Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 8X50 Hitech.  (Luettu 74739 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mistähän kohtaa ht2 sarjan vallu on karumpi kuin -30-sarjan "stantardi" Jonteere?
Sisämelu, ergonomia ja on se deereä rumempikin sisältä. Masserikin oli mukavampi ;D Eihän std jontikka mikään kaunis ole sisältä, mutta melu on varsin siedettävä ja laitteiden sijoittelu on paljon loogisempaa kuin massikassa.
Sitä en kyllä usko että valtu loppujen lopuksi on luotettavampi kuin jontikat, varsinkaan standardit.

Ergonomiasta en edelleenkään allekirjoita kuin ulkop. hyd vipujen käyttösuunta. Esim ohjauksen vakaudessa, nappikytkimessä ja suunnanvaihdossa ottaa valtu sitten takasin. Ja nythän puhutaan eri ikäisistä mallisarjoista, peltikoppaset tais loppua justii ku stantardit tuli markkinoille niitten SEkunda mallien jälkeen.
SE jonnikkoiden valmistaminen olis pitänyt lopettaa jo ennen niiden valmistamisen alkua... Se on vähän niinkuin valtra eli mikään ei ole paikallaan siellä hytissä jos on jonnikoilla ajanut  :P    Onko se ohjauksen vakautta kun joka heitosta se pikku ratti heilahtaa ja kokoajan saa vatkata sitä rattia jos meinaa ajaa suoraan??  :o     Jonnikassa saa pitää kyynärpäät käsinojilla ja sormenpäillä ohjata...  Pelkästään jo se pyöreä saakelin suunnanvaihtovipu siinä valtrassa on täysin perseestä kun siitä ei saa yhdellä sormella otetta... Nappikytkin on kyllä hyvä mutta ne valtran vaihteet tahtoo silti rapsua varsinkin kun 3.vaihteelle vaihtaa...

No siinähän sun onkelmas on ku vatkaat sitä rattia ;) Ei mun muuta tartte ku mutkissä vähä kääntää ettei ihan pöpelikkö kutsu :D
samaa mieltä kuskin ajotavassa vika ,ite tulee pidettyä kättä keskiön päällä tieajossa eikä mutkittele mihinkään, traktori n 141.
Jos ei rattia vatkaa niin menee ojaan kun eivät kulje suoraan ja sama homma ollut useammassa valtrassa ja sen tunnustaa kaikki muut paitsi vannoutuneet valtralahkolaiset... Tottunut noilla muilla merkeillä että kääntää vasta kun tie kääntyy... Valtralla mutkia on jatkuvasti suorallakin tiellä ja se korvia raastava meteli jota ei voi käsittää 2000-luvun traktorissa...   

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mistähän kohtaa ht2 sarjan vallu on karumpi kuin -30-sarjan "stantardi" Jonteere?
Sisämelu, ergonomia ja on se deereä rumempikin sisältä. Masserikin oli mukavampi ;D Eihän std jontikka mikään kaunis ole sisältä, mutta melu on varsin siedettävä ja laitteiden sijoittelu on paljon loogisempaa kuin massikassa.
Sitä en kyllä usko että valtu loppujen lopuksi on luotettavampi kuin jontikat, varsinkaan standardit.

Ergonomiasta en edelleenkään allekirjoita kuin ulkop. hyd vipujen käyttösuunta. Esim ohjauksen vakaudessa, nappikytkimessä ja suunnanvaihdossa ottaa valtu sitten takasin. Ja nythän puhutaan eri ikäisistä mallisarjoista, peltikoppaset tais loppua justii ku stantardit tuli markkinoille niitten SEkunda mallien jälkeen.
SE jonnikkoiden valmistaminen olis pitänyt lopettaa jo ennen niiden valmistamisen alkua... Se on vähän niinkuin valtra eli mikään ei ole paikallaan siellä hytissä jos on jonnikoilla ajanut  :P    Onko se ohjauksen vakautta kun joka heitosta se pikku ratti heilahtaa ja kokoajan saa vatkata sitä rattia jos meinaa ajaa suoraan??  :o     Jonnikassa saa pitää kyynärpäät käsinojilla ja sormenpäillä ohjata...  Pelkästään jo se pyöreä saakelin suunnanvaihtovipu siinä valtrassa on täysin perseestä kun siitä ei saa yhdellä sormella otetta... Nappikytkin on kyllä hyvä mutta ne valtran vaihteet tahtoo silti rapsua varsinkin kun 3.vaihteelle vaihtaa...

