Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.  (Luettu 45089 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.


Perkinssi oli meillä aivan finaalissa kun mittarissa 7000h. 6400 valmetissa vasta 14500h eikä paljoa mylly uudesta eroa
Eihän ne joo yhtään mittään kestä.....

Yksilöitä taitaa olla kaikissa merkeissä. Täällä menossa mm. yksi 4.236 jossain 11000 h kohdalla, ja vanha 6.354 jonka tunteja ei tiedä kukaan, yli 10000 kuitenkin. Yhä se yrittää..
Kaikkia merkkejä on myös hajonnut liian aikaisin. Joitakin perkiisseleitä ei kai saatu koskaan oikein kestämään, kun yritettiin ottaa liikaa potkua pienistä koneista.

Parhaiten koneet tuntuvat kestävän kaivureissa, metsäkoneissa yms, joissa on tasaiset kierrokset, repimätön kuorma ja pitkät käyntijaksot. Huonoiten koneissa, jotka väännetään joka aamu pakkasessa käyntiin ja ajetaan 10 minuuttia. Tai sitten kun viritystä on lisätty enemmän kuin 10%, unohdettu öljynvaihdot jne..

Tuossa vähän 6.354-reliikistä tarinaa, aikoinaan yli miljoona kappaletta pelkästään yhdestä tehtaasta:

http://www.perkins.com/cda/components/fullArticle?m=96906&x=7&id=286336

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
LandeHande on asentanut verkuihin sellaiset kaivinkoneista tutut polkimet joilla voi sitten ohjata traktoria.

Kädet jäävät vapaiksi jotta voi rukoilla samalla ettei mikään hajoa  ;D

 Tai keräillä lohkon paloja, ettei mene rengas rikki, noku meijän kroonikkoa kävin taputtelemassa, niin 6280 oli nyrjäyttäny hakehommissa kiertokankensa...

Ei pidä paikkaansa.Perkinsin 1006:sta ei tule kanki ulos.

 Ei tulekaan, ei, mutta tekasee sievän kurkistusaukon lohkon kylkeen...
Ihan turha näitten äijien kanssa on vääntää.
Jos Massikka on "tie, totuus ja elämä" ei siinä paljoa järkipuheet auta.  ::)
Kaikille moottorimerkeille sattuu ja tapahtuu, mutta nyt on vain niin, että näitä risukiisseleitä on tehty tuskin promillea perkinssien valmistusmäärästä. Perkins on taatusti suhteellisesti ottaen luotettavampi laite.

Perkinssi oli meillä aivan finaalissa kun mittarissa 7000h. 6400 valmetissa vasta 14500h eikä paljoa mylly uudesta eroa
Eihän ne joo yhtään mittään kestä.....
Uskotaan kun Erkki puhuu kahden moottorin antaman kokemuksen syvällä rintaäänellä.  ;)

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Toisella voi kestää ihan samalla tavalla sekä perkinssi ja tisukiisseli, mutta sitten toisella ne ei kestä ollenkaan. Käyttäjällä on tässäkin paljon merkitystä, huollot, ajotapa jne. Joku saa särettyä kaiken, toisilla kaikki kestää..  :D

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Toisella voi kestää ihan samalla tavalla sekä perkinssi ja tisukiisseli, mutta sitten toisella ne ei kestä ollenkaan. Käyttäjällä on tässäkin paljon merkitystä, huollot, ajotapa jne. Joku saa särettyä kaiken, toisilla kaikki kestää..  :D

Tämä on totta... vaan mainitsemani urakoitsijan aikaisemmin käyttämistä koneista Ford viistonnisen päälle rakennettuun Lännen kaivurikuormaimeen laitettiin uusi puolimoottori noin 10000 tunnin jälkeen. Käyttämästään Ford 7000 + Ukko-Mara koneesta tuli musta rauta moottorin kyljestä ulos noin 5000 tuntia ajettuna, taisi kyllä olla hiukan viritetty...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Tutuilla oli ponssessa "voiman"lähteenä perkinsin moottori. Kuulemma piti puolimoottori vaihtaa reilussa kymppitonnissa kun alkoi täristämään kone senverran että alkoivat mutterit aukiamaan koneesta itsestään  :D Plussaa siitä että tuo puolimoottori oli hinnoiteltu varsin kohtuudella.

Sama tärinäongelma oli munkin eräässä Åkerman kaivurissa jossa oli Perkins 1004-T -moottori. 11000 tuntia oli mittarissa ja siitä varisi kaikki moottorin kylkeen pultattu irti, pakoputkisto repeili värinästä sun muuta mukavaa. Öljy kelpasi ja oli pakkasella hankala käynnistää. En jäänyt ikävöimään sitä Perkinsiä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Tutuilla oli ponssessa "voiman"lähteenä perkinsin moottori. Kuulemma piti puolimoottori vaihtaa reilussa kymppitonnissa kun alkoi täristämään kone senverran että alkoivat mutterit aukiamaan koneesta itsestään  :D Plussaa siitä että tuo puolimoottori oli hinnoiteltu varsin kohtuudella.

