Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sommerfelt - 12.01.13 - klo:18:31
-
Tämmönen pisti silmään Valtran sivuilla.
- Fendt aikoo valmistaa vuonna 2013 noin 18 000 uutta traktoria. Fendtin Feldtage -peltopäivät vetivät komeasti noin 58 000 kävijää. Uuden Fendt 500 -malliston tuotanto aloitettiin marraskuussa. Pääjohtaja Richenhagen on sanonut, että oman konsernin nokialaiset Agco Powerit tullaan aikanaan asentamaan kaikkiin Fendteihin.
-
Jostain syystä toi on jo ainakin vuoden vanhaa tietoa.
Kyllä se moottoritehdas oli se pääsyy, mikä kiinnosti ACGO:a.
Hyvä niin että joku taho edes investoi tänne Suomeen.
Seuraavaksi joku änkyrä kirjoottaa: Joo mut verot maksetaanki muualle kuin Suomeen...
:-[
-
Miten vaan varmistettaisi että linnavuoren tieto ja tekeminen ei siirry ulkomaille. Acco:lla ja saksalaisilla voi olla intressejä siirtää ko toiminta vaikka saksaan fentin viereen.
-
On se hyvä, että saatiin jotain laadukasta venttiinkin.
Ihan sama pelaako sitä venttiä -vai ostaako sen, hyvää tuuria siinä tarvitaan. ;D ;D :-*
-
Lähtee cleutzin kauppa käyntiin saksassa toden teolla jos fent tekee noin onnettoman teon,nähtiin se miten fergulle kävi kun vaihto perginsit noihin nykysiin moottoreihin,ja niin tietenkin claasista tulee toinen valta merkki saksaan
-
Liekö nuo pakokaasun takaisinkierrätyslauhduttimia sarjatyönä sulattavat Deutzin koneet sen kummempia on kuin Agco Poweritkaan. Ainakaan näin vahvasti vanhan liiton Valmettilaisten lasien läpi katsottuna.
-
Liekö nuo pakokaasun takaisinkierrätyslauhduttimia sarjatyönä sulattavat Deutzin koneet sen kummempia on kuin Agco Poweritkaan. Ainakaan näin vahvasti vanhan liiton Valmettilaisten lasien läpi katsottuna.
Se vaan kuinka hyvin noi kaksi saadaan keskustelemaan keskenään... Sellaisella portaattomalla vaan on pirullinen ajaa jossa saa odottaa että nostaa kierroksia ja lähtee sitten vasta liikkeelle... Massikkakin rupeaa nyt vasta viimeisillä DTM päivityksillä olemaan sitä tasoa mitä Fendtit on olleet vuosikausia ::)
-
Kaikki olisi hyvin kun noita paskankierrätysjärjestelmiä ei olisi ja jos pellin alle saisi ostaa 98 sarjaisen moottorin, joka on sitkeä, vähäruokainen ja perkeleen nättikäyntinen. Yhdeksi kaikkien aikojen luotettavimmaksi kutsutuksi traktorin moottoriksi kutsuttua Leylandin 98 sarjaa. Ai että...
-
Kaikki olisi hyvin kun noita paskankierrätysjärjestelmiä ei olisi ja jos pellin alle saisi ostaa 98 sarjaisen moottorin, joka on sitkeä, vähäruokainen ja perkeleen nättikäyntinen. Yhdeksi kaikkien aikojen luotettavimmaksi kutsutuksi traktorin moottoriksi kutsuttua Leylandin 98 sarjaa. Ai että...
Joku engelsmannin tekonenko??
-
Ei sisu ainaskaan huonompi ole ku nykynen deutzin mylly.
-
Kaikki olisi hyvin kun noita paskankierrätysjärjestelmiä ei olisi ja jos pellin alle saisi ostaa 98 sarjaisen moottorin, joka on sitkeä, vähäruokainen ja perkeleen nättikäyntinen. Yhdeksi kaikkien aikojen luotettavimmaksi kutsutuksi traktorin moottoriksi kutsuttua Leylandin 98 sarjaa. Ai että...
Joku engelsmannin tekonenko??
Pure power, a Leyland Power, From Bathgate, Scotland
(http://www.nuhvi.net/leyland/mallit/602_604/leylandengine.jpg)
-
Ei sisu ainaskaan huonompi ole ku nykynen deutzin mylly.
Sisuhan on moottorina oikeinkin hyvä ;) Siihenhän koko valtran suosio perustuukin...
-
Kaikki olisi hyvin kun noita paskankierrätysjärjestelmiä ei olisi ja jos pellin alle saisi ostaa 98 sarjaisen moottorin, joka on sitkeä, vähäruokainen ja perkeleen nättikäyntinen. Yhdeksi kaikkien aikojen luotettavimmaksi kutsutuksi traktorin moottoriksi kutsuttua Leylandin 98 sarjaa. Ai että...
Joku engelsmannin tekonenko??
Pure power, a Leyland Power, From Bathgate, Scotland
(http://www.nuhvi.net/leyland/mallit/602_604/leylandengine.jpg)
Voi luoja...