No siinähän sun onkelmas on ku vatkaat sitä rattia ;) Ei mun muuta tartte ku mutkissä vähä kääntää ettei ihan pöpelikkö kutsu :D
samaa mieltä kuskin ajotavassa vika ,ite tulee pidettyä kättä keskiön päällä tieajossa eikä mutkittele mihinkään, traktori n 141.
Jos ei rattia vatkaa niin menee ojaan kun eivät kulje suoraan ja sama homma ollut useammassa valtrassa ja sen tunnustaa kaikki muut paitsi vannoutuneet valtralahkolaiset... Tottunut noilla muilla merkeillä että kääntää vasta kun tie kääntyy... Valtralla mutkia on jatkuvasti suorallakin tiellä ja se korvia raastava meteli jota ei voi käsittää 2000-luvun traktorissa...
[/quote

Voi Setka, kukahan täs nyt on mitäkin lahkoa ;D Ite tullu muutamalla kymmenellä eri 8000/T-sarjan valtralla ajettua ja kaikki kulkee pääsääntöisesti suoraa rattia kääntelemättä sen sijaan muutamalla eri jontikalla ajanu ja alkuunsa kaikki on sellasia sohloja kunnes oppii siihen ohjaukseen eli kulkee sitte kyllä suoraa kun "osaa" ajaa.

Ja ettei aleta epäilemään merkki uskollisuutta niin molemmat merkit löytyy pihasta, silti kaivurilavetin vedos T170 valtra on vakaampi kun 7530 jontikka muttei huonoja kumpikaan, painoa vaatii jd nokalle jotta rauhoottuu.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mistähän kohtaa ht2 sarjan vallu on karumpi kuin -30-sarjan "stantardi" Jonteere?
Sisämelu, ergonomia ja on se deereä rumempikin sisältä. Masserikin oli mukavampi ;D Eihän std jontikka mikään kaunis ole sisältä, mutta melu on varsin siedettävä ja laitteiden sijoittelu on paljon loogisempaa kuin massikassa.
Sitä en kyllä usko että valtu loppujen lopuksi on luotettavampi kuin jontikat, varsinkaan standardit.

Ergonomiasta en edelleenkään allekirjoita kuin ulkop. hyd vipujen käyttösuunta. Esim ohjauksen vakaudessa, nappikytkimessä ja suunnanvaihdossa ottaa valtu sitten takasin. Ja nythän puhutaan eri ikäisistä mallisarjoista, peltikoppaset tais loppua justii ku stantardit tuli markkinoille niitten SEkunda mallien jälkeen.
SE jonnikkoiden valmistaminen olis pitänyt lopettaa jo ennen niiden valmistamisen alkua... Se on vähän niinkuin valtra eli mikään ei ole paikallaan siellä hytissä jos on jonnikoilla ajanut  :P    Onko se ohjauksen vakautta kun joka heitosta se pikku ratti heilahtaa ja kokoajan saa vatkata sitä rattia jos meinaa ajaa suoraan??  :o     Jonnikassa saa pitää kyynärpäät käsinojilla ja sormenpäillä ohjata...  Pelkästään jo se pyöreä saakelin suunnanvaihtovipu siinä valtrassa on täysin perseestä kun siitä ei saa yhdellä sormella otetta... Nappikytkin on kyllä hyvä mutta ne valtran vaihteet tahtoo silti rapsua varsinkin kun 3.vaihteelle vaihtaa...

No siinähän sun onkelmas on ku vatkaat sitä rattia ;) Ei mun muuta tartte ku mutkissä vähä kääntää ettei ihan pöpelikkö kutsu :D
samaa mieltä kuskin ajotavassa vika ,ite tulee pidettyä kättä keskiön päällä tieajossa eikä mutkittele mihinkään, traktori n 141.
Jos ei rattia vatkaa niin menee ojaan kun eivät kulje suoraan ja sama homma ollut useammassa valtrassa ja sen tunnustaa kaikki muut paitsi vannoutuneet valtralahkolaiset... Tottunut noilla muilla merkeillä että kääntää vasta kun tie kääntyy... Valtralla mutkia on jatkuvasti suorallakin tiellä ja se korvia raastava meteli jota ei voi käsittää 2000-luvun traktorissa...

