Tehohan ei suoranaiseti riko mitään, vaan momentti. Yläkierroksille lisätty teho ei välttämättä riitä nostamaan yläkierrosten momenttia vielä maksimimomentin yläpuolelle, joten silloin on "turvassa". Alakierroksille lisätty momentti on se voimansiirron surma. Lisäksi vaikuttaa koneen painotus eli kun otetaan lisää momenttia ja lisätään painoa koneeseen, ettei luisto lisäänny, niin johan alkaa voimansiirto pyytelemään armoa. Siihen vielä hiukan reikäpäinen kuski, niin hyvä tulee. Voimanottokoneissa ei tietysti ole painolla vastaavaa merkitystä.
Sopivalla piristämisellä ja oikealla käytöllä voi parantaa koneen ominaisuuksia ja jopa lisätä kestävyyttä, kun ei tarttee riuhtoa. Tasainen veto on aina parempi kuin kuormituspiikit. Mutta maltti matkassa tässäkin hommassa.
Öljyjen merkitys kasvaa kun voimaa otetaan enempi kuin koneen mitoitus edellyttää eli paine öljykalvoa kohti kasvaa. Jos ja kun tuo kalvo ei kestä kasvanutta painetta, alkaa olemaan rauta rautaa tai kitkapintaa vasten, jolloin voimakas kuluminen alkaa. Esim. öljykylpyinen monilevypakka voi palaa poroksi hetkessä, jos öljy häviää kitkalevyjen välistä luiston yhteydessä. Ja vastaavasti samainen pakka voi kestää kymmeniä tuhansiä tunteja ilman kulumista, kun öljykalvo pysyy levyjen välissä.