-
Kaikki olisi hyvin kun noita paskankierrätysjärjestelmiä ei olisi ja jos pellin alle saisi ostaa 98 sarjaisen moottorin, joka on sitkeä, vähäruokainen ja perkeleen nättikäyntinen. Yhdeksi kaikkien aikojen luotettavimmaksi kutsutuksi traktorin moottoriksi kutsuttua Leylandin 98 sarjaa. Ai että...
Joku engelsmannin tekonenko??
Pure power, a Leyland Power, From Bathgate, Scotland
(http://www.nuhvi.net/leyland/mallit/602_604/leylandengine.jpg)
Voi luoja...
Ei mun mielestä, moottori kai????
Tää on luoja:
(http://www.dumb.com/god/images/god.jpg)
-
Kaikki olisi hyvin kun noita paskankierrätysjärjestelmiä ei olisi ja jos pellin alle saisi ostaa 98 sarjaisen moottorin, joka on sitkeä, vähäruokainen ja perkeleen nättikäyntinen. Yhdeksi kaikkien aikojen luotettavimmaksi kutsutuksi traktorin moottoriksi kutsuttua Leylandin 98 sarjaa. Ai että...
Joku engelsmannin tekonenko??
Pure power, a Leyland Power, From Bathgate, Scotland
(http://www.nuhvi.net/leyland/mallit/602_604/leylandengine.jpg)
Voi luoja...
Ei mun mielestä, moottori kai????
Tää on luoja:
(http://www.dumb.com/god/images/god.jpg)
Joo totta englantilaiset on suoraan saatanasta :P
-
Koskahan ojala kääntää takkia ja alkaa linnavuorelaisen ylistys ;D
-
Lähtee cleutzin kauppa käyntiin saksassa toden teolla jos fent tekee noin onnettoman teon,nähtiin se miten fergulle kävi kun vaihto perginsit noihin nykysiin moottoreihin,ja niin tietenkin claasista tulee toinen valta merkki saksaan
Höpön höpön on aiheesta sanottu ennenkin, fergussa ei mitään muuta hyvää olekaan kun valmetin kone :o Se on kyllä jännä nähdä miten kauan ne tehdään suomessa :(
-
Jostain syystä toi on jo ainakin vuoden vanhaa tietoa.
Kyllä se moottoritehdas oli se pääsyy, mikä kiinnosti ACGO:a.
:-[
ACGO maksoi maailman kalleimman hinnan moottoritehtaasta, koska se halusi sen.
Kaupantekijäisinä tuli vielä traktoritehdaskin, halusi tai ei.
-
Liekö nuo pakokaasun takaisinkierrätyslauhduttimia sarjatyönä sulattavat Deutzin koneet sen kummempia on kuin Agco Poweritkaan. Ainakaan näin vahvasti vanhan liiton Valmettilaisten lasien läpi katsottuna.
Se vaan kuinka hyvin noi kaksi saadaan keskustelemaan keskenään... Sellaisella portaattomalla vaan on pirullinen ajaa jossa saa odottaa että nostaa kierroksia ja lähtee sitten vasta liikkeelle... Massikkakin rupeaa nyt vasta viimeisillä DTM päivityksillä olemaan sitä tasoa mitä Fendtit on olleet vuosikausia ::)
Et ole varmaan ikinä kuullutkaan 200 sarjan Frenttilöistä ? ???
200-sarjan Vario - tehokas ja taloudellinen
3-sylinterinen AGCO Sisu Power -moottori on kehitetty varta vasten 200-sarjan Variolle yhteistyössä Fendtin suunnitteluinsinöörien kanssa. Virkeä ja dynaaminen moottori käy tasaisesti ja tehokkaasti. Kehitystyön painopisteenä oli tehokkuuden optimointi traktorin peltokäytössä. Niinpä riviviljelyyn liittyvissä töissä onkin mahdollista käyttää polttoainetta säästävää kierroslukua 1 500 r/min sekä maksiminopeutta 40 km/h kierrosluvulla 1 750 r/min.
-
Liekö nuo pakokaasun takaisinkierrätyslauhduttimia sarjatyönä sulattavat Deutzin koneet sen kummempia on kuin Agco Poweritkaan. Ainakaan näin vahvasti vanhan liiton Valmettilaisten lasien läpi katsottuna.
Se vaan kuinka hyvin noi kaksi saadaan keskustelemaan keskenään... Sellaisella portaattomalla vaan on pirullinen ajaa jossa saa odottaa että nostaa kierroksia ja lähtee sitten vasta liikkeelle... Massikkakin rupeaa nyt vasta viimeisillä DTM päivityksillä olemaan sitä tasoa mitä Fendtit on olleet vuosikausia ::)
Et ole varmaan ikinä kuullutkaan 200 sarjan Frenttilöistä ? ???