Kyllä 8650 Valtra menee liikenneperälläkin suorempaan kun saman konsernin punainen malli lyhyellä perällä, ja on hiljaisempi. Molemmat 2000-luvulta.

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

[/quote]Jos ei rattia vatkaa niin menee ojaan kun eivät kulje suoraan ja sama homma ollut useammassa valtrassa ja sen tunnustaa kaikki muut paitsi vannoutuneet valtralahkolaiset... Tottunut noilla muilla merkeillä että kääntää vasta kun tie kääntyy... Valtralla mutkia on jatkuvasti suorallakin tiellä ja se korvia raastava meteli jota ei voi käsittää 2000-luvun traktorissa...
[/quote]


se on peoka voima,mikä ääntää.... ;D

ja taijat vatkata muutaki,ku rattia...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

Jos ei rattia vatkaa niin menee ojaan kun eivät kulje suoraan ja sama homma ollut useammassa valtrassa ja sen tunnustaa kaikki muut paitsi vannoutuneet valtralahkolaiset... Tottunut noilla muilla merkeillä että kääntää vasta kun tie kääntyy... Valtralla mutkia on jatkuvasti suorallakin tiellä ja se korvia raastava meteli jota ei voi käsittää 2000-luvun traktorissa...
[/quote]


se on peoka voima,mikä ääntää.... ;D

ja taijat vatkata muutaki,ku rattia...
[/quote]Olis edes moottori mikä eniten möykkää mutta vaihteisto vonkuu...  Luojan kiitos ei tartte moisilla hirvityksillä juurikaan ajaa..  Uudet valtrat on kyllä hytistään hiljaisimpia traktoreita mitä tehdään mutta yhtä rauhaton oli se viime kertainenkin T-sarjalainen ajaa jota koitin... Fendtillä kun ajaa päivän niin tietää miten sen traktorin kuuluu kulkea tiellä eikä ole muutkaan saksalaiset juurikaan huonompia... Toivotaan että pian esiteltävä uusi T-sarja olisi jo parempi ainakin kuvien perusteella niihin saattaa kannattaa laittaa etukuormainkin...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Toivotaan että pian esiteltävä uusi T-sarja olisi jo parempi ainakin kuvien perusteella niihin saattaa kannattaa laittaa etukuormainkin...

Missäs niitä kuvia on?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Toivotaan että pian esiteltävä uusi T-sarja olisi jo parempi ainakin kuvien perusteella niihin saattaa kannattaa laittaa etukuormainkin...

Missäs niitä kuvia on?
Pottupellossa yks.. Facebookissa toinen.. Nuhvimaasterillä on kuulemma niitä vielä paljon lisää  ;D   

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Loppujen lopuksi sähköjen kanssa on vähän ongelmia. Jontikassa ei ole ollut yhtään sähkövikaa, ja massikassakaan ei tainnut olla pl kytkimen solenoidit jotka taitaa olla ihan jokaisessa nykyaikaisessa traktorissa.
Vaihtaa vaan uuteen aina 5v välein niin ei kerkeä liittimet hapettua ;D Sitäpaitsi sähköviat korjaantuvat yleensä läppärillä ilman päivän purkamista.
Hmm ai jaa :o No mulla on sitten vissiin ainoat paskakasat osunu kohdalle joissa juurikin sähköissä on ollut suurimmat viat. >:( Niitä vikoja oli lähes päivittäin  ja ei korjaantunut läppärillä mutta merkin vaihto auttoi. ;D Niin kyllähän niitä sähkövikoja tuntuu esiintyvän ainakin meilläpäin aika usein. :-\ Joten mielestäni olisi hyvä jos valmistajilla olis listoillaani ns ronskille kuskille mahdollisimman perus vehje. Siis semmonen joka ei ole mikään sätkäkoneen kokonen ja johon saisi kuitenkin esim jouset. Mutta kaikenmailman näytöt sähkölohkot yms loistais poissaolollaan. ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
re-production 8950 jousilla 50 lootalla,ek/etu nl, taakseajo...  :o 8)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
re-production 8950 jousilla 50 lootalla,ek/etu nl, taakseajo...  :o 8)
Niin jotain sen suuntaista esimerkiksi. Tietysti päästö normit pitäis täyttyä tehtaalla. Mutta kunhan kone kotona niin urea vehkeet pajan hyllylle ;D ja suora rosteri holkki pöntön tilalle 8) ;D ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
re-production 8950 jousilla 50 lootalla,ek/etu nl, taakseajo...  :o 8)
Niin jotain sen suuntaista esimerkiksi. Tietysti päästö normit pitäis täyttyä tehtaalla. Mutta kunhan kone kotona niin urea vehkeet pajan hyllylle ;D ja suora rosteri holkki pöntön tilalle 8) ;D ;D
jäljelle jääkin vain UPEA kone 8)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Hei missäs on kaikki luotto fendtit?? Vai eikö niitä ole varusteltu järkevällä hinta/laatu/varmuus suhteella?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

