistettu kai jo miljuuna kertaa.
Rahalla saa ja fentillä pääsee?
Kotimaisen suosijan versio rahalla saa ja Valtralla pääsee?
Ja miten monta varioo tai ventiä yleensä on suomessa verrattuna valmetteihin??
Ja nämä kaks merkkiähän on aikas lähekkäin, myyään samasta liikkeestä ;)
-
Traktorina varmaan ihan ok.
Kannattais silti pysyä erossa marginaalimerkeistä,niistä ei yhtään tiä kuka tuo maahan parinvuoden kuluttua.Ja varaosien saannitki voi olla mitä sattuu.
-
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?
Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?
Jos 936:sen peräs oli 25 kuution pytty ja samanlainen 121:sen samoon niin,niin,niin ;)
Tais olla liian pieni pytty isoon vetokoneeseen ::)
Sulla 25 motin pytty 936;n perässä vai?
Noi mitä mä kattelin oli päällisin puolin saman näköset, mutta en kyllä mitannu.
Jos 865 valtu(hinta ehkä 15) vetää nelisiipistä sarka-auraa, niin montako paluuta täytyy 936 perään laittaa?
Paljoko tommonen 936 maksaa?
Kiinnostais tietää, vaikka mulla liian pieni pinta-ala ventin hankintaan nähden.
-
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?
Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?
Jos 936:sen peräs oli 25 kuution pytty ja samanlainen 121:sen samoon niin,niin,niin ;)
Tais olla liian pieni pytty isoon vetokoneeseen ::)
Sulla 25 motin pytty 936;n perässä vai?
Noi mitä mä kattelin oli päällisin puolin saman näköset, mutta en kyllä mitannu.
Jos 865 valtu(hinta ehkä 15) vetää nelisiipistä sarka-auraa, niin montako paluuta täytyy 936 perään laittaa?
Paljoko tommonen 936 maksaa?
Kiinnostais tietää, vaikka mulla liian pieni pinta-ala ventin hankintaan nähden.
Eikai ne pinta-alan perusteella niitä myy. Kai niille riittää kun panee eurot jonoon ;)
-
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?
Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?
Jos 936:sen peräs oli 25 kuution pytty ja samanlainen 121:sen samoon niin,niin,niin ;)
Tais olla liian pieni pytty isoon vetokoneeseen ::)
Sulla 25 motin pytty 936;n perässä vai?
Noi mitä mä kattelin oli päällisin puolin saman näköset, mutta en kyllä mitannu.
Jos 865 valtu(hinta ehkä 15) vetää nelisiipistä sarka-auraa, niin montako paluuta täytyy 936 perään laittaa?
Paljoko tommonen 936 maksaa?
Kiinnostais tietää, vaikka mulla liian pieni pinta-ala ventin hankintaan nähden.
Eikai ne pinta-alan perusteella niitä myy. Kai niille riittää kun panee eurot jonoon ;)
Ahaa, siis venttiilillä pidetään verottajaa loitolla ???
Ittellä kyllä se raha löytys, muttaku kolmasosahintasella valtullaki tekee samat työt, niin laitan ne loput rahat omaan taskuun ja kuskin palkkaan , jolloin voi siitä ajonautinnosta nauttia mesen ratissa ;) ;D
-
Sulla 25 motin pytty 936;n perässä vai?
Noi mitä mä kattelin oli päällisin puolin saman näköset, mutta en kyllä mitannu.
Jos 865 valtu(hinta ehkä 15) vetää nelisiipistä sarka-auraa, niin montako paluuta täytyy 936 perään laittaa?
Paljoko tommonen 936 maksaa?
Kiinnostais tietää, vaikka mulla liian pieni pinta-ala ventin hankintaan nähden.
[/quote]
936:sen listahinta on jotain noin 235 000€.
ja kyllä niihinkin on laatikoita vaihdettu.
-
Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
[/quote]
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
[/quote]
Hyvin paljon samantapaista toteutusta kuin Deutzin TTV:ssä.
Yhdellä napin painalluksella ajotavasta toiseen ym.
Samoin nämä mekaanisten vetoalueiden osuudet. Tosin CVX:n laatikko mahtaa olla muuten edistyksellisempi.
Yksi mukava ominaisuus TTV:ssä on tuo automaattinen ajotavan vaihto voa-kytkentäpainikkeen yhteydessä. Samoin on mahdollista asettaa automaattinen kierroslukumuistin käyttöönotto ulosottoa käytettäessä.
Yllättävän paljon löytyy ominaisuuksia ilman mitään "commandcenttereitä" tuosta Deutzista.
Käytön helppoudesta kertoo paljon se että minäkin olen aivan kohtuudella oppinut käyttämään sitä.
--CVX:ssä ei tartte painaa mitään nappia ajotavan vaihdossa.Jos on lähtenyt kahvalla liikkeelle niin kahva taakse ja kaasupolkimesta tulee nopeuspoljin.Jos taas lähtee liikkeelle suoran kaasupolkimella se on samantien nopeuspoljin.
--CVX laatikko on aika lailla erilainen kuin edelliset sikäli,että siinä hallitaan kahdella monilevykytkimellä suorakytkentäsysteemiä.Ts.automatiikka ennustaa vaihdealueen muutoksen ja esivalitsee alueen ja tarpeen tullen alue vaihtuu...
