Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa  (Luettu 24162 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7095
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Tällä aukealla tuollainen mitä ao. jutussa kehutaan. Toimii toivotulla tavalla myös näillä nurkilla. Yks sato takana ja tyytyväiset käyttäjät, kone tuli suoraan ameriikan ihmemaasta eikä hinta ollut ollenkaan paha,9m koneeseen verrattuna todella edullinen.

http://www.kuhn.com/internet/weben.nsf/0/510F406C1E23660CC12574190044E3EF
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa. 
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä.  :-\

 Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..

Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)

Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.

RT950:ssähän (videoilla näkyvä kone) on 3 kpl kuljettimia.. ja sivulle syytävyyden ideana mahdollisuus ajaa tarvittaessa jopa 18 m samaan karheeseen ja karheiden helppo uudelleen järjestely vaikeamman mallisilla pelloilla.

Mutta olet aivan oikeassa että keskelle karhottavalla on omat puolensa ja käyttökohteensa ja uskonkin että ROC:n tuotevalikoima laajenee sentyyppisellä ratkaisulla jo lähitulevaisuudessa..

No paljasta nyt edes vähän hintahaarukkaa tai edes hinnan suhdetta perinteisiin samankokoisiin roottorikarhottimiiin

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
ROC noukinkarhotin nyt Suomessa. Etuja perinteisiin karhottimiin mm. Puhtaampi karhe: ei enää maata pitkin raapimista, vaan kuljetinmatto hoitaa homman, eivätkä kivet löydä enää tietään karheeseen. Puhtaanpi työn jälki: noukkimet seuraavat pellon pintaa tarkasti. Joustavuus: karheen voi tarvittaessa heittää vaikka sarkaojan yli ja karheen koontipuolta voi muuttaa vauhdissa. Kommentit, epäilyt ja kysymykset ja huomiot tervetulleita. Luonnossa voi ihmettelemään tulla Farmarissa viikonloppuna, osasto C29 ja työnäytöksistä ilmotetaan myöhemmin..
videoita: http://www.youtube.com/watch?v=cRWZ0gbcrA0 ja lisää (ja parempia) videoita aiheesta löytyy käyttäjältä denuba youtubesta.


http://www.scan-agro.dk/site.php?page=61&mTypeID=4
Käsittääkseni sitä ollut saatavana monta vuotta.

Kokkolassa esittelyn hoitaa kuulu metsäkonemies, Sievin Biohake Oy C 29
Uutuudet: ROC RT 950 -noukinkarhotin, työleveys 9,5 metriä

*lähde: https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/farmari/n%E4yttelyvieras/Uutuudet/Microsoft%20Word%20-%20Uutuudet.pdf

Viimeksi muokattu: 28.07.09 - klo:18:27 kirjoittanut Imme

Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa. 
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä.  :-\

 Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..

Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)

Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.

RT950:ssähän (videoilla näkyvä kone) on 3 kpl kuljettimia.. ja sivulle syytävyyden ideana mahdollisuus ajaa tarvittaessa jopa 18 m samaan karheeseen ja karheiden helppo uudelleen järjestely vaikeamman mallisilla pelloilla.

Mutta olet aivan oikeassa että keskelle karhottavalla on omat puolensa ja käyttökohteensa ja uskonkin että ROC:n tuotevalikoima laajenee sentyyppisellä ratkaisulla jo lähitulevaisuudessa..

No paljasta nyt edes vähän hintahaarukkaa tai edes hinnan suhdetta perinteisiin samankokoisiin roottorikarhottimiiin

niin, ennenko sepät alkaa väsätä omia vastaavantyyppisiä koneita  ;D
mitäs tuohon nyt tarviis, noukkimia... kuljettimia... hydrauliikkaa ja kuljetuspyörät. Ei muuta  ;)
allekirjoittanut

vilda

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa. 
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä.  :-\

 Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..

Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)

Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.

RT950:ssähän (videoilla näkyvä kone) on 3 kpl kuljettimia.. ja sivulle syytävyyden ideana mahdollisuus ajaa tarvittaessa jopa 18 m samaan karheeseen ja karheiden helppo uudelleen järjestely vaikeamman mallisilla pelloilla.

Mutta olet aivan oikeassa että keskelle karhottavalla on omat puolensa ja käyttökohteensa ja uskonkin että ROC:n tuotevalikoima laajenee sentyyppisellä ratkaisulla jo lähitulevaisuudessa..

No paljasta nyt edes vähän hintahaarukkaa tai edes hinnan suhdetta perinteisiin samankokoisiin roottorikarhottimiiin

niin, ennenko sepät alkaa väsätä omia vastaavantyyppisiä koneita  ;D
mitäs tuohon nyt tarviis, noukkimia... kuljettimia... hydrauliikkaa ja kuljetuspyörät. Ei muuta  ;)

Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.

Hiippailija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.
Listahinta 100000€,ja näyttelytarjous 99999€ ???

diitteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Siis tuollahan ei voi mitenkään säädellä karhon leveyttä? vai voiko..

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa

Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.

Just... Epäilen kyllä että pitää olla kova puhumaan että näitä saa kaupaksi, siis enempää kuin muutaman esittelykappaleen maakuntiin. Koska kuitenkin 99,99 % ajaa niillä polkupyörillä ja 0,01 % lentokoneilla ;D

Hyödyt on kyllä kiistattomat mutta suuret pitää olla ongelmat roottorikarhottimien kanssa jos tähän pitää lähteä...

