Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 8X50 Hitech.  (Luettu 74740 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Nappikytkimestä on iloa pelkästään tieajossa, muussa en ole sitä oppinut käyttämään. Ihan kiva lisä se kuitenkin siinä on.
Ohjauksen vakaus ei päde ainakaan tieajossa, rattia saa heilutella kuin 300-sarjan massikassa.

Se ja standardi on eri kuitenkin eri asioita. 30-std muistuttaa aika paljon 20-premiumia sähköisine suunnanvaihtajineen jne. Kaikkiin merkkeihin kuitenkin sattuu näitä maanantai malleja.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Nappikytkimestä on iloa pelkästään tieajossa, muussa en ole sitä oppinut käyttämään. Ihan kiva lisä se kuitenkin siinä on.
Ohjauksen vakaus ei päde ainakaan tieajossa, rattia saa heilutella kuin 300-sarjan massikassa.

Se ja standardi on eri kuitenkin eri asioita. 30-std muistuttaa aika paljon 20-premiumia sähköisine suunnanvaihtajineen jne. Kaikkiin merkkeihin kuitenkin sattuu näitä maanantai malleja.

Oiskohan ollu joku 6430 jontikka mikä mulla oli kerran lainassa ja alko hirvittää tiellä ajo jo 40 vauhdissa. Valmetti menee ku juna vielä 60 vauhdissakin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Olen yllättynyt siitä kuinka paljon miellyttävämpi Hitecin vaihteisto on verrattuna Mezzon karvalakkiversioon. Ero ei rajoitu pelkästään nykimättömään pikavaihteistoon vaan myös perusvaihteisto pelaa pehmeämmin ja takeltelematta. Poislukien aluvaihde, jossa on säilynyt kankeusmomenttia mukana. Nappikytkintä, kun oppii käyttämään, niin sitä tulee käytettyä aina kun kone on pikkuisenkin liikkeessä. Sähköinen suunnanvaihtoviiksi on ihan oma lukunsa käytettävyyden parantumisessa. Nämä parannukset nopeuttaa työntekoa ihmeen paljon. Tämä ei ole enää sellaista panssarivaunun ajamista vaan jotain ihan muuta.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Oiskohan ollu joku 6430 jontikka mikä mulla oli kerran lainassa ja alko hirvittää tiellä ajo jo 40 vauhdissa. Valmetti menee ku juna vielä 60 vauhdissakin.
Mä en ole edes yli viittäkymppiä pahemmin raktoreilla ajanut, jontikkakin kulkee vaivaset reilu 40.
Sä oot varmaan tottunu tuohon pieneen rattiin paremmin, perkeleen pelottava laite tiellä tälläiselle joka on veivannut vain suurempia ratteja elämänsä ajan. Tuo valtu kyllä tyhjänä ainakin pompottaa niin perkeleesti täyttä vauhtia (mittariin 45km/h) ja on vielä paripyörät joka nurkassa niin ei oikein uskalla täysiä edes ajaa varsinkaan mutkissa.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Oiskohan ollu joku 6430 jontikka mikä mulla oli kerran lainassa ja alko hirvittää tiellä ajo jo 40 vauhdissa. Valmetti menee ku juna vielä 60 vauhdissakin.
Mä en ole edes yli viittäkymppiä pahemmin raktoreilla ajanut, jontikkakin kulkee vaivaset reilu 40.
Sä oot varmaan tottunu tuohon pieneen rattiin paremmin, perkeleen pelottava laite tiellä tälläiselle joka on veivannut vain suurempia ratteja elämänsä ajan. Tuo valtu kyllä tyhjänä ainakin pompottaa niin perkeleesti täyttä vauhtia (mittariin 45km/h) ja on vielä paripyörät joka nurkassa niin ei oikein uskalla täysiä edes ajaa varsinkaan mutkissa.

Paripyörillähän on miltei mahdoton saada tasasta menoa kun aina on hiukan välivanteessa kieroutta eikä se rengas koskaan oo millilleen suorassa vaikka kuinka yrittäis.
keveys tekee kans aika paljon herkemmin sitä pompotusta. Meillä 8400 pompottaa jonkun verran mut suht koht tasaseen kuitenkin menee vaikka vauhtia 55. T- sarjalainen sit taas menee ihan pirun tasaseen kun iso etukuormaaja on nokalla painoa lisäämässä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mistähän kohtaa ht2 sarjan vallu on karumpi kuin -30-sarjan "stantardi" Jonteere?
Sisämelu, ergonomia ja on se deereä rumempikin sisältä. Masserikin oli mukavampi ;D Eihän std jontikka mikään kaunis ole sisältä, mutta melu on varsin siedettävä ja laitteiden sijoittelu on paljon loogisempaa kuin massikassa.
Sitä en kyllä usko että valtu loppujen lopuksi on luotettavampi kuin jontikat, varsinkaan standardit.