--suunnanvaihtokin tapahtuu noilla kytkimillä+kahdella pakalla
Periaatteessahan kuskin ei tartte tietää miten laatikko toimii...ajaa vain.Hyötysuhteen kannaltahan CVX sekä Valtra ovat suunnillen tasoissa,ainakin teoriassa.Molemmilla on 100% mekaanisen vedon kohtia pitkin nopeusalueita.Fendt/MF laatikossahan on 100% hydevetoalueitakin....
-
Jos pitäisi valita rumin traktori niin Fentti veisi voiton.
-
Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
[/quote]
Hyvin paljon samantapaista toteutusta kuin Deutzin TTV:ssä.
Yhdellä napin painalluksella ajotavasta toiseen ym.
Samoin nämä mekaanisten vetoalueiden osuudet. Tosin CVX:n laatikko mahtaa olla muuten edistyksellisempi.
Yksi mukava ominaisuus TTV:ssä on tuo automaattinen ajotavan vaihto voa-kytkentäpainikkeen yhteydessä. Samoin on mahdollista asettaa automaattinen kierroslukumuistin käyttöönotto ulosottoa käytettäessä.
Yllättävän paljon löytyy ominaisuuksia ilman mitään "commandcenttereitä" tuosta Deutzista.
Käytön helppoudesta kertoo paljon se että minäkin olen aivan kohtuudella oppinut käyttämään sitä.
--CVX:ssä ei tartte painaa mitään nappia ajotavan vaihdossa.Jos on lähtenyt kahvalla liikkeelle niin kahva taakse ja kaasupolkimesta tulee nopeuspoljin.Jos taas lähtee liikkeelle suoran kaasupolkimella se on samantien nopeuspoljin. Niin se on Deutzissakin. Poljinajolta jos on ajo lopetettu edelliskerralla niin seur. kerran käynnistettäessä on asetuksena poljinajo max. nopeudella 10 km/h. Jos kuski saa koneen käyntiin niin liikkeellelähtö ei tuota vaikeuksia. Suunnanvaihtimen vivun siirron lisäksi ei tarvi kuin "kaasua" painaa. Turvallisuustekijä tuo ettei sillä pääse kuin 10 km/h heti startin jälkeen. Nopeusalueen kasvattaminen on yhtä helppoa. Yksi tönäisy monitoimikahvasta eteen, max. nopeus nousee 20 km/h, toinen tönäisy, max. nopeus nousee 50km/h. Automatiikka hoitaa välityssuhteen ja moottorin kierrosluvun balanssiin kuormituksen mukaan. "Kaasu"polkimella vain säädellään nopeutta. Eikös tämä paljon intohimoisia tunteita herättänyt ominaisuus ole Fentissä TMS-nimellä? Ei paljon helpompaa voi olla traktorilla ajo.
Kokonaisuutena CVX on varmaankin parempi kone kuin Deutzi. Se mustien nappuloiden määrä siinä Casessa vähän epäilyttää kun on kerenny tottua tuohon yksinkertaisen miehen yksinkertaiseen värikoodauslogiikkaan eri toimintojen suhteen. No ei se sentään Casessa kuitenkaan niin sekavan oloinen ole kuin Valtrassa.
--CVX laatikko on aika lailla erilainen kuin edelliset sikäli,että siinä hallitaan kahdella monilevykytkimellä suorakytkentäsysteemiä.Ts.automatiikka ennustaa vaihdealueen muutoksen ja esivalitsee alueen ja tarpeen tullen alue vaihtuu...
--suunnanvaihtokin tapahtuu noilla kytkimillä+kahdella pakalla
Periaatteessahan kuskin ei tartte tietää miten laatikko toimii...ajaa vain.Hyötysuhteen kannaltahan CVX sekä Valtra ovat suunnillen tasoissa,ainakin teoriassa.Molemmilla on 100% mekaanisen vedon kohtia pitkin nopeusalueita.Fendt/MF laatikossahan on 100% hydevetoalueitakin....
[/quote]
-
Oliko sievin hakkuri miehet laittanu "pikku" fendtin?
-
Periaatteessahan kuskin ei tartte tietää miten laatikko toimii...ajaa vain.Hyötysuhteen kannaltahan CVX sekä Valtra ovat suunnillen tasoissa,ainakin teoriassa.Molemmilla on 100% mekaanisen vedon kohtia pitkin nopeusalueita.Fendt/MF laatikossahan on 100% hydevetoalueitakin....
***Selityksen makua.
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
no ny saatiin kaiken ydinosaamisen ikonin kommentti 8) ;D
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
-
Venttiilillä pääsee......jopa rotestilistalle ;D
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
17000*35l=595000l josta 5%=29750l pö 0.5eur/l= 14875eur/vuosi
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
17000*35l=595000l josta 5%=29750l pö 0.5eur/l= 14875eur/vuosi
Menestyksen salaisuus aukeaa CASIO HR-8TER
Nauhalta on mukava tarkisttaa paikkansa pitävyys
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
no ny saatiin kaiken ydinosaamisen ikonin kommentti 8) ;D
On ainakin yritetty 8)
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
Vaihdelaatikosta ja portaattomasta ei voi puhua samana päivänä. Ja joku arvo on käyttömukavuudellakin....