Sama tärinäongelma oli munkin eräässä Åkerman kaivurissa jossa oli Perkins 1004-T -moottori. 11000 tuntia oli mittarissa ja siitä varisi kaikki moottorin kylkeen pultattu irti, pakoputkisto repeili värinästä sun muuta mukavaa. Öljy kelpasi ja oli pakkasella hankala käynnistää. En jäänyt ikävöimään sitä Perkinsiä.

 Savumerkki masseri...http://www.youtube.com/watch?v=2L2o_qJFe3U&feature=related

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Toisella voi kestää ihan samalla tavalla sekä perkinssi ja tisukiisseli, mutta sitten toisella ne ei kestä ollenkaan. Käyttäjällä on tässäkin paljon merkitystä, huollot, ajotapa jne. Joku saa särettyä kaiken, toisilla kaikki kestää..  :D

Jepjep

Ja toisilla jakautuu samat tuntimäärät 1 tai 2 koneen kesken, toisilla on 10 samanmerkkistä konetta pihassa ja vuoden tunnit jakautuu niiden kesken...

Järjetöntä jos minulta kysytään  ;)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.


P

Yksilöitä taitaa olla kaikissa merkeissä. Täällä menossa mm. yksi 4.236 jossain 11000 h kohdalla, ja vanha 6.354 jonka tunteja ei tiedä kukaan, yli 10000 kuitenkin. Yhä se yrittää..
Kaikkia merkkejä on myös hajonnut liian aikaisin. Joitakin perkiisseleitä ei kai saatu koskaan oikein kestämään, kun yritettiin ottaa liikaa potkua pienistä koneista.

Parhaiten koneet tuntuvat kestävän kaivureissa, metsäkoneissa yms, joissa on tasaiset kierrokset, repimätön kuorma ja pitkät käyntijaksot. Huonoiten koneissa, jotka väännetään joka aamu pakkasessa käyntiin ja ajetaan 10 minuuttia. Tai sitten kun viritystä on lisätty enemmän kuin 10%, unohdettu öljynvaihdot jne..

Tuossa vähän 6.354-reliikistä tarinaa, aikoinaan yli miljoona kappaletta pelkästään yhdestä tehtaasta:

http://www.perkins.com/cda/components/fullArticle?m=96906&x=7&id=286336

Ei Metsäjussi kannata..ei nämä moukat mistään mitään tiedä,Hervastikaan ei tiedä enään moittisko Jontikan konetta vai Perkinssiä.Sitä taas jotkut ei tunnu ymmärtävän että jotkut kuuluvat esim.FC klubiin ja tapana saattaa olla vanhojen keräily kuten itselläni,tänään tein juuri kaupat Massey Harriksesta,malli 744D Perkins P6.
http://www.flickr.com/photos/branxholm/5046016802/lightbox/
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.


P

Yksilöitä taitaa olla kaikissa merkeissä. Täällä menossa mm. yksi 4.236 jossain 11000 h kohdalla, ja vanha 6.354 jonka tunteja ei tiedä kukaan, yli 10000 kuitenkin. Yhä se yrittää..
Kaikkia merkkejä on myös hajonnut liian aikaisin. Joitakin perkiisseleitä ei kai saatu koskaan oikein kestämään, kun yritettiin ottaa liikaa potkua pienistä koneista.

Parhaiten koneet tuntuvat kestävän kaivureissa, metsäkoneissa yms, joissa on tasaiset kierrokset, repimätön kuorma ja pitkät käyntijaksot. Huonoiten koneissa, jotka väännetään joka aamu pakkasessa käyntiin ja ajetaan 10 minuuttia. Tai sitten kun viritystä on lisätty enemmän kuin 10%, unohdettu öljynvaihdot jne..

Tuossa vähän 6.354-reliikistä tarinaa, aikoinaan yli miljoona kappaletta pelkästään yhdestä tehtaasta:

http://www.perkins.com/cda/components/fullArticle?m=96906&x=7&id=286336

Ei Metsäjussi kannata..ei nämä moukat mistään mitään tiedä,Hervastikaan ei tiedä enään moittisko Jontikan konetta vai Perkinssiä.Sitä taas jotkut ei tunnu ymmärtävän että jotkut kuuluvat esim.FC klubiin ja tapana saattaa olla vanhojen keräily kuten itselläni,tänään tein juuri kaupat Massey Harriksesta,malli 744D Perkins P6.
http://www.flickr.com/photos/branxholm/5046016802/lightbox/
  Meikä on ollut johdonmukainen!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5899
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.