Ergonomiasta en edelleenkään allekirjoita kuin ulkop. hyd vipujen käyttösuunta. Esim ohjauksen vakaudessa, nappikytkimessä ja suunnanvaihdossa ottaa valtu sitten takasin. Ja nythän puhutaan eri ikäisistä mallisarjoista, peltikoppaset tais loppua justii ku stantardit tuli markkinoille niitten SEkunda mallien jälkeen.
SE jonnikkoiden valmistaminen olis pitänyt lopettaa jo ennen niiden valmistamisen alkua... Se on vähän niinkuin valtra eli mikään ei ole paikallaan siellä hytissä jos on jonnikoilla ajanut  :P    Onko se ohjauksen vakautta kun joka heitosta se pikku ratti heilahtaa ja kokoajan saa vatkata sitä rattia jos meinaa ajaa suoraan??  :o     Jonnikassa saa pitää kyynärpäät käsinojilla ja sormenpäillä ohjata...  Pelkästään jo se pyöreä saakelin suunnanvaihtovipu siinä valtrassa on täysin perseestä kun siitä ei saa yhdellä sormella otetta... Nappikytkin on kyllä hyvä mutta ne valtran vaihteet tahtoo silti rapsua varsinkin kun 3.vaihteelle vaihtaa...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Olen yllättynyt siitä kuinka paljon miellyttävämpi Hitecin vaihteisto on verrattuna Mezzon karvalakkiversioon. Ero ei rajoitu pelkästään nykimättömään pikavaihteistoon vaan myös perusvaihteisto pelaa pehmeämmin ja takeltelematta. Poislukien aluvaihde, jossa on säilynyt kankeusmomenttia mukana. Nappikytkintä, kun oppii käyttämään, niin sitä tulee käytettyä aina kun kone on pikkuisenkin liikkeessä. Sähköinen suunnanvaihtoviiksi on ihan oma lukunsa käytettävyyden parantumisessa. Nämä parannukset nopeuttaa työntekoa ihmeen paljon. Tämä ei ole enää sellaista panssarivaunun ajamista vaan jotain ihan muuta.

Taitaa olla joku päivitys vaihteensiirtoon tapahtunut jo kun Megat siirtyivät 8X50 malleihin, ainakin omissa on -94 8100:ssa ja -95 8400:ssa jäykempi vaihteensiirto kuin -97 8450:ssä on. Tosin 8450:ssä on jo yli 10th mittarissa kun nuo toiset vasta siinä 8th ajettuja. Tuossa -94:ssa on myös eri välitykset vaihteistossa ja DPS:ssa, kulkee vakiosäädöillä 47. Liekö sitten joku Ruotsalaisten malli kun sieltä on ostettukin.

Kyllä tuohon Valmetin nopeaan ohjaukseen kesti hetki jousittamattomalla 50 km/h mallilla totutella mutta menee juuri sinne minne kuski haluaa pienillä ohjauslliikkeillä ainakin 14pr palarenkailla. Tauruksen vyörenkailla puolestaan menee 20km/h vauhdeista ylöspäin sinne minne tie kallistaa, tuuli kuljettaa ja onni suo. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mistähän kohtaa ht2 sarjan vallu on karumpi kuin -30-sarjan "stantardi" Jonteere?
Sisämelu, ergonomia ja on se deereä rumempikin sisältä. Masserikin oli mukavampi ;D Eihän std jontikka mikään kaunis ole sisältä, mutta melu on varsin siedettävä ja laitteiden sijoittelu on paljon loogisempaa kuin massikassa.
Sitä en kyllä usko että valtu loppujen lopuksi on luotettavampi kuin jontikat, varsinkaan standardit.

Ergonomiasta en edelleenkään allekirjoita kuin ulkop. hyd vipujen käyttösuunta. Esim ohjauksen vakaudessa, nappikytkimessä ja suunnanvaihdossa ottaa valtu sitten takasin. Ja nythän puhutaan eri ikäisistä mallisarjoista, peltikoppaset tais loppua justii ku stantardit tuli markkinoille niitten SEkunda mallien jälkeen.
SE jonnikkoiden valmistaminen olis pitänyt lopettaa jo ennen niiden valmistamisen alkua... Se on vähän niinkuin valtra eli mikään ei ole paikallaan siellä hytissä jos on jonnikoilla ajanut  :P    Onko se ohjauksen vakautta kun joka heitosta se pikku ratti heilahtaa ja kokoajan saa vatkata sitä rattia jos meinaa ajaa suoraan??  :o     Jonnikassa saa pitää kyynärpäät käsinojilla ja sormenpäillä ohjata...  Pelkästään jo se pyöreä saakelin suunnanvaihtovipu siinä valtrassa on täysin perseestä kun siitä ei saa yhdellä sormella otetta... Nappikytkin on kyllä hyvä mutta ne valtran vaihteet tahtoo silti rapsua varsinkin kun 3.vaihteelle vaihtaa...