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa

[/quote]

Just... Epäilen kyllä että pitää olla kova puhumaan että näitä saa kaupaksi, siis enempää kuin muutaman esittelykappaleen maakuntiin. Koska kuitenkin 99,99 % ajaa niillä polkupyörillä ja 0,01 % lentokoneilla ;D

Hyödyt on kyllä kiistattomat mutta suuret pitää olla ongelmat roottorikarhottimien kanssa jos tähän pitää lähteä...
[/quote]

Toki lentokoneella on kuulemma mukava liikkua kun ei tuu köyhiä vastaan

Verku

Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Tällä aukealla tuollainen mitä ao. jutussa kehutaan. Toimii toivotulla tavalla myös näillä nurkilla. Yks sato takana ja tyytyväiset käyttäjät, kone tuli suoraan ameriikan ihmemaasta eikä hinta ollut ollenkaan paha,9m koneeseen verrattuna todella edullinen.

http://www.kuhn.com/internet/weben.nsf/0/510F406C1E23660CC12574190044E3EF

Yksi talvi ja korkeintaan kymppitonni rahaa niin teen tuommosen.

Ai miten.

Ensin vaikka *unkkarin ts-150 silppuri, siitä romut päältä pois, lyhyt mattokuljetin joka siirtää penkkaa päin ja sen alta lähtemään toinen kuljetin joka kuskaa heinän toisen karhon päälle. Sen kakkoskuljettimen varustan sylinterillä jolla se nostetaan kuljetusasentoon. Noukinpää isommille laakereille ja tukipyörille, voimanotolta 1000rpm niin saa vetää sen 15-18 km/h, matoille tietysti hydrauliikkaveto.

Kiitti vaan vitusti tuosta linkistä, taas joutuu roppaamaan ens talvenkin. ;D

Kyllä ihmisellä suunnitelmia pitää olla. :D
Kypsä tapaus

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa

Yksi talvi ja korkeintaan kymppitonni rahaa niin teen tuommosen.

Ai miten.

Ensin vaikka *unkkarin ts-150 silppuri, siitä romut päältä pois, lyhyt mattokuljetin joka siirtää penkkaa päin ja sen alta lähtemään toinen kuljetin joka kuskaa heinän toisen karhon päälle. Sen kakkoskuljettimen varustan sylinterillä jolla se nostetaan kuljetusasentoon. Noukinpää isommille laakereille ja tukipyörille, voimanotolta 1000rpm niin saa vetää sen 15-18 km/h, matoille tietysti hydrauliikkaveto.

Kiitti vaan vitusti tuosta linkistä, taas joutuu roppaamaan ens talvenkin. ;D

Kyllä ihmisellä suunnitelmia pitää olla. :D


Otetaan kolme elhon pölhöpöyhintä. Laitetaan yhteen runkoon (taittuva) hiukan limittäin ja mattokuljettimet persuuksiin. Siinä se.

 :D

vilda

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa

Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.

Just... Epäilen kyllä että pitää olla kova puhumaan että näitä saa kaupaksi, siis enempää kuin muutaman esittelykappaleen maakuntiin. Koska kuitenkin 99,99 % ajaa niillä polkupyörillä ja 0,01 % lentokoneilla ;D

Hyödyt on kyllä kiistattomat mutta suuret pitää olla ongelmat roottorikarhottimien kanssa jos tähän pitää lähteä...

Ehkä vertaukseni oli hieman huono osuva, tarkoitin suunnittelun lähtökohdallisia eroja eli ROC:n lähtökohtana on ollut rakentaa ilman kompromisseja (=joka kohteeseen haetaan siinä parhaiten toimiva ja parasta laatua oleva,eikä halvin osa) kone joka on äärimmäisen toimintavarma ja pitkäikäinen ammattikäyttöön. Esim. RT950 sarjan vanhimmilla koneella on takana jo n. 24 000 ha ja kone jatkaa edelleen töissä ilman että takana olisi mitään suurempia remontteja. Urakointikäytössä tärkeässä osassa on myös karheen laatu, vähemmän roskaa/kiviä = vähemmän murheita jatkoketjussa; ilmavampi ja tasainen karhe ; tarvittaessa,esim. vähällä tavaralla, on mahdollista siirtää myös kertaalleen karhotettu karhe yms.

vilda

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Siis tuollahan ei voi mitenkään säädellä karhon leveyttä? vai voiko..

Ulosoton kierrosluvulla voi säädellä.

Verku

Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa

Yksi talvi ja korkeintaan kymppitonni rahaa niin teen tuommosen.

Ai miten.

Ensin vaikka *unkkarin ts-150 silppuri, siitä romut päältä pois, lyhyt mattokuljetin joka siirtää penkkaa päin ja sen alta lähtemään toinen kuljetin joka kuskaa heinän toisen karhon päälle. Sen kakkoskuljettimen varustan sylinterillä jolla se nostetaan kuljetusasentoon. Noukinpää isommille laakereille ja tukipyörille, voimanotolta 1000rpm niin saa vetää sen 15-18 km/h, matoille tietysti hydrauliikkaveto.

Kiitti vaan vitusti tuosta linkistä, taas joutuu roppaamaan ens talvenkin. ;D

Kyllä ihmisellä suunnitelmia pitää olla. :D


Otetaan kolme elhon pölhöpöyhintä. Laitetaan yhteen runkoon (taittuva) hiukan limittäin ja mattokuljettimet persuuksiin. Siinä se.

 :D

No helevettiläinen. :-X

Meinasin tehä kalliin. pölhöön vaan lisää kierroksia, apurunko matolle ja se on siinä!
:D                        FIIIIUUU KUN TÄÄ HEINÄ LENTÄÄ                           ;D
Kypsä tapaus

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Karhotuksen vallankumous vihdoin suomessa
Varmasti erittäin hyvä laite. En tohdi epäillä.

Mutta onko sen työlle maksajia? Ostajia löytynee uskonto 10, laskento 4 -piiristä.

Aika näyttää.