P

Yksilöitä taitaa olla kaikissa merkeissä. Täällä menossa mm. yksi 4.236 jossain 11000 h kohdalla, ja vanha 6.354 jonka tunteja ei tiedä kukaan, yli 10000 kuitenkin. Yhä se yrittää..
Kaikkia merkkejä on myös hajonnut liian aikaisin. Joitakin perkiisseleitä ei kai saatu koskaan oikein kestämään, kun yritettiin ottaa liikaa potkua pienistä koneista.

Parhaiten koneet tuntuvat kestävän kaivureissa, metsäkoneissa yms, joissa on tasaiset kierrokset, repimätön kuorma ja pitkät käyntijaksot. Huonoiten koneissa, jotka väännetään joka aamu pakkasessa käyntiin ja ajetaan 10 minuuttia. Tai sitten kun viritystä on lisätty enemmän kuin 10%, unohdettu öljynvaihdot jne..

Tuossa vähän 6.354-reliikistä tarinaa, aikoinaan yli miljoona kappaletta pelkästään yhdestä tehtaasta:

http://www.perkins.com/cda/components/fullArticle?m=96906&x=7&id=286336

Ei Metsäjussi kannata..ei nämä moukat mistään mitään tiedä,Hervastikaan ei tiedä enään moittisko Jontikan konetta vai Perkinssiä.Sitä taas jotkut ei tunnu ymmärtävän että jotkut kuuluvat esim.FC klubiin ja tapana saattaa olla vanhojen keräily kuten itselläni,tänään tein juuri kaupat Massey Harriksesta,malli 744D Perkins P6.
http://www.flickr.com/photos/branxholm/5046016802/lightbox/
Sehän on ihan sama montako niitä koneita on kun rehellisesti sanotaan että niitä keräillään eikä yritetäkään väittää että se 10 konetta pitää olla että niille muutamalle elukalle saa haalittua sapuskat eteensä.  :D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.


P



http://www.perkins.com/cda/components/fullArticle?m=96906&x=7&id=286336

..ei nämä moukat mistään mitään tiedä,

 Moneskohan kerta on kun toistat tuon saman fraasin? Kaikki jotka Perkinssistä tai Massikasta sanovat poikkipuolisen sanan, ovat tämän kävelevän Wikipedian mukaan typeryksiä, jotka eivät tiedä yhtään mistään mitään...
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Verku on traktori, joka ei jätä kylmäksi ketään!  :)

Calte

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Verku on traktori, joka ei jätä kylmäksi ketään!  :)

Näinkö se siitä huolehtii?



On vaikea tehdä mitään idioottivarmaksi, koska idiootit ovat niin nerokkaita.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5899
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.


P



http://www.perkins.com/cda/components/fullArticle?m=96906&x=7&id=286336

..ei nämä moukat mistään mitään tiedä,

 Moneskohan kerta on kun toistat tuon saman fraasin? Kaikki jotka Perkinssistä tai Massikasta sanovat poikkipuolisen sanan, ovat tämän kävelevän Wikipedian mukaan typeryksiä, jotka eivät tiedä yhtään mistään mitään...
Se mikä on koomista niin nää äijät pitää itseään hemmetin kovina konemiehinä, oikein sen alan guruina.
Vähän kauemmin kun näitä viestejä on seurannut niin tajuaa että se kokemus ja tieto taito on suurinpiirtein tasoa: "Meillä on maailman sivu ollut massikoita, isovaarillakin oli jo harmaa verku, on ne vaan niin hyviä koneita. Ikinä en ole muulla  ajanut eikä muun merkkistä traktoria meidän taloon tule. Kuulemma on muun merkkisissä paljon vikaa ollut, ikinä ei ole meidän verku rikki ollut vaikka kylällä mitä puhuttaisiiin."

patron

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Tutuilla oli ponssessa "voiman"lähteenä perkinsin moottori. Kuulemma piti puolimoottori vaihtaa reilussa kymppitonnissa kun alkoi täristämään kone senverran että alkoivat mutterit aukiamaan koneesta itsestään  :D Plussaa siitä että tuo puolimoottori oli hinnoiteltu varsin kohtuudella.

Sama tärinäongelma oli munkin eräässä Åkerman kaivurissa jossa oli Perkins 1004-T -moottori. 11000 tuntia oli mittarissa ja siitä varisi kaikki moottorin kylkeen pultattu irti, pakoputkisto repeili värinästä sun muuta mukavaa. Öljy kelpasi ja oli pakkasella hankala käynnistää. En jäänyt ikävöimään sitä Perkinsiä.

 Savumerkki masseri...http://www.youtube.com/watch?v=2L2o_qJFe3U&feature=related
Dyna VT ???