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\
Se pitää ostaa....
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\
Se pitää ostaa....
Jaa Fendti pitää ostaa.Mielenkiitoista?
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\
Se pitää ostaa....
Jaa Fendti pitää ostaa.Mielenkiitoista?
Meilläpäin on jo muutama epäuskonen tullu siinämäärin uskoon et kaupat tuli :o
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\
Eipä ne vankkurit kestäneet traktorilla vetoa, etummainen katkes kun poikkiaumaan junana.
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.
Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\
Se pitää ostaa....
meinaakko, että tulis liian kalliiks kauppiaalle tuo kokeilu ;D ;D ;D ;D
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
Vaihdelaatikosta ja portaattomasta ei voi puhua samana päivänä. Ja joku arvo on käyttömukavuudellakin....
Kuka täällä vaihdelaatikosta on puhunut ??? Portaaton voimansiirto sisältää 1-n kappaletta nopeuksia jossa voima välitetään mekaanisesti. Ja nykyisellä tekniikalla mitä enemmän mekaanisia nopeuksia sitä taloudellisempi. Ja epäilen edelleen että ero ei jää 5 prosenttiin jos koneella tehdään muutakin kuin ajetaan huipppunopeudella, joka on käsittääkseni kaikilla merkeillä lähes 100 % mekaaninen välitys.
-
Se pitää ostaa....
meinaakko, että tulis liian kalliiks kauppiaalle tuo kokeilu ;D ;D ;D ;D
[/quote]
Liian vaativa laite turrrvetäppärille "kokeiluun", pitäis laittaa paimenpoika potikoihin
ettei ymmärtämättömät Valtumiehet turhaan asetuksia vääntele päin *ersettä
ja sit kylällä huudetaan "ihan paska vehje" :P
-
http://www.youtube.com/watch?v=WvoJlYpZCXg
-
http://www.youtube.com/watch?v=WvoJlYpZCXg
Tehkää sama keppilaatikolla. Hyvällä moottorin hyötysuhteella.
-
saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\
Se pitää ostaa....
BUAHHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA... ;D ;D ;D ;D
-
936 on ihan Ylivoimainen 8)
Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.
Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D
Vaihdelaatikosta ja portaattomasta ei voi puhua samana päivänä. Ja joku arvo on käyttömukavuudellakin....
Kuka täällä vaihdelaatikosta on puhunut ??? Portaaton voimansiirto sisältää 1-n kappaletta nopeuksia jossa voima välitetään mekaanisesti. Ja nykyisellä tekniikalla mitä enemmän mekaanisia nopeuksia sitä taloudellisempi. Ja epäilen edelleen että ero ei jää 5 prosenttiin jos koneella tehdään muutakin kuin ajetaan huipppunopeudella, joka on käsittääkseni kaikilla merkeillä lähes 100 % mekaaninen välitys.
--niin,Fendtissä(MF:ssä),peltoalueella hyden osuus on varmaan 30-50%.
--toisaalta paljon monilevypakkoja sisältävissä systeemeissä(ZF),osa mekaanisen osuuden kasvun hyötysuhteen paranemisesta menee pakkojen hallintaan.
--CVX on kunnianhimoinen yritys parantaa hyötysuhdetta suorakytkennällä+vähentämällä monilevykytkimiä..
-
Se pitää ostaa....
meinaakko, että tulis liian kalliiks kauppiaalle tuo kokeilu ;D ;D ;D ;D
Liian vaativa laite turrrvetäppärille "kokeiluun", pitäis laittaa paimenpoika potikoihin
ettei ymmärtämättömät Valtumiehet turhaan asetuksia vääntele päin *ersettä
ja sit kylällä huudetaan "ihan paska vehje" :P
[/quote]
enemmän ne turvetäppärit traktoreiden päälle ymmärtää ku sinä. ;D
-
Käy ojala laittamassa ne asetukset.. Vai pelekääkkö kestävyyttä ::)
Jos et ni pitäs kaikilla turvemiehillä olla fentti kun kestää kerran nii hyvi :D
-
Käy ojala laittamassa ne asetukset.. Vai pelekääkkö kestävyyttä ::)
Jos et ni pitäs kaikilla turvemiehillä olla fentti kun kestää kerran nii hyvi :D
Ei tää ole mitään pilkkaa, koeajokiertueella tulee vastaan jatkuvasti ja nää "viisaat"
suolahen kehittäjäporukka kun säätää niin ihan selällään kaikki, hengenvaarallista
puuhaa :P
-
http://www.youtube.com/watch?v=WvoJlYpZCXg
Tehkää sama keppilaatikolla. Hyvällä moottorin hyötysuhteella.
Ei yhtään mehuvetoista edelleenkään listalla ???
http://www.tractorpulling.fi/?sivu=kilpailukalenteri&action=results&kilpailuid=5
-
http://www.youtube.com/watch?v=WvoJlYpZCXg
Tehkää sama keppilaatikolla. Hyvällä moottorin hyötysuhteella.