200-sarjan Vario - tehokas ja taloudellinen
3-sylinterinen AGCO Sisu Power -moottori on kehitetty varta vasten 200-sarjan Variolle yhteistyössä Fendtin suunnitteluinsinöörien kanssa. Virkeä ja dynaaminen moottori käy tasaisesti ja tehokkaasti. Kehitystyön painopisteenä oli tehokkuuden optimointi traktorin peltokäytössä. Niinpä riviviljelyyn liittyvissä töissä onkin mahdollista käyttää polttoainetta säästävää kierroslukua 1 500 r/min sekä maksiminopeutta 40 km/h kierrosluvulla 1 750 r/min.
Onko ne sitten huonoja vai?? Mielestäni en moittinut vaan totesin asian...
-
Voisin lyödä suht isosta summasta vetoa että jossain päin mailmaa (saksaa?) on jo isoja Fenttejä ajossa linnavuorelaisilla koneilla ;D
Eri asia sitten mistä ne Fendin käyttämät Agcopower moottorit sitten ainakaan tulevat, tiiä vaikka Venäjän tehtaasta jollaisesta muistelen olleen puhetta taannoin 8)
-
Jostain syystä toi on jo ainakin vuoden vanhaa tietoa.
Kyllä se moottoritehdas oli se pääsyy, mikä kiinnosti ACGO:a.
:-[
ACGO maksoi maailman kalleimman hinnan moottoritehtaasta, koska se halusi sen.
Kaupantekijäisinä tuli vielä traktoritehdaskin, halusi tai ei.
Traktoritehdas oli maailman modernein ja sieltä on viety tietotaitoa Agco:nmuille tehtaille mm. Fendille.
-
Ainakin vielä AGCO on investoinut tehtaaseen Linnavuoressa. Lähiaikoina aukeaa uusi kokoonpano tehdas isoille moottoreille 8,4l - 16,8l.
Tehtaan miehet ovat olleet tyytyväisiä omistajaan ja kiirettä tuntuu pitävän, kun moottoreita sovitellaan konsernin kalustoon ja verkostoa koulutetaan. Aikoinaan kaupan jälkeen oli ollut kuulemma vuoden etsikkoaika siinä kiinnostaako uutta omistajaa moottoritehdas. Eli siinä mielessä ostivat traktoritehtaan ensisijaisesti.
Sisu on nimestä pudonnut pois, AGCO Power nykyisin.
-
Jostain syystä toi on jo ainakin vuoden vanhaa tietoa.
Kyllä se moottoritehdas oli se pääsyy, mikä kiinnosti ACGO:a.
:-[
ACGO maksoi maailman kalleimman hinnan moottoritehtaasta, koska se halusi sen.
Kaupantekijäisinä tuli vielä traktoritehdaskin, halusi tai ei.
Traktoritehdas oli maailman modernein ja sieltä on viety tietotaitoa Agco:nmuille tehtaille mm. Fendille.
Siis onko se ihan oikeasti niin moderni. Tohon mäkin uskoin liki kymmenen kertaa tehtaan kiertäneenä. Käynti takapajulana pidetyssä Basildonissa kylläkin yllätti. Moni asia oli huomattavasti modernimmin hoidettu kuin Suolahdessa. Basildonissa kulkiessa tuli myös mieleen, että nyt vasta ollaan traktoritehtaalla eikä millään modernilla verstaalla.
-
Basildonissa käynnistä on aikaa vierinyt. Vuosina 1988 ja 1992 Se oli lähinnä tehdasmuseo Suolahteen verrattuna.
-
Kyllä jokaista tehdasta on jatkuvasti kehitettävä, jotta pysyy edes mukana kilpailussa. Vuorollaan ovat maailman moderneimpia.
Mutta mitä perkuletta te niitä rattoritehtaita kiertelette? Meinaatteko itte koota omanne? Vai mistä moinen into ;D ;D
-
Mutta mitä perkuletta te niitä rattoritehtaita kiertelette? Meinaatteko itte koota omanne? Vai mistä moinen into ;D ;D
Se on kattos kun ilmatteeksi saapi kaupan päälle tehdaskierroksen, kun ostaa vaa uuden rattorin ;)
-
Mutta mitä perkuletta te niitä rattoritehtaita kiertelette? Meinaatteko itte koota omanne? Vai mistä moinen into ;D ;D
Se on kattos kun ilmatteeksi saapi kaupan päälle tehdaskierroksen, kun ostaa vaa uuden rattorin ;)
Valtulta ainakin saa. Jontikan matkaan pitää vissiin laittaa omaa tinaa pöytään.. ???
-
Lainaus
200-sarjan Vario - tehokas ja taloudellinen
3-sylinterinen AGCO Sisu Power -moottori on kehitetty varta vasten 200-sarjan Variolle yhteistyössä Fendtin suunnitteluinsinöörien kanssa. Virkeä ja dynaaminen moottori käy tasaisesti ja tehokkaasti. Kehitystyön painopisteenä oli tehokkuuden optimointi traktorin peltokäytössä. Niinpä riviviljelyyn liittyvissä töissä onkin mahdollista käyttää polttoainetta säästävää kierroslukua 1 500 r/min sekä maksiminopeutta 40 km/h kierrosluvulla 1 750 r/min.
