Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: tolasvw - 28.04.08 - klo:21:20

Otsikko: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: tolasvw - 28.04.08 - klo:21:20
  Viime vuodet on kuluttajat ja ympäristö- ja eläinaktivistit ajaneet ympäristön ja eläimien asiaa korostetusti. Nyt jo maailmaita kuuluu että heikompi osaisilla on nälkä elintarvikkeiden hintojen nousun takia. Missä kohtaa mahtaa tulevaisuudessa mennä raja, meneekö länsimaisten eläimien hyvinvointi yksilön hyvinvoinnin edelle. Näillä hyvinvointi investoinneilla, kun on sellainen vaikutus että hinnat nousevat entisestään. Kananmunien tuotantoon on pakko investoida eläinten hyvinvoinin parantamiseksi 50 milj euroa tämän summan korkomenot tekee 5 senttiä tuotettua munakiloa kohti lisäksi pääomakin pitää kuolettaa. Tämä vain esimerkkinä, tuotantokustannukset nousevat noin 20 senttiä tuotettua munakiloa kohti. Mikäli jalostava teollisuus ja kaupat jatkavat nyky hinnoittelua kuluttajan maksettavaksi tulee noin 40 sentin korotus joka aiheutuu pelkästään hyvinvointi investoinnista.
Tämä investointi tullaan tekemään koko eussa, ei siis voida tuoda halvemmalla ulkoa.
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: Heino Leino - 28.04.08 - klo:21:22
ei kuluttaja juurikaa oekeasti nuita asijoita vuntsi, vaan tekkee kylymästi ostopäätöksen kaupassa hintalapun perusteella. Toki ne haastatteluissa ja kalluppiissa toesta vakkuuttellee, mutta puhheet ja teot on ristiriijjassa.
Otsikko: Lapuan laki
Kirjoitti: Aulis Anttila - 29.04.08 - klo:07:03
  Viime vuodet on kuluttajat ja ympäristö- ja eläinaktivistit ajaneet ympäristön ja eläimien asiaa korostetusti. Nyt jo maailmaita kuuluu että heikompi osaisilla on nälkä elintarvikkeiden hintojen nousun takia. Missä kohtaa mahtaa tulevaisuudessa mennä raja, meneekö länsimaisten eläimien hyvinvointi yksilön hyvinvoinnin edelle. Näillä hyvinvointi investoinneilla, kun on sellainen vaikutus että hinnat nousevat entisestään. Kananmunien tuotantoon on pakko investoida eläinten hyvinvoinin parantamiseksi 50 milj euroa tämän summan korkomenot tekee 5 senttiä tuotettua munakiloa kohti lisäksi pääomakin pitää kuolettaa. Tämä vain esimerkkinä, tuotantokustannukset nousevat noin 20 senttiä tuotettua munakiloa kohti. Mikäli jalostava teollisuus ja kaupat jatkavat nyky hinnoittelua kuluttajan maksettavaksi tulee noin 40 sentin korotus joka aiheutuu pelkästään hyvinvointi investoinnista.
Tämä investointi tullaan tekemään koko eussa, ei siis voida tuoda halvemmalla ulkoa.

...eli "Lapuan laki" takaisin käyttöön... niin kepulaiset pääsevät rääkkäämään sekä ihmisiä että eläimiä...  :o  :o  :o  ::)  ::)  ::)
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: Jätkä - 29.04.08 - klo:07:24
ei kuluttaja juurikaa oekeasti nuita asijoita vuntsi, vaan tekkee kylymästi ostopäätöksen kaupassa hintalapun perusteella. Toki ne haastatteluissa ja kalluppiissa toesta vakkuuttellee, mutta puhheet ja teot on ristiriijjassa.

Ja myös media ajaa "omia" etujaan asettamalla itsensä kuluttajan äänitorveksi.
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: supersammakko - 29.04.08 - klo:08:56
  Viime vuodet on kuluttajat ja ympäristö- ja eläinaktivistit ajaneet ympäristön ja eläimien asiaa korostetusti. Nyt jo maailmaita kuuluu että heikompi osaisilla on nälkä elintarvikkeiden hintojen nousun takia. Missä kohtaa mahtaa tulevaisuudessa mennä raja, meneekö länsimaisten eläimien hyvinvointi yksilön hyvinvoinnin edelle. Näillä hyvinvointi investoinneilla, kun on sellainen vaikutus että hinnat nousevat entisestään. Kananmunien tuotantoon on pakko investoida eläinten hyvinvoinin parantamiseksi 50 milj euroa tämän summan korkomenot tekee 5 senttiä tuotettua munakiloa kohti lisäksi pääomakin pitää kuolettaa. Tämä vain esimerkkinä, tuotantokustannukset nousevat noin 20 senttiä tuotettua munakiloa kohti. Mikäli jalostava teollisuus ja kaupat jatkavat nyky hinnoittelua kuluttajan maksettavaksi tulee noin 40 sentin korotus joka aiheutuu pelkästään hyvinvointi investoinnista.
Tämä investointi tullaan tekemään koko eussa, ei siis voida tuoda halvemmalla ulkoa.