Ei yhtään mehuvetoista edelleenkään listalla ???
http://www.tractorpulling.fi/?sivu=kilpailukalenteri&action=results&kilpailuid=5
Joko tajusit ;D
-
Se pitää ostaa....
meinaakko, että tulis liian kalliiks kauppiaalle tuo kokeilu ;D ;D ;D ;D
Liian vaativa laite turrrvetäppärille "kokeiluun", pitäis laittaa paimenpoika potikoihin
ettei ymmärtämättömät Valtumiehet turhaan asetuksia vääntele päin *ersettä
ja sit kylällä huudetaan "ihan paska vehje" :P
enemmän ne turvetäppärit traktoreiden päälle ymmärtää ku sinä. ;D
[/quote]
Jos turvetäppärit olis viisaita olisivat aikoja sitten vaihtaneet rahahommiin. Kuskiksi pääsee kaikki jotka pysyvät hereillä yli 12 tuntia ja ylettyvät kytkimeen ja jarruun yhtäaikaa :D
-
Se pitää ostaa....
meinaakko, että tulis liian kalliiks kauppiaalle tuo kokeilu ;D ;D ;D ;D
Liian vaativa laite turrrvetäppärille "kokeiluun", pitäis laittaa paimenpoika potikoihin
ettei ymmärtämättömät Valtumiehet turhaan asetuksia vääntele päin *ersettä
ja sit kylällä huudetaan "ihan paska vehje" :P
enemmän ne turvetäppärit traktoreiden päälle ymmärtää ku sinä. ;D
Jos turvetäppärit olis viisaita olisivat aikoja sitten vaihtaneet rahahommiin. Kuskiksi pääsee kaikki jotka pysyvät hereillä yli 12 tuntia ja ylettyvät kytkimeen ja jarruun yhtäaikaa :D
[/quote]sitähän noi turve hommat on ;D, ei maataluos mun mielestä sen kannattavampaa ole ::). ei mikään oikea työ....
-
Se pitää ostaa....
meinaakko, että tulis liian kalliiks kauppiaalle tuo kokeilu ;D ;D ;D ;D
Liian vaativa laite turrrvetäppärille "kokeiluun", pitäis laittaa paimenpoika potikoihin
ettei ymmärtämättömät Valtumiehet turhaan asetuksia vääntele päin *ersettä
ja sit kylällä huudetaan "ihan paska vehje" :P
enemmän ne turvetäppärit traktoreiden päälle ymmärtää ku sinä. ;D
Jos turvetäppärit olis viisaita olisivat aikoja sitten vaihtaneet rahahommiin. Kuskiksi pääsee kaikki jotka pysyvät hereillä yli 12 tuntia ja ylettyvät kytkimeen ja jarruun yhtäaikaa :D
[/quote]
Se ero turvetäppäreillä on näihin ylivoimaisiin kuskeihin, jotta ne tekee niillä traktoreilla töitä eikä ehdi agronetissa luuhaamaan 8)
-
Tuo piirre Ojalassa on myös hauska, että Fendt ei koskaan ole heikompi kuin muut, aina on kuskissa vika. Asetukset pielessä... Kirjoittelusta päätellen O:lla rippikoulutodistus vielä tuoreena taskussa, mutta sanovat ihan aikamiehen mitoissa kuitenkin olevan
-
Tuo piirre Ojalassa on myös hauska, että Fendt ei koskaan ole heikompi kuin muut, aina on kuskissa vika. Asetukset pielessä... Kirjoittelusta päätellen O:lla rippikoulutodistus vielä tuoreena taskussa, mutta sanovat ihan aikamiehen mitoissa kuitenkin olevan
Taitaapi vaan Ojala olla oikeassa ettei venttiä kaikille parane koe-ajoon antaa,ei taida valtran myyntimiehetKÄÄN saada sitä oikea-oppisesti liikkeelle... 930 hinnasta- samantehoiset muun merkin traktorit on muutes aikas samoissa ovh-hinnoissa-et kaliita on muutki merkit!!
-
Tuo piirre Ojalassa on myös hauska, että Fendt ei koskaan ole heikompi kuin muut, aina on kuskissa vika. Asetukset pielessä... Kirjoittelusta päätellen O:lla rippikoulutodistus vielä tuoreena taskussa, mutta sanovat ihan aikamiehen mitoissa kuitenkin olevan
Älä ojalaa noteeraa mihkä. ojala on niit tekijöitä jotka ammentaa ammatillisen kokemuksen mainoslehdist ja muista tiedonantajista.
-
Tuo piirre Ojalassa on myös hauska, että Fendt ei koskaan ole heikompi kuin muut, aina on kuskissa vika. Asetukset pielessä... Kirjoittelusta päätellen O:lla rippikoulutodistus vielä tuoreena taskussa, mutta sanovat ihan aikamiehen mitoissa kuitenkin olevan
Älä ojalaa noteeraa mihkä. ojala on niit tekijöitä jotka ammentaa ammatillisen kokemuksen mainoslehdist ja muista tiedonantajista.
Eiköhän se konearenas mainosta monenlaisia työsuorituksia ;)
-
Mutta mielestäni tässä laatikossa on hyötysuhde kohilla.http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)
http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related)
-
Juu kaikki yli 300 heppaset maksaa juu, mutta ihan oikeesti kalluppia;
huutakaa hep kellä yli 300 heppanen traktori ja lisäkysymys millasia koneita sillä vedetään ja millasia pinta-aloja?