Nooh voihan sen noinkin kertoa ;)
Tosiasias joutuvat muokkaamaan aika paljon moottoriaan ennenkuin se Marktoberdorfin
vaatimukset edes jotenkin täytty :P
Tehtaalla tästäkin juteltiin, ensimmäiset versiot ihan *ersiistä :o
-
Kymmenen vuoden päästä jyrisevät keulilla Altai -dieselit näissä..
-
Mutta mitä perkuletta te niitä rattoritehtaita kiertelette? Meinaatteko itte koota omanne? Vai mistä moinen into ;D ;D
Se on kattos kun ilmatteeksi saapi kaupan päälle tehdaskierroksen, kun ostaa vaa uuden rattorin ;)
Kuului koulutukseen. Henry Fordin säätiö maksoi Englanninmatkan. ;)
-
Joo selvähän tuo että Fendtiin tulee Agcon omat moottorit.. Pilashan ne jo Massikankin Sisulla.. Itse ostin vielä viimestä mallia olevan oikealla moottorilla varustetun Massikan ja on todella pieni kulutus :P
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Samoilla linjoilla. Hyvä tulee kunhan unohtavat suomalaisten moottorinohjaus softan suolahteen.
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
-
Ihmeellinen ajatusmaailma tulee vähän tätäkin ketjua lukiesssa. Hyi kauhistuss kun voi ehkä olla että ulkomaisiinkin traktoreihin tulee suomalaissia tai ainakin suomessa kehitettyä moottoriteknologiaa. Tietenkin esim fentti tekee omat päivitykset moottoreihin jotta ne pelaa hyvin heidän raktoreiden kanssa. Ehkä kuitenkin pitäisi olla melko tyytyväisiä että accolle kelpasi sekä suomalainen moottori että suomalainen traktori tai jopa otti mieluusti molemmat. Nyt on itseasiassa suurin asia että saadaanhan nämä tehtaat pysymään suomessa. Vaarana on että suomessa ei kohta ole moottori tai raktoritehdasta. Jos joku ulkolainen yritys ostaa tehtaan niin se on joko konkurssin partaalla jota en tässä tapauksessa usko tai sitteen tehtaasssa on tietotaitoa tai se koetaan vaaralliseksi kilpailijaksi. Oli syy mitä vaan niin suomalaisten pitäisi vielläkin olla ylpeitä että kelpasi.
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
-
No mää en oo kehittäny valtraan sitä nokka-akselia ???
-
No mää en oo kehittäny valtraan sitä nokka-akselia ???
Et varmastikkaan, mutta kehitys palautetta ne aina halusivat kun tehtaalla vieraili.
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
21000 mittarissa avaamatta eikä ees vieläkään oo alkanu savuja päästeleen ;)
-
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
Mitähän ihmeteltävää tuossa nyt on. Lue toisesta topicista miten noissa moottoreissa on toteutettu pakokaasun kierrätys. Tuo tier3 on kaikilla moottorivalmistajilla samanlainen viritys joka perustuu ainoastaan päästönormien täyttämiseen vähimmillä haittavaikutuksilla.
Nokka-akselin hiomalla ja uudella ohjelmalla saa moottorin toiminnan optimoitua tehon ja kulutuksen suhteen. Oikeastaan tuo on ekoteko, kun ei enää polteta löpöä taivaantuuliin jonkun direktiivin takia.
-
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
Mitähän ihmeteltävää tuossa nyt on. Lue toisesta topicista miten noissa moottoreissa on toteutettu pakokaasun kierrätys. Tuo tier3 on kaikilla moottorivalmistajilla samanlainen viritys joka perustuu ainoastaan päästönormien täyttämiseen vähimmillä haittavaikutuksilla.
Nokka-akselin hiomalla ja uudella ohjelmalla saa moottorin toiminnan optimoitua tehon ja kulutuksen suhteen. Oikeastaan tuo on ekoteko, kun ei enää polteta löpöä taivaantuuliin jonkun direktiivin takia.
Juurikin näin. Ja maailma pelastuu, oikeasti
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
21000 mittarissa avaamatta eikä ees vieläkään oo alkanu savuja päästeleen ;)
Serkun Länkkärin Sisu-dieselillä ajettiin avaamatta varmasti 35000 h, mahdollisesti 40000 h. Mittari kun ei aina pyörinyt ja ensimmäisen omistajan aikuisista tunneista luultavasti vähintään puolet puuttui.
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
21000 mittarissa avaamatta eikä ees vieläkään oo alkanu savuja päästeleen ;)
Serkun Länkkärin Sisu-dieselillä ajettiin avaamatta varmasti 35000 h, mahdollisesti 40000 h. Mittari kun ei aina pyörinyt ja ensimmäisen omistajan aikuisista tunneista luultavasti vähintään puolet puuttui.
Kyllä toiki sen verran hyväkuntoselta tuntuu että voi likemmäs kolmeekymppiä päästä avaamatta
-
Onkos jollain kokemusta että kuluuko tuo nokkaakseli koneistuksen jälkeen nopeammin? Kun ainakin noissa auton romuissa vakioakselista hiomalla tehdyt viritysakselit ei kovin pitkäikäisiä ole. Tietysti moottorin luonne /teho on näissä tapauksissa muuttunut enemmän. Mitä noissa pakokaasun kierrätyksen poistoissa.