No siinähän sun onkelmas on ku vatkaat sitä rattia ;) Ei mun muuta tartte ku mutkissä vähä kääntää ettei ihan pöpelikkö kutsu :D

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mistähän kohtaa ht2 sarjan vallu on karumpi kuin -30-sarjan "stantardi" Jonteere?
Sisämelu, ergonomia ja on se deereä rumempikin sisältä. Masserikin oli mukavampi ;D Eihän std jontikka mikään kaunis ole sisältä, mutta melu on varsin siedettävä ja laitteiden sijoittelu on paljon loogisempaa kuin massikassa.
Sitä en kyllä usko että valtu loppujen lopuksi on luotettavampi kuin jontikat, varsinkaan standardit.

Ergonomiasta en edelleenkään allekirjoita kuin ulkop. hyd vipujen käyttösuunta. Esim ohjauksen vakaudessa, nappikytkimessä ja suunnanvaihdossa ottaa valtu sitten takasin. Ja nythän puhutaan eri ikäisistä mallisarjoista, peltikoppaset tais loppua justii ku stantardit tuli markkinoille niitten SEkunda mallien jälkeen.
SE jonnikkoiden valmistaminen olis pitänyt lopettaa jo ennen niiden valmistamisen alkua... Se on vähän niinkuin valtra eli mikään ei ole paikallaan siellä hytissä jos on jonnikoilla ajanut  :P    Onko se ohjauksen vakautta kun joka heitosta se pikku ratti heilahtaa ja kokoajan saa vatkata sitä rattia jos meinaa ajaa suoraan??  :o     Jonnikassa saa pitää kyynärpäät käsinojilla ja sormenpäillä ohjata...  Pelkästään jo se pyöreä saakelin suunnanvaihtovipu siinä valtrassa on täysin perseestä kun siitä ei saa yhdellä sormella otetta... Nappikytkin on kyllä hyvä mutta ne valtran vaihteet tahtoo silti rapsua varsinkin kun 3.vaihteelle vaihtaa...

No siinähän sun onkelmas on ku vatkaat sitä rattia ;) Ei mun muuta tartte ku mutkissä vähä kääntää ettei ihan pöpelikkö kutsu :D
samaa mieltä kuskin ajotavassa vika ,ite tulee pidettyä kättä keskiön päällä tieajossa eikä mutkittele mihinkään, traktori n 141.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mites t-sarja pärjää vertailussa yllämainittuihin?  Etenkin se luotettavuus kiinnostaa...

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mites t-sarja pärjää vertailussa yllämainittuihin?  Etenkin se luotettavuus kiinnostaa...

-07 T150 löytyy talosta reipas 6000h ajettuna. Pikavaihteiden pakat siitä on kerran sulanu ja etuakseli on fiksattu väljitymisen johdosta mutta muuten ei oo homma koskaan keskeytyny.
Tuohan on ihan perusrauta classic hitech
Laiskanpuoleinenhan tuo on vanhoihin rivupumpullisiin verrattuna mut katotaan jospa se piristyis kun joskus saa aikaseks suuttimet vaihtaa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mites t-sarja pärjää vertailussa yllämainittuihin?  Etenkin se luotettavuus kiinnostaa...

Ei pärjää.

- paineilman jäätymisestoaineen säiliön venttiili
- öljynlauhdutin
- ulosotto
- kaasupolkimen potentiometri
Reilu 2000h mittaris...

En mä silti tuota takaisin kasitonnariin vaihtaisi...

Lurppa

  • Vieras
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Jostain syystä en usko olevan yhtä luotettavia, liikaa sähköä..

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Loppujen lopuksi sähköjen kanssa on vähän ongelmia. Jontikassa ei ole ollut yhtään sähkövikaa, ja massikassakaan ei tainnut olla pl kytkimen solenoidit jotka taitaa olla ihan jokaisessa nykyaikaisessa traktorissa.
Vaihtaa vaan uuteen aina 5v välein niin ei kerkeä liittimet hapettua ;D Sitäpaitsi sähköviat korjaantuvat yleensä läppärillä ilman päivän purkamista.