Jos ei rattia vatkaa niin menee ojaan kun eivät kulje suoraan ja sama homma ollut useammassa valtrassa ja sen tunnustaa kaikki muut paitsi vannoutuneet valtralahkolaiset... Tottunut noilla muilla merkeillä että kääntää vasta kun tie kääntyy... Valtralla mutkia on jatkuvasti suorallakin tiellä ja se korvia raastava meteli jota ei voi käsittää 2000-luvun traktorissa...

Minä kyllä tunnistan tuon setkan kuvaileman tilanteen. On itellä käynyt pariin otteeseen.

Ekan kerran joskus ehkä 8 vuotiaana maantiellä 602:n ratissa. Ajoin ekaa kertaa maantiellä yli 20 km/h nopeutta ja äkkiseltään suoraan ohjaaminen olikin haastavaa. Isäkin tais kommentoida että "älä vatkaa sitä rattia vaan pidä suorassa..."

Toinen kerta ei enää ollut traktorin ratissa vaan auton. Kun autonajoa lähdettiin opettelemaan, niin maantienopeuksissa ei alussa auto halunnut mennä suoraan ohjaamatta ennenkuin oppi ohjaamaan sopivan hienovaraisesti.

Että kyllä se siitä ajastaan suttaantuu kuhan vaan jaksat vääntää sitä rattia...  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

Jos ei rattia vatkaa niin menee ojaan kun eivät kulje suoraan ja sama homma ollut useammassa valtrassa ja sen tunnustaa kaikki muut paitsi vannoutuneet valtralahkolaiset... Tottunut noilla muilla merkeillä että kääntää vasta kun tie kääntyy... Valtralla mutkia on jatkuvasti suorallakin tiellä ja se korvia raastava meteli jota ei voi käsittää 2000-luvun traktorissa...

Minä kyllä tunnistan tuon setkan kuvaileman tilanteen. On itellä käynyt pariin otteeseen.

Ekan kerran joskus ehkä 8 vuotiaana maantiellä 602:n ratissa. Ajoin ekaa kertaa maantiellä yli 20 km/h nopeutta ja äkkiseltään suoraan ohjaaminen olikin haastavaa. Isäkin tais kommentoida että "älä vatkaa sitä rattia vaan pidä suorassa..."

Toinen kerta ei enää ollut traktorin ratissa vaan auton. Kun autonajoa lähdettiin opettelemaan, niin maantienopeuksissa ei alussa auto halunnut mennä suoraan ohjaamatta ennenkuin oppi ohjaamaan sopivan hienovaraisesti.

Että kyllä se siitä ajastaan suttaantuu kuhan vaan jaksat vääntää sitä rattia...  ;D
jd 6630 ja zetor 8045 on vielä siinä vaiheessa ku tähdätään lasin alareunasta eturenkaan syrjää reunaviivaan ja jälet on ku kärmeen kusi hiekkadyynillä, vanhemmiten sitte oppii ääreisnäollä hahmottamaan paikkansa tiellä ja katseen voi nostaa liikenteen havannooontiin ;) ;) ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
jd 6630 ja zetor 8045 on vielä siinä vaiheessa ku tähdätään lasin alareunasta eturenkaan syrjää reunaviivaan ja jälet on ku kärmeen kusi hiekkadyynillä, vanhemmiten sitte oppii ääreisnäollä hahmottamaan paikkansa tiellä ja katseen voi nostaa liikenteen havannooontiin ;) ;) ;) ;)
Ainahan se on "hyvä" ikään vedota. Mistäpä me mitään tiedettäisiin kun ei olla pelkästään valmetilla vielä edes 50 vuotta ajettu.