-
Onkos jollain kokemusta että kuluuko tuo nokkaakseli koneistuksen jälkeen nopeammin? Kun ainakin noissa auton romuissa vakioakselista hiomalla tehdyt viritysakselit ei kovin pitkäikäisiä ole. Tietysti moottorin luonne /teho on näissä tapauksissa muuttunut enemmän. Mitä noissa pakokaasun kierrätyksen poistoissa.
Eipä kai se kulu sieltä mistä hiotaan pois. Se klunssi on varsinaisen nokan
täysin toisella puolen, eikä hionnan jälkeen siinä kohtaa ole ollenkaan nostoa. :)
-
http://www.youtube.com/watch?v=aRMYuqdJ7Ek
Tälläsia ne sisun tekemät moottorit on,tiloilla ne pitää säätää jos niillä töitä ruvetaan tekemään.Kuinka moni on ajanut koeajo valtran ja ihmetellyt kuinka pirteitä ne on verrattuna tiloilla olevat myynti valtrat ???
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin :o Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... :o
-
No juu eihänse tietty vaikuta nokkien karkasuun kun hionta kohdistuu eripuolelle akselia :-[ Ajattelin lähinnä että onko akselin pinta alkanut ajan myötä (hilseillä hiontakohdan ympäriltä)? Mutta ei kait tuo miksikäänmene kun eisiihen kohdistu rasitusta. Mulla on muutama auton nokkaakseli kulunu koneistuksen jälkeen ennenaikojaan. Yhdestä nipponin akseli parista alkoi pinta hilseillä hiomisen jälkeen aika lyhyen käytön jälkeen. No tämä nyt meni ohi aiheen. :-[
-
http://www.youtube.com/watch?v=aRMYuqdJ7Ek
Tälläsia ne sisun tekemät moottorit on,tiloilla ne pitää säätää jos niillä töitä ruvetaan tekemään.Kuinka moni on ajanut koeajo valtran ja ihmetellyt kuinka pirteitä ne on verrattuna tiloilla olevat myynti valtrat ???
Aika kiitettävät lukemat vaan anto ;)
-
Ihmeellinen ajatusmaailma tulee vähän tätäkin ketjua lukiesssa. Hyi kauhistuss kun voi ehkä olla että ulkomaisiinkin traktoreihin tulee suomalaissia tai ainakin suomessa kehitettyä moottoriteknologiaa. Tietenkin esim fentti tekee omat päivitykset moottoreihin jotta ne pelaa hyvin heidän raktoreiden kanssa. Ehkä kuitenkin pitäisi olla melko tyytyväisiä että accolle kelpasi sekä suomalainen moottori että suomalainen traktori tai jopa otti mieluusti molemmat. Nyt on itseasiassa suurin asia että saadaanhan nämä tehtaat pysymään suomessa. Vaarana on että suomessa ei kohta ole moottori tai raktoritehdasta. Jos joku ulkolainen yritys ostaa tehtaan niin se on joko konkurssin partaalla jota en tässä tapauksessa usko tai sitteen tehtaasssa on tietotaitoa tai se koetaan vaaralliseksi kilpailijaksi. Oli syy mitä vaan niin suomalaisten pitäisi vielläkin olla ylpeitä että kelpasi.
On minulla puimurissa Sisu moottori.. Kyllä sille sitte polttoaine maistuukin ja huoltokirjassa on merkintä kansiremontista, ruiskutuspumppuremontista ja turboremontista :D Eli enemmän mitä Perkinseille on tehty yhteensä vuoden 1960 jälkeen;)
-
Ihmeellinen ajatusmaailma tulee vähän tätäkin ketjua lukiesssa. Hyi kauhistuss kun voi ehkä olla että ulkomaisiinkin traktoreihin tulee suomalaissia tai ainakin suomessa kehitettyä moottoriteknologiaa. Tietenkin esim fentti tekee omat päivitykset moottoreihin jotta ne pelaa hyvin heidän raktoreiden kanssa. Ehkä kuitenkin pitäisi olla melko tyytyväisiä että accolle kelpasi sekä suomalainen moottori että suomalainen traktori tai jopa otti mieluusti molemmat. Nyt on itseasiassa suurin asia että saadaanhan nämä tehtaat pysymään suomessa. Vaarana on että suomessa ei kohta ole moottori tai raktoritehdasta. Jos joku ulkolainen yritys ostaa tehtaan niin se on joko konkurssin partaalla jota en tässä tapauksessa usko tai sitteen tehtaasssa on tietotaitoa tai se koetaan vaaralliseksi kilpailijaksi. Oli syy mitä vaan niin suomalaisten pitäisi vielläkin olla ylpeitä että kelpasi.
