Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 8X50 Hitech.  (Luettu 74751 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Sanon vaan että mitä itse kyseisistä koneista ajattelen.
Itse en tykkää valtran ovista, ei kyllä jontikan ovissakaan ole kehumista.

Mä ostaisin peltohommiin ennemmin samanikäisen jontikan. Kestäviä ja mukavampia käyttää.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Ja heti tuli erpolle n.100 osto ehdotusta ;)

yhä voi ehdottaa saman hinta/teho/varmatoimisuus luokan muun merkkisiä koneita, ei olekkaan kun jd 6100 sarjaa lisäksi ehdoteltu..

Pesusieni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/3112480/new-holland-ts-115.html

ihan ok kone halvalla. löytyy noita toki muualtakin mutta ihan varteenotettava vaihtoehto?

Pesusieni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/3388045/new-holland-ts115a.html

siinä mukava kone hyttijousilla sun muilla herkuilla! unoha ne valtran rohkaleet ja ota tämä!

http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/3541132/john-deere-6810-premiun.html

tossa vähempisähkönen jontikka halvalla

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mikä tuossa Valtussa sitten on niin erilaista? Nupista yläasento, ja "pyörästä" ala-asento,  sit keinukytkimellä ylös/alas. ???
No en mä ainakaan ole moista keinukytkintä löytänyt :-[ Koneen omistaja sanoi että siitä nupikasta on helpoin väännellä.

Se on siinä rullan takana, näppärällä paikalla kuten jontikan napitkin. Paitsi vallussa voi pysäyttää noston tai laskun keskiasennolla, lisäksi tietyn ikäisissä koneissa pakkolaskutoiminto kuten Deutsissa, eli neliasentoinen nosto/laskukytkin.

Mulla oli Englannista tullessa hitekissä se perhanan versio, jossa ei keskiasentoa, olikohan vielä katkaisia palauttavaa mallia eli nosto tai lasku ei jäänyt päälle. Oli ihan prseestä, joku oli vaihtanut katkaisijan "sopivaksi" :P

Viimeksi muokattu: 04.06.13 - klo:08:16 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

Se on siinä rullan takaka, näppärällä paikalla kuten jontikan napitkin. Paitsi vallussa voi pysäyttää noston tai laskun keskiasennolla, lisäksi tietyn ikäisissä koneissa pakkolaskutoiminto kuten Deutsissa, eli neliasentoinen nosto/laskukytkin.

Jaa ;D Mä luulin että siitä valitaan vaan että käytetäänkö rullaa vai keinukytkintä :-[
No eipä kyllä ole niin väliäkään, paskaa mä sillä vaan ajelen ;D

Ei niitä varmaan ole muita kuin jontikka ja valtu niitä luotettavia tuon ajan vehkeitä ;D Eikö ainakin 61x0 massereissa ollut aika paljon vikaa ja nyyskyistä en tiiä. Fentit ovat olleet suht harvinaisia tuohon aikaan suomessa ja tuntuvat favorititkin olevan suhteettoman arvokkaita käytettynä ulkomaillakin.

Viimeksi muokattu: 03.06.13 - klo:23:21 kirjoittanut JD6630

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

Se on siinä rullan takaka, näppärällä paikalla kuten jontikan napitkin. Paitsi vallussa voi pysäyttää noston tai laskun keskiasennolla, lisäksi tietyn ikäisissä koneissa pakkolaskutoiminto kuten Deutsissa, eli neliasentoinen nosto/laskukytkin.

Jaa ;D Mä luulin että siitä valitaan vaan että käytetäänkö rullaa vai keinukytkintä :-[
No eipä kyllä ole niin väliäkään, paskaa mä sillä vaan ajelen ;D

Ei niitä varmaan ole muita kuin jontikka ja valtu niitä luotettavia tuon ajan vehkeitä ;D Eikö ainakin 61x0 massereissa ollut aika paljon vikaa ja nyyskyistä en tiiä. Fentit ovat olleet suht harvinaisia tuohon aikaan suomessa ja tuntuvat favorititkin olevan suhteettoman arvokkaita käytettynä ulkomaillakin.

ei soo tyhymä joka kysyy ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Saatan toistaa itseäni mutta maxxum 5150 tai mx135 tai vastaava.  8) Siinon luja kones kovaanki käyttöön. Kestäny jopa munki käyttöä. Tai no rempattu sitäki on muttei mun mielestä mitenkään ylivoimasen paljoa.

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

[/quote]
Jaa ;D Mä luulin että siitä valitaan vaan että käytetäänkö rullaa vai keinukytkintä :-[
No eipä kyllä ole niin väliäkään, paskaa mä sillä vaan ajelen ;D



Poeka tietävinään kaikesta kaiken...muttei sittenkää tiiä yhtään mitään. ???

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

Jaa ;D Mä luulin että siitä valitaan vaan että käytetäänkö rullaa vai keinukytkintä :-[
No eipä kyllä ole niin väliäkään, paskaa mä sillä vaan ajelen ;D



Poeka tietävinään kaikesta kaiken...muttei sittenkää tiiä yhtään mitään. ???
[/quote]

Aloittelevia metzoilijoita yritin valistaa rullan käytön hyödyistä, hiljaa piti kuulemma olla, kun painonapit pelaa... muutaman katrostelu tuokion jälkeen jostain syystä oppi kuitenkin upposi...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.





Poeka tietävinään kaikesta kaiken...muttei sittenkää tiiä yhtään mitään. ???
Anteeksi jos loukkasin uskontoasi. (Pitäisi varmaan laittaa allekirjoitukseksi)

Saattaa se keinukytkin olla rikkikin, voin koittaa kunhan sillä seuraavan kerran ajelen.

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
8150ht -04 on ja tykätty peli. Mielummin ostan joskus toisen samanlaisen kun vaihdan uuteen. 1000h vuodessa peltopelleilyyn ihan riittävä kone. Ergonomiassa ei oo toivomisen varaa kun hydraulivipujen käyttösuunnassa.

Valtran vaihtolistat kuvastaa noiden suosiota. Ei oo ku pari kasitonnaria, ne jää pitokoneiksi.

Viimeksi muokattu: 04.06.13 - klo:06:07 kirjoittanut 6350

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
stanaan isommat elementit=teholaskee :P,pienemmät kengät teho nousee.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mites tm nyykkärit vs nää valtrat?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Tutulla konemiehellä olisi järkihintaan kaupan tosi nätti TM 115 NewHolland täyspowershiftillä sekä turbotettuna sekä asiallinen 6180 Masseri, jos rohkenet muihin kuin Valmettiin tai Jonnikkaan sotkeutua. Yhteystiedot YV:llä jos kiinnostusta noista.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.