Kysyy nimimerkki pienviljelijä.
-
Suurin osa niistä taitaa vetää lavettia sellasella sadan metrin suoralla ;D ;)
-
Mutta mielestäni tässä laatikossa on hyötysuhde kohilla.http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)
http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related)
näin on ja ne ojalan mainostamat ASETUKSET on aina kohallaan sama kuka istuu puikkoihin. hermot menee vaihtelissa töissä jos tuo insinöörien jatkuva ohjelmointi/valikko/asetukset innostus ei ala laantuun >:( >:( >:( >:(
-
Mutta mielestäni tässä laatikossa on hyötysuhde kohilla.http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)
http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related)
näin on ja ne ojalan mainostamat ASETUKSET on aina kohallaan sama kuka istuu puikkoihin. hermot menee vaihtelissa töissä jos tuo insinöörien jatkuva ohjelmointi/valikko/asetukset innostus ei ala laantuun >:( >:( >:( >:(
Miksi se katko vetoa, portaattomana olis ollu kokoaijjan veto päällä, neliveto tippu välivapaalle :P
-
Mutta mielestäni tässä laatikossa on hyötysuhde kohilla.http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)
http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related)
näin on ja ne ojalan mainostamat ASETUKSET on aina kohallaan sama kuka istuu puikkoihin. hermot menee vaihtelissa töissä jos tuo insinöörien jatkuva ohjelmointi/valikko/asetukset innostus ei ala laantuun >:( >:( >:( >:(
Miksi se katko vetoa, portaattomana olis ollu kokoaijjan veto päällä, neliveto tippu välivapaalle :P
Samas mäes lastutettu 930 oli sekunnin sisäs sama aika 135 hollannin kans.Jos 930 olis katkonuvetoo olis se varmaan hävinny ::) ::)
-
Mutta mielestäni tässä laatikossa on hyötysuhde kohilla.http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)
http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related)
näin on ja ne ojalan mainostamat ASETUKSET on aina kohallaan sama kuka istuu puikkoihin. hermot menee vaihtelissa töissä jos tuo insinöörien jatkuva ohjelmointi/valikko/asetukset innostus ei ala laantuun >:( >:( >:( >:(
Miksi se katko vetoa, portaattomana olis ollu kokoaijjan veto päällä, neliveto tippu välivapaalle :P
oisko portaaton ollu yhtäaikaa mäen päällä ;) ;) ;) ;)
-
Sehän selevä, jatkuva veto 8)
-
Älä ojalaa noteeraa mihkä. ojala on niit tekijöitä jotka ammentaa ammatillisen kokemuksen mainoslehdist ja muista tiedonantajista.
[/quote]Eiköhän se konearenas mainosta monenlaisia työsuorituksia ;)
[/quote]
mitä töitä esimerkiksi?
-
Mutta mielestäni tässä laatikossa on hyötysuhde kohilla.http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk (http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk)
http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=6mavmItHI60&feature=related)
näin on ja ne ojalan mainostamat ASETUKSET on aina kohallaan sama kuka istuu puikkoihin. hermot menee vaihtelissa töissä jos tuo insinöörien jatkuva ohjelmointi/valikko/asetukset innostus ei ala laantuun >:( >:( >:( >:(
No se.
Eipä oo ymmärrystä mistä on kyse.
Minkäs tähen kehut kuula punasena valamettia tietokoneen välityksellä, voisi sitä kirjeitä kirjotella
tai vaikka sawumerkkejä pössytellä tai vaikka vaaran laelta karjua asiaansa?
Ei valikoita tarviisi?
-
Fendin huolto on myös ylivoimaista hinnaltaan (toiselta foorumilta lainattu).
Aattelin että käytän ensimmäisellä kerralla oikein liikkeen huollossa. Fendt 926 -02 1000h huolto ja kokkolan traktorihuolto. 3600€ 18h töitä. Eipä tartte toista kertaa käydä.
-
Liika kalliita rattoreita näin huonoille hankkeille noi Fendit,toki parhaita mutta halavemmillaki tulee työt tehtyä eikä tartte rahapussista tehä kärpäslätkää! :-*
-
Miksi ihmeessä täytyy käydä jossain vetokisoissa maataloustraktorilla???
Eikös se ole töitä varten hankittu eikä leikkimistä????
Ei DynäVt:n tarvii olla todistelemassa paremmuuttaan, jokainen tietää, että DynäVt on paras.
-
Miksi ihmeessä täytyy käydä jossain vetokisoissa maataloustraktorilla???
Eikös se ole töitä varten hankittu eikä leikkimistä????
Ei DynäVt:n tarvii olla todistelemassa paremmuuttaan, jokainen tietää, että DynäVt on paras.
Em mää vaa tiärä. ;D
-
Miksi ihmeessä täytyy käydä jossain vetokisoissa maataloustraktorilla???
---kerrankin samaa mieltä Timpan kanssa,vetokisoihin omat leikkikalut.
---vetokisalavetin vetohan ei vakiotraktorista todista käytännön työn kannalta yhtään mitään
-
---kerrankin samaa mieltä Timpan kanssa
***On jo mones kerta. Eikö ole pelottavaa???
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907269985627_uu.shtml
Ojalaa....