On minulla puimurissa Sisu moottori.. Kyllä sille sitte polttoaine maistuukin ja huoltokirjassa on merkintä kansiremontista, ruiskutuspumppuremontista ja turboremontista :D Eli enemmän mitä Perkinseille on tehty yhteensä vuoden 1960 jälkeen;)
Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis ;D
-
Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis ;D
Eroja silti löytyy. Joku saattaa olla nirsompi.. ;)
-
Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis ;D
Eroja silti löytyy. Joku saattaa olla nirsompi.. ;)
DLG:ltä löytyy ihan tutkittua tietoa
esim. http://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra-T182.pdf&lnkname=Valtra-T182.pdf
http://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/FendtVario-820greentec.pdf&lnkname=FendtVario-820greentec.pdf
http://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/John_Deere_7530_0808.pdf&lnkname=John_Deere_7530_0808.pdf
-
Olis kyllä semmonen kone kiva nähä mille ei soppa maistuis ;D
Eroja silti löytyy. Joku saattaa olla nirsompi.. ;)
DLG:ltä löytyy ihan tutkittua tietoa
esim. http://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra-T182.pdf&lnkname=Valtra-T182.pdf
http://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/FendtVario-820greentec.pdf&lnkname=FendtVario-820greentec.pdf
http://www.etracker.de/lnkcnt.php?et=mjVFaK&url=http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/John_Deere_7530_0808.pdf&lnkname=John_Deere_7530_0808.pdf
DLG:ltä
http://www.duben.at/aktuelles/inhalte/newholland_dlg_test.pdf
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin :o Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w
joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin :o Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w
joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
Fendt näytti 300 sarjalaiselta eli Deutz... Tuosta pottumaanpirusta en tiedä...
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
sinistä tuprauttelee :o :o :o :o
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin :o Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w
joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
Fendt näytti 300 sarjalaiselta eli Deutz... Tuosta pottumaanpirusta en tiedä...
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
sinistä tuprauttelee :o :o :o :o
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin :o Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w
joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
Fendt näytti 300 sarjalaiselta eli Deutz... Tuosta pottumaanpirusta en tiedä...
sinistä tuprauttelee :o :o :o :o
Ja?? Jos tuota on enemmänkin harrasteltu niin en ihmettele...
-
Eipä tuu verkusta savua toisin kuin Fendtistä.. Yleensäkkään vakio Perkinssi ei paljon savuttele. En oo vielä sellasta sisua/valumöttiä nähny mikä ei pöllöyttäs kunnon savuja kun polkasee xD
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin :o Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w
joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
mitä eikö kelpaa suomalainen suomalaisen duunarin kokoama moottori :(
-
Ojala jatkaa vaikenemistaan ;D 8)
-
Eipä tuu verkusta savua toisin kuin Fendtistä.. Yleensäkkään vakio Perkinssi ei paljon savuttele. En oo vielä sellasta sisua/valumöttiä nähny mikä ei pöllöyttäs kunnon savuja kun polkasee xD
Case CX100 pöllytti sinistä tyhjäkäynnillä ja saatanan onneton moottorinkuvatus muutenkin... Mikähän moottori siinä mahtoi olla ::)
-
On se ny jumalauta kamalaa jos vähä pöllähtää ku polkasee kaasua :o ;D
-
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua :)
Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????
Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.
2-venttiili commonraili deutsi on myös sellainen (vakiona/ohjelmalla) että savua tulee johonkin 1400rpm asti voimakkaasti vedätyksessä mutta tuon yli kun menee niin savu häviää ja sitten lähdettiin :o Ja tosiaan toi sisäinen EGR.. Ohjelmalla muuttui kuitenkin paljon paremmaksi mutta savua pukkaa suunnanvaihdoissa... Kun samanikäinen 4-venttiili commoraili jossa on ulkoinen EGR ei savuta oikeen ollenkaan missään tilanteessa ja vetää alhaalta asti mutta vakio kun on niin yläkierrokset on sellaiset tukkoiset menohaluja olis mutta ei vaan mee... :o
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ENQomyeJE0w
joko tuos on sisu :-\ :-\ :-\ :-\
mitä eikö kelpaa suomalainen suomalaisen duunarin kokoama moottori :(