Minun mielestäni eläinten hyvinvointi on itseisarvo jo sinänsä, eli siitä lähdetään että eläimet voivat hyvin ja niitä kohdellaan oikein. Se raha on otettava sitten jostain muualta. Se hyvinvoinnin ylläpitäminen on vain yksinkertaisesti kulu, joka pitää maksaa jos eläimiä aikoo tulevausuudessa kasvattaa, ihan niinkuin kanala, traktori, tms.
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: Sepedeus - 29.04.08 - klo:09:07
  Viime vuodet on kuluttajat ja ympäristö- ja eläinaktivistit ajaneet ympäristön ja eläimien asiaa korostetusti. Nyt jo maailmaita kuuluu että heikompi osaisilla on nälkä elintarvikkeiden hintojen nousun takia. Missä kohtaa mahtaa tulevaisuudessa mennä raja, meneekö länsimaisten eläimien hyvinvointi yksilön hyvinvoinnin edelle. Näillä hyvinvointi investoinneilla, kun on sellainen vaikutus että hinnat nousevat entisestään. Kananmunien tuotantoon on pakko investoida eläinten hyvinvoinin parantamiseksi 50 milj euroa tämän summan korkomenot tekee 5 senttiä tuotettua munakiloa kohti lisäksi pääomakin pitää kuolettaa. Tämä vain esimerkkinä, tuotantokustannukset nousevat noin 20 senttiä tuotettua munakiloa kohti. Mikäli jalostava teollisuus ja kaupat jatkavat nyky hinnoittelua kuluttajan maksettavaksi tulee noin 40 sentin korotus joka aiheutuu pelkästään hyvinvointi investoinnista.
Tämä investointi tullaan tekemään koko eussa, ei siis voida tuoda halvemmalla ulkoa.

   Kehitysmaiden nälkä ei johdu mistään eläinten hyvinvointivaatimuksista.
Se jopa poistaa nälkää vähentämällä tehotuotantoa. Siipikarja-, sika- ,nautateollisuus käyttää samoja elintarvikkeita joita kehitysmaan ihmiset voivat käyttää suoraan. Niillä vain ei ole varaa maksaa soijasta samaa kuin eurooppalaisilla karjankasvattajilla.
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: T.Keri - 05.04.10 - klo:19:08
  Viime vuodet on kuluttajat ja ympäristö- ja eläinaktivistit ajaneet ympäristön ja eläimien asiaa korostetusti. Nyt jo maailmaita kuuluu että heikompi osaisilla on nälkä elintarvikkeiden hintojen nousun takia. Missä kohtaa mahtaa tulevaisuudessa mennä raja, meneekö länsimaisten eläimien hyvinvointi yksilön hyvinvoinnin edelle. Näillä hyvinvointi investoinneilla, kun on sellainen vaikutus että hinnat nousevat entisestään. Kananmunien tuotantoon on pakko investoida eläinten hyvinvoinin parantamiseksi 50 milj euroa tämän summan korkomenot tekee 5 senttiä tuotettua munakiloa kohti lisäksi pääomakin pitää kuolettaa. Tämä vain esimerkkinä, tuotantokustannukset nousevat noin 20 senttiä tuotettua munakiloa kohti. Mikäli jalostava teollisuus ja kaupat jatkavat nyky hinnoittelua kuluttajan maksettavaksi tulee noin 40 sentin korotus joka aiheutuu pelkästään hyvinvointi investoinnista.
Tämä investointi tullaan tekemään koko eussa, ei siis voida tuoda halvemmalla ulkoa.
Ei siinä muu auta kuin koko EU:ssa nostetaan palkkoja/korvauksia ylemmäs niin on vara ostaa kananmunia tämänkin jälkeen. Eikös se ole sitä hyvinvointiyhteiskuntaa se? Pitää köyhistä pitää huolta siinä missä eläimistäkin ;). Eläinten hyvinvointi on tärkeä asia ja siinä on ihan varmasti parantamisen varaa meillä kuin muuallakin. Jonkun vain on maksettava kulut siitä, että eläinten olot paranee. Kuka lie viimekädessä se joka viulut tästä kaikesta maksaa?
Otsikko: Vs: Lapuan laki
Kirjoitti: Veeti - 05.04.10 - klo:19:41
 Viime vuodet on kuluttajat ja ympäristö- ja eläinaktivistit ajaneet ympäristön ja eläimien asiaa korostetusti. Nyt jo maailmaita kuuluu että heikompi osaisilla on nälkä elintarvikkeiden hintojen nousun takia. Missä kohtaa mahtaa tulevaisuudessa mennä raja, meneekö länsimaisten eläimien hyvinvointi yksilön hyvinvoinnin edelle. Näillä hyvinvointi investoinneilla, kun on sellainen vaikutus että hinnat nousevat entisestään. Kananmunien tuotantoon on pakko investoida eläinten hyvinvoinin parantamiseksi 50 milj euroa tämän summan korkomenot tekee 5 senttiä tuotettua munakiloa kohti lisäksi pääomakin pitää kuolettaa. Tämä vain esimerkkinä, tuotantokustannukset nousevat noin 20 senttiä tuotettua munakiloa kohti. Mikäli jalostava teollisuus ja kaupat jatkavat nyky hinnoittelua kuluttajan maksettavaksi tulee noin 40 sentin korotus joka aiheutuu pelkästään hyvinvointi investoinnista.
Tämä investointi tullaan tekemään koko eussa, ei siis voida tuoda halvemmalla ulkoa.

