Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Navikaattori, ja kämmit..  (Luettu 11303 kertaa)

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Garmin nuvi 200 toiminu ihimeen hyvin.
Käytetty tosin vain helsinki nortkäp välimaastossa.
Ostin halavimman (129€) minkä löysin,koska näissäki laitteissa kehitys mennee varmaan etteenpäen niin nopijaan,raskii paremmin joskus uusia laitetta.
Kylläki vain pohojosmaijen kartolla.
Eipä voi moittija.
Kerran harijottelija siementäjä oli ajanu tompalla 100km harhaan.
Tiennimi oli oikija, kunnan nimi väärä.
Omanki jären käöttö kuitenki sallittua vaekka oes minkämerkkinen kaattori tahasa.

Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Garmin nüvissa 200:ssa on se huono että ei näytä ajonopeutta kun on opastuskarttatoiminto päällä.

Kartanseurannassa taas on ajonopeus vas alakulmassa, siis ilman opastusta.
Kui mää ain olen paras?

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
No eiköhän se ole vähän kaikilla navigaatoreilla että kannataa suhtautua neuvoihin pienellä varauksella.  Eli suosittelen jokaisella navigaatorilla suhtautumaan ehdotettuun reittiin pienellä varauksella. ;)

    *** Näinhän se tietysti on. Hatuttaa vaan melkoisesti,mikäli esim. navi ajattaa moottoritiellä jonkun rampin ohi,väittäen sen oikean liittymän oleman vielä reilusti edessäpäin. Juuri vieraissa kaupungeissa ei ole kiva itseään muutenkaan löytää aina jostain umpikujan perukoilta ja kuunnella " laskee uudelleen" -virttä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
No eiköhän se ole vähän kaikilla navigaatoreilla että kannataa suhtautua neuvoihin pienellä varauksella.  Eli suosittelen jokaisella navigaatorilla suhtautumaan ehdotettuun reittiin pienellä varauksella. ;)

    *** Näinhän se tietysti on. Hatuttaa vaan melkoisesti,mikäli esim. navi ajattaa moottoritiellä jonkun rampin ohi,väittäen sen oikean liittymän oleman vielä reilusti edessäpäin. Juuri vieraissa kaupungeissa ei ole kiva itseään muutenkaan löytää aina jostain umpikujan perukoilta ja kuunnella " laskee uudelleen" -virttä.



Käykö sulle navihommissa tosiaan aina noin? En usko.
Kui mää ain olen paras?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Mulla oli aikoinaan joskus noin neljä vuotta sitten nokiassa tuo navicore ja olihan se varsin näppärä laite etenkin kaupungissa liikuttaessa. Mutta toisaalta nyt kun navigaattoria ei ole, niin varsin hyvn olen silti perille löytänyt. Pitkin suomenniemeä ollaan ajaltu ihan vanhalla perinteisellä kartalla ja hätätilassa olen turvautunut kännykällä google mapsiin.

Hassuinta tässä gps-tekniikassa on se, että kotiini en navigaattorilla löydä. Enskiksikin kaikki kartat lukevat muutaman tien väärässä järjestyksessä ja sitten tiennumerokin menee kilometrin pieleen. Useamman kerran autokuski on soitellut että mikä on, kun navigaattori huutaa perillä ja ympärillä on vain peltoa ja vanha ränsistynyt lato.

Hassumpia sattumia oli ne, kun spv-neuvoja tuli meille ikivanhaa metsäautotietä pitkin "kun navigaattori oli neuvonut, ja se kun isä tilasi betoniauton työmaalleen ja painotti puhelimessa että aja suoraan valtatietä ja käänny kerran oikealla äläkä missään tapauksessa seuraa navigaattoria. Nooh, betonikuski tuli, seurasi navigaattoria ja ajeli pitkin maakunnan kurjempia teitä noin sadan mutkan kautta ja lopulta yli sillan missä oli 15 tn painorajoitus..
Nothing is Something Worth Doing

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Navikaattori, ja kämmit..




Käykö sulle navihommissa tosiaan aina noin? En usko.

   *** Ei se nyt tietenkään aina noin käy,mutta harmillisen usein. Ja olenpa seurannut navin toimintaa silloinkin,kun en todellakaan sitä tarvitsisi ja välillä se on ihan kuutamolla missä mennään.  Eniten mua vituttaa,kun sitä ei näköjään voi edes rahalla päivittää. Laite siis Garmin 350. 

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Ostin keväällä Navman S90n.Muihin en pysty vertaamaan,mutta yllättävän hyvin tuntuu toimivan.
Mulla perusteena valinnalle oli ajopäiväkirjan tekomahdollisuus.Joitain karttavirheitä olen huomannut,esim.metsäautoteillä.tosin joku oli tietävinään,että kartta-aineiston toimittajia on maailmassa kaksi.Joten taitavat samat virheet löytä eri merkeistä.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Mulla ollu muutaman vuoden tom tom, kyllä sillä kaupungissa pärjäilee, kun ajelee välillä mitä ihmeellisempiä reittejä (nopeimpia) sen mielestä, mutta maaseudulla se raukka sekoilee ihan mahdottomasti, ajattaa kaikille kinttupoluille vaikka ne on asetuksis rajattu pois päältä. Keväällä hommasin tuon halvimman carminin 200, sen ja täytyy sanoa, että se pesee tompan mennen tullen varsinkin maalla, kun kerran asetuksis on, että pikitietä käytetään se ei yritä sinnikkäästi oikaista mihinkään polulle vaan katselee pikeä alle, lisäksi se tuntee hietateitten numeroinnin paremmin ku tomppa. Kumpaankaan ei kannata ihan silmät ummes luottaa, jonkinlainen suuntavaisto kannattaa säilyttää vaikka sitten kartan avulla.

Hakamaa

  • Vieras
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Ei se nyt tietenkään aina noin käy,mutta harmillisen usein. Ja olenpa seurannut navin toimintaa silloinkin,kun en todellakaan sitä tarvitsisi ja välillä se on ihan kuutamolla missä mennään.  Eniten mua vituttaa,kun sitä ei näköjään voi edes rahalla päivittää. Laite siis Garmin 350. 

Kyllä tuohon löytyy päivitykset niin softaan kuin karttoihinkin.
Lataa ensin WebUpdater http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp
Ja päivitä laite

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Täällä on tota Tomppaa moitittu ihan kiitettävästi, mut aina on perille päästy. Aikoinaan oli ainut johon sai "peltipoliisit" ilmaiseksi netistä ja vieläkin päivittyy tiedot kiitettävän nopeasti.

Yks ylivoimainen ominaisuus siinä on, jota ei varmasti saa näihin tämänpäivän "juppi" malleihin. Aina kun anoppila alkaa näkyä tien päästä, niin se ilmoittaa että: " Käänny takaisin jos mahdollista". On muuten aika viisas kones. ;D

RockBull

  • Vieras
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Tyytyväinen olen karmiiniin. Mutta enpä ilman karttaa silti kauemma lähde. Asetukset määrää kuinka pientä tai suurta tietä opastaa ja ratin takkaa määrätään mitä ajetaan. Ajan mieluumin näitä hiljaisempia teitä,pikkukiik.kun olen,ehkä jopa pientä ylinopeutta.