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907269985627_uu.shtml
Ojalaa....
Mulla on vetenpitävä alibi, just tulin keski-suomesta ::)
-
---kerrankin samaa mieltä Timpan kanssa
***On jo mones kerta. Eikö ole pelottavaa???
---olen kyllä aika kauhuissani,tainnu ruveta varioremmi luistaan pahan kerran ;D
-
Kävin tyypittämässä uuden 936 Varion, olihan ylivoimanen :o
Aivan perseestä edelleen
aivan ylivoimainen verrattuna ojalan maksukykyyn :)
-
Jääkö Fendtin miehillä jotain viivan alle?
-
Muutama Fenttimies ilmoittelee Kauppalehdessä. ::)
-
Millähän velaton kahden Zetorin omistaja saa ilmoituksen tuohon lehteen? Kaikki laskut on maksettu. Rahaa on tilillä ja uutta tulossa.
-
Millähän velaton kahden Zetorin omistaja saa ilmoituksen tuohon lehteen? Kaikki laskut on maksettu. Rahaa on tilillä ja uutta tulossa.
Paa sinne mainos jotta lainaat niitä rahojasi,pienellä markinaalilla. Saat paljon uusia kavereita ja pääset Kauppalehteen... ::)
-
Millähän velaton kahden Zetorin omistaja saa ilmoituksen tuohon lehteen? Kaikki laskut on maksettu. Rahaa on tilillä ja uutta tulossa.
osta fentti velaksi :D
-
Kävin tyypittämässä uuden 936 Varion, olihan ylivoimanen :o
Aivan perseestä edelleen
aivan ylivoimainen verrattuna ojalan maksukykyyn :)
Kateus on ansaittava, sääliä saa ilimatteeks ;D
-
Kävin tyypittämässä uuden 936 Varion, olihan ylivoimanen :o
Aivan perseestä edelleen
aivan ylivoimainen verrattuna ojalan maksukykyyn :)
Kateus on ansaittava, sääliä saa ilimatteeks ;D
just näin sääliksi käy kun fenttimies matkaa pankkiin lakki kouraas ;D
-
Älkää ressukat katehtiko rikkaita,eivät hekään katehdi teitä! :P
-
Näitä lukiessa tulee mieleen juttu huoltoaseman pihasta, jossa mies oli tankkaamassa keskimääräistä kalliimpaa auto. Paikalle tuli toyota kuski ja alkoi moittimaan "on tyhmää laittaa autoon nuin paljon rahaa". Tankkaaja katsoi toyotaa ja kuskia ja sanoi "minusta on tyhmempää laittaa kaikki rahansa autoon."
;D ;D
-
Älkää ressukat katehtiko rikkaita,eivät hekään katehdi teitä! :P
eihän velka vetoisen fentin omistaja oo rikas :)
-
Vario on aivan ylivoimainen tapa ajaa taloutensa karille. Ei sellainen ansaitse muiden kadehtimista eikä sääliä.
-
Vario on aivan ylivoimainen tapa ajaa taloutensa karille. Ei sellainen ansaitse muiden kadehtimista eikä sääliä.
Mutta ellei oo enää euron päälle kuinka traktorilla tienaa,Vario on ihan mukava peli ;D
-
Vario on aivan ylivoimainen tapa ajaa taloutensa karille. Ei sellainen ansaitse muiden kadehtimista eikä sääliä.
***Perusteluja?
-
Soon vissihin prameempaa kulukia Ventin lippis pääs tonne Oo Pee Pohojolahan. ;D :-* Ja jos oikeen lykästää ni pääsee viel pankkiherran kans samahan kuvahan Kultajyvä lehtehen! ::) Sitte saa leuhkaasta jotta:Ku jotaki ostetahan ni ostetahan sitte sellaanen nottei tuu komiampaa vastahan pikkaasen isoommallakaa kirkool!
Ajetaan poijjaat Ventillä vaan,eipä ole rahapussi rempallaan.
Huoletonta huvia on lypsytyö Ventti kun tasaseen maitotilit syö! :'( ;D
-
Soon vissihin prameempaa kulukia Ventin lippis pääs tonne Oo Pee Pohojolahan. ;D :-* Ja jos oikeen lykästää ni pääsee viel pankkiherran kans samahan kuvahan Kultajyvä lehtehen! ::) Sitte saa leuhkaasta jotta:Ku jotaki ostetahan ni ostetahan sitte sellaanen nottei tuu komiampaa vastahan pikkaasen isoommallakaa kirkool!
Ajetaan poijjaat Ventillä vaan,eipä ole rahapussi rempallaan.
Huoletonta huvia on lypsytyö Ventti kun tasaseen maitotilit syö! :'( ;D
:D :D ;D ;D
-
Kuinkahan paljon sitä rahaa oliskaan jos ei aikanaan olisi tullet siirryttyä Fendt kantaan. (vanhin talon Fendt on vm 92).
Tilan ostin 1988 ja se on tullut maksettua ja myös muutkin velat, jonkin verran vielä on jäänyt tilillekin.
Ihmeiden aika ei siis ole ohi !!