...eli "Lapuan laki" takaisin käyttöön... niin kepulaiset pääsevät rääkkäämään sekä ihmisiä että eläimiä...  :o  :o  :o  ::)  ::)  ::)

Jummallaut! Aulis herännyt kuolleista...  pääsiäisen ihme on toistunut.

...ja Aukki ei usko ylösnousemukseen.... :D :D
Otsikko: Vs: Lapuan laki
Kirjoitti: Puppugeneraattori - 05.04.10 - klo:19:46
 Viime vuodet on kuluttajat ja ympäristö- ja eläinaktivistit ajaneet ympäristön ja eläimien asiaa korostetusti. Nyt jo maailmaita kuuluu että heikompi osaisilla on nälkä elintarvikkeiden hintojen nousun takia. Missä kohtaa mahtaa tulevaisuudessa mennä raja, meneekö länsimaisten eläimien hyvinvointi yksilön hyvinvoinnin edelle. Näillä hyvinvointi investoinneilla, kun on sellainen vaikutus että hinnat nousevat entisestään. Kananmunien tuotantoon on pakko investoida eläinten hyvinvoinin parantamiseksi 50 milj euroa tämän summan korkomenot tekee 5 senttiä tuotettua munakiloa kohti lisäksi pääomakin pitää kuolettaa. Tämä vain esimerkkinä, tuotantokustannukset nousevat noin 20 senttiä tuotettua munakiloa kohti. Mikäli jalostava teollisuus ja kaupat jatkavat nyky hinnoittelua kuluttajan maksettavaksi tulee noin 40 sentin korotus joka aiheutuu pelkästään hyvinvointi investoinnista.
Tämä investointi tullaan tekemään koko eussa, ei siis voida tuoda halvemmalla ulkoa.

...eli "Lapuan laki" takaisin käyttöön... niin kepulaiset pääsevät rääkkäämään sekä ihmisiä että eläimiä...  :o  :o  :o  ::)  ::)  ::)

Jummallaut! Aulis herännyt kuolleista...  pääsiäisen ihme on toistunut.

