Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Junkkarin kylvinkone  (Luettu 12672 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Junkkarin kylvinkone
Superseed on kyllä surullinen kone. Sitä tuskin kukaan voi kieltää. Silti minusta idioottimaisinta on haukkua tehdasta ennakkoasenteista ja vikojen syyttelystä, kun samaan aikaan itse heittää tuota väsynyttä Pohjanmaa läppää... Uudet Junkkarin koneet on minusta tosi kilpailukykyisen oloisia tuotteita ja ainakin nykyinen henkilöstö hyvinkin asiallista ja asiantuntevaa väkeä. Suoraan on myönnetty mm. nuo Superseed ongelmat sekä ruiskujen heikkoudet. Samalla ovat sanoneet, että kehittävät jatkossa vain tuotteita, jolla on mahdollisuudet viennin kasvuun. Kuulostaa minusta ainakin järkevältä...

Pohojammaalla ei oo muuta väsynyttä kuin rauta. Se on aivan liian pehmeää. No ok., sovitaan sitten niin, että oli. Nyt on varmaan kovempaa.

Mutta ei ole kyse minun ennakkoasenteistani, jos huolellisesti pestyn, vahatun, öljytyn ja katon alla säilötyn koneen keltapassivoidut osat (tapit, pultit, mutterit, jouset, hammaspyörät, öljyputket... vetää umpiruosteeseen ensimmäisen kevään jälkeen, ja tehtaan pääsuunnittelija on sitä mieltä, että se johtuu Tigoteamin lannoitteista. Kumma, ettei se Jukoa ruostuttanut. Ja naapurin isännän SuperSeed ruostui samoista päikoista, vaikka hän käytti Kemiraa. Tehtaan Spede piti mahdollisena, että meidän käyttämä lannoite ruostutti sen naapurinkin koneen.

Kun vantaiden syvyydensäätöpyörät lentelivät, kysyttiin seuraavaksi miten sitä konetta on oikein painotettu ja työsyvyyttä säädetty. Ai, ai... väärin meni. Olisi pitänyt asettaa säätöpyörät kohdilleen, sitten kuljetustuet säätää niin, että säätöpyörät hädin tuskin pyörivät ja sitten vannaspaino täysille. Onneksi naapurin isännällä oli vielä tallessa koulutuspäivän muistiinpanot, joissa sanottiin, että kuljetustuet ovat kuljetusta varten ja työsyvyys säädetään painottamalla vantaita niin, että tasaisella maalla muovisia säätöpyöriä pystyy käsin pyörittämään. No, joka tapauksessa väärin toimittu.

Ja tottakai ketjut katkeilee ja rattaiden akselit vääntyy, kun ketjut pitää irrottaa, kun ajetaan maantiellä. Sillähän ei tietenkään ollut mitään vaikutusta, että akselirauta oli melkein käsin taivuteltavaa (kun vaihtoi itse pultin tilalle, niin alkoi kestää) eikä sillä, että kone oli kiero. Toinen kuljetustuista löysi paikkansa 5 cm. sitä kohtaa edempää, mihin sen olisi pitänyt laskeutua.

Kyllä vielä ymmärrän, että paskaa tehdään, mutta kyllä nyt jotain selkärankaa pitäisi sen jälkeen löytyä. Kun kolmen vuoden päästä totesin, että kai se susi oli, kun tuotanto jo loppui..? Ei se mitään loppunu, kunhan vähän taukoa pidetään. Et tällaista Maestroa haluaisi ostaa. - En.

Ymmärrän, että tästä avautuminen saattaa vituuttaa. Lupaan, että tämä on viimeinen kerta, kun palaan tähän Runkkarin kylvökoneeseen. Kiitos ja anteeks. Jonain päivänä kerron teille, missä maakunnassa tehtaillahan eniten vakuutuspetoksia ja niiren epätoivoosia yrityksiä. >:(
Toisilla ei vain toimi rautakankikaan ;D

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Junkkarin kylvinkone

Toisilla ei vain toimi rautakankikaan ;D


Mulla on tällä hetkellä 2 kankea hukassa :-|

Köntys

  • Vieras
Vs: Junkkarin kylvinkone

Toisilla ei vain toimi rautakankikaan ;D


Mulla on tällä hetkellä 2 kankea hukassa :-|

Mä just löydin yhden, se oli kylläkin taipunut U-mutkalle  :-\

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Junkkarin kylvinkone

Toisilla ei vain toimi rautakankikaan ;D


Mulla on tällä hetkellä 2 kankea hukassa :-|

Mä just löydin yhden, se oli kylläkin taipunut U-mutkalle  :-\

Ahtaiden paikkojen työkalu starttimoottoriavaimen tapaan? :-)