tokihan kelpaa, minä vaan yritin hienovaraisesti ketään loukkaamatta tuoda esille että savuttaa ne muutkin kuin sisut mutta ethän sinä sakeaverinen saksalainen tätä hokannu ;D ;D ;D ;D
-
Ojala jatkaa vaikenemistaan ;D 8)
valio paljastunu savijalilla seisovaks jättiläiseks ja venttiki tupruttelee sinistä :o :o :o :o
täytyy olla melkoinen järkytys :( :( :( :(
-
Case CX100 pöllytti sinistä tyhjäkäynnillä ja saatanan onneton moottorinkuvatus muutenkin... Mikähän moottori siinä mahtoi olla ::)
[/quote]
Tuo on taivaan totta, mulla oli se pikkuveli cx90, enkä kyllä tiedä mitään niin tuhnua moottoria, savua tuli ja naftaa paloi, jopa kymmenen litraa enemmän hehtaarille kynnöllä, kuin "suuriruokaisella vallullla" ;D Sen mä vielä ymmärrän, että tuo mun alkovillinen asuntoauto antaa vastatuulelle periksi kierroksis, mutta se ei koskaan menny jakeluun, että tuo case pudotti tiellä kierroksia vastatuuleen ;D
-
Case CX100 pöllytti sinistä tyhjäkäynnillä ja saatanan onneton moottorinkuvatus muutenkin... Mikähän moottori siinä mahtoi olla ::)
Tuo on taivaan totta, mulla oli se pikkuveli cx90, enkä kyllä tiedä mitään niin tuhnua moottoria, savua tuli ja naftaa paloi, jopa kymmenen litraa enemmän hehtaarille kynnöllä, kuin "suuriruokaisella vallullla" ;D Sen mä vielä ymmärrän, että tuo mun alkovillinen asuntoauto antaa vastatuulelle periksi kierroksis, mutta se ei koskaan menny jakeluun, että tuo case pudotti tiellä kierroksia vastatuuleen ;D
[/quote]
### joo, tulee paha olo jo pelkästä ajatuksesta. >:(
-
Ojala jatkaa vaikenemistaan ;D 8)
valio paljastunu savijalilla seisovaks jättiläiseks ja venttiki tupruttelee sinistä :o :o :o :o
täytyy olla melkoinen järkytys :( :( :( :(
Taisi ottaa jääböndellä koville kun neuvostoliitto kaatui :)
-
Jos cx100n ja vallu6400 moottoreita vertailaan niin eihän voittajasta ole epäilystäkään,on casen moottori paljon parempi
-
Jos cx100n ja vallu6400 moottoreita vertailaan niin eihän voittajasta ole epäilystäkään,on casen moottori paljon parempi
Heh :) :o Laiskempaa koejakonetta ei tällä pihalla oo ollut, kuin ko. kase. Tuli aurojen kylkiäisenä aikoinaan, auratkin valitettavasti traktoriin sopivat kolmisiipiset...
-
savua tuli ja naftaa paloi, jopa kymmenen litraa enemmän hehtaarille kynnöllä, kuin "suuriruokaisella vallullla" ;D
No vallu menee sitten ihan pyhällä hengellä ;) Kun ei nuo 6-Perkinsitkään vie 10 l enempää kynnöllä... Taitaa Casen nuhaisuus johtua siitä tekniikasta moottorin perässä, kun samalla koneella oleva MF oli aikoinaan KVn testin paras moottoriltaan, mm. mäkikisan nopein (MF 4255 vs. V6400 ja muut). Tai sitten Casen koneissa ihan Casen omat säädöt...
-
Tuos cx90 lienee numerojen perusteella sama kone, kuin 4255 ferkus ja sillä en ole koskaan ajanu, mutta tuo case oli todella onneton, kulutus vertailu oli samalla palalla mitä kynnetty myös tuolla 6550 vallulla ja samoilla auroilla, vallu vie pikkasen reippaan kympin hehtaarille, mutta tuo onneton case rikkoi hienosti 20 rajan ja kyse oli siitä, että se ei vaan jaksanu antoi raasu ihan kaikkensa, kyllä pitkällä tikulla pois lykkäsin talosta. Joskus vannoutuneelle massikkamihelle jolla nytkin kaks 4255, alkoi nauramaan, ettei kukaan tuolla ferkulla tehtaan säädöillä aja, sehän on pakko heti takuun loputtua virittää, niin kulutuskin laskee ja alkaa vetämään ::)
-
savua tuli ja naftaa paloi, jopa kymmenen litraa enemmän hehtaarille kynnöllä, kuin "suuriruokaisella vallullla" ;D
No vallu menee sitten ihan pyhällä hengellä ;) Kun ei nuo 6-Perkinsitkään vie 10 l enempää kynnöllä... Taitaa Casen nuhaisuus johtua siitä tekniikasta moottorin perässä, kun samalla koneella oleva MF oli aikoinaan KVn testin paras moottoriltaan, mm. mäkikisan nopein (MF 4255 vs. V6400 ja muut). Tai sitten Casen koneissa ihan Casen omat säädöt...
Itellä mx100c, jossa sama kone kuin tossa cx100. Luulisin, että moottorin nuhaisuuden tunne johtuu juurikin tuosta vaihteistosta. Kylmillä öljyillä tunnostaa, että hiipuu alamäessä vastatuulessa, mutta kun öljyt lämpeää, niin ero kuin yöllä ja päivällä. Sanoisin myös, että kulutus ei paha, 5 l sekalaisissa etukuormain hommissa. Moottori myöskin mielestäni erittäin luotettava, ei ole ollut 6000 h tunnin aikana remontin remonttia 8)
-
Ei ole Casesta kokemusta mutta 4255 vetää varsin hyvin ilman savutusta ja ihan vakiosäädöillä. 5445 Vaati syötönlisäystä mutta ei silti savuttele vaikka 120 heppaiseks viritetty.. Vakiona oli onneton kun suhteellisen isokone ja tappiteho vaan 78hp. 5450 ei savuta, ei 6465 165 heppaseks lastutettuna..