...ja Aukki ei usko ylösnousemukseen.... :D :D

Etkö huomannut, tuo Auliksen kirjoitelma on lähes kahden vuoden takaa.
Otsikko: Vs: Lapuan laki
Kirjoitti: Veeti - 05.04.10 - klo:19:50
 Viime vuodet on kuluttajat ja ympäristö- ja eläinaktivistit ajaneet ympäristön ja eläimien asiaa korostetusti. Nyt jo maailmaita kuuluu että heikompi osaisilla on nälkä elintarvikkeiden hintojen nousun takia. Missä kohtaa mahtaa tulevaisuudessa mennä raja, meneekö länsimaisten eläimien hyvinvointi yksilön hyvinvoinnin edelle. Näillä hyvinvointi investoinneilla, kun on sellainen vaikutus että hinnat nousevat entisestään. Kananmunien tuotantoon on pakko investoida eläinten hyvinvoinin parantamiseksi 50 milj euroa tämän summan korkomenot tekee 5 senttiä tuotettua munakiloa kohti lisäksi pääomakin pitää kuolettaa. Tämä vain esimerkkinä, tuotantokustannukset nousevat noin 20 senttiä tuotettua munakiloa kohti. Mikäli jalostava teollisuus ja kaupat jatkavat nyky hinnoittelua kuluttajan maksettavaksi tulee noin 40 sentin korotus joka aiheutuu pelkästään hyvinvointi investoinnista.
Tämä investointi tullaan tekemään koko eussa, ei siis voida tuoda halvemmalla ulkoa.

...eli "Lapuan laki" takaisin käyttöön... niin kepulaiset pääsevät rääkkäämään sekä ihmisiä että eläimiä...  :o  :o  :o  ::)  ::)  ::)

Jummallaut! Aulis herännyt kuolleista...  pääsiäisen ihme on toistunut.

...ja Aukki ei usko ylösnousemukseen.... :D :D

Etkö huomannut, tuo Auliksen kirjoitelma on lähes kahden vuoden takaa.

huh, Veeti jo luuli....
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: emo-heikki - 05.04.10 - klo:19:53
Heh, joko täällä kaivellaan Aukin vanhoja juttuja esiin ????
Otsikko: Kuluttaja ratkaisee...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 13.07.11 - klo:00:24
Maatalousministeri Jari Koskisen mukaan kuluttajien käyttäytyminen määrää kotimaisen maataloustuotannon tulevaisuuden. Koskinen sanoi MTV3 Uutisille SuomiAreena-tapahtumassa, että Suomen omavaraisuus maataloustuotannossa on lähinnä kuluttajien kysynnän varassa.
- Ratkaisevaa on, että suomalaiset tuotteet ovat niin hyviä, että kuluttajat niitä ostavat. Toivottavasti kuluttajat ovat valmiita maksamaan tällaista Suomi-lisää, kun he tietävät, missä tuotteet on tuotettu ja ne ovat kotimaisia, Koskinen sanoi.
Otsikko: Vs: Kuluttaja ratkaisee...
Kirjoitti: nilihaara - 13.07.11 - klo:07:39
Maatalousministeri Jari Koskisen mukaan kuluttajien käyttäytyminen määrää kotimaisen maataloustuotannon tulevaisuuden. Koskinen sanoi MTV3 Uutisille SuomiAreena-tapahtumassa, että Suomen omavaraisuus maataloustuotannossa on lähinnä kuluttajien kysynnän varassa.
- Ratkaisevaa on, että suomalaiset tuotteet ovat niin hyviä, että kuluttajat niitä ostavat. Toivottavasti kuluttajat ovat valmiita maksamaan tällaista Suomi-lisää, kun he tietävät, missä tuotteet on tuotettu ja ne ovat kotimaisia, Koskinen sanoi.

   Toiveajattelua. Kansa ostaa mitä halvalla saa, ei sitä kiinnosta alkuperä. Järjestelmän pitää muuttua kokonaisuudessaan että älyttömät elintarvikkeiden rahtaamiset saatais loppuun mutta ei se meidän aikana lopu. 8)
Otsikko: Vs: Kuluttaja ratkaisee...
Kirjoitti: emo-heikki - 13.07.11 - klo:08:16
Maatalousministeri Jari Koskisen mukaan kuluttajien käyttäytyminen määrää kotimaisen maataloustuotannon tulevaisuuden. Koskinen sanoi MTV3 Uutisille SuomiAreena-tapahtumassa, että Suomen omavaraisuus maataloustuotannossa on lähinnä kuluttajien kysynnän varassa.
- Ratkaisevaa on, että suomalaiset tuotteet ovat niin hyviä, että kuluttajat niitä ostavat. Toivottavasti kuluttajat ovat valmiita maksamaan tällaista Suomi-lisää, kun he tietävät, missä tuotteet on tuotettu ja ne ovat kotimaisia, Koskinen sanoi.

