Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Neumaattinen lanotteenlevitin  (Luettu 5213 kertaa)

tissinkoittaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 189
Neumaattinen lanotteenlevitin
Ois lanotteenlevitin ostossa, mitenkä on noi neumaattiset levittäjät onko tarkka ja toimintavarma kestääkö hyvin näyttäs käytettynä saavan aika edullisesti noita, minkämerkistä ei kannata ostaa pankaa komenttia tulemaan joilla on ollu käytössä,ja saako niihin vielä varaosia.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Ois lanotteenlevitin ostossa, mitenkä on noi neumaattiset levittäjät onko tarkka ja toimintavarma kestääkö hyvin näyttäs käytettynä saavan aika edullisesti noita, minkämerkistä ei kannata ostaa pankaa komenttia tulemaan joilla on ollu käytössä,ja saako niihin vielä varaosia.

Onkos niitä markkinoilla muita kuin näitä elhon/ylön tekemiä? MIulla on vähän sellanen kuva et nää kaikki suomalaiset on samanlaisia.

Tarkkuus on tietysti hyvä, levityksen voi mokata ainoastaan jos pitää koneen liian alhaalla, jolloin tulee raitoja. Levitysnopeus taas taitaa jäädä nykyaikaisille viskoille. Ongelmahan näissä taitaa olla ruostuminen, painekammio koneen alla ja putkisto tuppaavat ruostumaan. Jos lohkot pieniä sipruja niin siipien nosto/lasku alkaa käymään työstä, tosin niihin taitaa saada hydr. paketin nostoa/laskua varten.

merkkarin kanssa tällä pääsee aikaseen levittämään ei tarttee nähdä kasvustossa pyörän jälkiä. 

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
mulla on ollut 15 vuotta ylön tekemä tuulitunnelin pohja ruostuu oon vaihtanut kerran ja sitten syöttö laitteesta on kuluneet särkyneet laipat mikä näkyy kun katsoo alta päin ja ovat syöttö pyörää vasten olen liimannut aukot umpeen pleksillä niin ei tiputa allensa. itse ajan 12 km/h ja 12 metriä leveänä niin tunnissa sais teoriassa 14,4 ha levitettyä että kyllä nopeus on muusta kiinni kuin levittimestä 

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
mulla on ollut 15 vuotta ylön tekemä tuulitunnelin pohja ruostuu oon vaihtanut kerran ja sitten syöttö laitteesta on kuluneet särkyneet laipat mikä näkyy kun katsoo alta päin ja ovat syöttö pyörää vasten olen liimannut aukot umpeen pleksillä niin ei tiputa allensa. itse ajan 12 km/h ja 12 metriä leveänä niin tunnissa sais teoriassa 14,4 ha levitettyä että kyllä nopeus on muusta kiinni kuin levittimestä 

Niin no enemmänkin hitaus omasta mielestä tulee säiliön koosta ja jos pitää vaihtaa lohkoja niin ilman hydr. siipien taittoa niin tuppaa myös se hidastamaan.

Jätkä

  • Vieras

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Tilan historiassa on ollut pneumoja ainakin ylö, tive ja elho. Tiveä voi sanoa koneeksi tietyin varauksin, mutta muuten olisi helpompi ripustautua narun jatkeeksi kuin tehdä hidasta itsemurhaa noitten härpättimien kanssa. Viime vuodet on ajettu keskipakolevittimellä eikä paluuta puhallinkoneisiin ole näköpiirissä, koska kylvettävänä on vain lanotetta nurmelle.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
http://www.yrma.net/Aero.htm

Joku oli täällä tietävinään et tän valmistus olisi lopetettu.

Jos uutta kalustoa olisin laittamassa, niin tuolla halvimman Rauchin hinnalla sais aika ison, elektronisesti hallitun esim Amazonen keskipakolevittimen ja siihen ajouraopastimen, jolloin pelloille pääsisi levittelemään vaikka rehuntekoa seuraavana päivänä.  Ajouraopastinta voi sitte käyttää muissaki töissä

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1569
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
http://www.yrma.net/Aero.htm

Joku oli täällä tietävinään et tän valmistus olisi lopetettu.

Jos uutta kalustoa olisin laittamassa, niin tuolla halvimman Rauchin hinnalla sais aika ison, elektronisesti hallitun esim Amazonen keskipakolevittimen ja siihen ajouraopastimen, jolloin pelloille pääsisi levittelemään vaikka rehuntekoa seuraavana päivänä.  Ajouraopastinta voi sitte käyttää muissaki töissä

Joo.. minä tiedän.  ;D (meinasin aluksi etten kommentoi, on tää asia täällä niin monesti jauhettu)

Rauch on lopettanut pneumojen valmistuksen viime vuonna. :'(
Euroopasta vois saada käytettyä 18-24m Rauchin Aeroa..

Pelkkään lannoitteen levitykseen paras on ostaa laadukas viska.. Mutta tää Aero käy erittäin hyvin myös kaikkiin kylvöihin..

Käytetyistä Suomi-pneumoista ei toinna tonnia enempää maksaa vaikka olis miten vähän ajettu.. ei ne liikkeet niitä kuitenkaan saa kaupas pyyntihinnoillaan..

Mun nimimerkin alla olevaa maapalloa napsauttamalla löyttyy kuvatusta Rauchista..