-
Ei tuokaan nurkkapyöritykses ja postilaatikko ajos paljoa kuluttanu, siinä vallu tosiaan vei enemmän, mutta töissä antoi ihan kaikkensa, eikä silti jaksanu vetää nelisiipistä, kuin 7-8 kilsaa tunnis lätkä lattiassa, vallulla saa päästellä pintakaasulla 1500 konees toistakymppiä, kun ajelee suosista nopeanpuolen vaihteilla ja antaa pikavaihteen vielä vaihdella kolmoselle. Peräöljyjä se härpäke kuumensi varsinkin tieajos, ettei meinannu ratti kääntyä, jos ajoi kaasu pohjas sellaisen kolmekymmentä kilsaa, kun sai hetken jähtyä alkoi taas orbi pyörimään ja kuormaaja nousemaan nykimätä. Tunteja oli vasta vajaa 3000 taloon tullessa ja 5000 lähtiessä parivuotta myöhemmin, ettei mitään kaameita vielä. Jostain pikkuviasta sai olla jatkuvasti kyselemäs "merkkihuollosta" ja vastaus oli jokakerta sama, "mikähän siinä voi olla, ei ole ikinä kuultu tuollaisesta", se söi miestä :o
-
Ei tuokaan nurkkapyöritykses ja postilaatikko ajos paljoa kuluttanu, siinä vallu tosiaan vei enemmän, mutta töissä antoi ihan kaikkensa, eikä silti jaksanu vetää nelisiipistä, kuin 7-8 kilsaa tunnis lätkä lattiassa, vallulla saa päästellä pintakaasulla 1500 konees toistakymppiä, kun ajelee suosista nopeanpuolen vaihteilla ja antaa pikavaihteen vielä vaihdella kolmoselle. Peräöljyjä se härpäke kuumensi varsinkin tieajos, ettei meinannu ratti kääntyä, jos ajoi kaasu pohjas sellaisen kolmekymmentä kilsaa, kun sai hetken jähtyä alkoi taas orbi pyörimään ja kuormaaja nousemaan nykimätä. Tunteja oli vasta vajaa 3000 taloon tullessa ja 5000 lähtiessä parivuotta myöhemmin, ettei mitään kaameita vielä. Jostain pikkuviasta sai olla jatkuvasti kyselemäs "merkkihuollosta" ja vastaus oli jokakerta sama, "mikähän siinä voi olla, ei ole ikinä kuultu tuollaisesta", se söi miestä :o
Useamman kerran sai olla hyppylangalla käynnistämässä kun turvakytkin mikä esti käynnistyksen oli useasti rikki tai ei vaan toiminut :P
-
Ei tuokaan nurkkapyöritykses ja postilaatikko ajos paljoa kuluttanu, siinä vallu tosiaan vei enemmän, mutta töissä antoi ihan kaikkensa, eikä silti jaksanu vetää nelisiipistä, kuin 7-8 kilsaa tunnis lätkä lattiassa, vallulla saa päästellä pintakaasulla 1500 konees toistakymppiä, kun ajelee suosista nopeanpuolen vaihteilla ja antaa pikavaihteen vielä vaihdella kolmoselle. Peräöljyjä se härpäke kuumensi varsinkin tieajos, ettei meinannu ratti kääntyä, jos ajoi kaasu pohjas sellaisen kolmekymmentä kilsaa, kun sai hetken jähtyä alkoi taas orbi pyörimään ja kuormaaja nousemaan nykimätä. Tunteja oli vasta vajaa 3000 taloon tullessa ja 5000 lähtiessä parivuotta myöhemmin, ettei mitään kaameita vielä. Jostain pikkuviasta sai olla jatkuvasti kyselemäs "merkkihuollosta" ja vastaus oli jokakerta sama, "mikähän siinä voi olla, ei ole ikinä kuultu tuollaisesta", se söi miestä :o
Nii mikä kone kyseessä?
-
http://www.youtube.com/watch?v=z36y7iLMUEA 8) 8)
http://www.youtube.com/watch?v=_10ig_iQ45g
http://www.youtube.com/watch?v=6B8amo_o0iM 8)
-
Nii mikä kone kyseessä?
[/quote]
cx90 ja talossa on edelleen 685xl, jota on hieman terästetty, kepitti se tuon casen mennen tullen, niissähän on käytännös sama perä vain toisessa vain kaksi apusylinteriä nostolaitteees ja vaihdekepit on heitetty hytissä toiselle puolen, mikä ei tarkoita sitä, että se ois mikään parannus, huomattavasti sujuvampi se vasenkätinen vaihteisto, johtunee ylimääräisestä vivustosta toisellepuolen hyttiä. Cx;s tietty suunnavaihtaja, minkä vivusto pätki siitä hytin alta kytkinpolkimen kohdasta, ei kyllä naurattanu parinkympakkases napaloida olemattomasta raosta suuntaa päälle, kun joku satunnainen ohikulkija tuli ystävällisesti painamaan kytkimen pohjaan, että pääsi kotiin pajalle ruuvailemaan vivustoa takaisin kasaan ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=Gkl_ckHUkmE
kumit tiukilla 8)perkins ei savuta