   Toiveajattelua. Kansa ostaa mitä halvalla saa, ei sitä kiinnosta alkuperä. Järjestelmän pitää muuttua kokonaisuudessaan että älyttömät elintarvikkeiden rahtaamiset saatais loppuun mutta ei se meidän aikana lopu. 8)

Kyllä ihmisiä alkuperä kiinnostaa, mutta kuluttaja ei oikein luota suomalaisiin jalostajiin, takaraivossa takoo ajatus siitä, että Suomen lippumerkin alla myydään myös ulkomaisista raaka-aineista tehtyjä tuotteita kotimaisina.

Hinnat ei vaikuta ostopäätöksiin paljoakaan, pääosa tuotteista myydään brändien perusteella, esim. Hainzin ketsuppi on maailmanlaajuinen tuote, ehdoton markkinajohtaja omalla sektorillaan, eikä ole missään maassa se alan halvin vaihtoehto ????
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: minä-itte - 13.07.11 - klo:08:21
Noh, Tartu Veski ostaa vehnät ja rukiit. Me ostamma Fazerin lepää, Tallinnassa leivottua.
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: nilihaara - 13.07.11 - klo:08:21
  Kumpaa vaan myytäneen Jakomäessä enemmän, Heinziä vai Rainbowta? Vain eliitti ostaa "merkkituotteita", ei duunareita kiinnosta alkuperä.
Otsikko: Rainbow...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 13.07.11 - klo:08:27
Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide... Kumpaa vaan myytäneen Jakomäessä enemmän, Heinziä vai Rainbowta? Vain eliitti ostaa "merkkituotteita", ei duunareita kiinnosta alkuperä.

Suurin osa Rainbow-tuotteista on tismalleen samaa kamaa ku "merkki"tuoteetki... ne tulee samalta tuotantolinjalta... ja pakataan eri kääreisiin - oli se linja sit Suomessa tai muualla.
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: minä-itte - 13.07.11 - klo:08:27
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/07/suomalainen_yritys_ei_osaa_markkinoida_vastuullisuudella_2719942.html
Otsikko: Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide
Kirjoitti: emo-heikki - 13.07.11 - klo:08:28
Noh, Tartu Veski ostaa vehnät ja rukiit. Me ostamma Fazerin lepää, Tallinnassa leivottua.

Näin se menee, leipä mydään Fazzerin brändin alla, ei sillä ole paljon merkitystä missä maassa se on leivottu tai mistä jyvät on kotoisin ????
Fazzer on suomalainen brändi ????
Otsikko: Vs: Rainbow...
Kirjoitti: emo-heikki - 13.07.11 - klo:08:29
Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide... Kumpaa vaan myytäneen Jakomäessä enemmän, Heinziä vai Rainbowta? Vain eliitti ostaa "merkkituotteita", ei duunareita kiinnosta alkuperä.

Suurin osa Rainbow-tuotteista on tismalleen samaa kamaa ku "merkki"tuoteetki... ne tulee samalta tuotantolinjalta... ja pakataan eri kääreisiin - oli se linja sit Suomessa tai muualla.

Rainbow on aika vahva brändi ????
Otsikko: Vs: Rainbow...
Kirjoitti: nilihaara - 13.07.11 - klo:08:33
Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide... Kumpaa vaan myytäneen Jakomäessä enemmän, Heinziä vai Rainbowta? Vain eliitti ostaa "merkkituotteita", ei duunareita kiinnosta alkuperä.

Suurin osa Rainbow-tuotteista on tismalleen samaa kamaa ku "merkki"tuoteetki... ne tulee samalta tuotantolinjalta... ja pakataan eri kääreisiin - oli se linja sit Suomessa tai muualla.

Rainbow on aika vahva brändi ????

Mutta menee vain kuin kuumille kiville. :P
Otsikko: Vs: Rainbow...
Kirjoitti: emo-heikki - 13.07.11 - klo:08:36
Vs: Millainen on tulevaisuuden kuluttajan mielipide... Kumpaa vaan myytäneen Jakomäessä enemmän, Heinziä vai Rainbowta? Vain eliitti ostaa "merkkituotteita", ei duunareita kiinnosta alkuperä.

Suurin osa Rainbow-tuotteista on tismalleen samaa kamaa ku "merkki"tuoteetki... ne tulee samalta tuotantolinjalta... ja pakataan eri kääreisiin - oli se linja sit Suomessa tai muualla.

Rainbow on aika vahva brändi ????

Mutta menee vain kuin kuumille kiville. :P

Kuten totesin, Rainbow tuotteetkin myydään brändillä, ei hinnalla ????