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Nykyiset kaksilautaisiset keskipakolevittimet on jo niin tarkkoja, että minä en ainakaan pneumaan enää sekoaisia. Pneuma on tarkka, mutta tolppien yms. kiertäminen on hankalaa sekä pienet ajovirheet ja päällekäisyydet epäsäännöllisillä lohkoilla näkyvät kasvustossa välittömästi. Ja sitten se, että käytetyissä se ilmakanava on järjestään jo syöpynyt ja rullaa joutuu melkovarmasti remppaamaan ellei sitä ole jo tehty.
Nothing is Something Worth Doing

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Ylön pneuma on siitä paskamainen korjattava kun sitä on alettu kokoamaan maapallon keskipisteen ympärille.

Koko maailma täytyy ensin purkaa ympäriltä ennenkuin saa esim. syöttölaitteen välikiekot vaihdettua.

Mää korjasin syöttölaitteet ja laitoin uuden ilmakotelon ruostumattomasta, oli siin vääntämistä p erkele!

Se on kuin pirunnyrkki.

http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/images/pirunnyrkki.jpg

Viimeksi muokattu: 10.01.09 - klo:11:13 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Toinen elho menossa,oisko ollut vajaan 15 vuotta tämä nykyinen. Hiukan pintaruostetta rungossa ja ilmaputkissa,ne maalattua rautaa. Toki on pesty heti käytön jälkeen ja vähintään kesälevitysten jälkeen öljytty kunnolla. Pikkujuttu paineilmalla tuhauttaa öljyä suojaksi. Muuten muovia ja rosteria,ei ruostu. Hydraulisella siipien nostolla,ei tartte jumpata esteitä väistellessä eikä lohkoja vaihtaessa.

JOS nyt ostaisin uutta,ilman muuta lautaslevitin johtuen yksinkertaisemmasta tekniikasta,ei ajonopeutta rajoittavia siipiä eikä niin tavattoman tarkka ajettava ettei tule raitoja/tuplakylvöä. Samoin olisi mahdollista hyödyntää ruiskun 21metrin ajouraväliä esim. syksyllä hivenlantoja levittäessä.

Pneumallakin pääsee ihan riittäviin kylvöaloihin per päivä,noin 60ha tullut kierrettyä parhaana päivänä eikä lohkot todellakaan olleet vierekkäin. Ihan kohtuullista ottaen huomioon kaluston,lelujahan nuo nykymittapuulla :)

Urakoitsijaa levittää näillä nurkilla usean tilan lannat,halvin ja paras vaihtoehto kun ei tartte kuin näyttää että tuosta kasasta lannat ja noille pelloille x kiloa...

Viimeksi muokattu: 10.01.09 - klo:12:14 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Urakoitsijaa levittää näillä nurkilla usean tilan lannat,halvin ja paras vaihtoehto kun ei tartte kuin näyttää että tuosta kasasta lannat ja noille pelloille x kiloa...

Näin meilläkin, oma kone ei viime vuonna käynyt perässä kertaakaan. Voisi vaikka myydä pois...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Mulla on amazonen 15 metrinen hydropuomeilla oleva pneuma.
Säiliöön mahtuu 1300 ja vaatii sitten jo aika raskaan veturin.
Koskaan en ole saanut tukkoon ja muutenkin toiminut hyyvin ainoastaan puhaltimen remmit täytyy olla ylikireällä ettei luistaisi.
Ei ole ajatustakaan jotta vaihtaisin viskaan.
Vaatii enemmän huolellisuutta kun viskuri.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1569
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Mulla on amazonen 15 metrinen hydropuomeilla oleva pneuma.
Säiliöön mahtuu 1300 ja vaatii sitten jo aika raskaan veturin.
Koskaan en ole saanut tukkoon ja muutenkin toiminut hyyvin ainoastaan puhaltimen remmit täytyy olla ylikireällä ettei luistaisi.
Ei ole ajatustakaan jotta vaihtaisin viskaan.
Vaatii enemmän huolellisuutta kun viskuri.

Onko toi uitettu vai Agrimarketista ostettu?, eipä Agri koskaan ole mainostanut amazonen pneumoja...Oliko hintataso Rauchin luokkaa vai halvempi?? (yrman linkki tuolla ylempänä)..
Miten lienee valmistaako Amazone noita enää.. ei sillä että vaihtamassa olisin.. :D 

Foto/linkki tuosta Amazonen pneumasta olis kiva..
 



Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Neumaattinen lanotteenlevitin
Mulla on amazonen 15 metrinen hydropuomeilla oleva pneuma.
Säiliöön mahtuu 1300 ja vaatii sitten jo aika raskaan veturin.
Koskaan en ole saanut tukkoon ja muutenkin toiminut hyyvin ainoastaan puhaltimen remmit täytyy olla ylikireällä ettei luistaisi.
Ei ole ajatustakaan jotta vaihtaisin viskaan.
Vaatii enemmän huolellisuutta kun viskuri.

Onko toi uitettu vai Agrimarketista ostettu?, eipä Agri koskaan ole mainostanut amazonen pneumoja...Oliko hintataso Rauchin luokkaa vai halvempi?? (yrman linkki tuolla ylempänä)..
Miten lienee valmistaako Amazone noita enää.. ei sillä että vaihtamassa olisin.. :D 

Foto/linkki tuosta Amazonen pneumasta olis kiva..

 Käytettynä on tanskasta suomeen uitettu,etsiskelin silloin paremminkin ruotsista tiven hinattavaa mutta sattui "jopparilla"olemaan tuollainen tuotuna.
Mascussessa olen samanlaisen joskus nähnyt oli vaan vähän kapeampi


Tuossa on säiliö liki samannäköinen mutta puomisto aivan erilainen muutenkin enemmän elämää nähnyt.
Mascus ----Amazone jet 1200





Viimeksi muokattu: 12.01.09 - klo:16:42 kirjoittanut Tuumaaja