Aikanaan kun Fendteihin siirryin oli juttu kylällä aivan samantasoista kun tällä palstall. Nyt on kylä hiljainen kun ei se konkka tullutkaan vaan päinvastoin.
-
Kyllähän se on kaikkien laitteiden kanssa sama; Laatu maksaa itsensä takaisin muutamassa vuodessa,,,,,,,,vrt kotimaiset/ulkomaiset muokkaimet, kylvimet jne
Vanha Fendt porskuttaa hyvin ja toimii kaikin puolin paremmin kuin edellinen uusi Basildoni
Renault vaikuttaa myös laadukkaalta vaikka onkin vain JD / Mansikki tekniikkaa,,,,,,
Perfekt myös hyvä esimerkki laatu laitteista vrt halpis kamaan ???
www.agri.fi 8) ::)
-
Soon vissihin prameempaa kulukia Ventin lippis pääs tonne Oo Pee Pohojolahan. ;D :-* Ja jos oikeen lykästää ni pääsee viel pankkiherran kans samahan kuvahan Kultajyvä lehtehen! ::) Sitte saa leuhkaasta jotta:Ku jotaki ostetahan ni ostetahan sitte sellaanen nottei tuu komiampaa vastahan pikkaasen isoommallakaa kirkool!
Ajetaan poijjaat Ventillä vaan,eipä ole rahapussi rempallaan.
Huoletonta huvia on lypsytyö Ventti kun tasaseen maitotilit syö! :'( ;D
:D :D ;D ;D
On jäsenillä laskutaito kova jos saavat mökin konkkaan rattorilla joka maksaa sen 30 kiloekua enempi ko valmutti.
Pysyisi vaan niissä turvallisissa LIITON hommissa.
Ihan tupakilla sen eron joku taivaalle vetää,ei sen enempää...
-
Näyttää vaan olevan niin että toinen saa halvoilla ja huonoilla koneilla aikaan taloudellista tulosta joka näkyy verotettavana tulona. Toisilla on pihat täynnä koneita viimeisen päälle. Uudet puimurit kuivurit ja muut tuotantorakennukset. Taloudellista tulosta ei tahdo muodostua vaikka kuinka touhutaan. Aikahan sen näyttää kuinka tässä käy. Ei sitä tällä foorumilla päätetä.
-
Kaikki huutaa hep, joilla tulee verotettavaa vuodessa enempi ku ykköstraktorin uushankintahinta...
HEP ;D ;D
-
Ei tuu enää, etelässä maidolla tappioo, ja koneiden hinnat noussu sitten viidessä vuodessa.....
Mutta sain tänään säälistä oikeen dyna vt fleesetakin ja kravaatin postipakettina, oikein itsetunto nousi, ansiotonta arvonnousua. Jollain pitäis pystyä pimittämään ettei ole kyseistä konetta ostanut vaikka on vahvat viitteet siitä....
Kannatti odottaa yli viisi viikkoa varaosia etuakseiin ;D ;D ???
-
Noh ei se kiellettyä ole ajella Ventillä mutta jos rahat siihen revitään emännän selkänahasta niin silloin on jotaki pahasti pielessä!
Olkoon vaan miten ylivoimainen tahansa niin ei se kuitenkaa ole kuin työkone.Kyllä pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen! ::)
-
Noh ei se kiellettyä ole ajella Ventillä mutta jos rahat siihen revitään emännän selkänahasta niin silloin on jotaki pahasti pielessä!
Olkoon vaan miten ylivoimainen tahansa niin ei se kuitenkaa ole kuin työkone.Kyllä pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen! ::)
Naulan kantaan, kyseessä on varmasti todella hyvä työkone, voipi olla jopa paras(?). Paino sanalla työkone.
Mutta täällä foorumilla se tuntuu olevan peniksenjatke vielä vuosikymmenen ikäisenäkin, ja se on jo todella säälittävää.
-
Noh ei se kiellettyä ole ajella Ventillä mutta jos rahat siihen revitään emännän selkänahasta niin silloin on jotaki pahasti pielessä!
Olkoon vaan miten ylivoimainen tahansa niin ei se kuitenkaa ole kuin työkone.Kyllä pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen! ::)
Naulan kantaan, kyseessä on varmasti todella hyvä työkone, voipi olla jopa paras(?). Paino sanalla työkone.
Mutta täällä foorumilla se tuntuu olevan peniksenjatke vielä vuosikymmenen ikäisenäkin, ja se on jo todella säälittävää.
Eikai sitä vielä tuossa iässä tartte? ;D
Ei vaan ihan vakavasti ottaen, taitaa olla kyseisen elimen tarve muuhun kuin kusemiseen suhteellisen vähäistä kun suuri osa ajasta menee oman työkoneen ihasteluun. 8)
-
Niin että ajakaa ihan millä lystäätte,mutta kyllä työt tulee tehtyä ihan "tavallisillakin"rattoreilla ja aatelkaa joskus sitä emännyyttäkin eikä aina vaan itteenne.Meinaan että parempi sijotus pitää naisväki tyytyväisenä kuin että on hirmukalliit ja pitäjän komeimmat koneet pihassa!
Se on sitä todellista ylivoimaa kun on ihmissuhteet kunnossa! :-*
-
Niinpä, kyllä pienilläkin vehkeillä pärjää, ei se oo koosta kiinni, pienellä vaan tikataan taajempaan...
Näin sanoi serkkupoika maamieskoulussa parikymmentä vuotta sitten, ja on hänellä jo toinen perhe alullaan, että pärjänny on! ;)
-
http://www.youtube.com/watch?v=sAoDITVZe6c&NR=1
F1-mestarin horinoita.
Itsellä 2*936 Virossa; syynä halvat leasing-hinnat (huomattavasti JD 8530 & vast Case IH halvempi).
Fendtillä pakko köyhyyden vuoksi ajaa, mutta seuraavalla vaihtokerralla kaikki kilpailutetaan.
Ja Kirovetseihin suuttimet vaihtaen ja pumput ruuvaten (K-700set ruuvattu 380 hp:n ja K-701set turbotettu ja ruuvattu 550 hp:n) kulutusero Fendttien hyväksi max. 10-15% eli pitäis kai ajaa 250000-300000 tuntia että kattais eron.
Fendt on köyhän valinta ainakin omalla kohdalla. (Ei riitä rahat JD:n leasingiin).
-
http://www.youtube.com/watch?v=sAoDITVZe6c&NR=1
Pakko kait tuon jälkeen on uskoa, että absoluuttisen paras se on. ::)
-
Kaikki huutaa hep, joilla tulee verotettavaa vuodessa enempi ku ykköstraktorin uushankintahinta...
HEP ;D ;D
Sun pintaalan ja iän huomioon ottaen pitäs riittää tuplasti tai triplastikki.Tai sitte se on eteläs aiva oikiastikki huonoo hommaa :P
-
Kaikki huutaa hep, joilla tulee verotettavaa vuodessa enempi ku ykköstraktorin uushankintahinta...
HEP ;D ;D
Sun pintaalan ja iän huomioon ottaen pitäs riittää tuplasti tai triplastikki.Tai sitte se on eteläs aiva oikiastikki huonoo hommaa :P
Sanoinki vaan, että enempi enkä kuinka paljon ;) ;D
-
onko pp:n ykköskone 502 ;D
-
Kyllä vaan kummasti topicci jossa käsitellään Fendttiä kerää osanottajia....
Fendtin valitsevat voivat selittää tunnesyillä järkisyillä tehtyä valintaa, monella muulla on toisinpäin..
Uuden koneen käyttöaikaisista kokonaiskuluista hankintahinta on noin 30-35% loput tulee käytöstä ja kulumisesta, Fendt on järkivalinta jos osaa käyttää laskukonetta eikä tunne valtavaa pakkoa vaihtaa traktoria 2-3 vuoden välein ennen kuin takuu loppuu... Niillä kun voi ajaa huoletta paljon pitempään vaihtoarvon kärsimättä
-
Kyllä vaan kummasti topicci jossa käsitellään Fendttiä kerää osanottajia....
Fendtin valitsevat voivat selittää tunnesyillä järkisyillä tehtyä valintaa, monella muulla on toisinpäin..
Uuden koneen käyttöaikaisista kokonaiskuluista hankintahinta on noin 30-35% loput tulee käytöstä ja kulumisesta, Fendt on järkivalinta jos osaa käyttää laskukonetta eikä tunne valtavaa pakkoa vaihtaa traktoria 2-3 vuoden välein ennen kuin takuu loppuu... Niillä kun voi ajaa huoletta paljon pitempään vaihtoarvon kärsimättä
En tiiä mutta kyllä on kaikki työt tullu tehtyä vaikkei ole kun Massikoita vaan,eikä nuita ole aina tarvinnu vaihtamassa olla! ::)
Ja laskimet saat laittaa sinne Varion renkaan alle,näissä hommissa ei auta paljoa laskeskella,VOIPI MEINAAN TULLA PAHAMIELI! :'(
-
Kyllä vaan kummasti topicci jossa käsitellään Fendttiä kerää osanottajia....
Fendtin valitsevat voivat selittää tunnesyillä järkisyillä tehtyä valintaa, monella muulla on toisinpäin..
Uuden koneen käyttöaikaisista kokonaiskuluista hankintahinta on noin 30-35% loput tulee käytöstä ja kulumisesta, Fendt on järkivalinta jos osaa käyttää laskukonetta eikä tunne valtavaa pakkoa vaihtaa traktoria 2-3 vuoden välein ennen kuin takuu loppuu... Niillä kun voi ajaa huoletta paljon pitempään vaihtoarvon kärsimättä
Juu totta tietty toinenpuoli, mutta ei sitä oikein viittis koko uraansa kuiteskaa ajaa samalla koneella, täytyy sitä joskus jotain uuttaki saada alle ;) ;D
Ps. Valtuissa vanhimmasta alkaen 10000, 5700, 4300 ja 900 tuntia..
Keski-ikä liki 7v. Ventin kannattavuus vois edes hieman parantua, jos tunteja tulis edes tuplat nykyiseen 700 tuntia per kone tahtiin nähden ja tietty ilman yhtään lootaremontteja ::)
-
onko pp:n ykköskone 502 ;D
Juu niitähän ne hiukan piristettynä ja kiristettynä ;D